Xbox Game Pass - Oktober Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober Part 1

Då var det dags igen för påfyllning av Xbox Game Pass-biblioteket! Oktober inleds med hyllade DOOM Eternal som numer räknas till first party-katalogen. Sedan sist har också Kathy Rain smugit sig in på PC utan förvarning och Ikenfell kommer direkt på releasedagen till XGP. Vi får också en klassiker från Double Fine med Brütal Legend och något förvånande Forza Motorsport 7 sent omsider. Teorin om varför det hållits utanför Xbox Game Pass tidigare har varit att det gavs ut innan XGP var en grej och att Forza-spelen alltid delistas efter ett tag p.g.a licenser. Tydligen har något ändrats, oklart vad, men det är ju synd att klaga!

Vi har också fått datum för lanseringen av EA Play på Xbox Game Pass och det är satt till den 10:e november för konsol och det mer diffusa "december" för PC.

Vill ni kolla in september månads spelskörd så hittar ni dem här: Part 1, Part 2.

Nya titlar:

Doom Eternal (1 okt, konsol+android)

Kathy Rain (ute nu, PC)

Drake Hollow (1 okt, PC. Konsol ute nu)

Brütal Legend (8 okt, konsol)

Forza Motorsport 7 (8 okt, konsol+PC+android)

Ikenfell (8 okt, konsol+PC)

Några spel lämnar som vanligt tjänsten, för den här gången: Felix the Reaper, Metro 2033, Minit, Saints Row IV, State of Mind. 15 oktober.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne Jag vill bara säga. Detta är min favorittråd(sserie) månad efter månad! Om det beror på dig eller innehållet låter jag vara osagt!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

@Mortaigne Jag vill bara säga. Detta är min favorittråd(sserie) månad efter månad! Om det beror på dig eller innehållet låter jag vara osagt!

Haha, I aim to please Xbox Game Pass är det bästa som hänt sedan färdigskivat bröd!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Haha, I aim to please Xbox Game Pass är det bästa som hänt sedan färdigskivat bröd!

Frågan är.. Bättre eller sämre än det här?


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Frågan är.. Bättre eller sämre än det här?

Haha.


signatur

Jump in.

Medlem

Doom till Xbox och Android... men inte till PC, vafan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Doom till Xbox och Android... men inte till PC, vafan.

Det kommer, bara lite senare i år är det sagt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det kommer, bara lite senare i år är det sagt!

Jag är inte arg... bara väldigt besviken


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Jag är inte arg... bara väldigt besviken

Haha


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Kathy Rain är jättefint. Spela!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kathy Rain är jättefint. Spela!

Blev påmind om att jag har haft det installerat hur länge som helst men aldrig spelat det av någon anledning. Känns som det är dags nu.

Medlem

Kanske fel tråd men spelade äntligen igenom Kathy Rain och håller med om att det var ett underbart spel. Stor tummen upp från mig också.

1
Skriv svar