Ny Starfield-info: Singleplayer, stora städer och Creation Engine
Todd Howard snackar om Starfield - och The Elder Scrolls VI.
Sa han inte ungefär allt detdär om tekniken inför Fallout 76 också?
Jo, spelet har ju sina problem, men allt han sa där var sant:
Kartan var så stor som de sa, och optimeringar gjorde så de kunde få in mycket mer detalj på skärmen.
Sa han inte ungefär allt detdär om tekniken inför Fallout 76 också?
Han brukar säga ganska mycket. Tänker på den där hunden från Oblivion eller var det Skyrim 🤔
Han brukar säga ganska mycket. Tänker på den där hunden från Oblivion eller var det Skyrim 🤔
Skyrim.
Jag kommer aldrig lita på något han eller Pete Hines säger.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Kan inte MicroSoft gå in här nu som chefsposition och en gång för alla stampa sönder vraket till grafikmotor "Creation Engine". Det är silvertejp på silvertejp i den motorn.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Kan inte MicroSoft gå in här nu som chefsposition och en gång för alla stampa sönder vraket till grafikmotor "Creation Engine". Det är silvertejp på silvertejp i den motorn.
Kan bara hålla med. Sämsta grafikmotorn någonsin. Funkade väl på sin tid, men nu? Verkligen inte.
Dagens spel har blivit betydligt mer avsnverade och kräver mer/annat av en grafikmotor.
Återstår att se. Ändå 9 år sedan skyrim kom ut.
Och bara 2år sedan Fallout 76
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Han brukar säga ganska mycket. Tänker på den där hunden från Oblivion eller var det Skyrim 🤔
Hunden? Jag har spelat Skyrim och kommer ihåg diverse hundar men var det något speciellt med nån?
Va? Jag trodde de skulle lägga ner den motorn nu i och med MS uppköp, åtminstone för Elder Scrolls.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Visst är motorn under all kritik men skyrim och fallout fungerade helt ok enligt mig. Den stora risken när man byter ut en motor är att produktionen av spelet blir lidande. Inte lika enkelt att iterera olika delar av spelet när man jobbar med något nytt. Det var väl det som bl.a drabbade bioware när frostbite skulle implemteras i framförallt da:i. Iterationscykeln blev så lång att man inte längre kunde testa sig fram med nya ideer.
Va? Jag trodde de skulle lägga ner den motorn nu i och med MS uppköp, åtminstone för Elder Scrolls.
Och börja om helt från grunden på Starfield och TES6?
Det är inget fel på Creation Engine. https://www.youtube.com/watch?v=jqymg_prARI
Det är iallafall lite skönt att folk blev så upptagna av att klaga på creation engine att de glömde bort att klaga på att alla unrealspel var bruna.
Det är nästan ingen här som kommer ihåg att Bethesda hade ett gäng buggiga spel i sin motor xngine när de byggde spel som elderscrolls 1 & 2, terminator future shock och liknande, och sedan bytte till en välbeprövad och rätt så populär motor i netimmerse när de byggde morrowind.
Och börja om helt från grunden på Starfield och TES6?
Starfield är kanske för sent, Elder Scrolls lär ju fortfarande vara pre-production.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Starfield är kanske för sent, Elder Scrolls lär ju fortfarande vara pre-production.
Det är ingen som kommit med vettiga anledningar till motorbyte förutom tron att det på något sätt skulle fixa havok-problem och quest-buggar.
"Teknik för att göra stora landmassor"
Snack om att ligga efter med utvecklingen.
Läste du något? han pratar om verktyg för att procedurellt bygga större landskap, något som vi sett i nyare spel snarare än gamla. Något du vart tvungen att bygga själv i både unreal och unity förrens nyligen.
Världens bästa spelmotorer kom inte med sådana verktyg, många började använda sig av sådana nyligen.
De har haft teknik för att göra stora landmassor sen tidigt 90-tal, netimmerse användes för massiva onlinespel och daggerfall är ju känt för att vara en av de största spelvärldarna.
Tycker det inte är något fel med creation engine, fallout 4 och skyrim var riktigt bra ju. Gamebryo är samma motor, skillnaden är att creation engine är bethesdas egna motor, gamebryo var motorn som dom hyrde ifrån några andra innan dom köpte motorn, och kunde göra en egen version av den.
Fortfarande väldigt många som spelar skyrim varenda dag. Nu har dom 5 gånger mer personal som jobbar med med motorn, för deras nästa spel.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X