Chris Roberts ger oss en uppdatering om Squadron 42

Det verkar som om många vill att spelet ska misslyckas bara för att de ska kunna utbrista: "Ha, jag hade rätt!" på fikarasten. Det är bättre att se spelet ur en holistisk synvikel. Om det går bra för Star Citizen, då går det bra för hela spelbranschen, och gamers blir vinnarna i slutändan.

För tänk om man verkligen kan utveckla ett spel under sådan lång tid, och tänk om det blir fantastiskt. Vilken härlig tid att leva i då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det verkar som om många vill att spelet ska misslyckas bara för att de ska kunna utbrista: "Ha, jag hade rätt!" på fikarasten. Det är bättre att se spelet ur en holistisk synvikel. Om det går bra för Star Citizen, då går det bra för hela spelbranschen, och gamers blir vinnarna i slutändan.

För tänk om man verkligen kan utveckla ett spel under sådan lång tid, och tänk om det blir fantastiskt. Vilken härlig tid att leva i då.

Mycket möjligt, men vet i fan om det är bra om de lyckas (i bästa fall +-0), vill givetvis ha spelet (och tycker att det som finns spelbart idag är helt okej kul), däremot så är de hutlösa mikrotransaktioner de erbjuder inte bra för oss. Hade verkligen inte sett mikrotransaktioner för tusentals kronor bli en norm (tror de flesta håller med om det).

Känner att ha sådan förhållandevis blind tillit till ett företag är farligt och skepticism är viktigt, särskilt när de själva lovat att de ska behandla oss med samma respekt som de hade gett en utgivare i sin 'pledge'.

Med det sagt, tror inte det finns någon rationell människa som vill att det ska misslyckas rakt av, men sättet de lyckas på spelar roll, om du förstår vad jag menar.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Men det säger dom själva bara är till viss del i SQ42. Hur som helst så är du också inne och river på Star Citizen och inte SQ42 som inte alls är i samma skala. Samma utvecklare, samma team, samma tech (dock bantad av förklarliga skäl) men långt ifrån samma spel om du frågar mig.

Har bara hört att mycket som testas för online delen, är också för singleplayer delen. Båda spelen kommer köra med Server side object containing streaming, så vad kommer betyda vet man inte riktigt. Kommer singleplayer delen kräva online? Kommer det köras som på samma servrar som online delen? Vet vi inte, vi får väl höra mer om det senare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har bara hört att mycket som testas för online delen, är också för singleplayer delen. Båda spelen kommer köra med Server side object containing streaming, så vad kommer betyda vet man inte riktigt. Kommer singleplayer delen kräva online? Kommer det köras som på samma servrar som online delen? Vet vi inte, vi får väl höra mer om det senare.

Har för mig att de snackat om att det ska använda en server men med den körandes lokalt på datorn. Så jäkla mycket kan det ju inte behövas, är ju dels bara en spelare och behöver inte synkas med andra klienter. Lite likt Stalker's A-life kanske..

Medlem
Skrivet av IMSG:

Gäller att hålla isär höger och vänster när du själv ställer ett mmo mot singleplayer. SQ42 ska inte vara i närheten av Star Citizen sett till "tech".

Inte så det fungerar, tech dom bygger till SQ42 behöver fungera för Star Citizen samma åt andra hållet. Det kan vara allt från animera system till skuta vapen till hur allt blir 3d Renderat, det klart det finns bara Star Citizen system som inte behövas still SQ 42 som multiplayer invites osv. Det ska fungera föra båda spel, om du inte gör det så betyder det att du kommer göra dubbla jobb på allt vilket betyder mera tid och mera pengar för göra klart allt i slut ändan det finns system som är passar för det, men om det ska till SQ42 så kommer det garanterat till SC bitten.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Mycket möjligt, men vet i fan om det är bra om de lyckas (i bästa fall +-0), vill givetvis ha spelet (och tycker att det som finns spelbart idag är helt okej kul), däremot så är de hutlösa mikrotransaktioner de erbjuder inte bra för oss. Hade verkligen inte sett mikrotransaktioner för tusentals kronor bli en norm (tror de flesta håller med om det).

Känner att ha sådan förhållandevis blind tillit till ett företag är farligt och skepticism är viktigt, särskilt när de själva lovat att de ska behandla oss med samma respekt som de hade gett en utgivare i sin 'pledge'.

Med det sagt, tror inte det finns någon rationell människa som vill att det ska misslyckas rakt av, men sättet de lyckas på spelar roll, om du förstår vad jag menar.

Av ren nyfikenhet. Om folk köper deras mikrotransaktioner och folk vill spendera pengarna, varför är det ett problem? Varför bryr du dig hur folk spender sina pengar?

Medlem
Skrivet av aT1C:

Av ren nyfikenhet. Om folk köper deras mikrotransaktioner och folk vill spendera pengarna, varför är det ett problem? Varför bryr du dig hur folk spender sina pengar?

Är det verkligen en seriös fråga? Det är precis den inställningen som gör vi ens har mikrotransaktioner överhuvudtaget, något som inte gynnar oss i det minsta.. Men du kanske tycker om när vartenda aspekt av ett spel är beskattat.. Och därav när folks spendering gör något till en norm som inte gynnar mig överhuvudtaget bryr jag mig. "vill spendera", det är endast för att de är designade på så vis för att locka in folk så de spenderar mer och mer och normalisera spendering.

Tror du inte mig? Kolla in presentationen av Torulf Jernström, 'Let's go whaling'.

