Medlem

Lite märkligt att det är så himla ofärdigt (har inte spelat själv, men dom flesta verkar överens) men redan i beta.

Medlem

nära 30, spelat i flera område och efter lagt ner några timmar på spelet så har jag en blandning av nytt och spännande och besvikenhet.

Flera zoner är likadana, dvs de återanvänder assets något extremt. Vi pratar om 2 - 3 assets i flera zoner. fästningar som npc pirater är i, är exakt likadana i varje låg lvlat område.
Städer är exakt likadana, med någon byggnad flyttad här eller där. Dvs. snabb copy and paste.

Questarna är även dessa samma, det är spring hit, döda, spring 1km tilllbaka och lämna in, sen tillbaka till samma område igen. Efter kört 2 olika låg lvlade område. fick jag exakt samma upplevelse i båda zonerna. Samma quest, till samma byggnader. enda som skillde sig var bioms med skog, vatten och placeringar av byggnaderna.

Story, finns typ inte, det är grinda lvl så snabbt du kan, så du kan pvpa sen. Så från PvE sida, där man vill få fördjupa sig i story och veta mer om världen mm. så erbjuder spelet inget.

Att lvla vapen och ha ett mobilt respawn läger, gillade jag starkt däremot, fick ett extra lager av valmöjlighet.

överlag såhär långt från mig är det 2 - 3 av 5.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det absolut sämsta MMOt som någonsin har gjorts. Jag har sagt det sen jag spelade i alphan för ca 6 månader sedan, jag förstår inte ens varför dom ska releasa det, dom borde ha avslutat detta projekt för längesedan. Ingenting har hänt på 6 månader, ingenting kommer att hända tills release heller, jag förstår inte hur ett sådant här spel får släppas 2020 och folk kommer betala för det, jag gör verkligen inte det. Jag förstår att folk är MMO-starved, men för fan, kom igen.. Då ska vi inte ens prata om content, som är non-existent..

Jag har spelat de flesta MMO sen mitten av 90talet (iofs, om man räknar muds så är det sen 80talet) och kan lätt säga att det finns många många mmo som är sämre än detta.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Meurik:

@JackHeart:

Några snabba frågor:

Kan man köra spelet helt utan att beblanda sig med PVP, och bara köra PVE content ?

Finns det PVE Dungeons/Raids ?

Ja, du kan köra helt utan att beblanda sig i PvP, men något som är en kul tvist är att du kan hjälpa till i pvP genom att köra PvE. När ett land skall hamna i krig får man tid på sig att förbereda sig, och då kan man göra PvE quest för att förbättra sitt försvar eller för att förstärka attackstyrkan. Sedan behöver du inte vara med på själva fighten om du inte vill.

I nuläget finns inte dungeons eller raids. Det finns corruption portaler, vilket är liknande det system som finns/fanns(?) i RIFT. Dom poppar upp på kartan och kan besegras om man är några stycken.
Devs har dock varit tydliga med att dungeons och raids är något som kommer att komma. Om det kommer till launch eller inte är oklart, men i allra högsta grad osäkert.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Märks att det var beta.
Inte för att det fanns så mycket att testa, men men...
WoW blir nog fortsatt herre på täppan, kommer detta ens lyckas putta ner SW:TOR? Tveksam.

Tekniskt sett är det faktiskt inte ens en alfa. Alfan kommer senare i höst, men inget man automatisk kommer med i om man förhandsbokar. Däremot kommer en beta i vår, som man kommer ha tillgång till som förhandsbokare.
Det dom visat upp nu är enbart en preview. Sedan kan jag dock hålla med om att det är nog mycket att hoppas på att dom skall hinna få in en massa nytt content på den här korta tiden, men mer kommer det förhoppningvis att bli.

Medlem

Jag har inte läst alla kommentarer men kommer detta spel till konsoll?
Har Amazon en egen spelstudio eller kräver detta abonnemang på Amazons streaming-tjänst eller liknande?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag har spelat de flesta MMO sen mitten av 90talet (iofs, om man räknar muds så är det sen 80talet) och kan lätt säga att det finns många många mmo som är sämre än detta.

Ja, men många av de är inte kvar eller har en spelarbas som knappt kan räknas...
Ska vi säga så här, med det jag har sett o läst (inte spelat själv), så tror jag att detta spel kommer ha i bästa fall ett genomsnittligt mottagande och kommer att dö inom 2-3 år / eller så kommer den att göra som en del andra, tex FFXIV eller ESO och göras om en hel del och då kanske, kanske fånga en större publik och därmed överlever detta. Den kommer inte att finnas kvar i sin nuvarande form länge.
Tänk bara Warhammer och historien och den sorliga slutet. Och då pratar vi om en IP som är åtminstone etablerat och känt.

