Cyberpunk 2077 försenas från september till november

Dex
Medlem
Skrivet av Harmond:

Om man verkligen tror att de nya konsolerna, som alltså hypar SSD (som jag haft i över 10 år på PC) är FÖRE, så tja, the joke is on you..... det enda det säger är hur efter dom är i utvecklingen. Och ja, självklart kommer de köra med den absolut senaste hårdvaran vad gäller kontrollers osv, något som såklart redan finns på PC, om man köper det senaste.

Du är tvungen att uppdatera dig dagligen i princip, om du vill hänga med i utvecklingen på PC. På konsoler får du uppdatera dig var 4:e år eller så, för det är så länge du är fast med din ""NEXT-gen"" produkt. Och ja, jag förstår att det kan vara smidigt, men kom inte och säg att det är mer next-gen, det kan möjligtvis vara next-gen på pappret, i en vecka.

Så du menar att där inte är någon skillnad på olika SSD i hur snabba dom är eller vad? Rätt uppenbart att hårddiskarna i den nya generationen (framför allt PS5 vad vi vet än så länge) kan göra saker som ingen normal SSD kan på en PC.

Visst kan man välja och tro att dom olika spelutvecklarna ljuger om vad spelen kan göra på PS5, men hade varit ganska löjligt av dom då alla lär märka det rätt snabbt när spelen kommer.

Att påstå att en 10 år gammal SSD kan göra samma sak är ju rent ut sagt felaktigt och tror nog att du vet det också.

Edit: Glömde att denna tråden handlar om Cyberpunk. Förlåt för min offtopic rant här

Medlem
Skrivet av Harmond:

Om man verkligen tror att de nya konsolerna, som alltså hypar SSD (som jag haft i över 10 år på PC) är FÖRE, så tja, the joke is on you..... det enda det säger är hur efter dom är i utvecklingen. Och ja, självklart kommer de köra med den absolut senaste hårdvaran vad gäller kontrollers osv, något som såklart redan finns på PC, om man köper det senaste.

Du är tvungen att uppdatera dig dagligen i princip, om du vill hänga med i utvecklingen på PC. På konsoler får du uppdatera dig var 4:e år eller så, för det är så länge du är fast med din ""NEXT-gen"" produkt. Och ja, jag förstår att det kan vara smidigt, men kom inte och säg att det är mer next-gen, det kan möjligtvis vara next-gen på pappret, i en vecka.

Lite som att säga ”jag har kört IPhone i 10 år” va? 🙂 Sjukt trist med Cyberpunk btw. Om de ändå ska skjuta upp det så skulle jag föredragit om de sköt upp det till jul så jag slipper ha ångest för min dåliga plugg-disciplin.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Avstängd
Skrivet av neocon:

Du har haft SSD i över 10 år och ändå har du inte fått spela spel som gör det Ratchet & Clank gör? Vad kan det bero på tro?

Vad gäller spel där man byter värld direkt så handlar det väl mer om direction än att det skulle vara ett problem för PC så länge användaren har adekvat hårdvara. Jag förstår din poäng, du menar att (som vanligt på konsol) så har alla samma hårdvara och därför möjliggör det att spelstudios inte behöver sålla bort bland spelarna, det kommer funka för alla. Men det har inget att göra med att konsolerna är mer next-gen. PC är alltid det som drivit på, och så kommer det förbli.

PC kommer som vanligt springa varv runt PS5, kanske to.m vid release, och om inte så lär det inte dröja många månader Fränt att ha något som är next-gen i någon månad förvisso, men tja, vill du gå all-in vad gäller att ha något som är det absolut bästa hårdvarumässigt så är det PC som gäller, som vanligt.

Skrivet av Bill:

Lite som att säga ”jag har kört IPhone i 10 år” va? 🙂

Om jämförelsen är att jag kört iphone i 10 år medans annan utveckling på mobilmarknaden stannar upp, och efter 10 år släpps något som är jämförbart eller lite bättre än Iphone så tja, visst. Det är väl jämförbart, antar jag. Vad är din poäng?

Dex
Medlem
Skrivet av Harmond:

Vad gäller spel där man byter värld direkt så handlar det väl mer om direction än att det skulle vara ett problem för PC så länge användaren har adekvat hårdvara. Jag förstår din poäng, du menar att (som vanligt på konsol) så har alla har samma hårdvara och därför möjliggör det att spelstudios inte behöver sålla bort bland spelarna, det kommer funka för alla. Men det har inget att göra med att konsolerna är mer next-gen. PC är alltid det som drivit på, och så kommer det förbli.

PC kommer som vanligt springa varv runt PS5, kanske to.m vid release, och om inte så lär det inte dröja många månader Fränt att ha något som är next-gen i någon månad förvisso, men tja, vill du gå all-in vad gäller att ha något som är det absolut bästa hårdvarumässigt så är det PC som gäller, som vanligt.

Om jämförelsen är att jag kört iphone i 10 år medans annan utveckling på mobilmarknaden stannar upp, och efter 10 år släpps något som är jämförbart eller lite bättre än Iphone så tja, visst. Det är väl jämförbart, antar jag. Vad är din poäng?

Alltså seriöst... Menar du allvar? Visa oss en dator för ungefär samma pris som dom nya konsolerna kommer kosta som "springer varv" runt dom nya konsolerna? Eller du jämför med en dator för typ 20 000-25 000?

Avstängd
Skrivet av dex20:

Så du menar att där inte är någon skillnad på olika SSD i hur snabba dom är eller vad? Rätt uppenbart att hårddiskarna i den nya generationen (framför allt PS5 vad vi vet än så länge) kan göra saker som ingen normal SSD kan på en PC.

Visst kan man välja och tro att dom olika spelutvecklarna ljuger om vad spelen kan göra på PS5, men hade varit ganska löjligt av dom då alla lär märka det rätt snabbt när spelen kommer.

Att påstå att en 10 år gammal SSD kan göra samma sak är ju rent ut sagt felaktigt och tror nog att du vet det också.

Edit: Glömde att denna tråden handlar om Cyberpunk. Förlåt för min offtopic rant här

jag har aldrig sagt att en 10 år gammal SSD/kontrollers kan jämföra sig med det PS5 kommer ha. Om du måste ljuga för att få argument så har du kanske inte så bra argument, eller hur? Till skillnad mot konsoler så är jag inte fast vid någon specifik hårdvara, den SSD'n jag hade för 10 år sen är borta sedan c:a 9 år sedan

Spelutvecklarna ljuger precis hela tiden. Tror du inte det märktes omgående att Xbox360 inte hade grafik som var direkt jämförbar med filmen Avatar? Tror du inte jag skrattade åt det påståendet då det begav sig? Fick jag rätt? Vill du ha omkring 1000 andra exempel?

Edit: om du vill ha källa till forumet där jag skrattar åt påståendet (år 2011) att "nya Xboxen har grafik som Avatar" så kan det fås via PM

Medlem
Skrivet av Harmond:

Vad gäller spel där man byter värld direkt så handlar det väl mer om direction än att det skulle vara ett problem för PC så länge användaren har adekvat hårdvara. Jag förstår din poäng, du menar att (som vanligt på konsol) så har alla har samma hårdvara och därför möjliggör det att spelstudios inte behöver sålla bort bland spelarna, det kommer funka för alla. Men det har inget att göra med att konsolerna är mer next-gen. PC är alltid det som drivit på, och så kommer det förbli.

PC kommer som vanligt springa varv runt PS5, kanske to.m vid release, och om inte så lär det inte dröja många månader Fränt att ha något som är next-gen i någon månad förvisso, men tja, vill du gå all-in vad gäller att ha något som är det absolut bästa hårdvarumässigt så är det PC som gäller, som vanligt.