Medlem

Har själv pledgat för 15k + men varit med sedan starten nästan. Tycker spelet är asroligt som det är men klart man saknar resten av komponenterna men jag vet att dem knepar på år för år. Dem har sagt att q1-q2 nästa år kmr icache systemet o då kommer fler bitar falls på plats som man ssknat i star citizen. Squadron 42 känns mer som kex till glassen. Blir trevligt men inget man inte kommer klara sig utan.

Medlem
Skrivet av ace84:

Har själv pledgat för 15k + men varit med sedan starten nästan. Tycker spelet är asroligt som det är men klart man saknar resten av komponenterna men jag vet att dem knepar på år för år. Dem har sagt att q1-q2 nästa år kmr icache systemet o då kommer fler bitar falls på plats som man ssknat i star citizen. Squadron 42 känns mer som kex till glassen. Blir trevligt men inget man inte kommer klara sig utan.

Squadron 42 är det enda jag är intresserad av.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det här är en komedi.
Jag hoppas spelen blir klara osv men det är bara för roligt när det seriöst ska förklaras om spelen och man vet att allt som är försenat, påhittat(?) och alla backers som pumpat in miljoner $.
Sen att Internet bryter ut och det blir ordkrig mellan dom som blivigt negativa, dom som försvarar spelen (dårskapet?) till dödagar.
Som sagt det är komedi, hoppas spelen blir så bra som alla vill/hoppas/tror


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skillnaden mellan detta och RDR2, The last of us 2 och CP2077 är att det SQ42 (å ffa StarCitizen) är att det(de) senare skapar helt nya tekniska möjligheter som inte fanns innan. RDR2 är ju copy+paste av gta5 med lite annat skin and thats it. The last of us 2 finns det femtioelvatusen varianter av och CP2077 verkar vara mer eller mindre GTA5 but cyberpunk. Inget ont om spelen, men de kom från studior som redan hade ett gäng anställda med erfarenhet av att jobba tillsammans som nu bara ska göra en ny iteration av sitt senaste spel.

SQ42/StarCitizen, not so much. Det får ta den tid det tar, än så länge finns det inget annat spel med lika stor scope och ambition som detta och jag ser fram emot när båda spelen är färdiga. FFA kanske SQ42 så folk som gnäller håller tyst då vi får ett fullständigt spel. Längtar!

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har bara hört att mycket som testas för online delen, är också för singleplayer delen. Båda spelen kommer köra med Server side object containing streaming, så vad kommer betyda vet man inte riktigt. Kommer singleplayer delen kräva online? Kommer det köras som på samma servrar som online delen? Vet vi inte, vi får väl höra mer om det senare.

Det är klart att mycket går han i hand, finns en hel del att läsa om detta på https://starcitizen.tools/Object_Container_Streaming där man inledningsvis skriver att det till viss del är för SQ42. Vad sen "till viss del" innebär framgår inte men troligt en väldigt bantad version då ett sp-spel inte kräver detta i samma utsträckning då det är en sluten miljö.

Skrivet av aT1C:

Inte så det fungerar, tech dom bygger till SQ42 behöver fungera för Star Citizen samma åt andra hållet. Det kan vara allt från animera system till skuta vapen till hur allt blir 3d Renderat, det klart det finns bara Star Citizen system som inte behövas still SQ 42 som multiplayer invites osv. Det ska fungera föra båda spel, om du inte gör det så betyder det att du kommer göra dubbla jobb på allt vilket betyder mera tid och mera pengar för göra klart allt i slut ändan det finns system som är passar för det, men om det ska till SQ42 så kommer det garanterat till SC bitten.

Absolut, mycket lär man vilja ha med sig in i SC men det är samtidigt en bråkdel som behövs för SQ42. Deras största huvudbry just nu är server meshing, instancing och procedurellt skapa miljöer/planeter/whatever samt att viss teknologi sakta men säkert springer ifrån och blir omodern. Tänker främst på motion capture som lär passerat bäst före-datum om man fortfarande tänkt använda den som visades 2015.

Hur som helst får vi hoppas att det blir roliga spel när de väl släpps.

Medlem

Jag följer utvecklingen men spelar heller inte aktiv, min dator pallar inte med det och det gör inte heller mitt tålamod med alla buggar som härjar.
Det blir helt enkelt sjukt intressant om de lyckas få ihop spelet som Chris vill, lyckas han så kommer det bli enormt stort. De har ju faktiskt lyckats med väldigt mycket redan nu som ingen trodde på i början.

Tex att kunna flyga ner på planeterna sömnlöst.

Medlem

Star citizen är precis som alla andra tidiga produkter på en helt ny marknad, det är nytt fräscht men en hel del buggar att dras med som early adopter. De som köpte cv1 oculus har nog också upplevt en å annan bugg för att få igång sin enhet när det begav sej eller varför inte alla buggar till dayz mod till arma 2. Alla dessa har 2 saker gemensamt, buggiga men samtidigt en helt ny nextgen där det gameplay man får inte kan fås på annat sätt. Som early adopter får man räkna med buggar tills man lämnat betan. Om man inte klarar buggar bör man heller inte ge sej in i leken.

De som försvarar star citizen (eller nån snnan ny teknik) har troligen sett det gameplay som är såpass unikt att man ser mellan fingrarna angående buggarna. Själv spelar jag gärna alphor och betor om det ger nytt form av gameplay. Är rätt trött på copy paste spel så jag kan dras med buggar sålänge det känns nytt och lite roligare gameplay.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av IMSG:

Det är klart att mycket går han i hand, finns en hel del att läsa om detta på https://starcitizen.tools/Object_Container_Streaming där man inledningsvis skriver att det till viss del är för SQ42. Vad sen "till viss del" innebär framgår inte men troligt en väldigt bantad version då ett sp-spel inte kräver detta i samma utsträckning då det är en sluten miljö.

Absolut, mycket lär man vilja ha med sig in i SC men det är samtidigt en bråkdel som behövs för SQ42. Deras största huvudbry just nu är server meshing, instancing och procedurellt skapa miljöer/planeter/whatever samt att viss teknologi sakta men säkert springer ifrån och blir omodern. Tänker främst på motion capture som lär passerat bäst före-datum om man fortfarande tänkt använda den som visades 2015.

Hur som helst får vi hoppas att det blir roliga spel när de väl släpps.

Rätt intressant att dom siktar på få iCache and Server Meshing klart till nästa år.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Är det verkligen en seriös fråga? Det är precis den inställningen som gör vi ens har mikrotransaktioner överhuvudtaget, något som inte gynnar oss i det minsta.. Men du kanske tycker om när vartenda aspekt av ett spel är beskattat.. Och därav när folks spendering gör något till en norm som inte gynnar mig överhuvudtaget bryr jag mig. "vill spendera", det är endast för att de är designade på så vis för att locka in folk så de spenderar mer och mer och normalisera spendering.

Tror du inte mig? Kolla in presentationen av Torulf Jernström, 'Let's go whaling'.

Det jag kan argumentera för. Varför ska inte utvecklare som har gjort ett jobb inte "beskattas", ska dom inte får pengar för ett jobb dom har gjort?

Mikrotransaktioner finns på ground av folk köper det, sluttar folk köpa så slutar företag att göra dom. Du kan klandra företag hur mycket du vill men i slutändan så är det upp till spelarna att köpa eller inte. När det kommer till SC så kan du köpa alla byggda fartyg med in game grind om du vill.

Medlem
Skrivet av aT1C:

När det kommer till SC så kan du köpa alla byggda fartyg med in game grind om du vill.

Javelin $3000.
Kraken Privateer $2000.
Kraken $1650.

Hur länge tror du man behöver grinda för något av dessa? Nu är ju dessa alla begränsade utgåvor, vilket då innebär att man inte kan göra det. Dessa kunde bara köpas. (De är väl då inte byggda ännu, utan de som köpte dem har väl bara köpt en bild än så länge...)

Men, Argo Mole $315. Hur länge behöver man/kommer man behöva grida för det?

I och med att de valde att finansiera med spelutvecklingen med att sälja skepp och göra det möjligt att köpa skepp för pengar, så spelar det inte någon som roll om det blir klart eller inte för mig, spelet är förstört.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Javelin $3000.
Kraken Privateer $2000.
Kraken $1650.

Hur länge tror du man behöver grinda för något av dessa? Nu är ju dessa alla begränsade utgåvor, vilket då innebär att man inte kan göra det. Dessa kunde bara köpas. (De är väl då inte byggda ännu, utan de som köpte dem har väl bara köpt en bild än så länge...)

Men, Argo Mole $315. Hur länge behöver man/kommer man behöva grida för det?

I och med att de valde att finansiera med spelutvecklingen med att sälja skepp och göra det möjligt att köpa skepp för pengar, så spelar det inte någon som roll om det blir klart eller inte för mig, spelet är förstört.

Tanke på det är capital ship, så kommer det ta ett tag för en corp att farma det och poängen är?
Bra fråga, det vet jag inte.

Med tanke att dom har finansiera med skepp i fler tal år och kommer förmodligen inte att ändras, om inte folk slutar köpa. Så som jag skrev tidtagare i tråden du vet hur spelet är och vart det går. Alt du kan göra är att acceptera det eller sluta bryr sig.

Jag har personlig har inget emot microtransactions, det upp till mig om jag vill spendera pengarna eller om jag tycker att det värt det. Väldigt sällan att det något som jag känner att jag behöver köpa i dagen läge av spel och ett mer att det lägger mera "flare" på spelet.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Det jag kan argumentera för. Varför ska inte utvecklare som har gjort ett jobb inte "beskattas", ska dom inte får pengar för ett jobb dom har gjort?

Mikrotransaktioner finns på ground av folk köper det, sluttar folk köpa så slutar företag att göra dom. Du kan klandra företag hur mycket du vill men i slutändan så är det upp till spelarna att köpa eller inte. När det kommer till SC så kan du köpa alla byggda fartyg med in game grind om du vill.

Gissar på att du inte kollade på presentationen jag tipsade om... Det är definitivt inte spelarnas fel att mikrotransaktioner är såpass normaliserade som de är idag.

Sen att utvecklarna ska få betalt för sitt arbete, givetvis, men det är ett alldeles för dåligt argument iom. att man kan applicera det på vad som helst, vilket arbete som helst. Utvecklare borde kanske tex. börja ta betalt för uppdateringar eller kanske tom. grafikinställningar, är ju trots allt samma arbete.

Eller att folk köper det, också samma situation, går att applicera på vad som helst.

Så jag vänder på det, hur långt borde företag få utnyttja en marknad innan du säger till? Eller är det någon specialbehandling för just detta? (säger inte specifikt är du som ger det, men om EA eller Bethesda hade haft liknande mikrotransaktioner hade knappast dina argument varit särskilt brett förekommande).

