Regionsbegränsningar i StarCraft II vid släpp

Medlem

Vad sägs om att istället för att använda något så idiotisk som geografisk indelning så låt folk spela mot folk de får en bra anslutning till. Pingar antagligen bättre till USA än Albanien.

Internet har inga gränser.

Medlem

Fan så tråkigt, slipper helst att spela med européer öht. Särskilt svenska p14, som tenderar att vara jävligt stora i käften.

Medlem

Inte direkt oväntat. sedan måste jag faktiskt hålla med den som sa att svenskar är bland de oförskämdaste på internet.

Medlem

Vilket otroligt ickeproblem Blizzard lyckas skapa. Det tar ju bara någon minut för en programmerare att knåpa dit en ruta där man får välja om man vill
a) söka över hela världen
b) regionalt

Medlem

Ska de ha matchmaking är väll ändå regionsbegränsning nästan ett måste.,

Inaktiv

Inte oväntat. Jag känner några amerikanare som jag skulle vilja möta men... Synd!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Känns som vissa gnäller bara för att de kan..

Inaktiv

Upplevde nordamerikanska spelare som trevliga i WC3 så hoppas man kan spela mot amerikaner längre fram.

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:

wooho, att inte bli ägd av asiater är en bra grej!

Jag tycker ofta att svenskar och övriga norden är förjävligt bra på vissa spel. Oftast svenskar man blir ägd av i HoN t,ex

Medlem
Skrivet av Thir13teen:

Upplevde nordamerikanska spelare som trevliga i WC3 så hoppas man kan spela mot amerikaner längre fram.

Tänkte säga samma sak. Amerikanarna är sportsliga och trevliga.

Medlem

Fan vad ni klagar hela bunten...
Blizzard sa ju själva att dom kommer att fixa till det senare, vänta med att klaga tills de inte har hållit det löftet.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Så det var sant. Fy fan säger jag bara, jävla stat wh*res, man kan ju inte spela med/mot folk för att man tycker det är kul.

Eller så gör dom detta för att minska trycket på dom servrar dom har tillgängliga, och för att se till att man inte behöver oroa sig för att behöva spela mot en amerikan som fortfarande sitter på 56kb-modem.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skrivet av Athaleos:

fast det vore skönt att slippa att lira med svenskar dock, vi är alltid så oförskämda..

Ja man hatar idioter som slänger ur sig "noob" hela jävla tiden.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Pirazy:

Vad sägs om att istället för att använda något så idiotisk som geografisk indelning så låt folk spela mot folk de får en bra anslutning till. Pingar antagligen bättre till USA än Albanien.

Internet har inga gränser.

+1

Eller varför inte bara kunna välja själv, bäst ping/närmast geografiskt/möta asians för dem är leet

Skrivet av Loika:

hoppas ryssarna räknas till asien, dom är så oförskämda online :>

Jo jag har haft min del av ryssar i Battlefield 2. Asien kan få dom ett tag.

Medlem

De borde hållit sig kvar vid SC1 systemet...

Medlem

Förståligt och till viss del försvarbart, men tråkigt för dem som har vänner utanför Europa att spela med. Jag har flest online vänner utomlands och gillar privata servrar eller "hålor" med ett och samma återkommande gäng.
Håller med många andra att chatterna på spel nuförtiden är ofta otrevliga. Mycket kaxande och trista tilltag - även i co-op spel.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Varför denna negativa ton mot andra länder? Ge er, det har ju inget med nyheten att göra.

Jag gillar wc3-konceptet där man kan välja själv vilken "region" man ska spela i, men det vore ju självklart häftigare om alla som lirar sc2 hamnar på samma "nät" och kan lira mot varandra.

Det underlättar ju för turneringar också där man kan få in fler länder och spelare mot varandra.

Generellt är det dock många som klagat hittils hur det ser med nätkoden. Förvisso är det fortfarande beta, men jag hoppas de löser det.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Det här är ju nödvändigt för jag menar vem fan vill sitta och bli ägd av Koreaner hela tiden?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kul då. Då rök den enda anledningen för mig att köpa spelet day one, då jag bara vill spela med några amerikanska vänner då och då.

Medlem

Jag läste "Religionsbegränsningar" först.

Jag tror detta är bra, nu har dom ju inte skrivit ngt i sten, utan kan det gå med world wide också så kommer dom öppna upp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker det låter som en bra idé när spelet släpps och sen släppa på gränserna allt efter de får in mer data att kunna förbättra nätverket på.

Medlem

Stor betoning på "vid släpp" hoppas jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Näe blir bra tycker jag, fan vad le man blir när micro blir grötigt av lag fy fan.

Men matchmaking blir nog kalas, om man ser en ren trend efter några månader så kan man väll låta toprankade från varje region matcha mot varandra i en global liga.

Tycker dock att custom games borde vara globala där får man skylla sig själv om man vill lira med taskig ping.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Så länge man slipper droppande ryssar så är jag nöjd! Ryssarna mot Ryssarna a dream come true

Medlem

Vad sägs om att vi skjuter matchmaking som fenomen i huvudet, begraver det under en stor sten, glömmer bort att det någonsin existerat och ger folk en vettig jävla serverlista så att man kan välja själv vilka man vill spela mot snarare än att behöva utelämnas till ett dumförklarande automatiskt system som uppenbarligen är så inkompetent att det inte klarar av att ta hänsyn till något så enkelt som ping?

Medlem

Finns det något bra exempel på ett bra matchmakingsystem? Bara undrar rent allmänt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

ALLA är jävligt oförskämda online. Det är bedrövligt. Problemet med ryssar är att de är kassa på engelska och därför enbart försöker snacka ryska med en.

Jag spelar mycket HoN, och även om man är 9 engelsktalande spelare och en ryss så fattar den där stackars ryssen aldrig att vi inte förstår honom utan fortsätter skriva på ryska i chatten under hela matchen...

Vad jag märkt så är HoN spelaren en riktig Idiot. Ord kan inte beskriva hur IQ befriade en HoN spelare är, men som vanligt så finns det guld klimpar i skiten. Enda problemet är att det är ett hav med skit i HoN. Tack och lov att jag inte gillar det spelet


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

12
Skriv svar