Om jämförelsen är att jag kört iphone i 10 år medans annan utveckling på mobilmarknaden stannar upp, och efter 10 år släpps något som är jämförbart eller lite bättre än Iphone så tja, visst. Det är väl jämförbart, antar jag. Vad är din poäng?

Nä tänker bara att oavsett vad det gäller så blir väl innerbörden av hårdvara lite diffus med tiden, speciellt när benämningen inte förändras. iPhone var kanske ett dåligt exempel pga numreringen. Men det är ju inte en vanlig SSD de har tryckt in vad jag förstår, utan den är väl speciellt utvecklad för just PS5 väl?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av neocon:

Google, men det är ett uttalande från en högt uppsatt snubbe på EPIC.

Medlem
Skrivet av dex20:

Alltså seriöst... Menar du allvar? Visa oss en dator för ungefär samma pris som dom nya konsolerna kommer kosta som "springer varv" runt dom nya konsolerna? Eller du jämför med en dator för typ 20 000-25 000?

Om man ska lägga någon uns vid de rykten som cirkulerar så kommer ett 3050 vara ungefär likgiltigt mot en PS5 i beräkningskraft, eller bättre.
Återstår att se dock, i höst får vi veta mer. Kommer göra ont i plånboken dock.

Dex
Medlem
Skrivet av Harmond:

jag har aldrig sagt att en 10 år gammal SSD/kontrollers kan jämföra sig med det PS5 kommer ha. Om du måste ljuga för att få argument så har du kanske inte så bra argument, eller hur? Till skillnad mot konsoler så är jag inte fast vid någon specifik hårdvara, den SSD'n jag hade för 10 år sen är borta sedan c:a 9 år sedan

Spelutvecklarna ljuger precis hela tiden. Tror du inte det märktes omgående att Xbox360 inte hade grafik som var direkt jämförbar med filmen Avatar? Vill du ha omkring 1000 andra exempel?

Ok vad menade du då när du skrev att SSD har du haft i 10 år så det var inget nytt. Eller vad det nu var du skrev exakt? Men visst anklaga mig för att ljuga om du vill det, men tror nog dom flesta tolkar ditt inlägg på det viset som jag gjorde, men förtydliga gärna istället.

Och som sagt får du gärna tro att spelutvecklarna ljuger om du vill det, men tvivlar rätt mycket på att t.ex Guerilla Games ljög idag när dom sa att där i princip inte kommer vara några laddningstider alls när man använder quicktravel och liknanade då dom hade fått äte upp det rätt rejält när någon testar spelet.
Men visst kan man tro att dom ljuger. Ingen kan ju säga att det är 100% säkert det dom säger.

Medlem
Skrivet av dex20:

Och som sagt får du gärna tro att spelutvecklarna ljuger om du vill det, men tvivlar rätt mycket på att t.ex Guerilla Games ljög idag när dom sa att där i princip inte kommer vara några laddningstider alls när man använder quicktravel och liknanade då dom hade fått äte upp det rätt rejält när någon testar spelet.
Men visst kan man tro att dom ljuger. Ingen kan ju säga att det är 100% säkert det dom säger.

Kommer säkert vara några stollar som ballar ur hur som helst.
Så vitt jag hörde så sa han "virtually no loading times" och att fast travel är "really quick".

Men folk verkar tolka det som att det inte finns laddningstider i spelet.

Avstängd
Skrivet av dex20:

Alltså seriöst... Menar du allvar? Visa oss en dator för ungefär samma pris som dom nya konsolerna kommer kosta som "springer varv" runt dom nya konsolerna? Eller du jämför med en dator för typ 20 000-25 000?

När har jag sagt att priset är en faktor? Det var inte det som diskuterades, utan vad som kan anses vara mer "next-gen".

Däremot tror jag både PS5 och nya xbox blir bra mycket dyrare än vad folk kanske förväntar sig, men nej, såklart inte lika dyr som det bästa en PC kan erbjuda, OCH som du kan göra ungefär tusen grejer mer på, vilket egentligen inte heller hör till diskussionen, men jag tycker alltid prisdiskussionen är tröttsam om man inte tar med det i beräkningen.

