Någon har gjort en fantastisk återskapning av Central Park i Unreal Engine 4, helt gratis!

Robot
Någon har gjort en fantastisk återskapning av Central Park i Unreal Engine 4, helt gratis!

Något att testa ditt nya RTX 3080-kort med?

#unreal-engine


Medlem

För mycket färger/ over saturation och bloom. Ser inte snyggt ut för 5 öre.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

För mycket färger/ over saturation och bloom. Ser inte snyggt ut för 5 öre.

Medlem

Snyggt gjort, verkligen.

Är det inte väldigt amerikanskt att inte kunna döpa en spelvärld till namnet på en park?

Tror ni man hade blivit stämd i Sverige om man släppte "Stadsparken i Lund" i Unreal?

Medlem
Skrivet av Hullken:

Snyggt gjort, verkligen.

Är det inte väldigt amerikanskt att inte kunna döpa en spelvärld till namnet på en park?

Tror ni man hade blivit stämd i Sverige om man släppte "Stadsparken i Lund" i Unreal?

om nåt är gratis är det ju löjligt man inte får skriva central park ?

Medlem
Skrivet av Hullken:

Snyggt gjort, verkligen.

Är det inte väldigt amerikanskt att inte kunna döpa en spelvärld till namnet på en park?

Tror ni man hade blivit stämd i Sverige om man släppte "Stadsparken i Lund" i Unreal?

Medlem

Autotuned av Tim Sweneys algoritm.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Riktigt läckert! Lite overkill med löven kanske, men galet snyggt

Medlem
Skrivet av Earthscum:

För mycket färger/ over saturation och bloom. Ser inte snyggt ut för 5 öre.

Hahaha okej... haters gona hate Always

Medlem

Snyggt, men tråkigt filmat, hade ju varit nice med lite fågelperspektiv. Sen fattades det väl lite byggnader runt parken?


signatur

IDKFA

Medlem

Det måste tagit ett bra tag att ha gjort det där på sin fritid. En barnlös kreatör med andra ord 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag förstår att det är gjort för att visa upp och promota ett gratis asset pack, men jösses, en hel del saker skulle behöva tweaking, det första som slog mig var ljudet, helt fel ljudmatta, alla fåglar för tankarna till en blandning av Svensk vår och midsommarkväll, sen var det dethär med vattnet, sedan när låter en i stort sett stillastående sjö som en superhögljudd porlande bäck?

Och så kommer vi till grafiken, visst, snyggt för det mesta men som tidigare nämnts, lite för mättad färg, och herrejisses, har dom sprutat Agent Orange i parken men den avlövningen? och snubben som målat gatorna måste ha somnat på sin post och gjort vägmarkeringarna ett par cm tjocka... såg Inte bra ut.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Såg att The Mandalorian använder UE för att skapa flera av miljöerna. Verkar vara en ganska bra motor.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Såg att The Mandalorian använder UE för att skapa flera av miljöerna. Verkar vara en ganska bra motor.

De använder UE's real time rendering på skärmar istället för green screens, så att skådespelarna kan leva sig in i miljöerna bättre. Motorn är i sin tur synkad med kamerorna. Det görs säkert en hel del efterarbete i något annat program, men det är riktigt imponerande teknik. Har för mig att man använde UE i Ready Player One också.

Medlem

Helt klart en del användbara material för egna projekt där, thx!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Bara jag som stör mig på att det regnar löv en helt vindstilla dag. Och dessutom finns det inga löv på marken?

1
Skriv svar