Minecraft Dungeons
Som en 30-årig manchild som älskar ARPGs (tusentals och åter tusentals timmar i Diablo/PoE/Wolcen etc) så ser jag fram emot detta barnspel och hoppas på stordåd :D!
Hmm, bara sex timmar för kampanjen och inte så många områden? Känns som det inte finns jättemycket för folk som är vana att nöta arpgs direkt. Jag kommer testa direkt när det släpps dock, hack 'n slash-looters är verkligen något jag gillar och utbudet på bra spel är minst sagt digert.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag kommer spela.
Med det sagt så är det inte riktigt min typ av spel. Allt är väldigt nerdummat i jämförelse med andra titlar i genren vilket kommer göra utforskandet i viss del tråkigt i längden.
I samma veva är det inte så konstigt att det händer. Det riktar sig åt en yngre och bredare publik. Som med nästan alla andra titlar med coop så kommer jag ha kul med det när polarna är med.
Någon som vet om det kommer komma översatt till svenska?
Japp, det gör det.
Ser fram emot detta! Kommer bli skojsefriskt oavsett ålder
Jump in.
Kul att fler är sugna! Hojta om ni undrar något mer.
Angående spellängden: det är redan nu planerat för DLC-släpp och två ska göras tillgängliga kort efter release. Så det säljs redan från start en standardverre och en utökad med två paket redan förbetalda.
Kul att fler är sugna! Hojta om ni undrar något mer.
Angående spellängden: det är redan nu planerat för DLC-släpp och två ska göras tillgängliga kort efter release. Så det säljs redan från start en standardverre och en utökad med två paket redan förbetalda.
Får hoppas att det verkligen finns mer att göra, annars känns som som vilket AAA-spel som helst där det tar ett år innan spelet har det innehåll de borde haft från början och då har man betalat det dubbla under tiden som gått.
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Får hoppas att det verkligen finns mer att göra, annars känns som som vilket AAA-spel som helst där det tar ett år innan spelet har det innehåll de borde haft från början och då har man betalat det dubbla under tiden som gått.
Prissättningen 200 kr för basspelet, 300 kronor för versionen med två DLC. Känns ganska rimligt.
Såg att det var splitscreen men undra hur det blir med delat mellan enheter på samma spel i Gamepass. Exempelvis så har jag ett Gamepass och kan köra Sea of Theives med grabben då jag kör på dator och han på XBOX men vi ligger båda under mitt gamepass. Vore snyggt om det gick med detta också, då kan man ju trycka in en spelare till och ha med lillasyrran. Tre spelare på samma Gamepass hemma, det är service från Microsoft isåfall.
Prissättningen 200 kr för basspelet, 300 kronor för versionen med två DLC. Känns ganska rimligt.
Okey, ja det var ju inte allt för dyrt. Hade nog dock föredragit att det kostade 500:- vid lansering och hade allt innehåll då. Om det är så klent content (vad man får gissa sig till) vid launch så riskerar det ju att gå samma öde till mötes som early access-spel, det tar för lång tid mellan uppdateringarna så när spelet väl når 1.0 har man tappat intresset helt.
Nåväl, lite svårt att dra några slutsatser innan man har spelet i hand men om det är hyggligt innehållsfattigt vid launch blir det ju svårare att övertyga vänner om att det är värt att köpa/skaffa gamepass för.