Medlem

Rätt skönt att det släpps i november då kan jag lika gärna vänta ett tag till på att PS5-versionen släpps någon gång under nästa år (förhoppningsvis).

Medlem

Härligt med lite förseningar, känns som vi vill ha mer sånt. Varför ens släppa saker, bara göra ett spel med bra trailers och försena det med en crowdfunding i ryggen.

Medlem

Pressen som spelat var säkert inte så imponerad som de förväntade sig. Dags för hård crunch för att ändra om spelet.

Medlem
Skrivet av neocon:

Finns många. Här har du en. Håll till godo.

https://www.pcgamer.com/au/unreal-engine-5-tech-demo-pc-perfo...

Så en laptop kör UE5 bättre än PS5 på en sketen PCIe Gen 3 SSD och laptop komponenter.

Så jag skulle nog vara försiktig om jag vore ni när ni käkar PR materialet som om det vore fakta. Det är så här vid varje ny generations release, en massa påståenden som aldrig stämmer på riktigt för att skapa hype och öka day one försäljningen. För varje hobby expert de övertygar så har de skapat vad de kalla "ambassadörer" gratis som fortsätter att sprida deras marknadsföring utan kostnad. Det betyder inte att PS5 kommer vara dålig, det höjer lägsta nivån när det gäller multi platforms spel vilket gagnar alla platformar. Men "next gen" konsoler så som PS5 förblir en lägstanivå där PC kommer förbli den tekniska högstanivån.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det här spelet kommer aldrig släppas för CD Project kommer aldrig bli nöjda... Hypen blev övermäktig.

Vad f-n skall man spela nu då? Alla spel är ju dåliga.

Bleurgh.

Res åt andra hållet i tiden och spela ett första eller ytterligare ett varv av Senuas Sacrifice

Medlem
Skrivet av neocon:

Du menar köpa PS4-versionen och spela det på PS5? En riktig PS5-version kommer tydligen inte förrän tidigast nästa år.

Jag trodde det var Sony som låg bakom förseningen för att få en releasetitel av rang, men då sket sig den teorin om du har rätt

Medlem

Men för i helvete


signatur

Meep!

Frilansare

Fanken vad positiva eller sakligt besvikna alla är här!

Varför det när man kan försöka röra upp kontroverser som inte finns där?
https://twitter.com/joakimbennet/status/1273708220750671872?s...

Medlem

för mig personligen kan dom hålla upp releasen I flera år så länge spelet blir lika episkt som vi hoppas på =D

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Fanken vad positiva eller sakligt besvikna alla är här!

Varför det när man kan försöka röra upp kontroverser som inte finns där?
https://twitter.com/joakimbennet/status/1273708220750671872?s...

Eller hur. Varför ska man bara visa de negativa kommentarerna?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av neocon:

Nej, han menar citat direkt från EPIC.

"In covering the Unreal demo, World Today News quoted Epic Games CTO Kim Libreri as saying the awe-inspiring demo will work "pretty good" on a PC running an Nvidia GeForce RTX 2070 Super graphics card. You'd also need a good NVMe SSD"

https://www.tomshardware.com/news/unreal-engine-5-demo-ps5-pc...

Men som sagt.
Inget spelar någon roll förns hårdvaran finns i händerna hos recensenter.
Men jag skulle ta Sonys PR snack med en rejäl nypa salt om jag vore du.

Hur som helst så är det jävligt grymt att de har lyckats få in prestanda som är likvärdig med en PC med 2080 i ett så litet paket.

Men nu blev det lite off-topic, hare gött!

Skribent

Jag tycker det är konstigt att man bara accepterar försening på försening på försening och tycker det är bra. Visserligen så är CDPR gullegrisen på spelmarknaden och kan göra vad de vill, folk kommer acceptera och vinkla det till något bra. Jag vågar nästan lova att om det kommer mikrotransaktioner till Cyberpunk 2077 så blir det försvarat det också. Blizzard var gullegrisen en lång tid, men har tappat den titeln till CDPR.

