Activision: Infinity Ward-strulet öppnar nya möjligheter

Robot
Activision: Infinity Ward-strulet öppnar nya möjligheter
Inaktiv
Activision: Infinity Ward-strulet öppnar nya möjligheter

jo man får väl hoppas på nytt,SMART FOLK..
för annars är ju Cod serien död nu, iallafall MW...

Moderator | Testpilot

Jag hejjar på Treyarch, när jag hörde allt gött om sjuan så tror jag det kan bli väldigt bra.
Gällande IW så är det väll så att avhopparna inte har någon rätt till COD längre? Bra isf, då används deras huvuden till något nytt och inte bara "samma skit".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mjölka på bara, Activison.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

"vi kompenserar våra utvecklare här"

Ah jo just det, var väll därför som dom gick p.g.a icke utlovad ersättning.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Grunden till CoD har dom ju redan så detta fixar dom galant utan dom "högsta hönsen" på IW.
TreyArch fixade ju en bra MP med samma IW grund så de lär inte bli nåt problem för de nya IW. (som fortfarande har gamla CoD snubabr med)

Medlem

Nej tack till vidare CoD spel. Spelade MW2 på PC och såg hur dåligt behandlade vi pc-spelare blev. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Blir inget mer CoD för mig, för det första var MW2 skit, för det andra så är jag less på shooters, samma sak om och om igen..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

IW kan dra åt helvete. Treyarch har visat mer kärlekt till PCn än Infinity Ward gjort på alla sina år dom funnits... Haha! Helt sjukt egentligen!

Sparka nu Robert Bowling (402) och resten så är jag nöjd!

Känns lite tråkigt dock att sluta serien obunden/oknuten, så att säga. En hel del plotholes kvar i MW2...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

tro inte dom bry sig om 5% utav spelbasen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

NIB
Medlem

Killen ser ut som en räknenisse. En ekonom alltså.

Medlem

mw2 = SANDY BALLZ


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Som jag nämnde i den andra tråden här det här mer bullshit än en tjur i en bajamaja.

Skrivet av Sliskiga PR killen från Activision:

Om du föreställer dig själv i utvecklarnas skor, möjligheten att få jobba på den största serien i industrin och få ut din kreativa produkt till en publik i Call of Duty-magnitud så är det en möjlighet många skulle sukta efter. Vi behandlar våra utvecklare extremt bra. Vi har en självständig studio-modell som ger dem massvis av kreativ frihet medan vi tar hand om bakgrundsgrejer på kontoret så de kan fokusera på att göra spel. Om deras spel är framgångsrika så kompenseras de bättre här än någon annanstans. Därför har vi attraherat, och vi kommer fortsätta attrahera, höjdarna inom denna industri.

"Vi behandlar våra utvecklare extremt bra. Vi har en självständig studio-modell som ger dem massvis av kreativ frihet medan vi tar hand om bakgrundsgrejer på kontoret så de kan fokusera på att göra spel."
Allvarligt talat?

1. Infinity Ward tvingades kämpa i månader för att få igenom första Modern Warfare till produktion, medans Activision ansåg att marknaden ville bara ha mer Andra Världskriget spel och därmed skulle Infinity Ward göra ett till.

2. Activision kickade Tim Schaefer och Double Fine för att Brütal Legend var för unikt och inte skulle mötas något vidare av marknaden. Senare när spelet hypades sönder för hur totalt awesome det var så ville dem stämma Double Fine för att ha fortsatt utvecklingen.

3. De kastade ut Massive Entertainment, precis innan de skulle släppa expansionen till deras senaste stora spel, World in Conflict, som hadde hyllats som ett av det senaste årens stora RTS spel. Men behöll utvecklarna som hadde gjort skitspel som Crash Bandicoot och Spyro the Dragons senaste "äventyr".

"Om deras spel är framgångsrika så kompenseras de bättre här än någon annanstans."
4. Wow, säg det till Infinity Ward, de som hadde just skapat er ett miljardintäkts spel men ni inte ville sen betala.

"Därför har vi attraherat, och vi kommer fortsätta attrahera, höjdarna inom denna industri."
5. Ni kastade ut precis era "höjdare" för någon månad sen. Och resten sticker.

6. Se punkt 2 och 3.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av NIB:

Killen ser ut som en räknenisse. En ekonom alltså.

Eller hur. Såna typer förstör spelindustrin. Så fort det finns pengar kommer de jävla vampyrerna och gör hollywood/musikindustri av det. Marknadsekonomi i sitt esse.

Medlem
Skrivet av SorbP:

"vi kompenserar våra utvecklare här"

Ah jo just det, var väll därför som dom gick p.g.a icke utlovad ersättning.

IW hade tänkt hoppa av för länge sedan, år innan dom utlovade pengarna aldrig kom. Varför dom inte kom säger sig självt, IW-cheferna begick ett avtalsbrott.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

tro inte dom bry sig om 5% utav spelbasen

Källa på dem 5 procenten?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Lägg ner istället.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Om jag skulle jobba på en spelstudio så skulle inte jag vilja börja jobba på en licens som ett annat företag slitit och lyckats med. Men Activision vill ju fortsätta mjölka sin feta ko.

Man vill ju skapa något själv, men det är mina åsikter det...

Inaktiv

Whine whine...

Medlem

"Vi behandlar våra utvecklare extremt bra"
Driver han eller? BS, kickade cheferna så det inte skulle få pengarna de förtjäna.
HATAR folk som är giriga och ljuger!!


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

det ballar ur!

Medlem

Snygg frilla.

Medlem

Stor personalomsättning är ALLTID ett osundhetstecken på att det är en dålig arbetsmiljö. Orsakerna till det kan variera.

Det kan ju lika gärna vara som så att de som gick var problemet. Men folk brukar demonisera de stora.

Min teori e´ju lika god som någon annans. Fast att hantera problem på arbetsplatser är jag ju faktiskt kunning inom.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Var det bara jag som gillade singelplayerdelen ordentligt i MW2? Spelar inte så mycket online så där har jag ingen kommentar, men just SP var grymt enligt mig.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Vad hände med alla miljarder undrar man så här i förbigående; varför hoppas folk av?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Treyarch var väl dem som gjorde Call of Duty: 3 om jag inte minns fel?
Undrar vad Infinity Wards får jobba med nu då? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar