Slutet för Infinity Ward?

Medlem

Ursäkta mig för att jag säger detta men...

ERA JÄVLA USLA RETARDS GÅ OCH DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

INFINITY TARDS - MODERN WARFAIL 2...


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Tvivlar på att MW3 skulle kunna bli sämre än MW2

CoD 4: Modern Warfare är dubbelt så bra som MW2

Absolut , jag kan bara sitta och småle som pc spelare när dom snackar om att dom blivit svikna ...haha ÄLSKA KARMA!! xPPPPP ...........Enligt mig har dom inte gjort något bra spel sedan mw1 dom har bara gjort som wii och dragit in massa icke spelande eller folk som icke känner till genren och alltså sålt mycket på dåliga spel ... iaf imao /Petts0n? peace out

Medlem

Har aldrig fatta varför man gnäller så mycket på IW? Dom lyder ju under Activision och det är uppenbart att det är dom som är bovarna här.

Medlem
Skrivet av pewpew:

tror att om IW inte försvinner så kommer MW3 bli mycket sämre än 2:an på grund av alla nya personer och de som har gått därifrån

Eller så blir MW3 mycket bättre på grund av alla nya personer

Medlem
Skrivet av ZerXes:
Skrivet av pewpew:

tror att om IW inte försvinner så kommer MW3 bli mycket sämre än 2:an på grund av alla nya personer och de som har gått därifrån

Eller så blir MW3 mycket bättre på grund av alla nya personer

Eller sämre eftersom det är samma utgivare.

Allvarligt talat, tänker ni människor fortsätta skylla på Infinity Ward? Det har varit tydligt nu sedan länge vilka det är som ligger bakom allt detta och det är Activision, dem sätter en otrolig press på sina utvecklare och har en arbetsmetod som heter "Gör ett spel eller så stämmer jag dig.". Det är inte vidare motiverande att fortsätta göra spel då, och det har varit tydligt att Infinity Ward vill göra andra spel än Call of Duty, bara det att Activision tvingar dem till att fortsätta för att NI kan inte uppenbarligen se något annat.

Allt jag hör är att NI vill ha mer Call of Duty, ni representerar marknaden, och Activision svarar bara på marknaden, va som drar in mest pengar. Deras långa strategi är att ha IP'n som de kan exploatera över flera år. Se bara på Guitar Hero, den spelserien är nu dragen i smutsen. NI inser inte att Activision nu gör samma sak med Call of Duty?

Med andra ord, sluta skylla på offret.
http://www.bravenewgamer.com/wp-content/uploads/thumbnails/infinity_ward_logo.jpg

Skyll på boven.
http://www.thetanooki.com/wp-content/uploads/2009/11/activision.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Vore ganska snopet om de försvinner efter MW2, så mycket kan jag säga. <.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Inte för att jag spelat alla nya call of duty som kommit ut efter cod 2 men tycker synd om alla de som fortsatt gilla & spela serien. vad ni alla än säger så är det många som gillar cod och det är inte en total fail spelserie...

Medlem

Activision släppte ett bra spel tidigare: River Raid till Atari. Klart bättre än MW2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Battlefield och Dice på väg att återta tronen?


signatur

La la la lag!

Medlem

varken activision eller infinity award har ju varit särskilt smarta
activison är ju den pengakåtaste utgivaren någonsin
och mw2 var ett oseriöst skit spel jämfört med mw1
och det märktes att de knappt ansträngde sig alls
till skillnad från vad en viss svensk utvecklare
vars namn är baserat på ett vida använt brädspels redskap.
fast nåja vem bryr sig så länge dice står kvar så blir jag nöjd


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Personligen så tycker jag att MW2 är ett utmärkt 360spel, men ett fiasko till PC. CoD4 lyckades bra på båda plattformerna, enligt mig.
Vad jag vill se nu är en fortsättning på storyn till MW2, gör ett maffigt DLC, en ny "förbättrad" MP-del är jag inte det minsta intresserad av! Ge mig en avslutning på SP-delen och lägg sedan ner serien helt!!!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Gud va glad ja blir^^ Så gåre när man fuckad upp ett pc spel;)

Medlem

fanns det detekterade servrar skulle jag spelat MW2. gillade faktiskt spelet. men spelet är sönder fuskat.

