Någon har gjort en fantastisk återskapning av Central Park i Unreal Engine 4, helt gratis!
För mycket färger/ over saturation och bloom. Ser inte snyggt ut för 5 öre.
Snyggt gjort, verkligen.
Är det inte väldigt amerikanskt att inte kunna döpa en spelvärld till namnet på en park?
Tror ni man hade blivit stämd i Sverige om man släppte "Stadsparken i Lund" i Unreal?
om nåt är gratis är det ju löjligt man inte får skriva central park ?
Snyggt gjort, verkligen.
Är det inte väldigt amerikanskt att inte kunna döpa en spelvärld till namnet på en park?
Tror ni man hade blivit stämd i Sverige om man släppte "Stadsparken i Lund" i Unreal?
För mycket färger/ over saturation och bloom. Ser inte snyggt ut för 5 öre.
Hahaha okej... haters gona hate Always
Det måste tagit ett bra tag att ha gjort det där på sin fritid. En barnlös kreatör med andra ord 😄
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Jag förstår att det är gjort för att visa upp och promota ett gratis asset pack, men jösses, en hel del saker skulle behöva tweaking, det första som slog mig var ljudet, helt fel ljudmatta, alla fåglar för tankarna till en blandning av Svensk vår och midsommarkväll, sen var det dethär med vattnet, sedan när låter en i stort sett stillastående sjö som en superhögljudd porlande bäck?
Och så kommer vi till grafiken, visst, snyggt för det mesta men som tidigare nämnts, lite för mättad färg, och herrejisses, har dom sprutat Agent Orange i parken men den avlövningen? och snubben som målat gatorna måste ha somnat på sin post och gjort vägmarkeringarna ett par cm tjocka... såg Inte bra ut.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Såg att The Mandalorian använder UE för att skapa flera av miljöerna. Verkar vara en ganska bra motor.
De använder UE's real time rendering på skärmar istället för green screens, så att skådespelarna kan leva sig in i miljöerna bättre. Motorn är i sin tur synkad med kamerorna. Det görs säkert en hel del efterarbete i något annat program, men det är riktigt imponerande teknik. Har för mig att man använde UE i Ready Player One också.