Assassin's Creed: Valhalla är "varken större eller längre än tidigare spel"

Avstängd
Skrivet av heady89:

Nja , alltså ett spel som känns för stort för att man inte orkar är väl liksom ens eget fel/subjektiva åsikt, tex av att man inte har tillräckligt sug för temat eller dylikt, men ett spel som bara är stort för att vara stort är ju ingen merit och kan vara otroligt tröttsamt. Om spelet har substans i att vara stort med meningsfull utfyllnad så fine, men låt oss vara ärliga, speciellt open World spel har haft en tendens att ha de mest meningslösa side-quests och längsta färdvägarna för att dryga ut upplevelsen.

Jag föredrar kvalité framför kvantitet och repetitiv open-world:ande. I så fall får det hellre vara en mindre väl skapad upplevelse. De bästa spelen jag kört är fortfarande linjära eftersom man lägger så mycket krut på exakt det man vill att spelaren ska uppleva och det är lättare att fokusera narrativet & händelser.

Det senaste spel med tendens till open world som jag kört är Metro Exodus, och det faller otroligt platt vs de två tidigare spelen som är så mycket bättre och totalt linjära. Exodus ser löjligt snyggt ut ja, men damn de har verkligen misslyckats med de ostiga dialogerna till hur npc:er, quests och annat fungerar i den öppna miljön, så klart behöver det inte betyda att andra misslyckas men jag ser sällan en stämpel om att spelet är open world som något automatiskt bra.

Längsta färdvägarna? Du vet om att Kassandra och Alexios kan ta vilken väg dom vill va eftersom dom är som spider-man när det gäller att klättra.

Ser ut som att du inte ens spelat Odyssey.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Intressant med vikingar.
Tyvärr är det ASS Creed


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lagt väldigt många timmar på Oddysey inklusive alla dlcs, men ibland känns det som att det fanns FÖR mycket saker att göra, speciellt om man som mig vill göra typ allt. Dock tycker jag att Oddysey var skitbra.

Medlem

Odyssey var för mäktigt. Origins var mer lagom enligt mig.

Avstängd

När de inte ens har gjort tillräckligt med research för att ta reda på att Eivor är ett kvinnonamn så blir man ju otroligt skeptisk till deras skildring av vikingar.

Medlem
Skrivet av breahl:

Längsta färdvägarna? Du vet om att Kassandra och Alexios kan ta vilken väg dom vill va eftersom dom är som spider-man när det gäller att klättra.

Ser ut som att du inte ens spelat Odyssey.

Pratar i generella termer så klart om inte det var uppenbart.

Avstängd
Skrivet av heady89:

Pratar i generella termer så klart om inte det var uppenbart.

Ja men det är AC vi snackar nu. Vikingen lär kunna klättra överallt med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja men det är AC vi snackar nu. Vikingen lär kunna klättra överallt med.

Fast min post var inte om AC specifikt, som sagt. Att du kan klättra överallt är ju inte poängen, poängen är att OW-spel har en tendens att dryga ut upplevelsen med massa B-content, svårt att uppskatta sådant om man inte är helt såld på temat så man inte bryr sig.

Att Valhalla inte är större än de senaste AC är ju bara ett sundhetstecken, likaså ser jag hellre att GTA 6 tex är mindre till ytan och gör mer revolutionerade grejer och ett fåtal riktigt häftiga missons än 150st repetiva quests som inte gör något intressant i en gigantisk livlös värld.

Avstängd

Lite mer info om spelet. Det kommer inte vara lika mycket fantasy-grejer som i Odyssey i detta. Det är samma team som gjorde Origins som gjort det här spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=982q1ow43hI


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Eivor. Farlig snubbe den där Eivor. Eivor är ett namn som började användas på 1800 talet i sverige dock. Vore coolare om dom använt sig av namnet. Urnordisk ursprung i norge. Rätt coolt ändå.

Medlem
Skrivet av breahl:

Lite mer info om spelet. Det kommer inte vara lika mycket fantasy-grejer som i Odyssey i detta. Det är samma team som gjorde Origins som gjort det här spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=982q1ow43hI

Har inte tid att titta nu på länken men sa dom något om gudarna? Lite fantasygrejer. I odyssey älskade jag att slåss mot meduza och company. Tänkte på att du skrev ”inte lika mycket”

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Lagt väldigt många timmar på Oddysey inklusive alla dlcs, men ibland känns det som att det fanns FÖR mycket saker att göra, speciellt om man som mig vill göra typ allt. Dock tycker jag att Oddysey var skitbra.

Jag höll på i flera månader sammanlagt. Med alla dlc’s Jag älskade gudar och varelserna också. Många tyckte det var opassande men det tyckte inte jag. Meduza som exempel var väldigt verklig för befolkningen runt öarna, alla gudar också. Dom fanns på riktigt enligt de som bodde där. Aå att få slåss mot kentauren, helveteshunden och allt det där var riktigt kul, plus att man kunde göra builds. Helt suveränt. Min build var riktig halvgud. Vilka krafter jag hade. Skitkul.

Avstängd
Skrivet av denza:

Har inte tid att titta nu på länken men sa dom något om gudarna? Lite fantasygrejer. I odyssey älskade jag att slåss mot meduza och company. Tänkte på att du skrev ”inte lika mycket”

Det kommer inte vara lika mycket som i Odyssey i vanliga spelet. Men kommer säkert expansioner med gudar osv precis som det gjorde till Origins och Odyssey med. Så självklart kommer dom ha med Oden osv. Han gissar även att ens korp kommer heta Munin för det namnet betyder ju "Memory" eller "han som minns". Animus är ju en sådan grej så skulle passa bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av denza:

Jag höll på i flera månader sammanlagt. Med alla dlc’s Jag älskade gudar och varelserna också. Många tyckte det var opassande men det tyckte inte jag. Meduza som exempel var väldigt verklig för befolkningen runt öarna, alla gudar också. Dom fanns på riktigt enligt de som bodde där. Aå att få slåss mot kentauren, helveteshunden och allt det där var riktigt kul, plus att man kunde göra builds. Helt suveränt. Min build var riktig halvgud. Vilka krafter jag hade. Skitkul.

Ja builds är kul. Jag har en assassin build och en med fire och crit dmg. Beroende på vad jag ska göra så använder jag den ena eller andra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag höll på i flera månader sammanlagt. Med alla dlc’s Jag älskade gudar och varelserna också. Många tyckte det var opassande men det tyckte inte jag. Meduza som exempel var väldigt verklig för befolkningen runt öarna, alla gudar också. Dom fanns på riktigt enligt de som bodde där. Aå att få slåss mot kentauren, helveteshunden och allt det där var riktigt kul, plus att man kunde göra builds. Helt suveränt. Min build var riktig halvgud. Vilka krafter jag hade. Skitkul.

Jo, var också praktiskt taget odödlig och livsfarlig med mina daggers.. speciellt när jag hade maxat chansen att göra assassin damage per hit. Helt och hållet byggd för assassin damage dessutom. Behövde inte ens ända build.

12
Skriv svar