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Battlefield och Dice på väg att återta tronen?

Knappast. lika stora fails som Activision.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Gillar Treyarch bättre.

Gillade bara cod 2 av Infinity Wards spel.


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Medlem

Haha, Activision drar igång på fullt, min bullshit mätare small av innan jag hadde ens sett notisen.

Skrivet av Destructoid:

Just when you thought this sh*t might be dying down Activision steps in and fires back. This firing/lawsuit controversy is like the biggest industry smack talking competition ever. EA is clearly winning at the moment, with Infinity Ward employees in a close second, but Activision is back with its own defense.

Activision COO Thomas Tippl is defending his company's treatment of game developers. "We treat our developers extremely well," he said this week. "We have an independent studio model that provides them a lot of creative freedom while we take care of the back office stuff so they can focus on making games.

"If their games are successful, they are compensated better here than anywhere else. We've been paying our talent millions of dollars for their work. Our setup provides a win-win opportunity. We ensure your work will reach a wide audience. Therefore, we have attracted, and we will continue to attract, the top talent in this industry."

Oh, snap!? Still in third I think.

http://www.destructoid.com/activision-treats-its-devs-well-pa...

Oh boy, oh boy, det här är bara för lätt, ska vi gå igenom det här nu?

"We have an independent studio model that provides them a lot of creative freedom while we take care of the back office stuff so they can focus on making games."
Allvarligt talat?

1. Infinity Ward tvingades kämpa i månader för att få igenom första Modern Warfare till produktion, medans Activision ansåg att marknaden ville bara ha mer Andra Världskriget spel och därmed skulle Infinity Ward göra ett till.

2. Activision kickade Tim Schaefer och Double Fine för att Brütal Legend var för unikt och inte skulle mötas något vidare av marknaden. Senare när spelet hypades sönder för hur totalt awesome det var så ville dem stämma Double Fine för att ha fortsatt utvecklingen.

3. De kastade ut Massive Entertainment, precis innan de skulle släppa expansionen till deras senaste stora spel, World in Conflict, som hadde hyllats som ett av det senaste årens stora RTS spel. Men behöll utvecklarna som hadde gjort skitspel som Crash Bandicoot och Spyro the Dragons senaste "äventyr".

"If their games are successful, they are compensated better here than anywhere else. We've been paying our talent millions of dollars for their work.
4. Wow, säg det till Infinity Ward, de som hadde just skapat er ett miljardintäkts spel men ni inte ville sen betala.

"We ensure your work will reach a wide audience. Therefore, we have attracted, and we will continue to attract, the top talent in this industry."
5. Med "wide audience" menar de, människor som inte kollar upp hur industrin fungerar eller läser recensioner, därmed köper skiten även om det är dåligt jämfört med tidigare spel, vilka är tyvärr väldigt många.

6. Ni kastade ut precis er "top talent" för någon månad sen.

7. Se punkt 2 och 3.

Herbert, kom och skynda dig! Behöver dina läppar för att pussa dessa människors arslen!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Seriöst. Alla ni som bara klagar på Infinity Ward. Var det ingen mer än jag som uppskattade Call of Duty 2 eller varför inte Modern Warfare? MW2 är dåligt på grund av dess multiplayer och IWnet men är bortsett från det ett oerhört bra spel. Säger man att IW ska "dra åt helvete" på grund av ETT misstag, som för övrigt orsakades av Activision, tycker jag man borde ta sig en funderare.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Seriöst. Alla ni som bara klagar på Infinity Ward. Var det ingen mer än jag som uppskattade Call of Duty 2 eller varför inte Modern Warfare? MW2 är dåligt på grund av dess multiplayer och IWnet men är bortsett från det ett oerhört bra spel. Säger man att IW ska "dra åt helvete" på grund av ETT misstag, som för övrigt orsakades av Activision, tycker jag man borde ta sig en funderare.

I min mening är Call of Duty Vanilla och 2an dom enda spelen som är värda att kalla CoD. Jag verkligen avgudade IW efter 1an och 2an, CoD4 var inte jätte dåligt heller, Men MW2? Nej där fick jag ett spel i huvet...

