Nya världar? The Outer Worlds-tvåa ryktas vara på gång

Robot
Nya världar? The Outer Worlds-tvåa ryktas vara på gång
Medlem

Hoppas att världen kommer att kännas mer levande än i första spelet. NPCerna i städerna var sjukt stela.

Medlem

Första var superkul så det låter mysigt detta!

Det första var en riktig besvikelse, så ribban är lågt satt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Hoppas att världen kommer att kännas mer levande än i första spelet. NPCerna i städerna var sjukt stela.

Jag håller faktiskt med. Tyckte också hela spelet kändes som det var indelat i flera inspelningskulisser. Varje värld kändes så liten, begränsad och instängd på något sätt. NPC:erna pratade om avstånd som om det skulle ta en hel dag att ta sig till en plats när det i själva verket var 300 meter bort...

Hoppas nästa känns mer öppen


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ettan var rolig men det finns en del att jobba med. Bla. Grafiken som var fruktansvärd

Jag spelar det nu. Älskar det. Känns som det "Fallout 4" vi aldrig fick.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu vet jag inte hur stor studio Obsidian är idag, men jag hade gärna sett att de fokuserade fullt ut på Avowed. Trots att vi endast sett ett litet litet frö av det så är jag riktigt peppad redan.

Medlem

Väldigt mysigt spel! Älskade karaktärerna och världen. Nu är dem ju som sagt väldigt tidigt in i processen vad det verkar, men hoppas någonstans att de lägger rejält med krut på Avowed också, riktigt peppad på det.

Medlem

Spelade 1 timme innan jag stängde ner för gott. Utan tvekan Obsidians sämsta spel.

Inaktiv

Spelet var inte perfekt men jag mycket kan man bortse ifrån men många av nivåerna utomhus kändes inte tillräckligt öppna, kanske för att man förväntade sig ett Fallout-aktigt spel på flera plan men i överlag mycket bra samt att det gjorde massor med saker bättre än Falloutspelen. Så med ett såpass bra första spel i en blivande serie så ser framtiden ljus ut

Medlem

Gillade första skarpt förutom att det var alldeles för kort.
Precis när man började få till karaktären som man ville så var det plötsligt slut :/

Medlem
Skrivet av Vamp:

Nu vet jag inte hur stor studio Obsidian är idag, men jag hade gärna sett att de fokuserade fullt ut på Avowed. Trots att vi endast sett ett litet litet frö av det så är jag riktigt peppad redan.

Behövs det verkligen när nästa Elder Scrolls är påväg?
Blir lite konstigt nu när både Obsidian och Bethesda ägs av samma bolag, kanske är bättre ifall dotterbolagen samarbetar med nästa Elder Scrolls istället?

Personligen så ser jag helst ett nytt Fallout, med tanke på hur mycket bättre Vegas var jämfört med FO3 och 4.
Låt Obsidian göra Fallout, kanske tillsammans med inXile och sen så får Bethesda syssla med Elder Scrolls(med boost av andra utvecklare hos Microsoft).

Hoppas bara att Microsoft inte barnanpassar(Disneyfierar?) Fallout för mycket, redan FO3 var väl tyvärr ett steg i den riktningen.

Medlem

Det här går ju inte riktigt ihop med att spelare blir vinnare när Microsoft köper spelstudios som Bethesda mfl. Vi lär se fler inlåsningseffekter för spelare i takt med att konflikten mellan Microsoft och Sony trappas upp. Väldigt tråkig utveckling.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas bara att Microsoft inte barnanpassar(Disneyfierar?) Fallout för mycket, redan FO3 var väl tyvärr ett steg i den riktningen.

Kan hålla med om att jag hoppas på att Microsoft inte ändrar för mycket i Falloutserien. Men var FO3 påväg mot en barnvänligare upplevelse?? I jämförelse med vad? Om jag inte minns helt fel så ser man allt som oftast kroppsdelar flyga till höger och vänster med mängder av blod i slowmotion. Jag vet inte om det är definitionen av "barnvänligt". Då är ju Elder Scrolls snällare på den fronten...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Kan hålla med om att jag hoppas på att Microsoft inte ändrar för mycket i Falloutserien. Men var FO3 påväg mot en barnvänligare upplevelse?? I jämförelse med vad? Om jag inte minns helt fel så ser man allt som oftast kroppsdelar flyga till höger och vänster med mängder av blod i slowmotion. Jag vet inte om det är definitionen av "barnvänligt". Då är ju Elder Scrolls snällare på den fronten...

Kanske jag som är lite fel ute här men upplevde att de äldre spelen var lite brutalare.
Mer fokus på prostitution, slaveri, folkmord etc.

Men jag kanske är ute och cyklar här eftersom att jag bara spelade igenom 3:an, så minnet är lite vagt.
Kommer knappt ihåg 3:an medans jag tog alla achivments på Vegas, så för mig så var det en väldigt stor skillnad på upplevelsen.
Sen så hatade jag slutet på 3:an också, man får väldigt lite kontroll över vad som kommer hända.
Hur man än gör så blir det inte bra, Vegas var lite mer öppet där.
Det man kämpat för och som får än att ens börja spelet är omöjligt att uppnå i slutändan, riktigt otillfredställande.

1
Skriv svar