Sidouppdragen i Assassin's Creed Valhalla är "närmast icke-existerande"
Haha, gillar det, känns märkligt om det finns uppdragsgivare över allt. Men att jag kommer fram till en by och det poppar upp loota 3 kistor, slakta kaptenen och bränn deras hus.. varför jo för att.... du ska få 100% world completion känns inget konstigt? Skurken i spelet är ju egentligen rena hjälten i jämförelse med all död och föredelse man själv orsakar
Ja ja, bara det inte blir Guild Wars 2 stuk på det hela, där det är 2-3 events som går om och om igen....
Haha, gillar det, känns märkligt om det finns uppdragsgivare över allt. Men att jag kommer fram till en by och det poppar upp loota 3 kistor, slakta kaptenen och bränn deras hus.. varför jo för att.... du ska få 100% world completion känns inget konstigt? Skurken i spelet är ju egentligen rena hjälten i jämförelse med all död och föredelse man själv orsakar
Ja ja, bara det inte blir Guild Wars 2 stuk på det hela, där det är 2-3 events som går om och om igen....
Det kommer garanterat bli så, det är Ubisoft vi snackar om.
Ett open world spel som fixade det där fint var LOTR Shadows of Mordor.
Allt kändes himla organiskt med sitt nemsissysten.
Även Batmanspelen kändes relativt bra. Även om det var väl mycket duttar på kartor som skulle utforskas för att dryga ut speltiden i jakt på 100% completion
Läste också att de tagit bort XP grinden?! Kan detta verkligen stämma, är skeptisk, men hoppas.
Läste också att de tagit bort XP grinden?! Kan detta verkligen stämma, är skeptisk, men hoppas.
Det syntes ju att man fick xp när man dödade folk i gameplayet (och levels)
Det syntes ju att man fick xp när man dödade folk i gameplayet (och levels)
Ja något måste de väl ha kvar att grinda så de kan sälja boosters i shopen...
Det syntes ju att man fick xp när man dödade folk i gameplayet (och levels)
Ja men det ska tydligen var ett system där man bygger upp sin "Power" (läs level) och väljer färdigheter etc. Så ett sminkat levelsystem kanske man kan säga. Om jag nu har uppfattat det hela korrekt.
Uhm, är det någon mer som inte tycker att det ser lovande ut?
Jag blev verkligen inte imponerad.
Vad är du inte imponerad utav? Det är ett assassins creed spel och de ser alla nästan identiska ut.
Vad är du inte imponerad utav? Det är ett assassins creed spel och de ser alla nästan identiska ut.
Inte riktigt va, kanske om du jämför med Origins och Odessey, men resten är det inte likt förutom namnet.
Det är ingen fördel tycker jag. Både Origins och Odyssey hade slumpade extrauppdrag men dessa var grymt repetitiva och tråkiga.
Det enda slumpade med dom uppdragen var platsen de startade och slutade på.
Sidouppdragen var däremot gjorda med omsorg och vad jag sett i videon så verkar de vara mer av den typen men de kanske menar att dessa sidouppdrag inte är nåt som krävs för att klara spelet.
Jag hoppas på det isåfall.
Att dom plockar bort side quest låter bara som en riktigt dålig ursäkt för att slipper lägga ner tid på det.
Jag kan komma på flera sätt där man kan få side quest och samtidigt får det att kännas naturligt.
Mindre content och samtidigt ska spelen få en prishöjning. Allt går åt fel håll.
Ja men det ska tydligen var ett system där man bygger upp sin "Power" (läs level) och väljer färdigheter etc. Så ett sminkat levelsystem kanske man kan säga. Om jag nu har uppfattat det hela korrekt.
Hmmm. Så det kan vara så då att man måste helst ha en viss power på sin karaktär för att kunna klara ett story mission. Vilket betyder att det förmodligen blir en grind igen för man måste låsa upp nya förmågor/powers för att kunna ha en chans att klara nästa uppdrag. Återstår o se vad det blir då.
Lät ju lockande.
Men Ubi-smuts och Assasins Greed förstörde det.
Har man blivit bränd förrut?
Kan inte komma på något bra dom gjort
¯\_(ツ)_/¯
Jag älskade AC1-4, Unity och syndicate och älskade origins och oddysey så..
Gief Valhalla.
Inte riktigt va, kanske om du jämför med Origins och Odessey, men resten är det inte likt förutom namnet.
Hur är de inte lika varandra? Förutom vissa saker såklart. Du behöver inte spela dum. Du vet vad jag menar.
Pinsamt hur trångsynt man kan vara, riktigt pinsamt. Har du någonsin haft en originell tanke?
Hey, du behöver inte vara direkt otrevlig! Bete dig lite mer respektfullt. Det är en medmänniska du talar med.
Att dom plockar bort side quest låter bara som en riktigt dålig ursäkt för att slipper lägga ner tid på det.
Jag kan komma på flera sätt där man kan få side quest och samtidigt får det att kännas naturligt.
Mindre content och samtidigt ska spelen få en prishöjning. Allt går åt fel håll.
Prova att läsa artikeln och inte bara rubriken vettja..
Är inget som säger att det blir mindre content.
Prova att läsa artikeln och inte bara rubriken vettja..
Är inget som säger att det blir mindre content.
Jag har läst och world event är ju inte samma sak. Det kommer bara bli en massa upprepande event som red dead redemption 2 där en kvinna behöver hjälp men visar sig att hon försöker råna dig.
Jag har läst och world event är ju inte samma sak. Det kommer bara bli en massa upprepande event som red dead redemption 2 där en kvinna behöver hjälp men visar sig att hon försöker råna dig.
Ja det är lätt att gnälla när man inte vet ett dyft om någonting.
Du har ju inte den blekaste om hur utvecklarna har implementerat det i det här spelet.
Hmmm. Så det kan vara så då att man måste helst ha en viss power på sin karaktär för att kunna klara ett story mission. Vilket betyder att det förmodligen blir en grind igen för man måste låsa upp nya förmågor/powers för att kunna ha en chans att klara nästa uppdrag. Återstår o se vad det blir då.
Ja det låter som att det kan bli på det viset. Oavsett så hade jag egentligen ingenting emot levelsystemet i Origins och Odyssey även om det blev mycket grind som du säger. Jaja vi får se hur det blir i november