Doom Eternal: The Ancient Gods släppt, sägs vara djävulskt svårt

Robot
Doom Eternal: The Ancient Gods släppt, sägs vara djävulskt svårt

Första delen ute nu, andra kommer senare.

#dlc, #doom-eternal, #id-software


Medlem

Doom Eternal var ju redan irriterande svårt.

Det är som Eternal i kubik. Varje enskild ”arena” är så jävla intensiv att man känner sig som utskitet äppelmos när man klarat den. Sjuhelvetes bra dock.

Medlem

Dum som man var köpte man ju season pass till Doom eternal så jag får väl ta och testa DLC:n på normal. Inget fan av Eternal i sig då jag tyckte det tappade det som gjorde doom 2016 så bra.

Medlem

Är detta en stand alone eller måste man äga Eternal?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är detta en stand alone eller måste man äga Eternal?

Det sägs vara ett stand alone och man behöver ej huvudspelet

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är detta en stand alone eller måste man äga Eternal?

Det är standalone, dock lite svårt att se varför man skulle vilja ha enbart detta och inte grundspelet.

SoL
Medlem

Ah fyfan haha det är svårt på nightmare, men någon annan svårighetsgrad finns väll inte?

Medlem
Skrivet av heady89:

Det är standalone, dock lite svårt att se varför man skulle vilja ha enbart detta och inte grundspelet.

Detta är väl lite kortare än grundspelet? Jag spelade inte klart Doom 2016. Tänkte kanske att det är bättre med några timmar istället för ett helt spel.

Medlem

Det är jävligt vårt, spelet räknar med att du mins allt och att du kan allt från sista uppdragen på huvud spelet.

Det är svettigt att spela och bra mycket mera demoner på kartan denna gång.

Medlem

Tyvärr gillade jag inte alls Eternal (2016 däremot var ruskigt bra...) så det blir en skipp för mig. Synd att förra spelet inte fick någon expansion!

Medlem

Startade på Nightmare och är bara på andra banan än sålänge. Det är sjukt svårt and I love it. Precis som det ska vara <3

Medlem

Zero Master bah "kekwlol".
(Spoiler givetvis.)

1
Skriv svar