Wasteland 3-patch reducerar laddtider med upp till 60 procent

Robot
Wasteland 3-patch reducerar laddtider med upp till 60 procent

Det låter nästan som nextgen!

#wasteland-3


Medlem

Bra blir bättre! Kanske tid för en genomkörning till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vissa har ju laddningstider upp mot 5 minuter, så en del har säkert långa laddningstider fortfarande. Spelet känns som en tidig alpha, helt klart för tidigt släppt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vissa har ju laddningstider upp mot 5 minuter, så en del har säkert långa laddningstider fortfarande. Spelet känns som en tidig alpha, helt klart för tidigt släppt.

5 minuter? Låter som en konstig PC konfig. Jag tyckte mina laddtider var långa, och de var 20-30 sekunder.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vissa har ju laddningstider upp mot 5 minuter, så en del har säkert långa laddningstider fortfarande. Spelet känns som en tidig alpha, helt klart för tidigt släppt.

Körde genom spelet på cirka 40tim. Utan några allvarliga bugs.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Är precis vid det förmodade slutet, så kanske litegrann hinner man ta del av denna förbättring. Har dock inte tyckt att det var överdrivet långa laddtider, finns mycket värre.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Protip: Gör artificiella laddningstider sen släpper man en patch efter en vecka eller två som reducerar laddningstiderna (genom att ta bort timern) så blir folk glada

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Protip: Gör artificiella laddningstider sen släpper man en patch efter en vecka eller två som reducerar laddningstiderna (genom att ta bort timern) så blir folk glada

Ah, smart, för recensioner/hype kring release betyder ingenting för ett spels framgång utan det är viktigare med en liten nyhet på FZ några veckor senare. Undrar hur samtalet gick bland utvecklarna när denna genialiska idé framfördes.

Medlem

Fan vad gött, min playthrough tog ca 55-60h och känns som 10 av dom timmarna var i loadingscreen haha. Ser fram emot DLCs som bara den, mitt GOTY helt klart (fram tills Cyberpunk mest troligt) :)!

Medlem

Har det installerat men inte startat. Blir nog efter Splinter Cell Black List.

Medlem
Skrivet av Mirage:

5 minuter? Låter som en konstig PC konfig. Jag tyckte mina laddtider var långa, och de var 20-30 sekunder.

Samma här - fast där var ju den gången man fick laddningsbuggen (coop) och den aldrig slutade ladda

Men det sägs vara borta nu åtminstone!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Mox+:

Ah, smart, för recensioner/hype kring release betyder ingenting för ett spels framgång utan det är viktigare med en liten nyhet på FZ några veckor senare. Undrar hur samtalet gick bland utvecklarna när denna genialiska idé framfördes.

Mitt inlägg var ett skämtsamt hypotetiskt förslag, jag är tveksam det var så det gick till hos utvecklarna men vem vet? Utvecklare har lagt till artificiella sätt att fucka med prestandan, som Crytek med Crysis (1). Hittar dock inte nån artikel nu men var ju en del snack om att Crysis hade massa extra polygoner under marken om man spelade på ett AMD- eller kanske det var Nvidiakort för att få de andra korten att framstå bättre. Kan ju förstås vara påståenden så jag ska inte säga säkert då det låter lite foliehattigt

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Mitt inlägg var ett skämtsamt hypotetiskt förslag, jag är tveksam det var så det gick till hos utvecklarna men vem vet? Utvecklare har lagt till artificiella sätt att fucka med prestandan, som Crytek med Crysis (1). Hittar dock inte nån artikel nu men var ju en del snack om att Crysis hade massa extra polygoner under marken om man spelade på ett AMD- eller kanske det var Nvidiakort för att få de andra korten att framstå bättre. Kan ju förstås vara påståenden så jag ska inte säga säkert då det låter lite foliehattigt

Foliehatteri är något av en triggerpoint för mig, och sedan försvarar du ditt skämtsamma förslag med mer foliehatteri nej men jag förstod inte riktigt vad motivationen för InXile skulle vara. Made no sense

Medlem

Pausade min genomspelning för att vänta på lite patchar. Blir nog att återuppta det nu, måste trots allt hinna klart innan Cyberpunk


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Testade Wastelands 3 på One X igår kväll. Gjorde två karaktärer på dryga halvtimmen och startade upp. Krig bröt ut, jag fattade ingenting och dog. Då visade det sig att inget var sparat så jag blev tvungen att börja om helt med karaktärsskapande och allt. Stängde av.