Medlem

Jag spelade 40 minuter, kändes rätt B. Väldigt barebones

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har inte läst alla kommentarer men kommer detta spel till konsoll?
Har Amazon en egen spelstudio eller kräver detta abonnemang på Amazons streaming-tjänst eller liknande?

Nej, spelet kommer vara pay-to-play. Dvs engångkostnad att köpa spelet. Sedan kommer man säkerligen få kosmetiska saker om man är medlem i Amazon Prime.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Ja, men många av de är inte kvar eller har en spelarbas som knappt kan räknas...
Ska vi säga så här, med det jag har sett o läst (inte spelat själv), så tror jag att detta spel kommer ha i bästa fall ett genomsnittligt mottagande och kommer att dö inom 2-3 år / eller så kommer den att göra som en del andra, tex FFXIV eller ESO och göras om en hel del och då kanske, kanske fånga en större publik och därmed överlever detta. Den kommer inte att finnas kvar i sin nuvarande form länge.
Tänk bara Warhammer och historien och den sorliga slutet. Och då pratar vi om en IP som är åtminstone etablerat och känt.

Warhammer var det bästa mmot någonsin

WoW lever bara på att alla spelar det, det är ett skitmmo och nog det sämsta och tråkigaste som finns att spela idag
Det är klassisk grupptryck kring WoW
Alla spelar det så måste alla andra spela det

Medlem

@Karmak: Jag lirar det fortfarande, det håller än. Stor community, nya expansioner. Imponerande resa spelet har gjort, jag tippar på att det blir efter Shadowlands typ 3 expansioner till och sen är nog spelet dött. Så, typ 6 år till innan det blir en förlust att fortsätta. Spelar antalet går ju ner för varje expansion, men jämfört med andra mmos så har WoW fortfarande en stor skara anhängare.

Får se helt enkelt, World Of StarCraft kanske vore nåt?


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Jag har själv inte spelat det, men av det jag sett på Youtube och Twitch så verkar det enomt tomt. Det finns ingenting alls att hämta i den här världen, den är helt öde på intressant story och lore. Finns ingenting där jag känner att jag vill sugas in i och leva mig in i. Animationer ser tradiga ut som tusan och väldigt många verkar klaga på combat, som ju är en central del i detta spel. Gillar inte alls PvP-upplägget, de borde nästan fokusera mer på Guild vs Guild.

Nä, som det ser ut just nu är mitt intresse så svalt det bara kan bli. Ska till ganska drastiska förändringar för att ändra på det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Karmak:

Warhammer var det bästa mmot någonsin

WoW lever bara på att alla spelar det, det är ett skitmmo och nog det sämsta och tråkigaste som finns att spela idag
Det är klassisk grupptryck kring WoW
Alla spelar det så måste alla andra spela det

Så där kan man ju säga om precis varenda MMO som finns ute för tillfället.
Faktum kvarstår att WoW fortfarande är ett utav de största MMO-spelen som finns ute för tillfället och på över 15 år så har ingen lyckats peta ner det från tronen, det är ganska imponerande.

Medlem

Alla FZ threads är fulla av griniga gubbar som hatar allt nytt, så inte förvånade över större delen negativa inlägg.

New World såg helt okay ut. Lyckades aldrig testa det, men det kan bli ett köp senare när det släpps.

Ion
Medlem
Skrivet av Arkaith:

Alla FZ threads är fulla av griniga gubbar som hatar allt nytt, så inte förvånade över större delen negativa inlägg.

New World såg helt okay ut. Lyckades aldrig testa det, men det kan bli ett köp senare när det släpps.

Off topic, men..
Jag är en grinig gubbe. Men det där att vi hatar allt nytt stämmer inte? Här är ett utdrag på relativt nya spel (ok vissa är några år nu) som jag tycker var enastående:

  • A short hike

  • Return of the Obra Dinn

  • INSIDE

  • Firewatch

  • West of Loathing

  • Day of Infamy

  • FS2020

  • Papers, Please

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arkaith:

Alla FZ threads är fulla av griniga gubbar som hatar allt nytt, så inte förvånade över större delen negativa inlägg.

New World såg helt okay ut. Lyckades aldrig testa det, men det kan bli ett köp senare när det släpps.