Detta är faktiskt första gången jag klagar på IW. Varför? För när man spelar MW2 får man en känsla av att man spelar ett spel där utvecklarna sov eller antagligen var höga när dom kodade skiten.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av redmac:

Du behöver nog läsa på en hel del innan du uttalar dig.

Läsa på om vad?

Skrivet av ForrestFox:

Skulle gärna tro på det du säger, men tyvärr fallerar det på när du påstår att massakern blev bestämd att det skulle vara med en vecka innan release.
Nu är det som så att en vecka innan release har spelet redan gått guld (dvs börjat produceras och troligtvis redan börjat skeppas ut till butikerna), så dina påståenden förlorar trovärdighet

Var en tid sedan jag läste artikeln om massakern men det var precis innan release när det fanns ingen återvändo. Activision hade således två val.
1) Skjuta upp spelet, ta bort massakern & förlora miljoner i marknadsförning samt försäljning.
2) Köra på & hoppas på det bästa.

Skrivet av Keasar:

Wow, du är ju riktigt fail på att veta hur spelutveckling fungerar. En vecka innan release? Vet du hur omöjligt det är? Ett spel brukar vara klart ofta en eller två månader innan release, för att se till att man kan börja trycka skivorna och skeppa ut dem i tid till alla butiker runt omkring världen. Att IW hadde lagt in detta en VECKA innan release är därför helt enkelt inte möjligt. Och du tror inte att det här uppdraget hadde nappats upp av Activision? Uvecklare måste konstant rapportera till utgivare om utveckling, och utvecklingen av ett uppdrag tar längre tid än du tror, det hadde varit extremt svårt att hemlighålla det hela.

Och att West och Zampella hadde långt innan MW2 planerat att gå över till EA? Förvånad? Ditt företag som räknades som ett av de mest kreativa husen under en utgivare har just blivit övertagen av pengakåta kostymer som vill att du ska producera konstant samma spel eftersom det är det som "marknadsundersökningarna" visar kommer sälja som smör pågrund av den vanliga spelarbefolkningens ignorans. Du får inte ens ha din produkt i fred, nä, andra utvecklare ska också arbeta på samma spel, du förstår inte riktigt hur den biten känns, det är faktiskt tufft att se någon annan arbeta på ditt "barn". Och på toppen av det hela så blir du inte tilldelad de pengarna du hadde lovats för ditt arbete, i det här fallet royalties för MW2 som du vet sålde i miljoner exemplar. VILL DU VARA "LOJAL" EFTER ALLT DETTA? Idiot...

Får jag fråga dig. Är du anställd hos någon av dom eller har en känslomässigt band till någon av parterna?

Skrev jag en vecka innan release eller någon vecka? Läs om & gör rätt.

Dom va olojala långt innan. IW ville inte ens göra Modern Warfare 2, men gick med på det efteråt. Att man tänker gå över till en motståndare visar vilka sv*n IW-cheferna är.
Activision räddade IW & gav dom all frihet till att utveckla Call of Duty. När Activision några år senare vill att IW ska fortsätta med CoD så vägrar dom helt sonika. Vad jag vill säga är att utan Activision hade IW aldrig varit såhär stora som dom är idag (sålunda ingen annan hade skänkt dom pengar till att göra spel).

För övrigt borde du ta av foliehatten. Stora företag är i princip aldrig av ondo.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv
Citat:

Enligt mig har inte activision/IW gjort någonting bra senast CoD UO

Det var treyarch som gjorde UO, IW gjorde vanilla CoD.... rätt ska va rätt Men jag håller med.. CoD och CoD:UO var grymt bra, sen har det bara blivit sämre imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Citat:

CoD och CoD:UO var grymt bra.

