Netflix-Witcher får prequel, äger rum 1 200 år tidigare

Robot
Netflix-Witcher får prequel, äger rum 1 200 år tidigare

The Witcher: Blood Origin släpps i sex avsnitt på Netflix.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Härligt.
Jag tycker Witcher serien var bra.
Jag är ingen som tittar serier annars förutom typ game of thrones tidogare.
Jag såg även serien lite senare än "alla andra"
Både The Witcher och game of thrones


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gött! Gillade serien (samt spelet och böckerna för den delen också) så detta är trevliga nyheter!

Medlem

Mjäe, är rätt skeptisk då The Witcher-serien var ganska underväldigande och rätt medioker emellanåt.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Mjäe, är rätt skeptisk då The Witcher-serien var ganska underväldigande och rätt medioker emellanåt.

Inte ovanligt med nya serier att det tar en säsong eller två t.om. innan allt faller på plats, och skådisarna hittar sina roller ordentligt etc. Jag hade väntat några säsonger till innan man väljer om man lämnar serien därhän och kollar annat.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Alltså... Prequels. Bleh. Aja, lär ju vara okay underhållning i alla fall.

Medlem
Skribent

Kul. Den verkar ju ha blivit väldigt populär, så förhoppningsvis får vi se lite fläskigare budget i de kommande säsongerna plus prequelen.

MEG
Medlem

Tråkigt, hade hellre sett in fortsättning.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tråkigt, hade hellre sett in fortsättning.

Det kommer ju sex säsonger till...

Medlem

Mjamje, kan kanske bli coolt. Witcher var väl sisådär, underhållande helt klart, stundtals ganska bra.

Skulle väl kanske ha varit bättre att lägga den budgeten på dom kommande Witcher-säsongerna istället och gjort denna serie efteråt.

Men men, det kanske blir bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Grymt även fast jag tycker första säsongen av Witcher var rätt så kass. Det var inte samma känsla som GOT för där ville man ha mer efter varje säsong.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Neat för dom som tyckte om serien men själv så tyckte jag ej om den.
Ren soptipp
Bara shtriga delen var bra, nästan identisk med witcher 1 cinematicen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Kul. Den verkar ju ha blivit väldigt populär, så förhoppningsvis får vi se lite fläskigare budget i de kommande säsongerna plus prequelen.

Första säsongen hade ju dock en galet fet budget. Tyvärr var det inget som märktes men det handlar nog om det halvtaskiga manuset och effekterna som hade en hel del att önska.

Medlem

@MEG: Det kommer en säsong 2.


signatur

I drank what?

Medlem

har inte ens sett klart s1

Medlem

Meh.
Kul att dom skyndar långsamt och satsar på att göra säsong 2 bättre än "okej"..


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Låter märkligt med 1200 år bakåt. Enligt böckerna har witchers funnits i dryga 300 år när sagorna i böckerna utspelar sig.

Medlem

Härligt! Serien är awesome så bara att hoppas på mer av samma kvalitet

Medlem
Skrivet av T-bolt:

Mjäe, är rätt skeptisk då The Witcher-serien var ganska underväldigande och rätt medioker emellanåt.

Ja, jag håller med.

Skribent
Skrivet av IMSG:

Första säsongen hade ju dock en galet fet budget. Tyvärr var det inget som märktes men det handlar nog om det halvtaskiga manuset och effekterna som hade en hel del att önska.

Överlag var produktionsvärdena riktigt bra, men specialeffekter och CGI hade jag gärna sett på en högre nivå, och dessa är inte direkt billiga Men om de satsar på ett mer personligt äventyr med fokus på Geralt och Ciri i andra säsongen, och mindre stora slag med massor av soldater, kanske de kan lägga statistpengarna på effekter istället.

1
Skriv svar