Testet är igång till på Fredag om man är sugen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Prixm:

Det absolut sämsta MMOt som någonsin har gjorts. Jag har sagt det sen jag spelade i alphan för ca 6 månader sedan, jag förstår inte ens varför dom ska releasa det, dom borde ha avslutat detta projekt för längesedan. Ingenting har hänt på 6 månader, ingenting kommer att hända tills release heller, jag förstår inte hur ett sådant här spel får släppas 2020 och folk kommer betala för det, jag gör verkligen inte det. Jag förstår att folk är MMO-starved, men för fan, kom igen.. Då ska vi inte ens prata om content, som är non-existent..

Det var allt en sågning längs med fotknölarna. Kanske kan tas med en nypa salt dock med tanke på hur mycket du hypade skitspelet Bless Online, eller?

Medlem
Skrivet av Ion:

Off topic, men..
Jag är en grinig gubbe. Men det där att vi hatar allt nytt stämmer inte? Här är ett utdrag på relativt nya spel (ok vissa är några år nu) som jag tycker var enastående:

  • A short hike

  • Return of the Obra Dinn

  • INSIDE

  • Firewatch

  • West of Loathing

  • Day of Infamy

  • FS2020

  • Papers, Please

Alltså, helt okay att vara en grinig gubbe. Men FZ är en massiv collection av "ALLT VAR BÄTTRE FÖRR, JAG SPELAR BARA FALLOUT 1" folk.

Jobbigt att läsa ibland. Firewatch hade varit 5/5 för mig, om inte slutet var det värsta någonsin.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Spelade bara en kort stund då Wasteland 3 tar all uppmärksamhet just nu, men har kikat väldigt mycket på Twitch under veckan som gått.

Vapen- och stridssystemet behöver balanseras om rejält, men det känns ändå som att det finns mycket potential.
Tror dock fortfarande att AoC kommer bli det nya, stora MMO:et för min del.

Samma här

Medlem

Jag tycker spelet har en bra grund de kan bygga på, men det återstår ju att se om de lyckas med det. Tycker det står väldigt klart att man ändrat inriktning på spelet iom att det är litet torftigt hur man gjort PVE, så de behövde nog verkligen extra tiden. Det påminner mycket om BDO hur balansen pvp vs PvE är för närvarande.

Jag tror dock att det här spelet mycket möjligt skulle kunna slå sig in som en sorts survival/mmo-hybrid, eftersom vad jag vet är det inte direkt något som existerar överallt. De flesta survival-spel är antingen singleplayer eller har spel-omgångar om coop/mp, det är inte ofta en persistent world och så vidare. Kan tänka mig att det kan locka spelare som inte visste att de gillade survival, som även spelar MMOs.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Warhammer var det bästa mmot någonsin

WoW lever bara på att alla spelar det, det är ett skitmmo och nog det sämsta och tråkigaste som finns att spela idag
Det är klassisk grupptryck kring WoW
Alla spelar det så måste alla andra spela det

Själv tycker jag att StarWarsGalaxies var det bästa MMO någonsin (trots alla fel o problem) :D, men sen visst, Warhammer.

Annars håller jag med dig ang. grupptrycket av Wow, vilket är konstigt med tanke på att det inte är det största spelet längre.

Själv tycker jag att ESO har blivit jättekul efter en mindre kul startfas.
FF XIV läser jag har också utvecklat sig över tiden till ngt "bra"? Är dock inte min stil.

Verkar som att vissa developers inte har lärt sig ngt efter alla dessa år.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det var allt en sågning längs med fotknölarna. Kanske kan tas med en nypa salt dock med tanke på hur mycket du hypade skitspelet Bless Online, eller?

Bless Online var i tusen gånger bättre shape i Korea än den som lanserades för Global, där jag spelade innan det lanserades i Global och hade otroligt kul utan buggar och massa annat skit. Det som hände med Global lanseringen var en katastrof.

Men absolut, spela New World och se för dig själv. Jag anser att New World är ännu värre än Bless Online Global launch, och det är inte ens att överdriva, New World är otroligt, otroligt värdelöst.

Dom flesta streamers testade det och kom på det dag ett, ingen MMO-streamer aka Lirik, CohhCarnage, TimThetatman, Shroud och alla andra väldigt stora streamers som älskar MMOs spelade spelet mer än 1-2 dagar och kom till slutsatsen att det är otroligt shallow och har ingenting att erbjuda någon som gillar MMOs.

