Activision: Infinity Ward-strulet öppnar nya möjligheter
Jag hejjar på Treyarch, när jag hörde allt gött om sjuan så tror jag det kan bli väldigt bra.
Gällande IW så är det väll så att avhopparna inte har någon rätt till COD längre? Bra isf, då används deras huvuden till något nytt och inte bara "samma skit".
IW kan dra åt helvete. Treyarch har visat mer kärlekt till PCn än Infinity Ward gjort på alla sina år dom funnits... Haha! Helt sjukt egentligen!
Sparka nu Robert Bowling (402) och resten så är jag nöjd!
Känns lite tråkigt dock att sluta serien obunden/oknuten, så att säga. En hel del plotholes kvar i MW2...
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Som jag nämnde i den andra tråden här det här mer bullshit än en tjur i en bajamaja.
Om du föreställer dig själv i utvecklarnas skor, möjligheten att få jobba på den största serien i industrin och få ut din kreativa produkt till en publik i Call of Duty-magnitud så är det en möjlighet många skulle sukta efter. Vi behandlar våra utvecklare extremt bra. Vi har en självständig studio-modell som ger dem massvis av kreativ frihet medan vi tar hand om bakgrundsgrejer på kontoret så de kan fokusera på att göra spel. Om deras spel är framgångsrika så kompenseras de bättre här än någon annanstans. Därför har vi attraherat, och vi kommer fortsätta attrahera, höjdarna inom denna industri.
"Vi behandlar våra utvecklare extremt bra. Vi har en självständig studio-modell som ger dem massvis av kreativ frihet medan vi tar hand om bakgrundsgrejer på kontoret så de kan fokusera på att göra spel."
Allvarligt talat?
1. Infinity Ward tvingades kämpa i månader för att få igenom första Modern Warfare till produktion, medans Activision ansåg att marknaden ville bara ha mer Andra Världskriget spel och därmed skulle Infinity Ward göra ett till.
2. Activision kickade Tim Schaefer och Double Fine för att Brütal Legend var för unikt och inte skulle mötas något vidare av marknaden. Senare när spelet hypades sönder för hur totalt awesome det var så ville dem stämma Double Fine för att ha fortsatt utvecklingen.
3. De kastade ut Massive Entertainment, precis innan de skulle släppa expansionen till deras senaste stora spel, World in Conflict, som hadde hyllats som ett av det senaste årens stora RTS spel. Men behöll utvecklarna som hadde gjort skitspel som Crash Bandicoot och Spyro the Dragons senaste "äventyr".
"Om deras spel är framgångsrika så kompenseras de bättre här än någon annanstans."
4. Wow, säg det till Infinity Ward, de som hadde just skapat er ett miljardintäkts spel men ni inte ville sen betala.
"Därför har vi attraherat, och vi kommer fortsätta attrahera, höjdarna inom denna industri."
5. Ni kastade ut precis era "höjdare" för någon månad sen. Och resten sticker.
6. Se punkt 2 och 3.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
"vi kompenserar våra utvecklare här"
Ah jo just det, var väll därför som dom gick p.g.a icke utlovad ersättning.
IW hade tänkt hoppa av för länge sedan, år innan dom utlovade pengarna aldrig kom. Varför dom inte kom säger sig självt, IW-cheferna begick ett avtalsbrott.
Where one man falls,
another one stands.
Stor personalomsättning är ALLTID ett osundhetstecken på att det är en dålig arbetsmiljö. Orsakerna till det kan variera.
Det kan ju lika gärna vara som så att de som gick var problemet. Men folk brukar demonisera de stora.
Min teori e´ju lika god som någon annans. Fast att hantera problem på arbetsplatser är jag ju faktiskt kunning inom.
Acta Non Verba - Verba Non Acta
Vad hände med alla miljarder undrar man så här i förbigående; varför hoppas folk av?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego