Rykte: Crytek-läcka tycks avslöja Crysis-battle royale m.m.

Robot
Rykte: Crytek-läcka tycks avslöja Crysis-battle royale m.m.

Eller vad sägs om ett nytt Ryse och Hunt till mobiler?

#Crysis, #Crytek, #Hunt, #Robinson, #Ryse, #nyhetstips


Medlem

ÄNTLIGEN ett nytt battle royal! Som jag längtat!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

ÄNTLIGEN ett nytt battle royal! Som jag längtat!

Det slutar inte där!

Här är en teaser på ytterligare ett Battle Royale i Vampire: The Masquerade-universumet:

Vi kan inte få nog med Battle Royales!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Battle-royale och mobil-spel, just de spel utannonseringar som folket älskar.

Medlem

Dags släppa taget om crysis nu, hitta ett nytt spännande ip....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

BR börjar ju nästan bli värre än när zombie-spel var som störst...

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det slutar inte där!

Här är en teaser på ytterligare ett Battle Royale i Vampire: The Masquerade-universumet:

https://www.youtube.com/watch?v=FxKvO59q548&feature=youtu.be

Vi kan inte få nog med Battle Royales!

haha

Skrivet av B-itta:

Battle royal och mobil-spel, just de utannonseringar av spel som folket älskar.

Ja just det ja! Mobilspel! Och kortspel!

Skrivet av Jozo:

BR börjar ju nästan bli värre än när zombie-spel var som störst...

Jag älskar zombiespel...jag vill ha fler har varit zombiefan sen 70talet...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Intressant att det alltid tycks bli gnälligt så fort ett nytt BR annonseras ut.

Man hör aldrig något liknande när det gäller FPS, RTS, simulation, bilspel eller annan valfri genre. För det är precis vad det är (eller har blivit med tiden i alla fall); en genre.

Bilspel är något jag aldrig riktig fastnat för till exempel, men inte känner jag behovet av att påpeka det i en tråd om dito.

Just BR ska tydligen inte få finnas av någon oklar anledning.

Intressant fenomen.

Medlem

Säga vad man vill om BR spel, men det är ju det som säljer såklart utvecklarna släpper sånna. Ett otroligt stort intresse för det spelläget just nu.

Medlem

Älskar BR spel. Men tycker också det är tjatigt att alla ska göra sin variant. Inte för att det kommer nytt så, alltid kul med nytt, utan att det splittrar BR-communityn i ännu mindre delar.

Det var bra när PUBG var the big boy, sen när Apex satte nytt liv en stund, men nu, nu finns det allt för många och vi är så splittrade


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Intressant att det alltid tycks bli gnälligt så fort ett nytt BR annonseras ut.

Det är roligt att det klagas trots att det finns plats för fler BR-spel på marknaden. Folk sa att marknaden var mättad redan när PUBG, H1Z1 och Fortnite var de enda stora aktörerna. Sen kom Apex, Blackout, Warzone mm och visar att marknaden fortfarande är gigantisk. För varje Apex så finns det dock spel som Cliff's Radical Heights som är gäsp.

Iom att Kina kommit in på marknaden så finns det nog plats för många fler BR spel.

Medlem

Ryse 2 hoppas jag verkligen på. 1an hade sån potential men combaten saknade dessvärre djup. Något som inte borde vara allt för svårt att rätta till i en uppföljare.


signatur

"There will be another time"

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Ryse 2 hoppas jag verkligen på. 1an hade sån potential men combaten saknade dessvärre djup. Något som inte borde vara allt för svårt att rätta till i en uppföljare.

Eller hur, ryse 2 håller vi tummarna för!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

NuZ
Testpilot
Skrivet av korvmos:

Eller hur, ryse 2 håller vi tummarna för!

Håller också tummarna för det. Så länge det blir bättre combat men behåller ”flödet i story” så tror jag Ryse 2 kan bli bra.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det behövs verkligen fler Battle Royales. Alldeles för få på marknaden och det märks då de nya som släpps blir stora framgångar direkt då törsten är så stor!

Medlem

Kanske lite sena på bollen?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Intressant att det alltid tycks bli gnälligt så fort ett nytt BR annonseras ut.

Man hör aldrig något liknande när det gäller FPS, RTS, simulation, bilspel eller annan valfri genre. För det är precis vad det är (eller har blivit med tiden i alla fall); en genre.

Bilspel är något jag aldrig riktig fastnat för till exempel, men inte känner jag behovet av att påpeka det i en tråd om dito.

Just BR ska tydligen inte få finnas av någon oklar anledning.

Intressant fenomen.

Att jämföra BR med FPS eller RTS är väl en lite konstig jämförelse? BR är ingen genre. BR är egentligen ett multiplayer-läge, som Deathmatch eller capture the flag. Skillanden är bara att BR-läget är såpass brett att det ofta släpps som ett separat spel. Oftast görs BR till FPS-genren däremot...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Att jämföra BR med FPS eller RTS är väl en lite konstig jämförelse? BR är ingen genre. BR är egentligen ett multiplayer-läge, som Deathmatch eller capture the flag. Skillanden är bara att BR-läget är såpass brett att det ofta släpps som ett separat spel. Oftast görs BR till FPS-genren däremot...

Håller inte alls med. Jag menar, ta till exempel Apex Legends. Är det ett BR eller ett FPS, enligt dig?

Medlem

jag gillar BR, men hade hellre sett ett renodlat BR läge till hunt showdown, det är ju redan semi-br.
60+ spelare som springer runt och lootar + att dom har kvar alla mobs hade kunnat varit intressant enligt mig

Medlem

Varför ska det allt som oftast marknadsföras med "fast paced"? När jag hör det ryggar jag tillbaka, oavsett typ av spel, och vill för egen del istället ha något mer taktiskt där en vinst är beroende av andra faktorer än snabbhet och reflexer. Jag spelade t.ex Crysis väldigt långsamt och stealthy.

Medlem

Det bästa BR spelet so far släpptes ju nästan precis (Population: One) så det finns fortfarande plats för fler

Medlem

Hunt showdown mobil? Umm... den var udda.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Håller inte alls med. Jag menar, ta till exempel Apex Legends. Är det ett BR eller ett FPS, enligt dig?

Ett FPS med BR eller?
Håller med föregående talare om att BR endast är ett spelläge precis som deathmatch eller capture the flag.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ett FPS med BR eller?
Håller med föregående talare om att BR endast är ett spelläge precis som deathmatch eller capture the flag.

Spelläge och genre. Hårfin skillnad om du frågar mig.

Står fast vid att jag fortfarande tycker det är märkligt att det blir sånt gnäll så fort ett nytt BR kommer. Senaste re-skinnade CoD (eller liknande generiskt MP-FPS) kan folk köra (Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag osv osv) år ut och år in utan att det blir gnäll.

Intressant.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Spelläge och genre. Hårfin skillnad om du frågar mig.

Står fast vid att jag fortfarande tycker det är märkligt att det blir sånt gnäll så fort ett nytt BR kommer. Senaste re-skinnade CoD (eller liknande generiskt MP-FPS) kan folk köra (Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag osv osv) år ut och år in utan att det blir gnäll.

Intressant.

Spelläge och genre är ganska stor skillnad om du frågar mig.

Javisst är det mycket gnäll när det gäller BR absolut. Det förstår inte jag heller, även om jag inte är så intresserad själv av BR lägen... samma gäller iofs också vanliga multiplayer shooters förutom survival lir.

Helt klart är det stor efterfrågan på BR från spelare och det är väl bara kul för dom som gillar BR att det släpps i olika upplagor.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar