FANtastiskt! Playstation 5 kyls lika effektivt, oavsett om den står eller ligger

Robot
FANtastiskt! Playstation 5 kyls lika effektivt, oavsett om den står eller ligger

Liggandes? Eller ståendes? Rösta!

#playstation-5, #sony


NuZ
Testpilot

Klart den ska stå upp!
Dock så vill man ju ha den innan sommaren också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har barn så det blir horizontalt 🤪

Medlem

Fläktskämtet va kul första gången. Det räcker nu fan.

Medlem

Beror lite på om den slinker in i tv-bänkens hål (liggande) eller ej. Med tre katter och ett barn (samt min egen smidighet) så känns det som ett tryggare bo än stående på bänken.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Hoppas den kyls bra liggandes under tvn i ett skåp, med lucka, för där kommer min ligga.
Finns inte en chans att den får stå framme för frugan.

Medlem

Har råkat välta en gammal PlayStation 3 när den stod på högkant så att den började frysa bilden, så efter det kör jag alltid konsoler liggandes på bänken. Säkrast så.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Väldigt välkommet att den kyler lika bra på bägge hållen!

Har varit orolig för detta med nextgen att de blir mindre optimalt prestandamässigt att placera horisontellt.

Har ni testat hur XSX fungerar gällande det? Den kanske är mer beroende av vertikal placering pga. sin optimerade kyllösning och högre prestanda?

Skulle vara fint om ni på FZ kan testa (om ni har kvar konsolen hos er)!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Finns det någon konsol som det skiljer kylprestanda beroendes på hur den placeras?
Låter mycket konstigt att det skulle kunna skilja då en fläkt som snurrar alltid föser luften åt samma håll, från fläkten.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Men vad händer om man lägger den upp och ned? Då kollapsar hela världssamfundet tror jag!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har råkat välta en gammal PlayStation 3 när den stod på högkant så att den började frysa bilden, så efter det kör jag alltid konsoler liggandes på bänken. Säkrast så.

Uuuh, jag kommer nog aldrig ha min ståendes. Rädslan över ditt scenario, dessutom helt i onödan. Enklare att sätta o skivor också.

Medlem

Skulle va coolt o ha den fast spikad i väggen


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av martinot:

Väldigt välkommet att den kyler lika bra på bägge hållen!

Har varit orolig för detta med nextgen att de blir mindre optimalt prestandamässigt att placera horisontellt.

Har ni testat hur XSX fungerar gällande det? Den kanske är mer beroende av vertikal placering pga. sin optimerade kyllösning och högre prestanda?

Skulle vara fint om ni på FZ kan testa (om ni har kvar konsolen hos er)!

Som det står i artikeln är det nog inom felmarginalen om det blir någon skillnad alls. (förutsatt att insug/utblås ej blockeras)
Det är ju fläkten som flyttar luften inte så mycket självdrag.

Medlem

Snyggast om den står upp, men min kommer ligga ner då den annars blir i vägen för en del av TVn

Medlem

Jag har sett en del snygga ps4-setups där konsolen sitter monterad på väggen. Det kanske vore något för PS5 som är så sjukt stor

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag har sett en del snygga ps4-setups där konsolen sitter monterad på väggen. Det kanske vore något för PS5 som är så sjukt stor

Lär ju behöva montera den i regeln för att den inte ska ramla ned.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Lär ju behöva montera den i regeln för att den inte ska ramla ned.

Alternativt en jäkla massa mollyplugg.

Medlem

har konsolerna stående på golvet vid sidan av TVbänken i spelrummet vertikalt. Tar minst plats samt bäst luft flöde. Inget som skulle funka i ett vardagsrum dock.

Medlem

Den ska stå. Synligt. Panelerna ska prydas.

Medlem

Kommer köras in och gömmas undan i tv-bänken tillsammans med alla andra konsoller

Medlem

Den får ligga ner pga att den inte får rum ståendes i min tv-bänk, har inte så högt mellan hyllorna...

Medlem

Hade jag skaffat en så blir den ståendes.

Medlem

Ligga ner, annars finns det ingen plats på tv-bänken.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Den ska stå. Synligt. Panelerna ska prydas.

Med plych!

KoP
Medlem
Skrivet av martinot:

Väldigt välkommet att den kyler lika bra på bägge hållen!

Har varit orolig för detta med nextgen att de blir mindre optimalt prestandamässigt att placera horisontellt.

Har ni testat hur XSX fungerar gällande det? Den kanske är mer beroende av vertikal placering pga. sin optimerade kyllösning och högre prestanda?

Skulle vara fint om ni på FZ kan testa (om ni har kvar konsolen hos er)!

Finns ett par tester på YouTube angående detta och där är ingen skillnad huruvida XSX står eller ligger ned när det kommer till kylningen.

It's not a lake, it's an ocean

Liggande. Den ryms inte stående på min TV-bänk, särskilt inte eftersom jag har reserverat en plats för Xbox Series X där. Dessutom skulle det vara alldeles för lockande för barnen att putta ned den.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kommer ha den ståendes, dels för att den är mycket snyggare så men även för att maximera luftflödet kring den (har jag den liggandes hamnar den i tv-bänken och då blir det nog lite trångt för den). Bör tillägga att mina barn inte är så små längre


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Sippil:

Hoppas den kyls bra liggandes under tvn i ett skåp, med lucka, för där kommer min ligga.
Finns inte en chans att den får stå framme för frugan.

Finns det möjlighet till någon form av luftflöde eller kommer det vara samma varma luft som cirkulerar tills det eventuellt självantänder?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av heady89:

Har barn så det blir horizontalt 🤪

Väggmontering? Sån där liten tygremsa med skruv som man får till bokhyllor och byråar från IKEA

12
Skriv svar