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Gissar på att du inte kollade på presentationen jag tipsade om... Det är definitivt inte spelarnas fel att mikrotransaktioner är såpass normaliserade som de är idag.

Sen att utvecklarna ska få betalt för sitt arbete, givetvis, men det är ett alldeles för dåligt argument iom. att man kan applicera det på vad som helst, vilket arbete som helst. Utvecklare borde kanske tex. börja ta betalt för uppdateringar eller kanske tom. grafikinställningar, är ju trots allt samma arbete.

Eller att folk köper det, också samma situation, går att applicera på vad som helst.

Så jag vänder på det, hur långt borde företag få utnyttja en marknad innan du säger till? Eller är det någon specialbehandling för just detta? (säger inte specifikt är du som ger det, men om EA eller Bethesda hade haft liknande mikrotransaktioner hade knappast dina argument varit särskilt brett förekommande).

Det klart det är spelarna, om ingen hade köpt så hade inget företag sett värde att göra microtransactions.

Det händer redan, vart tror du pengar går till? Fortsatt uppdateringar till spel samt mera microtransactions/DLC. Att göra spel eller fortsatt uppdatering till ett spel är inte grattis utvecklare vill gärna ha betalt för att arbeta för någon.

Väldigt stort antagande, säger samma sak om EA eller något annat företag som kör microtransactions. Jag har personlig har inget emot microtransactions, det upp till mig om jag vill spendera pengarna eller om jag tycker att det värt det eller inte.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Det klart det är spelarna, om ingen hade köpt så hade inget företag sett värde att göra microtransactions.

Det händer redan, vart tror du pengar går till? Fortsatt uppdateringar till spel samt mera microtransactions/DLC. Att göra spel eller fortsatt uppdatering till ett spel är inte grattis utvecklare vill gärna ha betalt för att arbeta för någon.

Väldigt stort antagande, säger samma sak om EA eller något annat företag som kör microtransactions. Jag har personlig har inget emot microtransactions, det upp till mig om jag vill spendera pengarna eller om jag tycker att det värt det eller inte.

Antar att vissa bara rakt av accepterar den uppenbara ledande marknadsföringen som lett till normaliseringen av mikrotransaktioner. Det är ett jäkligt trångt perspektiv att se det som ett enkelt fall av utbud och efterfrågan (förstår precis hur du tänker, men det är tyvärr inte så enkelt), så nej, det är inte 'klart' det är spelarna. Igen, titta på presentationen, den går igenom väldigt väl vissa metoder företagen använder för att manipulera sig till så många köpare som möjligt och hur de siktar in sig på folk som har problem med impulskontroll.

Och företagen kommer alltid se ett värde i att göra mikrotransaktioner då det är busenkelt och kräver knappt någon investering överhuvudtaget, särskilt inte när hela arbetskostnaden täcks utav ett köp, behöver inte "många" som köper.

Och menade uppenbarligen inte uppdateringar i form av innehåll till spelen.. Patcher, bugfixar etc. Om folk köper det är det ju plötsligt okej att kränga vad som helst.

Lite ett klassiskt fall där man kan använda den där hunden som säger 'This is fine' i ett brinnande rum. Men om man inte vill se att man blir utnyttjad och manipulerad, så får man väl sitta där sen och skylla på sig själv.

Medlem

Blir inte förvånad över om man nu blivit så van vid alla som pumpar in pengar i projektet att man medvetet drar ut på det pga man är rädd för om de släpper det så kommer man inte få in samma summa pengar längre. Det är alltid en risk att man inte får in en bra mängd nya spelare vid release utan att de flesta har pumpat in pengar via fundraisers och därmed redan betalat för sig.
Det här att folk pumpar in pengar för o hålla skutan igång kan ha stigit dem åt huvudet och att de vill bli klara så sent som möjligt för att inte riskera ett rejält inkomstbortfall.
Det är inte helt riskfritt med att bygga spel genom att finansiera sin utveckling via ex kickstarter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@rmpyro
Jag kanske skulle svarat i förra tråden om YongYea, men faktum är att de flesta tänker och resonerar som han oavsett om någon tycker han resonerar helt fel, det är vad de flesta har att gå på.
Inte en enda person jag känner, ser positivt på dessa 2 projekt, utan mer som förlorade överambitiösa ouppnåeliga mål.
TheNOOBIFIER1337 gjorde en video om detta och beräknade att det behövs över 8 år för att färdigställa allt han räknade upp, men bland annat så räknades inte 100 solsystem och husdjur(64 miljoners målet) till det hela:
Do We Wait 10 more years?- Star Citizen

För att ens SQ42 ska räknas som acceptabelt för mig nu med tanke på att de skjutit upp spelet x antal år är om det är Co-op, alltså utökat betydligt mer än ursprunget "drop in" och mer som i The Division 2 eller Remnant: From the Ashes. Finns en hel del punkter till jag skulle kunna räkna upp men det är det viktigaste för mig.
Det är märkligt hur förtroendet för CIG kan sjunka mer och mer för varje nyhet man tar del av, nu senast:

Halloween 2020, 3 punkter här som jag vill ta upp. Detta gäller iofs SC men det genomsyrar kreativiteten/ställningen till sin egen produkt och hur man behandlar spelarna.
1. Fieldsbury Bear Helmet, en "hjälm" som ser ut som en cosplay mask till Fortnite som är en hjälm?
Man kan alltså ha den här i rymden eftersom det är en regelrätt hjälm och där dog allt som har med inlevelse och realism i detta spel, dessutom kostar den 5 dollar så den går inte att tjäna ihop i Star Citizen, vilket motsäger tidigare ord om att allt går att tjäna ihop i spelet. Hur ser man ens ut ur den här, men det är klart, bara byta till tredje persons vy...

