Så skapades Shadow of Mordors Nemesis-system
Monolith ville skapa dynamiska motsvarigheter till Batmans ärkefiender.
#Monolith-productions, #Shadow-of-mordor
Skulle gärna se ett till spel i serien.
Skulle gärna se ett till spel i serien.
Samma här.
Tycker dock att de tog sig vatten över huvudet med Shadow of War. För mycket grind och att ta över fort. Blev snabbt segt och tråkigt.
Tyckte också att det enda motståndet som erbjöds var tråkiga fiender med sköldar osv. Rulla, rulla, rulla, hugg, rulla, rulla, hugg. Repetera x antal gånger.
Ännu en dag i paradiset.
1:an var bra men 2:an som sagt ..för mycket grind och orkade faktiskt inte fortsätta när ens fort som man kämpat med länge för att levla upp sina orcher, plötsligt hamnar i fiendens händer igen. Synd vet faktiskt inte hur det slutade
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Samma här.
Tycker dock att de tog sig vatten över huvudet med Shadow of War. För mycket grind och att ta över fort. Blev snabbt segt och tråkigt.
Tyckte också att det enda motståndet som erbjöds var tråkiga fiender med sköldar osv. Rulla, rulla, rulla, hugg, rulla, rulla, hugg. Repetera x antal gånger.
Spelade du aldrig mot Nemesis fienderna? Med dom fick man ju anpassa sig samtidigt som man hade "normala" fiender i parti o minut runt omkring.
Alla de bästa striderna jag hade var mot just de fienderna som hade drösvis med stats. Bäst var ju att ta död på dom som ökat i nivå då de dödat dig
Så jävla synd att inte andra spel har lagt in ett nemsis system.. hade varit nice med det i assassins creed spelen, dom hade blivit mycket roligare då, visserligen e dom redan bra spel, men blivit bättre med ett nemsis system i sej
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Samma här.
Tycker dock att de tog sig vatten över huvudet med Shadow of War. För mycket grind och att ta över fort. Blev snabbt segt och tråkigt.
Tyckte också att det enda motståndet som erbjöds var tråkiga fiender med sköldar osv. Rulla, rulla, rulla, hugg, rulla, rulla, hugg. Repetera x antal gånger.
Ja jag gillade första spelet mer också, inte för att jag tycker war var dåligt (spelade spelet när det var färdigpatchat så var inge överdrivet grind) men dom borde ha utvecklat lite, det blev som bara "mer av allt" och det blev lite för mycket.
Spelade både ettan och tvåan med 100% completion. Ettan kändes väldigt fräsch i en genre som annars är ganska såsig. Tvåan hade förbättringar i Nemesis-systemet, med pit fights och fort etc, men kändes väl snarare som en DLC än ett spel som tog IP:n vidare.
Ett tredje spel skulle behöva vara väldigt annorlunda för att kännas intressant.
Väldigt enformiga spel. Gillade ettan väldigt mycket i början, men halvvägs in så började det tryta emot och jag fick tvinga mig själv att spela igenom resten. Med tvåan så la jag ner det nästan direkt, tur att det var en present.
Önskar att Monolith återgick till att utveckla orginella FPS-kampanjer igen. Blood, NOLF, Tron 2.0 och FEAR är alla fantastiska. NOLF är nog mitt favoritspel när det gäller FPS. Har dom redan på skiva, men det vore också trevligt om NOLF-spelen gavs ut digitalt.
Väldigt enformiga spel. Gillade ettan väldigt mycket i början, men halvvägs in så började det tryta emot och jag fick tvinga mig själv att spela igenom resten. Med tvåan så la jag ner det nästan direkt, tur att det var en present.
Önskar att Monolith återgick till att utveckla orginella FPS-kampanjer igen. Blood, NOLF, Tron 2.0 och FEAR är alla fantastiska. NOLF är nog mitt favoritspel när det gäller FPS. Har dom redan på skiva, men det vore också trevligt om NOLF-spelen gavs ut digitalt.
NOLF har ju hamnat i någon knepig sits vad gäller rättigheter tyvärr. Finns ett community som håller igång projektet och gör att det går att spela på win 10 och i högre upplösningar.