Need for Speed: Hot Pursuit-remaster bekräftad

Robot
Need for Speed: Hot Pursuit-remaster bekräftad
Medlem

Hade väldigt gärna sett en remake på Most Wanted eller Carbon

Medlem

Minns att jag tyckte det var så jädra coolt å bli jagad av poliser och att man kunde va polis dessutom (för det kunde man väl?).

Rätt bra reklam faktiskt.

[Edit] NFS 3: Hot Pursuit var spelet jag tänkte på. Those were the days <3.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Minns att jag tyckte det var så jädra coolt å bli jagad av poliser och att man kunde va polis dessutom (för det kunde man väl?).

Rätt bra reklam faktiskt.

[Edit] NFS 3: Hot Pursuit var spelet jag tänkte på. Those were the days <3.

Jo man har minnen från flera need for Speed.
Tyvärr är dom flesta minnen, hålla in gasen och studsa i sidorna in på banan utan skador.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo man har minnen från flera need for Speed.
Tyvärr är dom flesta minnen, hålla in gasen och studsa i sidorna in på banan utan skador.

Mjo lite så var det nog. Men man kunde ju va POLIS! 😃

Medlem

aaww nu när även EA börjat göra Remasters/Remakes av deras äldre titlar så kunde de väl gjort det på Underground istället =P
Hot Pursuit var ok men föredrar Underground serien.
Måste dock erkänna att jag inte spelat några av de senare spelen då jag aldrig gillat den konstiga "catch up" mekaniken som finns i spelen. Vilket inte alltid var ett problem i Underground då flera spellägen handlade om att drifta istället, så det fanns inte alltid någon AI med i bilden.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo man har minnen från flera need for Speed.
Tyvärr är dom flesta minnen, hålla in gasen och studsa i sidorna in på banan utan skador.

Det finns lite olika need for Speed Porsche och shift är mer åt realistiska hållet, medan i most wanted kan man som du säger studsa runt utan större problem.

Medlem

Inte det spelet som smäller högst i serien. Även om jag vill minnas att det var kul!

Väldigt bra reklamfilm måste jag säga. Kul!

Haha va? Det här måste vara det absolut sista spelet vi behöver en remaster på

Edit: Måste ändå säga att trailern var lite småkul

Medlem

Alla har ju gnällt om ett nytt Underground spel i 15 år och så missar dom att göra en remake på Underground 2. Undrar hur dom tänker.

Medlem

"Istället släpper EA en remastrad version av 2010 års omtyckta Need for Speed: Hot Pursuit från 2010."

Det var alltså 2010 det släpptes? Något oklart.

Redaktör
Skrivet av Stripe:

"Istället släpper EA en remastrad version av 2010 års omtyckta Need for Speed: Hot Pursuit från 2010."

Det var alltså 2010 det släpptes? Något oklart.

Och 2020!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av baxtex:

Alla har ju gnällt om ett nytt Underground spel i 15 år och så missar dom att göra en remake på Underground 2. Undrar hur dom tänker.

De hade nog hemskt gärna vilja göra en remake på det om de hade kunnat välja, tyvärr blir det ju i så fall med en bitter bismak eftersom det inte går att licensiera alla bilar som var med i UG1 & UG2. Toyota ger inte ut licenser så det hade inte blivit någon Supra t ex vilket känns som en av de mest ikoniska bilarna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul! tror min 5-åring kommer uppskatta det här lika mycket som jag. Körde aldrig 3:an, finns det något slags freedrive-läge?

Medlem

Damn! Trodde först det var NFS3 Hot Pursuit.

Medlem

Aww, jag hade ju hoppats på ett remastrat NFS3, 4 eller 6.
Underground i all ära, men de tidiga Hot Pursuit-spelen var riktigt bra de också.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Minns att jag tyckte det var så jädra coolt å bli jagad av poliser och att man kunde va polis dessutom (för det kunde man väl?).

Rätt bra reklam faktiskt.

[Edit] NFS 3: Hot Pursuit var spelet jag tänkte på. Those were the days <3.

Det var tider det
Kommer ihåg när jag och en polare satt och körde det på splitscreen och en var polis och lade ut spikmattor för att stoppa den andra.
Hade det varit en remaster på det så hade det varit ett köp direkt

Annars har jag själv inte rört vid NFS spelen sen Underground 2

Gnällkuk
Skrivet av kabukishaman:

Kul! tror min 5-åring kommer uppskatta det här lika mycket som jag. Körde aldrig 3:an, finns det något slags freedrive-läge?

Ja, det finns men det är tämligen meningslöst då du inte kan göra något annat än att bara köra runt. Det finns lite trafik, men that's it. Inga mål, inga polisbilar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det där spelet ser ju fortfarande helt okej ut grafikmässigt, knappast nödvändigt med en remaster, bättre att de remastrar underground då.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Blir väll som vanligt att onlineservrarna till det gamla spelet stängs när det nya kommer så de tvingar över befintlig skara som fortfarande spelar spelet.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Vilket otroligt slöseri med tid och resurser. Som andra redan påpekat, 2010's Hot Pursuit ser ju fortfarande bra ut.
Sedan så anser jag att det redan 2010's NFS var bara en billig cash grab och inte alls hade den känslan och detajlrikedom som som klassikerna hade.

Medlem

Rolig trailer iaf tyckte dock Hot Pursuit 2 var betydligt bättre än detta när det kom.

Och introt är fortfarande lika bra:

Medlem
Skrivet av Westrr:

Rolig trailer iaf tyckte dock Hot Pursuit 2 var betydligt bättre än detta när det kom.

Och introt är fortfarande lika bra: https://www.youtube.com/watch?v=OdPFQafaYxY

Så jäkla bra och välregisserat intro!
Fortfarande lika häftigt när Lambon blinkar bakom Ferrarin.

Medlem

Tyckte minsann den där live-action-trailern var riktigt hype för min del. Slog an på min nostalgi för spelet, även om Hot Pursuit 2 till PS2 ligger lite varmare om hjärtat.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Bästa nyheten på lääänge

ELF
Medlem

Gör ett Underground 3 istället.... Tänk att få plocka fram pojken inom sig och sladda runt med neonbelysta bilar


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag hade gärna sett en remake på första nfs. Med samma bilutbud och samma banor.
Inge "open-world"-tjafs. Banor, punkt a till b.

Medlem

DETTA är intressant! När jag åkte omkring tänkte jag ”tänk om grafiken på miljön skulle varit ännu snyggare...DÅ”
Och det kanske det blir nu! 😀

Skrivet av kabukishaman:

Kul! tror min 5-åring kommer uppskatta det här lika mycket som jag. Körde aldrig 3:an, finns det något slags freedrive-läge?

Ja det gör det 👍🏻


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Se där, en anledning att posta den här gamla snygga live action "trailern".

https://www.youtube.com/watch?v=qgdQRzpd6IE

Inaktiv
Skrivet av Lord Pingu:

Damn! Trodde först det var NFS3 Hot Pursuit.

Samma här, det hade varit något. Bästa spelet som fanns då, och bland de snyggaste.

Nyversionen från 2010 kändes väldigt barebones i jämförelse.

12
Skriv svar