Diablo IV-nytt: Blizzard snackar färdighetsträd och sorceress-klassen

Robot
Diablo IV-nytt: Blizzard snackar färdighetsträd och sorceress-klassen

Dags för kvartalsrapporten!

#diablo-iv


Medlem

Tycker helt klart att skill-träd är bättre än vad nu systemet som användes i Diablo 3 hette. Så är försiktigt positiv. Men har fortfarande lite av en sur smak i munnen sedan 3:an. Men tiden får helt enkelt utvisa huruvida det blir bra eller inte.

Under tiden får jag väl helt enkelt fortsätta spela Diablo 2.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Känns som de lyssnar på den feedback de får och faktiskt gör bra förändringar.

Medlem

Jag skulle vilja se detta "in-action". Ge oss exempel och visa.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inte speciellt upphetsad av Diablo 4. Hoppas verkligen det blir bra men jag förväntar mig ingenting (ännu).

Medlem

Kommer detta bygga på samma spelstil som övriga Diablo-spel? Att man ser lite snett ovanifrån (faan vad gammal jag låter)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Alltid bra med kommunikation, Blizzard ska ändå ha en eloge för att de visar mycket av utvecklingstankarna och lyssnar på feedback i såhär tidigt skede.
Alltid billigare att göra ändringar pre-alpha än senare i utvecklingen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Usch vad rippat från Poe det ser ut att vara . Men bara det blir bättre än deras skillträd

Medlem
Skrivet av Isak19:

Usch vad rippat från Poe det ser ut att vara . Men bara det blir bättre än deras skillträd

Cirkeln sluts 😆

Medlem

Detta är vad jag ville ha i Diablo 3!
Sjukt kul se att dem verkar göra ett intressantare träd.
Börjar få känslan att jag vill veta mer och mer nu inför detta, även om det är några år kvar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Är så in i helvetes pepp på Diablo IV men lär väl få vänta till 2025... PoE är inget för mig, för rörigt. Jag vill ha Diablo!!

Trädet ser för övrigt sjukt tilltalande ut. Snygg design!

Gen
Medlem

Ser bra ut, är försiktigt hoppfull.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Usch vad rippat från Poe det ser ut att vara . Men bara det blir bättre än deras skillträd

Inte alls, från vad jag kan se så har karaktärerna byxor på sig i D4.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Usch vad rippat från Poe det ser ut att vara . Men bara det blir bättre än deras skillträd

Som om inte poe rippat och inspirerats av diablo.. tror d4 blir ett mysigt spel.

Medlem

Tur vi har phones så vi kan läsa deras uppdateringar.

Men förstår dock inte varför man inte släppt mobilspelet än. :/

Gnällkuk
Skrivet av Pretorian24:

Kommer detta bygga på samma spelstil som övriga Diablo-spel? Att man ser lite snett ovanifrån (faan vad gammal jag låter)

Isometrisk, ja det kommer att vara samma vy.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kommer detta bygga på samma spelstil som övriga Diablo-spel? Att man ser lite snett ovanifrån (faan vad gammal jag låter)

Ja det kommer fortfarande va isometriskt. Det finns tidigt gameplay från förra Blizzcon om man vill se det.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Isometrisk, ja det kommer att vara samma vy.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZtmNAMxwMM

Wow. Det verkar väldigt mysigt. Jag spelade ettan o tvåan men det var lääänge sen. Tack.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Isometrisk är inte samma sak som "snett uppifrån".

Snett uppifrån är mer korrekt nu när grafiken renderas i 3d

Medlem

Jag blir glad av att läsa detta, Tycker dom har fångat upp bra vad fans tycket. Speciellt det sista dom skriver om där det känns som att dom förstår att D3 inte gjort tillräckligt för att man ska vilja fortsätta spela spelet. Jag hoppas att man även tänker sig att man släpper expansioner på ett liknande sätt som WOW gör.

Medlem

Ser riktigt trevligt.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag skulle vilja se detta "in-action". Ge oss exempel och visa.

De har ju ett par exempel i sin artikel?
De kommer visa oss mer givetvis. Jag är ganska glad över att de valt att visa oss något så pass tidigt i utvecklingsprocessen överhuvudtaget, och att de faktiskt lyssnar på feedback så pass tidigt.

Så klart vill vi se fler exempel men jag tror det är bäst när ett system har lite mer kött på benen.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

De har ju ett par exempel i sin artikel?
De kommer visa oss mer givetvis. Jag är ganska glad över att de valt att visa oss något så pass tidigt i utvecklingsprocessen överhuvudtaget, och att de faktiskt lyssnar på feedback så pass tidigt.

Så klart vill vi se fler exempel men jag tror det är bäst när ett system har lite mer kött på benen.

Jag menar explicit videor som visar mer genomgående


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Grymt sugen. Måste säga att d3 till ps3/ps4 är nog mitt mest spelade spel på båda konsolerna. På PC tog jag mig nog inte ens till lvl60.

Så lär bli till konsol igen. Hoppas bara de kan lösa så det spelar någon roll om man spelar hc eller inte. Så man inte kan fuska med sparfiler.

Medlem

Det verkar som att utvecklarna verkligen bryr sig om feedback från hardcore D2/D3 spelare så jag tror nog att det blir en trevlig mix med lite från båda spelen. D4 kan knappast bli sämre än vad D3 var när det var nytt där utvecklarna inte brydde sig ett skit om vad spelarna älskade med D2. Om ni vill veta hur värdelöst D3 var när det släpptes så kan ni spela spelets story som fortfarande är lika bajsnödigt dålig. INGEN bryr sig om spelets story för att manuset verkar vara skrivet som ett dåligt skolprojekt.

Medlem

Låter fortfarande fantasilöst men samma klasser om och om igen. sänker hypen lite. men kommer ju vara gameplay som avgör i slutet endå. Hade bara hoppats på mer fantasi. passivt? så det ska bli ett spela sig själv mobilspel?

Medlem

Inte speciellt imponerande än så länge. Visst det är en förbättring mot D3, men ALLT är en förbättring mot D3s karaktärs progression så det säger inte så mycket.

Kommer absolut hålla utkik efter mer info om detta framöver. Tills vidare så är det Grim Dawn och D2 som jag håller högst.

1
Skriv svar