2. Hill Horror Helmet, hur tänkte man här, leta rätt på en karaktär(Benny Henge]... ja, sen gör man ingenting, för det finns ingenting där att göra, hur fan tänkte CIG här? När jag först läste om det tänkte jag nu jävlar blir det boss fight, eller något riktigt intressant som leder en vidare på nya upptäcktsfärder men det där var det billigaste jag någonsin sett. Men det är ju klart, eftersom SC inte respawnar fiender så kan vi inte döda bossar som man kan göra i alla andra spel. Att göra kreativa uppdrag som i Tomb Raider eller World of Warcraft där det är en följd historia verkar för mycket begärt, och folk köper det här... suck. Antagligen så klarar inte spelmotorn av mer krävande spelmekanik utan att krascha, det bådar gott för framtiden

3. Snarling Vanduul Helmet. Det här var droppen som fick mig att skriva av mig ikväll.
Av någon märklig anledning så har CIG och även spelare som vill ha den här hjälmen inte förstått att hur man får den här har absolut inget att göra med ett seriöst PvP spel att göra.
Det här är 100% griefing och ren massaker av antingen Vanduul Glaive eller Aegis Gladius mot 50 oskyddade spelare.
Det här är alltså: Rymdskepp vs spelare, om man på något sätt försvarar denna sortens PvP så har man sjunkit lägre än guld skott i World of Tanks men å andra sidan. SC har ju one hit massive kill vapnet GP-33 Grenade Launcher som dödar allt i sin väg också så pvp kommer att vara väldigt obalanserat och osiviliserat i SC.
Att en del dessutom exploitar detta med att i grupp skjuta ihjäl varandra på led är det framtidens pvp... va?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@rmpyro
Jag kanske skulle svarat i förra tråden om YongYea, men faktum är att de flesta tänker och resonerar som han oavsett om någon tycker han resonerar helt fel, det är vad de flesta har att gå på.
Inte en enda person jag känner, ser positivt på dessa 2 projekt, utan mer som förlorade överambitiösa ouppnåeliga mål.
TheNOOBIFIER1337 gjorde en video om detta och beräknade att det behövs över 8 år för att färdigställa allt han räknade upp, men bland annat så räknades inte 100 solsystem och husdjur(64 miljoners målet) till det hela:
Do We Wait 10 more years?- Star Citizen

För att ens SQ42 ska räknas som acceptabelt för mig nu med tanke på att de skjutit upp spelet x antal år är om det är Co-op, alltså utökat betydligt mer än ursprunget "drop in" och mer som i The Division 2 eller Remnant: From the Ashes. Finns en hel del punkter till jag skulle kunna räkna upp men det är det viktigaste för mig.
Det är märkligt hur förtroendet för CIG kan sjunka mer och mer för varje nyhet man tar del av, nu senast:

Halloween 2020, 3 punkter här som jag vill ta upp. Detta gäller iofs SC men det genomsyrar kreativiteten/ställningen till sin egen produkt och hur man behandlar spelarna.
1. Fieldsbury Bear Helmet, en "hjälm" som ser ut som en cosplay mask till Fortnite som är en hjälm?
Man kan alltså ha den här i rymden eftersom det är en regelrätt hjälm och där dog allt som har med inlevelse och realism i detta spel, dessutom kostar den 5 dollar så den går inte att tjäna ihop i Star Citizen, vilket motsäger tidigare ord om att allt går att tjäna ihop i spelet. Hur ser man ens ut ur den här, men det är klart, bara byta till tredje persons vy...
https://media.robertsspaceindustries.com/0q4be07h2hk27/store_...

2. Hill Horror Helmet, hur tänkte man här, leta rätt på en karaktär(Benny Henge]... ja, sen gör man ingenting, för det finns ingenting där att göra, hur fan tänkte CIG här? När jag först läste om det tänkte jag nu jävlar blir det boss fight, eller något riktigt intressant som leder en vidare på nya upptäcktsfärder men det där var det billigaste jag någonsin sett. Men det är ju klart, eftersom SC inte respawnar fiender så kan vi inte döda bossar som man kan göra i alla andra spel. Att göra kreativa uppdrag som i Tomb Raider eller World of Warcraft där det är en följd historia verkar för mycket begärt, och folk köper det här... suck. Antagligen så klarar inte spelmotorn av mer krävande spelmekanik utan att krascha, det bådar gott för framtiden

3. Snarling Vanduul Helmet. Det här var droppen som fick mig att skriva av mig ikväll.
Av någon märklig anledning så har CIG och även spelare som vill ha den här hjälmen inte förstått att hur man får den här har absolut inget att göra med ett seriöst PvP spel att göra.
Det här är 100% griefing och ren massaker av antingen Vanduul Glaive eller Aegis Gladius mot 50 oskyddade spelare.
Det här är alltså: Rymdskepp vs spelare, om man på något sätt försvarar denna sortens PvP så har man sjunkit lägre än guld skott i World of Tanks men å andra sidan. SC har ju one hit massive kill vapnet GP-33 Grenade Launcher som dödar allt i sin väg också så pvp kommer att vara väldigt obalanserat och osiviliserat i SC.
Att en del dessutom exploitar detta med att i grupp skjuta ihjäl varandra på led är det framtidens pvp... va?
https://i.redd.it/sj0yfuuouus51.png

Hjälmen är passande för dom som vill spela som mördar psykopater i ett spel, spelar fallout 76 ganska mycket och det är alltid spelare som kör med sådana hjälmar eller masker när dom pvpar för att dom ska se lite mer crazy ut. Men jo, det är många som inte gillar att man måste döda 50 spelare för hjälmen när det är så många som fuskar till sig den. Men det är väldigt vanligt att det händer så i online många online spel, många använder sig av olika exploits. Speciellt om man inte kan bli bannad för det. Förra halloween masken gillade jag mer, fast man kunde bara köpa den eller få som subscriber.

Anledningen till att jag inte gillar Yongyea pga att svartmålade det spelet så mycket. Även saker som inte tillhörde spelet för att måla upp företaget som någon typ av ett ont och inkompitent företag som bara vill suga ur en pengar bara för att göra hans story mer passande. Efter dom gjorde spelet bättre med wastelanders expansionen så trodde folk att han hade blivit misshandlad av bethesda eller något, när det kom nya spelare som blev helt förvånade att spelet inte var så dåligt som dom sa, visst det var dåligt innan och jätte buggigt.

Men angånende Starcitizen så läser han lite trådar på reddit, och antar att majoriteten hatar spelet. För det är många på reddit som säger så. Failuretoreport är mycket bättre om man vill höra mer negativa saker på spelet för han vet vad han snackar om iaf. Tror inte Yongyea har spelat spelet i huvud taget, och målar bara upp det negativa som folk säger på reddit. Samma sak med snubbarna från inside gaming, dom har inte ens aning om att det finns planeter i spelet. Visst han har över en miljon följare som vill höra det negativa han har att säga om nästa spel. Negativity and scandals sells. Vem bryr sig om vissa saker är bullshit när 99% av dom som följer honom inte gör någon efterforskning och bara går den enkla vägen. Man kan säga lite sanning om en sak, sen lägga till lite lögner i smeten, ingen kommer märka något.

AngryJoe brukar prata med flera olika streamers på citizencon och flesta tror att själva starcitizen är redo om 5 år. 5 år är lång tid, många blir för gamla, dom flesta tröttnar på spel ju äldre dom blir. Vad gör jag åt saken, jag spelar andra spel istället. Försöker inte heller vänta intesivt på spelet då jag vet att det inte kommer släppas på länge. Spelar bara spelet ibland för att se vad som är nytt, så man inte bränner ut sig på spelet innan det är släppt. Just nu vill jag inte spela så mycket pga det ökända 30k error meddelandet.

Squadron 42 vet jag inte när det kommer släppas, det är bekräftat att det inte kommer släppas i år iaf. Dom flesta visste det redan. AI subsumption är en sak som håller tillbaka spelet, det var en del i roadmapen som inte skulle ta så lång tid att göra hade dom beräknat. Men det blev inte riktigt så. Det är ett system som styr all AI i spelet, ger dom olika personligheter och yrken och hur bra dom är på olika saker.

Det jag stör mig mest på är dom flesta klagade på är aldrig visade något på squadron 42, men när dom väl visar en trailer så är folk fortfande tjuriga, dom flesta kollade inte ens på videon. Det är väl coolt att ge en bekräftelse att spelet är en scam eller kommer aldrig bli färdigt istället.

Husdjur har jag inte hört något om, så jag antar att det inte är aktuellt än. Men dom ska lägga till djur i spelet snart. Finns väl bara akvarie fiskar och krabban just nu i hangaren.
https://www.youtube.com/watch?v=Dqb8DQpNHiM

Den här snubben verkar gilla den nya masken iaf
https://www.youtube.com/watch?v=kFy1ykzc_7k
DG360 reagerar på outside gamings senaste hitpiece.
https://www.youtube.com/watch?v=tkBllGAn1KE


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Hjälmen är passande för dom som vill spela som mördar psykopater i ett spel, spelar fallout 76 ganska mycket och det är alltid spelare som kör med sådana hjälmar eller masker när dom pvpar för att dom ska se lite mer crazy ut. Men jo, det är många som inte gillar att man måste döda 50 spelare för hjälmen när det är så många som fuskar till sig den. Men det är väldigt vanligt att det händer så i online många online spel, många använder sig av olika exploits. Speciellt om man inte kan bli bannad för det. Förra halloween masken gillade jag mer, fast man kunde bara köpa den eller få som subscriber.

Anledningen till att jag inte gillar Yongyea pga att svartmålade det spelet så mycket. Även saker som inte tillhörde spelet för att måla upp företaget som någon typ av ett ont och inkompitent företag som bara vill suga ur en pengar bara för att göra hans story mer passande. Efter dom gjorde spelet bättre med wastelanders expansionen så trodde folk att han hade blivit misshandlad av bethesda eller något, när det kom nya spelare som blev helt förvånade att spelet inte var så dåligt som dom sa, visst det var dåligt innan och jätte buggigt.

Men angånende Starcitizen så läser han lite trådar på reddit, och antar att majoriteten hatar spelet. För det är många på reddit som säger så. Failuretoreport är mycket bättre om man vill höra mer negativa saker på spelet för han vet vad han snackar om iaf. Tror inte Yongyea har spelat spelet i huvud taget, och målar bara upp det negativa som folk säger på reddit. Samma sak med snubbarna från inside gaming, dom har inte ens aning om att det finns planeter i spelet. Visst han har över en miljon följare som vill höra det negativa han har att säga om nästa spel. Negativity and scandals sells. Vem bryr sig om vissa saker är bullshit när 99% av dom som följer honom inte gör någon efterforskning och bara går den enkla vägen. Man kan säga lite sanning om en sak, sen lägga till lite lögner i smeten, ingen kommer märka något.

