Europa Universalis firar 20 år, tvåan gratis via GOG till och med lördag

Robot
Europa Universalis firar 20 år, tvåan gratis via GOG till och med lördag
Ambassadör
Xbox

Så jäkla bra spel!

Några tusentals timmar som gått "förlorade" där...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så jäkla bra spel!

Några tusentals timmar som gått "förlorade" där...

Instämmer. Väntar dock fortfarande på en uppföljare till Victoria 2, vilket nog är min favorit. Dock så har Victoria 2 fått minst kärlek utav alla de spel de släppt sen 2010.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dumlen:

Instämmer. Väntar dock fortfarande på en uppföljare till Victoria 2, vilket nog är min favorit. Dock så har Victoria 2 fått minst kärlek utav alla de spel de släppt sen 2010.

Ah Vicky 2... grymt det med!


signatur

Jump in.

Medlem

Paradox - Sveriges stolthet. <3

Har spenderat:
1700 timmar på Europa Universalis IV
450 timmar på Hearts of Iron IV
180 timmar på Crusader Kings II
120 timmar på Cities Skylines
100 timmar på Crusader Kings III
55 timmar på Surviving Mars

Älskar deras spel.

Det första jag spelade från Paradox var Svea Rike när jag gick i mellanstadiet. Strategi och svensk historia kombinerat på ett roligt sätt.

Medlem

Helt rätt att ge bort tvåan istället för ettan, tvåan är ju som en uppgraderad GotY/1.5-version. Finns ingen anledning att välja ettan framför tvåan.

Om man får blodad tand, så rekommenderar jag att man köper For the Glory, som är ett fristående spel baserat på EUII men uppgraderat för moderna datorer, med bättre upplösningar, och många andra förbättringar.

Medlem

Fantastiskt spel, och fantastisk svensk spelstudio. Det är en guldskatt vi har här!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

1400 Timmar på Europa Universalis IV
1100 timmar på Stellaris
260 timmar på Crusader kings II

Jag fattade aldrig mig på deras första spel Svea rike och vart snabbt uttråkad, kunde knappt läsa på den tiden dock. Tror jag fick det spelet tillsammans med corn flakes eller något sådant.

Medlem

2900h EUIV, cirka 600h i CKII. Men jag har lagt det på hyllan. Spelen är för giftiga för mig!

Medlem
Skrivet av Seveni:

Jag fattade aldrig mig på deras första spel Svea rike och vart snabbt uttråkad,.

Ååh, så nostalgiskt. Jag och min syster spelade sida vid sida flera hundra timmar..
Tror dock de gjorde tvåan och trean. Ettan gjorde target games som gav ut rollspel med mera.

Medlem
Skrivet av barockberg:

Ååh, så nostalgiskt. Jag och min syster spelade sida vid sida flera hundra timmar..
Tror dock de gjorde tvåan och trean. Ettan gjorde target games som gav ut rollspel med mera.

Var tvungen att kolla upp det, eftersom ettan och tvåan är så lika. Wikipedia:

"Rättigheterna till Targets produkter överfördes till dotterbolaget Target Interactive som bytte namn till Paradox Entertainment (med bl.a. några av Targets grundare)."

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Var tvungen att kolla upp det, eftersom ettan och tvåan är så lika. Wikipedia:

"Rättigheterna till Targets produkter överfördes till dotterbolaget Target Interactive som bytte namn till Paradox Entertainment (med bl.a. några av Targets grundare)."

Det hade jag ingen aning om! Kul att det hänger ihop!

1
Skriv svar