Top 5 Switch-titlar

Medlem
Top 5 Switch-titlar

Nintendo har ända sedan lanseringen av Switch/Lite-konsolerna utgivit en hel drös av både bra och dåliga spel. Men för er som jämt letar efter något att införskaffa till switch så har jag några top 5 till er här nere:

5: Animal Crossing: New Horizon

Om jag kan beskriva detta spel med ett ord så skulle jag välja det mest självklara: Avslappnande. I denna förjävliga tid som vi lever i nu så är Animal Crossing: New Horizon ett rätt alternativ för dig som vill komma bort från den traumatiska verkligheten. Här kan du bygga ditt eget lilla paradis på en egen ö och skräddarsy din egna figur att spela med. Detta spel är lika avslappnande och hjärtevärmande som en varm kram. Rekommenderas starkt.

4. GRIS

Ett av de snyggaste 2D-spelen till Switch enligt mig. Man följer en flicka vid namn Gris på en resa genom en förunderlig men också färgrik och snyggt ritad värld. Detaljrikedomen här ger mig en ordentlig käftsmäll. Spelets design är så vackert och när man väl kommer till slutet så kan det hända att man känner sig en aning deprimerad eller tom inuti. Detta är en titel som jag starkt rekommenderar för er som vill kunna uppleva ett spel som känns som ett konstverk. Plus, spelets bakgrunder funkar perfekt som wallpapers.

3. Hollow Knight

Ett vackert 2D-äventyr där man får utforska enorma grottsystem och upptäcka massor av hemligheter och ta dig till nya platser ju längre du spelar. Alla utmaningar som medföljer har också en del gemensamt med Dark Souls-serien, så förvänta dig inte att det färden blir en dans på rosor.

2. Super Smash Bros Ultimate

Ett karaktärsgalleri på nästan 80 karaktärer. Musik från gamla klassiker som kommer få dig att nostalgi-gråta. Snabba fighter. Oändligt med nya banor. Vad finns det inte att gilla? Om du letar efter ett Switch-spel som är roligt för alla så kan du definitivt inte göra fel genom att satsa på Smash.

1. Super Mario Odyssey

Bowser har kidnappat Peach för miljonte gången och då får Mario återigen slänga på sig hatten och försöka rädda henne. Denna gång i sällskap av Cappy. Han är en självmedveten hatt som är Marios vapen och vän, och kan dessutom användas för att ta över fiender och föremål för att lösa pussel och besegra fiender.

Älskar du Mario-universumet så borde du verkligen satsa på detta. I min bok så är det tillsammans med Ultimate ett av de bästa Nintendo Switch-spelen som finns.

Vad tycker ni om listan? Känner ni till några titlar ni kan tipsa om? Kommentera gärna!

jbx
Medlem

Min lista ser ut så här.
1.Stardew Valley
2. Octopath Traveler
3.Animal Crossing
4. Breath of the wild
5. Luigis Mansion


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Moderator | Testpilot

Jag köpte det på den senaste rean. Ska bli kul att testa!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väldigt sugen på The Touryst faktiskt.

Vad säger ni som spelat om spelet?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: En kort (6h) och mysig undanflykt från verkligheten där man utforskar ruiner och löser pussel i en tropisk övärld. Det har en del riktigt snygga effekter, har i princip inga laddningstider och prestandan är stabil på 60fps. Gameplayet är kompetent men inget speciellt och spelet innehåller en drös med olika minispel. Ett schysst verklighetsflykt. Jag ger det 4/5.

Medlem
Skrivet av omgponies:

@Molotov: En kort (6h) och mysig undanflykt från verkligheten där man utforskar ruiner och löser pussel i en tropisk övärld. Det har en del riktigt snygga effekter, har i princip inga laddningstider och prestandan är stabil på 60fps. Gameplayet är kompetent men inget speciellt och spelet innehåller en drös med olika minispel. Ett schysst verklighetsflykt. Jag ger det 4/5.

Tack låter som ett köp, precis vad jag söker


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tack låter som ett köp, precis vad jag söker

Finns demo touryst om du vill prova först. Testade för nån vecka sen och det verkade mys.

Touryst var perfekt till min 3-4 åring att börja springa runt och lära sig en kontroll


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av boneless:

Finns demo touryst om du vill prova först. Testade för nån vecka sen och det verkade mys.

Perfekt det visste jag inte.
Ska testa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Min topp 5 är rätt förutsägbar..

1.Mario Odyssey

2.Breath of the wild

3.Mario Kart

4.Mario Maker 2

5.Animal Crossing

1
Skriv svar