AngryJoe brukar prata med flera olika streamers på citizencon och flesta tror att själva starcitizen är redo om 5 år. 5 år är lång tid, många blir för gamla, dom flesta tröttnar på spel ju äldre dom blir. Vad gör jag åt saken, jag spelar andra spel istället. Försöker inte heller vänta intesivt på spelet då jag vet att det inte kommer släppas på länge. Spelar bara spelet ibland för att se vad som är nytt, så man inte bränner ut sig på spelet innan det är släppt. Just nu vill jag inte spela så mycket pga det ökända 30k error meddelandet.

Squadron 42 vet jag inte när det kommer släppas, det är bekräftat att det inte kommer släppas i år iaf. Dom flesta visste det redan. AI subsumption är en sak som håller tillbaka spelet, det var en del i roadmapen som inte skulle ta så lång tid att göra hade dom beräknat. Men det blev inte riktigt så. Det är ett system som styr all AI i spelet, ger dom olika personligheter och yrken och hur bra dom är på olika saker.

Det jag stör mig mest på är dom flesta klagade på är aldrig visade något på squadron 42, men när dom väl visar en trailer så är folk fortfande tjuriga, dom flesta kollade inte ens på videon. Det är väl coolt att ge en bekräftelse att spelet är en scam eller kommer aldrig bli färdigt istället.

Husdjur har jag inte hört något om, så jag antar att det inte är aktuellt än. Men dom ska lägga till djur i spelet snart. Finns väl bara akvarie fiskar och krabban just nu i hangaren.
https://www.youtube.com/watch?v=Dqb8DQpNHiM

Den här snubben verkar gilla den nya masken iaf
https://www.youtube.com/watch?v=kFy1ykzc_7k
DG360 reagerar på outside gamings senaste hitpiece.
https://www.youtube.com/watch?v=tkBllGAn1KE

Hjälm eller mask?
Jag köper att allt det här bara är en mask, som bara kan användas där det finns luft, och att man ser skit ut genom dessa.
Har CIG frångått helt att man tittar med ögonen? Majoriteten av alla videos man ser nu är ju tredje persons vy av allting så varför inte köra det 100%?
Sen ska det vara skottpengar på dessa så det borde vara fritt fram att skjuta nån med ett sådant huvud.

Folk verkar inte förstå skillnaden på det här, inte heller CIG. Det verkar som att det här är Counter Strikes knivar förutom att en hjälm ska ha en seriös funktion i ett rymdspel och all inlevelse för ett seriöst spel upphör med detta event.
Så när Chris pratar om Immersion vet man inte vad man ska tro på längre.

Att spelare inte alltid är de smartaste kan jag förstå men när spelutvecklare skriver så här:
"Don it to strike fear in the hearts of your enemies and show off your ace combat prowess."
När det kan liknas med att du står och stampar i en myrstack och kallar det jämlik strid eller ens pvp för att få Snarling Vanduul Helmet, eller så skjuter du ihäl alla dina kompisar vilket får Dark Zone i The Division att bli ett mästerverk jämfört med denna ide.
Jag antar att det är brist på innehåll som får folk att acceptera det här.
Ren och skär bojkott av detta evenemang om man är vid sina sinnes fulla bruk.

Hade Benny Henge varit något intressant hade jag funderat på att besöka detta men efter flera år så har inte "easter ägget" blivit mer än inget alls förutom ett monument över att det saknas kreativitet hos CIG att utveckla en ide.
https://robertsspaceindustries.com/community/citizen-spotligh...

Det är ju det som är det tråkiga med det här, hur en sådan liten grej visar att de lägger in för mycket utvecklartid med att skapa visuellt fluff än bra spelmekanik, synd då man vill mer.

---> fokus på SQ42

Skrivet av rmpyro:

Singleplayern kommer kräva online dock, för det körs med server side object containing streaming. Planeter och sånt man besöker i spelet ligger på en server. Både singleplayer delen och multiplayer delen använder samma tech. Spelet är för stort för att kunna köras på en klient. Om man skulle lagra alla planeter och sånt på en hårddisk så skulle spelet ta flera tusen gigg.

Dom sa det ganska nyligen på en utvecklar video, minns inte vilken dock. AI subsumption, används på båda spelen också. Så om den är muppad i Starcitizen är den ganska muppad i Squadron 42 också. Server loads påverkar det också, så det är kanske mindre muppat i singleplayer delen för det behöver bara laddas in för en klient.

Dom snackar också om att dom ska lägga till agent smithing i singleplayer delen med, så en vän kan ta över en npc i spelet. Varit känt sen länge att dom ska lägga till det för online delen.

Bara det här med att SQ42 nu kräver flera tusen gig, jaha.
Verkar lite märkligt även om det är på servrar runt världen och då är det väl självklart att inte det kommer ut på ett tag då de gör om spelet för sjunde gången.
Och bara grejen här är ju att då borde ju SQ42 kunna spelas som ett mmo/co-op, för så mycket extra jobb bör väl inte det ta om allt ändå är online som SC...

