FANtastiskt! Playstation 5 kyls lika effektivt, oavsett om den står eller ligger

Medlem

Brukar alltid ha mina konsoler i liggande läge, och det kommer även gälla PS5. Series X är jag dock osäker på hur jag ska förvara då det inte verkar finnas tester på temperaturer om den står på en hylla i en TV-bänk.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Finns det möjlighet till någon form av luftflöde eller kommer det vara samma varma luft som cirkulerar tills det eventuellt självantänder?

Jag har plockat bort panelen på baksidan sen tidigare, sen brukar jag öppna luckan fram när jag lirar. Har funkat med Ps4 så borde inte vara några problem, hoppas jag!

Medlem
Skrivet av heady89:

Har barn så det blir horizontalt 🤪

Samma här, med barn känns det lite väl riskabelt att ha den ståendes.

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns ett par tester på YouTube angående detta och där är ingen skillnad huruvida XSX står eller ligger ned när det kommer till kylningen.

Tack! Låter utmärkt.

Då har min lilla oro gällande placering av nextgen varit helt obefogad. Mycket positivt!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Sippil:

Jag har plockat bort panelen på baksidan sen tidigare, sen brukar jag öppna luckan fram när jag lirar. Har funkat med Ps4 så borde inte vara några problem, hoppas jag!

Jag vill nog med ha våran i en sluten tv bänk med barnlås på så det minnimerar risker när barn vill pilla in grejer och spilla mjölk på den.. Så en väldigt bra fråga som ni ställer här är ju hur den fungerar i en sådan miljö? Hoppas test snart dyker upp. Tv bänken får ju vara öppen baktill självklart så syre kan komma in.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Dessa ordvitsar air katastrosvalt dragiska.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Jag har plockat bort panelen på baksidan sen tidigare, sen brukar jag öppna luckan fram när jag lirar. Har funkat med Ps4 så borde inte vara några problem, hoppas jag!

Ok. Hoppas också på bättre kylning den här generationen. Vågade aldrig ha min PS4 eller Pro i min tv bänk. Tyckte det blev alldeles för varmt. Det är ganska små fack till elektronik i den tyvärr. 360 och PS3 slim passade hyfsat men PS4 Pro sticker ut lite i framkant


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har råkat välta en gammal PlayStation 3 när den stod på högkant så att den började frysa bilden, så efter det kör jag alltid konsoler liggandes på bänken. Säkrast så.

Tänkte precis på det, fan surt att ha sönder den.

Medlem
Skrivet av Sippil:

Hoppas den kyls bra liggandes under tvn i ett skåp, med lucka, för där kommer min ligga.
Finns inte en chans att den får stå framme för frugan.

Får vi hoppas att frugan inte håller lika hårt om fjärrkontrollen som hon gör med dina (pokè) bollar.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag har sett en del snygga ps4-setups där konsolen sitter monterad på väggen. Det kanske vore något för PS5 som är så sjukt stor

Se till hitta en regel bara att skruva i med det monstret

Medlem
Skrivet av Trolliver:

Fläktskämtet va kul första gången. Det räcker nu fan.

Så du är alltså inte ett fan av rubriken med andra ord?

Medlem
Skrivet av Goldslick:

Får vi hoppas att frugan inte håller lika hårt om fjärrkontrollen som hon gör med dina (pokè) bollar.

Ojoj, det var längesen hon höll i dom.

12
Skriv svar