Systemkraven för Valhalla släppta - orkar din burk med?

Robot
Systemkraven för Valhalla släppta - orkar din burk med?

Hela fem konfigurationer listade - och en trailer som går på djupet.

#systemkrav, #valhalla


Medlem

Min burk på googles stadia servrar kommer lätt klara av det

Det e så här man ska visa systemkrav för spel! Flera olika inställningar och inte bara minimum och recommended


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Ser ju inte helt tråkigt ut och burken orkar med 1440p i 60fps tydligen, så gött.
Ska försöka hålla mig och inte köpa direkt på release även om jag behöver nåt att hålla mig sysselsatt med till 19 nov.
Känns lite surt att betala fullpris för samma gamla ubisoft open world formel år efter år, trots att jag har kul.

Medlem

Låga spec för 4k ultra
Verkar bra optimerat

Ah trodde det var 60fps..
Då är det som vanligt

Varför ens visa 30fps spec för pc...

Medlem

Tryckfelsnisse som varit i farten? Finns ingen i9 9700k. Det är i7 9700k det skall stå på "4K (Ultra High preset, 2160p (4K), 30 fps):"

Medlem

Ligger vid 2k very high. Får se om det stämmer


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Frilansare
Skrivet av wibbe44:

Tryckfelsnisse som varit i farten? Finns ingen i9 9700k. Det är i7 9700k det skall stå på "4K (Ultra High preset, 2160p (4K), 30 fps):"

Tack!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Låga spec för 4k ultra
Verkar bra optimerat

Ah trodde det var 60fps..
Då är det som vanligt

Varför ens visa 30fps spec för pc...

Håller med. Spela med mindre än 60 FPS på dator är typiskt oskönt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Min burk på googles stadia servrar kommer lätt klara av det

Tvivlar på det. De lär snarare optimera inställningarna efter hårdvaran istället

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ser ju inte helt tråkigt ut och burken orkar med 1440p i 60fps tydligen, så gött.
Ska försöka hålla mig och inte köpa direkt på release även om jag behöver nåt att hålla mig sysselsatt med till 19 nov.
Känns lite surt att betala fullpris för samma gamla ubisoft open world formel år efter år, trots att jag har kul.

Som alternativ finns ju uplay+. Känns ganska värt nu när det släpps Valhalla, watchdogs, gods and monsters under kommande månaderna.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Tryckfelsnisse som varit i farten? Finns ingen i9 9700k. Det är i7 9700k det skall stå på "4K (Ultra High preset, 2160p (4K), 30 fps):"

Längst ned i alla artiklar finns numera en > Skicka en rättelse som går att använda om man hittar fel.

Medlem

Detta blir till XSX:en längre fram när det hamnat i rea-boxarna

NuZ
Testpilot

Som konsolspelare så önskar jag PC adeln lycka till


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ja men jag tänker inte köpa nåt spel av dom på några år sedan det som hände i somra,s fast det kommer säkert vara nöjda betyg.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Ja men jag tänker inte köpa nåt spel av dom på några år sedan det som hände i somra,s fast det kommer säkert vara nöjda betyg.

Vad är det du syftar på?

Medlem
Skrivet av Isak19:

Ja men jag tänker inte köpa nåt spel av dom på några år sedan det som hände i somra,s fast det kommer säkert vara nöjda betyg.

Vad hände i somras?

Förresten, skulle XSX köra detta på ultra i 4k/60?

Medlem

Ligger långt över ultra-kraven för 4k.

GG.

Medlem

1440 very high 30FPS ska jag klara av men förmodligen upp till 60 FPS men processorn blir nog bekymret där.. Har vara ett 2700x.

Är sugen på AC: Valhalla men mja... Spelade Odyssey senast och förstår inte vad alls föll för i det. Rädd att köpa Valhalla och bli besviken där också.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Då jag kommer spela det på Series X så klarar den garanterat spelet galant.

Medlem

Kommer det på gamepass måntro? Vore ju nice Har lite för många jag vill lägga pengar på nu framöver..


signatur

K9
:.:

Medlem

4K 30 FPS, men sänker man voumetric clouds och shadows lite så ska det nog tuffa på i 60 fps


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av xdrive:

Tvivlar på det. De lär snarare optimera inställningarna efter hårdvaran istället

Kommer fortfarande flyta fint.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Vad hände i somras?

Förresten, skulle XSX köra detta på ultra i 4k/60?

Nej, 4K 30

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Ligger långt över ultra-kraven för 4k.

GG.

Har du ett 3080 eller 3090 då? Annars är det Väldigt svårt att ligga långt över.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Många varianter på systemkrav.
min dator orkar nog med, men jag orkar nog inte med ett assassins creed


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När man bara klarar RAM på low så känns det som att det är dags för en upgrade. Dags att pensionera 2500k

Medlem

Spännande att de rekommenderar 2080 S för 1440p, men vanliga 2080 (8GB) för 4K.

Skrivet av Hullken:

Vad hände i somras?

Förresten, skulle XSX köra detta på ultra i 4k/60?

Skrivet av BeardedRobot:

Nej, 4K 30

4K/60 ska det vara på XSX.

Gen
Medlem
Skrivet av korvmos:

Har du ett 3080 eller 3090 då? Annars är det Väldigt svårt att ligga långt över.

Ett 3080 borde lösa 4K/60fps utan problem. Ett 2080Ti hade nog inte gjort det såvida man inte sänker inställningar. 3000-serien är riktigt vass i just 4K.

Skrivet av Vamp:

Spännande att de rekommenderar 2080 S för 1440p, men vanliga 2080 (8GB) för 4K.

Reagerade också på det.

12
Skriv svar