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Hjälm eller mask?
Jag köper att allt det här bara är en mask, som bara kan användas där det finns luft, och att man ser skit ut genom dessa.
Har CIG frångått helt att man tittar med ögonen? Majoriteten av alla videos man ser nu är ju tredje persons vy av allting så varför inte köra det 100%?
Sen ska det vara skottpengar på dessa så det borde vara fritt fram att skjuta nån med ett sådant huvud.

Folk verkar inte förstå skillnaden på det här, inte heller CIG. Det verkar som att det här är Counter Strikes knivar förutom att en hjälm ska ha en seriös funktion i ett rymdspel och all inlevelse för ett seriöst spel upphör med detta event.
Så när Chris pratar om Immersion vet man inte vad man ska tro på längre.

Att spelare inte alltid är de smartaste kan jag förstå men när spelutvecklare skriver så här:
"Don it to strike fear in the hearts of your enemies and show off your ace combat prowess."
När det kan liknas med att du står och stampar i en myrstack och kallar det jämlik strid eller ens pvp för att få Snarling Vanduul Helmet, eller så skjuter du ihäl alla dina kompisar vilket får Dark Zone i The Division att bli ett mästerverk jämfört med denna ide.
Jag antar att det är brist på innehåll som får folk att acceptera det här.
Ren och skär bojkott av detta evenemang om man är vid sina sinnes fulla bruk.

Hade Benny Henge varit något intressant hade jag funderat på att besöka detta men efter flera år så har inte "easter ägget" blivit mer än inget alls förutom ett monument över att det saknas kreativitet hos CIG att utveckla en ide.
https://robertsspaceindustries.com/community/citizen-spotligh...

Det är ju det som är det tråkiga med det här, hur en sådan liten grej visar att de lägger in för mycket utvecklartid med att skapa visuellt fluff än bra spelmekanik, synd då man vill mer.

---> fokus på SQ42
Bara det här med att SQ42 nu kräver flera tusen gig, jaha.
Verkar lite märkligt även om det är på servrar runt världen och då är det väl självklart att inte det kommer ut på ett tag då de gör om spelet för sjunde gången.
Och bara grejen här är ju att då borde ju SQ42 kunna spelas som ett mmo/co-op, för så mycket extra jobb bör väl inte det ta om allt ändå är online som SC...

Jag förstår inte problemet med masken iaf, många verkar gilla maskerna. Det är en Halloween mask liksom, senare kommer dom lägga till armors i spelet så dom maskerna kommer inte va lika praktiska längre. Vanduul masken är den enda som verkar ha syre problem, dom andra kan nog ha en liten rebreather eller något under. Eller köra med en kamera som defiance hjälmen använder.

Var inte så många som klagade på förra masken heller från förra året. Den är väl ännu värre, men bra för RP kanske.
Var coolt när ansiktet rörde sig när man använde Fo-IP.

Squadron 42 försöker jag inte gå in för mycket på, för det jag kommer säga kommer bara va bullshit ändå. Vet bara just nu att spelet kommer köra med server side ocs, vad det kommer göra vet jag inte. Kanske där för att streama in saker i spelarens närhet för att inte belasta klienten som det gör på online spelet. Innan OCS hade spelarna 1-10 fps när dom spelade, och då bestod världen av 3 månar och lite stationer här och där.

Dom har inte visat så mycket på squadron 42 än, det är väl första gången nu på länge dom börjar prata om det. Men all den infon finns på videon som visades i tråden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jag förstår inte problemet med masken iaf, många verkar gilla maskerna. Det är en Halloween mask liksom, senare kommer dom lägga till armors i spelet så dom maskerna kommer inte va lika praktiska längre. Vanduul masken är den enda som verkar ha syre problem, dom andra kan nog ha en liten rebreather eller något under. Eller köra med en kamera som defiance hjälmen använder.

Var inte så många som klagade på förra masken heller från förra året. Den är väl ännu värre, men bra för RP kanske.
Var coolt när ansiktet rörde sig när man använde Fo-IP.
https://external-preview.redd.it/y1tf5E9cCYfQObP_gX6qpsTGgAar...

https://dto9r5vaiz7bu.cloudfront.net/pgfsmm7igav25/hub_large....

Squadron 42 försöker jag inte gå in för mycket på, för det jag kommer säga kommer bara va bullshit ändå. Vet bara just nu att spelet kommer köra med server side ocs, vad det kommer göra vet jag inte. Kanske där för att streama in saker i spelarens närhet för att inte belasta klienten som det gör på online spelet. Innan OCS hade spelarna 1-10 fps när dom spelade, och då bestod världen av 3 månar och lite stationer här och där.

Dom har inte visat så mycket på squadron 42 än, det är väl första gången nu på länge dom börjar prata om det. Men all den infon finns på videon som visades i tråden.

Visuellt är de ju snygga eller obehagliga... det är inte det som är poängen här utan ur de erbjuds.
Förra året hade jag nog fokus på annat, har inte alls sett dessa, sen var det inte samma rabalder om en ej släppt SQ42 video som i år, och en avsaknad av en roadmap som låter väldigt besynnerligt efter alla år, ToW går det inte heller så bra för.
Jag antar att SC verkar ta en väg åt ett annat håll än jag föreställt mig, det bästa är väl bara att låta de som testar runt göra sitt, lasta in mer pengar, ekonomiskt verkar det ju gå lysande så något rätt gör de ju.
Min syn på pvp och andras verkar vara för stor men formeln som exempelvis WoW har verkar ju fungera efter alla år, iofs fungerar ju även Eve's så frågan sen är vad som fungerar för SC i längden.

12
Skriv svar