Word


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Tvivlar på att MW3 skulle kunna bli sämre än MW2

CoD 4: Modern Warfare är dubbelt så bra som MW2

+1


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

vilket gnäll,.. att kalla MW2 ett "dåligt" spel är ju hål i huvudet. Herregud det finns många riktigt "dåliga" spel där ute.. och MW2 är absolut inte ett av dom. Hypen att hata MW2 för brist utav löjliga dedikerade servrar och konsol.. är ju rent barnslig egentligen.. finns värre problem här i världen än att skrika sig hes i varje forum tråd om MW2 när man inte ens spelar eller äger spelet.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det slår ju inte BC2 MP! ( sen en annan sak. När får vi läsa om konsol fighten med BC2? vi vet ju alla att FZ slutade 6a, men man vill ju veta vad som gick fel för grabbarna)

Skrivet av Sleep:

Det slår ju inte BC2 MP! ( sen en annan sak. När får vi läsa om konsol fighten med BC2? vi vet ju alla att FZ slutade 6a, men man vill ju veta vad som gick fel för grabbarna)

Äsch, det är väl lite av en outtalad sanning här på sajten att FZ-läsarna till stor del består av pc-spelare? Klart de inte fixar FPS med handkontroll då... det skyller vi på!

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av redmac:

Du behöver nog läsa på en hel del innan du uttalar dig.

Läsa på om vad?

Skrivet av ForrestFox:

Skulle gärna tro på det du säger, men tyvärr fallerar det på när du påstår att massakern blev bestämd att det skulle vara med en vecka innan release.
Nu är det som så att en vecka innan release har spelet redan gått guld (dvs börjat produceras och troligtvis redan börjat skeppas ut till butikerna), så dina påståenden förlorar trovärdighet

Var en tid sedan jag läste artikeln om massakern men det var precis innan release när det fanns ingen återvändo. Activision hade således två val.
1) Skjuta upp spelet, ta bort massakern & förlora miljoner i marknadsförning samt försäljning.
2) Köra på & hoppas på det bästa.

Skrivet av Keasar:

Wow, du är ju riktigt fail på att veta hur spelutveckling fungerar. En vecka innan release? Vet du hur omöjligt det är? Ett spel brukar vara klart ofta en eller två månader innan release, för att se till att man kan börja trycka skivorna och skeppa ut dem i tid till alla butiker runt omkring världen. Att IW hadde lagt in detta en VECKA innan release är därför helt enkelt inte möjligt. Och du tror inte att det här uppdraget hadde nappats upp av Activision? Uvecklare måste konstant rapportera till utgivare om utveckling, och utvecklingen av ett uppdrag tar längre tid än du tror, det hadde varit extremt svårt att hemlighålla det hela.

Och att West och Zampella hadde långt innan MW2 planerat att gå över till EA? Förvånad? Ditt företag som räknades som ett av de mest kreativa husen under en utgivare har just blivit övertagen av pengakåta kostymer som vill att du ska producera konstant samma spel eftersom det är det som "marknadsundersökningarna" visar kommer sälja som smör pågrund av den vanliga spelarbefolkningens ignorans. Du får inte ens ha din produkt i fred, nä, andra utvecklare ska också arbeta på samma spel, du förstår inte riktigt hur den biten känns, det är faktiskt tufft att se någon annan arbeta på ditt "barn". Och på toppen av det hela så blir du inte tilldelad de pengarna du hadde lovats för ditt arbete, i det här fallet royalties för MW2 som du vet sålde i miljoner exemplar. VILL DU VARA "LOJAL" EFTER ALLT DETTA? Idiot...

Får jag fråga dig. Är du anställd hos någon av dom eller har en känslomässigt band till någon av parterna?

Skrev jag en vecka innan release eller någon vecka? Läs om & gör rätt.

Dom va olojala långt innan. IW ville inte ens göra Modern Warfare 2, men gick med på det efteråt. Att man tänker gå över till en motståndare visar vilka sv*n IW-cheferna är.
Activision räddade IW & gav dom all frihet till att utveckla Call of Duty. När Activision några år senare vill att IW ska fortsätta med CoD så vägrar dom helt sonika. Vad jag vill säga är att utan Activision hade IW aldrig varit såhär stora som dom är idag (sålunda ingen annan hade skänkt dom pengar till att göra spel).

För övrigt borde du ta av foliehatten. Stora företag är i princip aldrig av ondo.

Herbert du är vad man brukar kalla en "minion".

Medlem
Medlem
Skrivet av Herbert:

Får jag fråga dig. Är du anställd hos någon av dom eller har en känslomässigt band till någon av parterna?