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Samma här

På min tid var AoC Age of Conan, men idag är det väl Ashes of Creation. Också ett spel med enormt mycket potential, men två stora problem för min del. Först och främst är det påtvingad PvP, så det går helt bort för mig. Visst dom skall ha ett anti ganking-system, men jag vet av erfarenhet att det ändå kommer finnas så många människor som inte bryr sig och dödar låglevels bara för att dom tycker det är kul. Jag förstår verkligen inte poängen med ett anti-ganking system, när det vore bäst för alla om man kan opta ut från pvp helt. Jag är inte helt emot pvp (även om jag suger stort på det) men jag vill göra det när jag vill och känner för det, och inte bli tvingad in i det för att någon tjockskalle som är 20 levlar högre tycker att han har rätt till just den där örten som jag höll på att plocka, eller ser sin chans att hoppa på mig när jag har tre mobs på mig.
Det andra är att det är väldigt mycket Star Citizen varning över spelet. Jeffery Bard är en visionär, och har storslagna idéer, men frågan är om ens hälften verkligen kommer att implementeras och om dom i sådana fall fungerar.
Jag hoppas att jag har fel, för spelet kommer nog tilltala många pvp-fans.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Prixm:

Bless Online var i tusen gånger bättre shape i Korea än den som lanserades för Global, där jag spelade innan det lanserades i Global och hade otroligt kul utan buggar och massa annat skit. Det som hände med Global lanseringen var en katastrof.

Men absolut, spela New World och se för dig själv. Jag anser att New World är ännu värre än Bless Online Global launch, och det är inte ens att överdriva, New World är otroligt, otroligt värdelöst.

Dom flesta streamers testade det och kom på det dag ett, ingen MMO-streamer aka Lirik, CohhCarnage, TimThetatman, Shroud och alla andra väldigt stora streamers som älskar MMOs spelade spelet mer än 1-2 dagar och kom till slutsatsen att det är otroligt shallow och har ingenting att erbjuda någon som gillar MMOs.

Det finns ju dock ingen poäng att spela det mer än 1-2 dagar så det bara är, trotts namnet, en väldigt tidig alpha/beta. Spelet har, likt Torchlight III tidigare, gjort en total förändring i vad för typ av spel det ska bli. I början var det mer ett full loot pvp-spel med mycket överlevnadsfunktioner. Det här är något helt annat, så det är ju klart att vad vi testat kommer vara barebones när de knappt haft tid på sig sedan skiftet.

Jag tycker det är konstigt att folk dömer det här och jämför det precis som att spelet är släppt, då det är en väldigt tidig version av spelet som bara finns just för att spelet var tänkt att släppas den här tiden istället. Med andra ord är de schyssta och låter oss testa vad de lyckats åstadkomma hittills (med andra ord deras senaste build, de har garanterat mer som ligger hos dem).

Det är en konstig situation, för vad ska man annars jämföra med? En jämförelse är bra, men jag tycker man kan ta och ha lite rimliga förväntningar också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Dom flesta streamers testade det och kom på det dag ett, ingen MMO-streamer aka Lirik, CohhCarnage, TimThetatman, Shroud och alla andra väldigt stora streamers som älskar MMOs spelade spelet mer än 1-2 dagar och kom till slutsatsen att det är otroligt shallow och har ingenting att erbjuda någon som gillar MMOs.

Nu hittar du allt på... Cohh är ingen "MMO-streamer", han är precis som alla de andra du listade en variety streamer. Folk som spelar i princip alla sorters spel.
Asmongold däremot, som spelar WoW typ dag och natt, har spelat det mer än 1-2 dagar.

Så ditt inlägg brister på flera punkter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Warhammer var det bästa mmot någonsin

WoW lever bara på att alla spelar det, det är ett skitmmo och nog det sämsta och tråkigaste som finns att spela idag
Det är klassisk grupptryck kring WoW
Alla spelar det så måste alla andra spela det

Hoppas du tog på dig hjälmen för du är uppenbarligen ute och cyklar 🤣

WoW Lever fortfarande för att det är bäst i sin genre.
Sen att folk som älskar att hata spelet av nån infantil anledning jämt och ständigt försöker skita på det är bara tragiskt och tröttsamt.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nu hittar du allt på... Cohh är ingen "MMO-streamer", han är precis som alla de andra du listade en variety streamer. Folk som spelar i princip alla sorters spel.
Asmongold däremot, som spelar WoW typ dag och natt, har spelat det mer än 1-2 dagar.

Så ditt inlägg brister på flera punkter.