Inaktiv
Skrivet av Mox+:

Foliehatteri är något av en triggerpoint för mig, och sedan försvarar du ditt skämtsamma förslag med mer foliehatteri nej men jag förstod inte riktigt vad motivationen för InXile skulle vara. Made no sense

Om jag säger såhär: Mitt första inlägg var ett allmänt "tips" (skämt) till spelutvecklare och inget specifikt med InXile att göra Sen det andra är ett exempel på när något liknande eventuellt har hänt. Som sagt, jag vet ej om det faktiskt var så eller inte men den som är nyfiken får göra sitt eget detektivarbete så tills det är bevisat/dementerat kan vi kalla det för myt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Om jag säger såhär: Mitt första inlägg var ett allmänt "tips" (skämt) till spelutvecklare och inget specifikt med InXile att göra Sen det andra är ett exempel på när något liknande eventuellt har hänt. Som sagt, jag vet ej om det faktiskt var så eller inte men den som är nyfiken får göra sitt eget detektivarbete så tills det är bevisat/dementerat kan vi kalla det för myt.

Fortsatt märkliga argument, men jag vill inte göra det här till en stor grej. Gillar bara inte när man flänger ur sig konspirationsteorier utan att kunna påvisa eller ens argumentera för sin sak. "Det är ett exempel på när något liknande eventuellt har hänt", jag menar, va? Lite Trumpism att slänga ur sig random saker och bara lämna dem där, som att de skulle ha något värde eller bidra till konversationen. Som sagt, vill inte göra det till en grej eller en stor diskussion, men finner hela grejen väldigt märklig. Det finns inte ens motivation för InXile eller någon annan att göra det du hävdade, då det inte ens skulle gynna dem själva, tvärtom.

Inaktiv
Skrivet av Mox+:

Fortsatt märkliga argument, men jag vill inte göra det här till en stor grej. Gillar bara inte när man flänger ur sig konspirationsteorier utan att kunna påvisa eller ens argumentera för sin sak. "Det är ett exempel på när något liknande eventuellt har hänt", jag menar, va? Lite Trumpism att slänga ur sig random saker och bara lämna dem där, som att de skulle ha något värde eller bidra till konversationen. Som sagt, vill inte göra det till en grej eller en stor diskussion, men finner hela grejen väldigt märklig. Det finns inte ens motivation för InXile eller någon annan att göra det du hävdade, då det inte ens skulle gynna dem själva, tvärtom.

Prova läs igen några gånger. Som jag förtydligade var det ett skämt, jag har inte någonstans påstått att InXile eller annan studio gjort detta. Vill inte heller göra nån grej av detta så om inte detta inlägg går in så är det beklagligt men jag kommer inte fortsätta mer på detta. Nyckelordet är skämt, alltså inte sanning.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Om jag säger såhär: Mitt första inlägg var ett allmänt "tips" (skämt) till spelutvecklare och inget specifikt med InXile att göra Sen det andra är ett exempel på när något liknande eventuellt har hänt. Som sagt, jag vet ej om det faktiskt var så eller inte men den som är nyfiken får göra sitt eget detektivarbete så tills det är bevisat/dementerat kan vi kalla det för myt.

I detta spel så spelar det ingen roll vad du har för gubbar, du kan bara göra nya senare om du inte är nöjd med dina val så plocka bara några av dom förgjorda och om du inte gillar dom gör egna sen

Medlem

Vad bra! Jag tyckte att laddningstiderna var smärtsamt långsamma trots min snabba pc (M2-disk etc). Extra jobbigt att behöva gå igenom dessa så fort man gick in i ett hus. Nu kan jag fortsätta min kampanj

1
Skriv svar