Skrev jag en vecka innan release eller någon vecka? Läs om & gör rätt.

Dom va olojala långt innan. IW ville inte ens göra Modern Warfare 2, men gick med på det efteråt. Att man tänker gå över till en motståndare visar vilka sv*n IW-cheferna är.
Activision räddade IW & gav dom all frihet till att utveckla Call of Duty. När Activision några år senare vill att IW ska fortsätta med CoD så vägrar dom helt sonika. Vad jag vill säga är att utan Activision hade IW aldrig varit såhär stora som dom är idag (sålunda ingen annan hade skänkt dom pengar till att göra spel).

För övrigt borde du ta av foliehatten. Stora företag är i princip aldrig av ondo.

Studerande i spelutveckling, jag ser Activisions aktioner som kränkande mot utvecklare. Jag har inte lust att arbeta under en utgivare som hotar mig för att jag vill göra spel.

Och jag menade att Activision skulle ha vetat om massakern långt, långt innan release, innan det väl hadde kunnat börjat utvecklas. Dessa saker finns i iterationsplaner, manus, planeringar, det kan inte ha förbigått Activision så enkelt att de inte skulle ha chansen att säga nej om de inte villa ha det med i spelet.

Och läs på din historia, vet du vilka IW var tidigare? 2015, studion som arbetade under EA och utvecklade den dåtida spelsuccén Medal of Honor. Efter att ha gjort en sådan storsäljare ville dem tidigare kostymerna på EA att dem skulle fortsätta göra Medal of Honor spel och mjölka franchisen. Det ville inte 2015, så de slutade och gick till Activison med deras nya företag Infinity Ward i hopp om bättre kreativitet och större frihet. Men ännu en gång tvingades de till att producera samma spel efter sin första succé.
Först Call of Duty 1, sen Call of Duty 2 i samma tid. Senare lyckades de efter många om och men övertala Activision att få göra något nytt, samma spelserie, men någonting nytt. De fick göra Modern Warfare, men så började cyklen igen, Modern Warfare 2 och nu planerade Modern Warfare 3.

Banne mig självklart att IW blev olojala.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Herbert du är vad man brukar kalla en "minion".

Det var som tusan.

Skrivet av Keasar:

Studerande i spelutveckling, jag ser Activisions aktioner som kränkande mot utvecklare. Jag har inte lust att arbeta under en utgivare som hotar mig för att jag vill göra spel.

Och jag menade att Activision skulle ha vetat om massakern långt, långt innan release, innan det väl hadde kunnat börjat utvecklas. Dessa saker finns i iterationsplaner, manus, planeringar, det kan inte ha förbigått Activision så enkelt att de inte skulle ha chansen att säga nej om de inte villa ha det med i spelet.

Och läs på din historia, vet du vilka IW var tidigare? 2015, studion som arbetade under EA och utvecklade den dåtida spelsuccén Medal of Honor. Efter att ha gjort en sådan storsäljare ville dem tidigare kostymerna på EA att dem skulle fortsätta göra Medal of Honor spel och mjölka franchisen. Det ville inte 2015, så de slutade och gick till Activison med deras nya företag Infinity Ward i hopp om bättre kreativitet och större frihet. Men ännu en gång tvingades de till att producera samma spel efter sin första succé.
Först Call of Duty 1, sen Call of Duty 2 i samma tid. Senare lyckades de efter många om och men övertala Activision att få göra något nytt, samma spelserie, men någonting nytt. De fick göra Modern Warfare, men så började cyklen igen, Modern Warfare 2 och nu planerade Modern Warfare 3.

Banne mig självklart att IW blev olojala.

Du har alltså bevis på att Activision hotade IW. Vad jag vet så krävde dom bara att IW skulle fullfölja sin del av avtalet. Vilket är helt normalt. Skriver man under ett avtal så lever man & dör enligt avtalet.

Det gick förbi Activision i & med att IW hade fria händer att göra vad dom ville med spelet. Activision litade på att IW skulle göra det bästa med pengarna dom fick.