På den andra sidan var EA hatobjektet ett bra tag som gjorde allt fel, men jag upplever att Bethesda har fått den titeln nu.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag tycker det är konstigt att man bara accepterar försening på försening på försening och tycker det är bra. Visserligen så är CDPR gullegrisen på spelmarknaden och kan göra vad de vill, folk kommer acceptera och vinkla det till något bra. Jag vågar nästan lova att om det kommer mikrotransaktioner till Cyberpunk 2077 så blir det försvarat det också. Blizzard var gullegrisen en lång tid, men har tappat den titeln till CDPR.

På den andra sidan var EA hatobjektet ett bra tag som gjorde allt fel, men jag upplever att Bethesda har fått den titeln nu.

Accepterar försening? Gick du in och tittade på Twitter för att se hur folk har reagerat?
Det finns alltid en grupp som accepterar försening från de företag de gillar/supporterar, och så finns det de som klagar i all oändlighet.

Sen så undrar jag varför man inte kan acceptera det? Om man inte gillar det så köp inte spelet. För mig personligen så accpeterar jag det, även om jag misstänker att förseningen har inte så mycket med att fixa buggar och göra, utan mer att släppa det närmare Ps5 releasen.

Om spelet släpps på en April månad, eller September månad eller November månad så spelar det ingen roll. I slutändan det enda som spelar roll är om spelet är tillräckligt underhållande att det var värt pengarna man la ner på det. Att bli arg, irriterad eller "hur kan man acceptera det?!"-inställning är bara konstigt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mrFluffy:

Praxis borde vara att släppa spel som är någorlunda buggfria, förstår verkligen inte alls vad problemet är att vänta?

Det är så sjukt många variabler som måste stämma in i ett IT-projekt för att det ska releasas på utsatt datum. Jag har suttit i väldigt många IT-projekt projekt, men ett minns jag mest, det var det som hade releasedagen utsatt och var tvungen att att släppas just då pga olika anledningar. Så folk jobbade dygnet runt och även när de var sjuka, inte bra stämning på det kontoret kan jag säga. Skönt att jag var där som konsult och kunde köra mina 8 timmar om dagen. Flera duktiga programmerare slutade på det företaget efter det projektet.

Måste säga att det jag finner det oklart varför jag ska behöva förklara varför det är negativt att inte klara av att möta deadlines och istället skjuta på den inte en gång, utan flera gånger, och därtill med flertalet olika projekt (som fallet är med CD Projekt). Är inte den negativa aspekten här uppenbar? Sedan kan det tilläggas att jag personligen inte tycker det gör något att behöva vänta längre - tråkigt när nyheten kommer men inte mycket mer. Det var en annan användares påstående att förseningen var bra som jag reagerade på.

Vidare är det många projekt som håller deadlines utan att folk tvingas till absurd crunch time - det är liksom inte så att alla projekt antingen har extrem crunch eller blir försenade. Finns rätt gott om utrymme för annat däremellan. Ett välplanerat och -skött projekt, exempelvis. Det är en rätt frekvent förekommande företeelse i spelbranschen trots allt med tanke på hur många spel som faktiskt släpps på angivet datum utan att för den sakens skull vara buggfester. Råder det av diverse anledningar större oklarheter kring när man förväntas bli klar så bör man heller inte sätta ett specifikt datum. Hade man i detta fall exempelvis sagt att spelet släpps "hösten 2020" så hade denna försening inte ens behövt bli publicerad.

I övrigt undrar jag om en diskussion som denna ens hade uppstått om förseningen gällde en mindre populär utvecklare.

Dex
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Accepterar försening? Gick du in och tittade på Twitter för att se hur folk har reagerat?
Det finns alltid en grupp som accepterar försening från de företag de gillar/supporterar, och så finns det de som klagar i all oändlighet.

Sen så undrar jag varför man inte kan acceptera det? Om man inte gillar det så köp inte spelet. För mig personligen så accpeterar jag det, även om jag misstänker att förseningen har inte så mycket med att fixa buggar och göra, utan mer att släppa det närmare Ps5 releasen.

Om spelet släpps på en April månad, eller September månad eller November månad så spelar det ingen roll. I slutändan det enda som spelar roll är om spelet är tillräckligt underhållande att det var värt pengarna man la ner på det. Att bli arg, irriterad eller "hur kan man acceptera det?!"-inställning är bara konstigt.

Har sett flera personer kommentera om att där är rykte om att det försenas för just PS5 releasen.
Men varför till just PS5? Kan förstå om dom skulle vilja försena till både Xbox och PS5 (tror förvisso dom hade gjort det för någon månad sedan då i så fall när dom försenade det till September), men varför just specifikt till PS5?

Medlem
Skrivet av dex20:

Har sett flera personer kommentera om att där är rykte om att det försenas för just PS5 releasen.
Men varför till just PS5? Kan förstå om dom skulle vilja försena till både Xbox och PS5 (tror förvisso dom hade gjort det för någon månad sedan då i så fall när dom försenade det till September), men varför just specifikt till PS5?

Min teori:

De har kunnat skjuta fram Cyberpunk till November tidigare, men det kan vara så att även om de har tillgång till Developer Ps5 konsolen, så kanske de har inte blivit informerad om när Ps5 release är förens nyligen.
Efter de har fått den kommunikationen, så måste ledningen göra en "riskbedömning" om det är värt att ändra releasedatumet för spelet eller inte.
Personligen så tror jag att Cyberpunk kommer dra upp säljantalet utav Ps4 versionen för det kommer finnas folk som köper Ps5 och sen köper t.ex. Cyberpunk.
Cyberpunk kommer inte vara ett spel som säljer fler Ps4 konsoller, men däremot så finns det en stor chans att öka sin Playstation-försäljning då det kommer vara både Ps4- och Ps5-kunder som kommer köpa sig utav spelet.

Jag har för mig att Xbox planerar för att deras Series X ska också släppas under Holiday 2020, så om den är också bakåtkompatibel så kommer folk köpa Xbox One X versionen av Cyberpunk och sen spela det på Series X. Men just nu så säger väl folk "pga Ps5" för att Ps5 event streamen var precis nyligen och den har fått rätt så hög hype.

Men som sagt, det är min teori på det hela. Jag tror CDProject Red gör det rätta valet ekonomiskt med att skjuta fram lanseringen till November

Medlem
Skrivet av dex20:

Har sett flera personer kommentera om att där är rykte om att det försenas för just PS5 releasen.
Men varför till just PS5? Kan förstå om dom skulle vilja försena till både Xbox och PS5 (tror förvisso dom hade gjort det för någon månad sedan då i så fall när dom försenade det till September), men varför just specifikt till PS5?

För att PS5 är den nextgen konsol man köper och vill att det ska släppas till. Ingen undrar om ett spel kommer till xbox.

PS och PC är de enda riktiga spelplattformarna.

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Accepterar försening? Gick du in och tittade på Twitter för att se hur folk har reagerat?
Det finns alltid en grupp som accepterar försening från de företag de gillar/supporterar, och så finns det de som klagar i all oändlighet.

Sen så undrar jag varför man inte kan acceptera det? Om man inte gillar det så köp inte spelet. För mig personligen så accpeterar jag det, även om jag misstänker att förseningen har inte så mycket med att fixa buggar och göra, utan mer att släppa det närmare Ps5 releasen.

Om spelet släpps på en April månad, eller September månad eller November månad så spelar det ingen roll. I slutändan det enda som spelar roll är om spelet är tillräckligt underhållande att det var värt pengarna man la ner på det. Att bli arg, irriterad eller "hur kan man acceptera det?!"-inställning är bara konstigt.

