Netflix-Witcher får prequel, äger rum 1 200 år tidigare
The Witcher: Blood Origin släpps i sex avsnitt på Netflix.
Mjäe, är rätt skeptisk då The Witcher-serien var ganska underväldigande och rätt medioker emellanåt.
Inte ovanligt med nya serier att det tar en säsong eller två t.om. innan allt faller på plats, och skådisarna hittar sina roller ordentligt etc. Jag hade väntat några säsonger till innan man väljer om man lämnar serien därhän och kollar annat.
Tråkigt, hade hellre sett in fortsättning.
Det kommer ju sex säsonger till...
Mjamje, kan kanske bli coolt. Witcher var väl sisådär, underhållande helt klart, stundtals ganska bra.
Skulle väl kanske ha varit bättre att lägga den budgeten på dom kommande Witcher-säsongerna istället och gjort denna serie efteråt.
Men men, det kanske blir bra.
The more I practice, the luckier I get.
Kul. Den verkar ju ha blivit väldigt populär, så förhoppningsvis får vi se lite fläskigare budget i de kommande säsongerna plus prequelen.
Första säsongen hade ju dock en galet fet budget. Tyvärr var det inget som märktes men det handlar nog om det halvtaskiga manuset och effekterna som hade en hel del att önska.
Mjäe, är rätt skeptisk då The Witcher-serien var ganska underväldigande och rätt medioker emellanåt.
Ja, jag håller med.
Första säsongen hade ju dock en galet fet budget. Tyvärr var det inget som märktes men det handlar nog om det halvtaskiga manuset och effekterna som hade en hel del att önska.
Överlag var produktionsvärdena riktigt bra, men specialeffekter och CGI hade jag gärna sett på en högre nivå, och dessa är inte direkt billiga Men om de satsar på ett mer personligt äventyr med fokus på Geralt och Ciri i andra säsongen, och mindre stora slag med massor av soldater, kanske de kan lägga statistpengarna på effekter istället.