Jag kan min historia. Vem var det som gjorde så att IW ens hade råd att göra spel? Här är lite punkter på varför IW ska vara lojala mot Activision:

- Activision köpte 30% av IW för 1.5 miljoner dollar, vilket räckte gott & väl för att göra ett PC-spel 2001.
- Kotick själv gav dom pengarna & ville inte blanda in sig i något för att bevara utvecklarteamets "magi".
- 2003 köpte Activision resterande 70% av IW för 3.5 miljoner dollar, men Kotick lät teamet fortfarande göra som dom ville.
- Activision pumpade in pengar i MW2 där man la extra mycket resurser på att göra AIn så bra som möjligt. Dessa extra resurser gjorde att hela spelet kom att kosta upp emot 30 miljoner dollar. Alltså satsade Activision rejält på IW.
- Mars 2008 gav Activision ännu mer pengar till IW för att IW skulle göra MW2 (& ha spelet klart 16 nov 2009). Kontraktet förlängdes även till 2011.

Activision har alltså gjort allt för IW men ändå beslutade cheferna för att lämna & gå bakom ryggen. Har man ingått ett avtal, samt får väldigt bra betalt för att hålla det så göra dessa aktioner från IW endast att dom ser ut som ett par pre-pubertala barn, dom ser även så ut.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Du har alltså bevis på att Activision hotade IW. Vad jag vet så krävde dom bara att IW skulle fullfölja sin del av avtalet. Vilket är helt normalt. Skriver man under ett avtal så lever man & dör enligt avtalet.

Det gick förbi Activision i & med att IW hade fria händer att göra vad dom ville med spelet. Activision litade på att IW skulle göra det bästa med pengarna dom fick.

Jag kan min historia. Vem var det som gjorde så att IW ens hade råd att göra spel? Här är lite punkter på varför IW ska vara lojala mot Activision:

- Activision köpte 30% av IW för 1.5 miljoner dollar, vilket räckte gott & väl för att göra ett PC-spel 2001.
- Kotick själv gav dom pengarna & ville inte blanda in sig i något för att bevara utvecklarteamets "magi".
- 2003 köpte Activision resterande 70% av IW för 3.5 miljoner dollar, men Kotick lät teamet fortfarande göra som dom ville.
- Activision pumpade in pengar i MW2 där man la extra mycket resurser på att göra AIn så bra som möjligt. Dessa extra resurser gjorde att hela spelet kom att kosta upp emot 30 miljoner dollar. Alltså satsade Activision rejält på IW.
- Mars 2008 gav Activision ännu mer pengar till IW för att IW skulle göra MW2 (& ha spelet klart 16 nov 2009). Kontraktet förlängdes även till 2011.

Activision har alltså gjort allt för IW men ändå beslutade cheferna för att lämna & gå bakom ryggen. Har man ingått ett avtal, samt får väldigt bra betalt för att hålla det så göra dessa aktioner från IW endast att dom ser ut som ett par pre-pubertala barn, dom ser även så ut.

Skrivet av Vince Zampella:

"And something I'll add to that, Activision also did not want Modern Warfare. They thought working on a modern game was risky and [thought], 'oh my god you can't do that, it's crazy!' They were doing market research to show us we were wrong the whole time," he said.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=224900
Inte vilja blanda sig in i och bevara utvecklarnas "magi"?

Och vad i hela fridens namn har Activisions uppköpande av Infinity Ward med utvecklarnas välbefinnande att göra? Vi lärde oss läxan för flera år sen att detta kan leda till otroliga problem. EA gjorde exakt samma och köpte upp sina utvecklare, dem blev otroligt impopulära och deras spel sjönk i kvalitet med konstant franchise horande. EA har nu lärt sin läxa och John Riccitello visar sig vara en betydligt bättra VD än vad man kunde ana.

Självklart pumpade Activision in pengar i utvecklingen av Modern Warfare 2, de VISSTE att spelet kommer sälja som fasiken när det släpptes, 14 miljoner sålda exemplar av Modern Warfare 1 och en fanatisk spelarskara pekde tydligt på detta. Det var inte någon form utav risk-spendering.

Du snackar om att hur lojala utvecklarna ska vara beror på hur mycket pengar dem får till utvecklingen av sitt spel. Du menar alltså att lojalitet köps, inte förtjänas.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Skriv svar