Jag läste här i tråden, vilket är det jag baserat mitt svar på.

Det var samma reaktion förra gången, Cyberpunk 2077 blir försenat och det är positiva reaktioner. Det är bra att de inte släpper spelet när de sagt eller ens på ett datum som redan är försenat. Det är ett bra besked att de försenar släppet, så uppfattar jag att den generella åsikten är. Ingen kritik eller liknande som andra företag får utstå när de missar deadline och skjuter upp projekt.

Gäller det andra branscher och företag också, att man bara ska rycka på axlarna och gå vidare, eller är spelmedia en speciell bransch i den synpunkten? Väntar du på en hantverkare som ska komma förbi och sätta upp ditt kök någon gång mellan 8-17 på måndag men kommer på onsdag veckan efter kl 16.00 så är det också ok? kanske t.o.m riktigt bra för då har hantverkaren sluppit att stressa. En leverans från PostNord försvinner och dyker upp 3 veckor sent, är det också bara att acceptera och vara nöjd över att paketet kom fram, trots att du betalat extra för expressfrakt? Ditt flyg blir försenat 48 h, så du torskar två dagar av solsemestern, är det ok? Du kommer ju fram till slut i alla fall. Det enda som spelar roll är slutresultatet? Kan man inte ha större krav än så som konsument?

Min poäng är att jag tycker inte att man sätter ett slutdatum på ett projekt om det inte är 100 % säkert att det datumet håller. En försening p.g.a. "Force Majure" kan vara ok, men det är max. Säg då "when its done" eller dylikt. Nu gick de ut vitt och brett med en april-release och krängde förhandskopior för enorma summor sen försenar de spelet en gång och sen en gång till. Jag tror inte förseningen har något med PS5 releasen att göra, CDPR har nog haft tillgång till ett devkit och preliminärt släppdatum för konsolen långt innan vi vanliga dödliga.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag läste här i tråden, vilket är det jag baserat mitt svar på.

Det var samma reaktion förra gången, Cyberpunk 2077 blir försenat och det är positiva reaktioner. Det är bra att de inte släpper spelet när de sagt eller ens på ett datum som redan är försenat. Det är ett bra besked att de försenar släppet, så uppfattar jag att den generella åsikten är. Ingen kritik eller liknande som andra företag får utstå när de missar deadline och skjuter upp projekt.

Gäller det andra branscher och företag också, att man bara ska rycka på axlarna och gå vidare, eller är spelmedia en speciell bransch i den synpunkten? Väntar du på en hantverkare som ska komma förbi och sätta upp ditt kök någon gång mellan 8-17 på måndag men kommer på onsdag veckan efter kl 16.00 så är det också ok? kanske t.o.m riktigt bra för då har hantverkaren sluppit att stressa. En leverans från PostNord försvinner och dyker upp 3 veckor sent, är det också bara att acceptera och vara nöjd över att paketet kom fram, trots att du betalat extra för expressfrakt? Ditt flyg blir försenat 48 h, så du torskar två dagar av solsemestern, är det ok? Du kommer ju fram till slut i alla fall. Det enda som spelar roll är slutresultatet? Kan man inte ha större krav än så som konsument?

Min poäng är att jag tycker inte att man sätter ett slutdatum på ett projekt om det inte är 100 % säkert att det datumet håller. En försening p.g.a. "Force Majure" kan vara ok, men det är max. Säg då "when its done" eller dylikt. Nu gick de ut vitt och brett med en april-release och krängde förhandskopior för enorma summor sen försenar de spelet en gång och sen en gång till. Jag tror inte förseningen har något med PS5 releasen att göra, CDPR har nog haft tillgång till ett devkit och preliminärt släppdatum för konsolen långt innan vi vanliga dödliga.

Fast exemplena du tog är ju något folk generellt behöver, klart man inte är nöjd med en hantverkare som inte kan hålla tider. Men att ett spel blir försenat påverkar ju inte ens liv överhuvudtaget.


signatur

IDKFA

Skriv svar