Dom är variety streamers allihopa ja, men dom är stora MMO-streamers, aka fans av MMOs och streamar alltid MMOs som dom gillar, jag sa aldrig att dom är "endast MMO streamers". Asmongold är en av få pure MMO-streamer ja, och om du lyssnar på Asmongold så har han otroligt mycket dåliga saker att säga om spelet, men han är MMO-starved och därav spelar New World, för att det finns inget annat just nu, det är ett nytt spel som tar bort honom från hans 12 timmar om dagen i WoW, för det är hans jobb att spela, han hade garanterat inte spelat New World om han inte var tvungen till det för att slippa WoW bara för ens en stund.

Men som sagt, absolut, fortsätt att försvara ett spel som är långt som satan ifrån klart. Jag förstår att MMO-starved folk gör det, för dom vill så gärna att det ska bli bra, varje gång blir ni besvikna också. Kan garantera att det kommer ta max en månad efter release tills New World är tomt. Förstår inte hur man kan försvara ett "MMO" med 3 skills, som knappt betyder något, där du auto attackar 99% av din tid, eller ja 100% av din tid när du lvlar för du levlar med hatchet, då allting annat är obetydligt.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Dom är variety streamers allihopa ja, men dom är stora MMO-streamers, aka fans av MMOs och streamar alltid MMOs som dom gillar, jag sa aldrig att dom är "endast MMO streamers". Asmongold är en av få pure MMO-streamer ja, och om du lyssnar på Asmongold så har han otroligt mycket dåliga saker att säga om spelet, men han är MMO-starved och därav spelar New World, för att det finns inget annat just nu, det är ett nytt spel som tar bort honom från hans 12 timmar om dagen i WoW, för det är hans jobb att spela, han hade garanterat inte spelat New World om han inte var tvungen till det för att slippa WoW bara för ens en stund.

Okej, ändra vad du menar när någon påvisar dina fel Dags att sluta hitta på saker nu. Jag vet inte vad du försöker uppnå med att kalla folk "MMO-starved", men det börjar bli lite löjligt. Asmon har till exempel tagit upp både positiva och negativa punkter.

Skrivet av Prixm:

Men som sagt, absolut, fortsätt att försvara ett spel som är långt som satan ifrån klart. Jag förstår att MMO-starved folk gör det, för dom vill så gärna att det ska bli bra, varje gång blir ni besvikna också. Kan garantera att det kommer ta max en månad efter release tills New World är tomt. Förstår inte hur man kan försvara ett "MMO" med 3 skills, som knappt betyder något, där du auto attackar 99% av din tid, eller ja 100% av din tid när du lvlar för du levlar med hatchet, då allting annat är obetydligt.

Jisses, hur mycket hat kan man ha för ett spel som inte ens är i alpha än?

Du nämner 3 skills som anledning, men man har väl 3 vapen med 3 skills vardera? De verkar följa ESO där, och ESO har lyckats bra med den lösningen.
Att gnälla över vapenbalansen i en preview och ha det som anledning till att hata ett spel är helt galet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Ja, men många av de är inte kvar eller har en spelarbas som knappt kan räknas...
Ska vi säga så här, med det jag har sett o läst (inte spelat själv), så tror jag att detta spel kommer ha i bästa fall ett genomsnittligt mottagande och kommer att dö inom 2-3 år / eller så kommer den att göra som en del andra, tex FFXIV eller ESO och göras om en hel del och då kanske, kanske fånga en större publik och därmed överlever detta. Den kommer inte att finnas kvar i sin nuvarande form länge.
Tänk bara Warhammer och historien och den sorliga slutet. Och då pratar vi om en IP som är åtminstone etablerat och känt.

...vad har spelarantal eller om spelet finns kvar med saken och göra? Han sa att det var det sämsta.. självklart försvinner de som är skit.

Påtal om Warhammer - du kan alltid spela på Ftp servern av den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, ändra vad du menar när någon påvisar dina fel Dags att sluta hitta på saker nu. Jag vet inte vad du försöker uppnå med att kalla folk "MMO-starved", men det börjar bli lite löjligt. Asmon har till exempel tagit upp både positiva och negativa punkter.

Jisses, hur mycket hat kan man ha för ett spel som inte ens är i alpha än?

Du nämner 3 skills som anledning, men man har väl 3 vapen med 3 skills vardera? De verkar följa ESO där, och ESO har lyckats bra med den lösningen.
Att gnälla över vapenbalansen i en preview och ha det som anledning till att hata ett spel är helt galet

Speciellt när flera big streamers har spelat spelet dagligen sen man kunde lira det.. och verkade gillade New World?

123
Skriv svar