Ny Starfield-info: Singleplayer, stora städer och Creation Engine

Medlem

Skulle inte Bethesda utveckla en helt ny motor? Vid en viss punkt så kan man ju tycka att borde vara ett bättre och potentiellt lättare alternativ för framtida säkerhet. Creation Engine lär ju behöva ett omfattande arbete. Om jag inte missminner mig var fysikmotorn bunden till bildfrekvensen, alltså går det inte att köra Skyrim över 60 fps utan att det börjar knaka i fogarna. Hur det är nu vet jag inte.

FM-guru
F.d. Sisyr
Citat:

Creation Engine

eld
Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Skulle inte Bethesda utveckla en helt ny motor? Vid en viss punkt så kan man ju tycka att borde vara ett bättre och potentiellt lättare alternativ för framtida säkerhet.

De gör iterativa förbättringar typ som med call of duty motorn, hur de bygger spelen liknar fortfarande morrowind väldigt mycket men det mesta från gamebryo/netimmerse-tiden byttes ut mot nytt.

Skrivet av Monstertarzan:

Creation Engine lär ju behöva ett omfattande arbete. Om jag inte missminner mig var fysikmotorn bunden till bildfrekvensen, alltså går det inte att köra Skyrim över 60 fps utan att det börjar knaka i fogarna. Hur det är nu vet jag inte.

Det verkade vara väldigt låg-prio tills att det betydde att folk buggade sönder fallout 76, då de fixade det ganska promt så nu kan du köra fallout 76 i högre framerates, tidigare spel är fortfarande lidande när det kommer till den begränsningen.

Varför de inte gjorde det tidigare förstår jag fortfarande inte, de kände kanske att de flesta körde med 60hz skärmar och att de redan hade ett stort berg med buggar och problem.

Det är lite som att de skulle kunna gå tillbaka och fixa vartenda bugg i skyrim så som community har gjort, men att det inte är något de skulle tjäna pengar på.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Det är inget fel på Creation Engine. https://www.youtube.com/watch?v=jqymg_prARI

Jag var också en av dem blinda hatarna, sen fick jag reda på att RDR2 var gjort på rage som är 14 år gammal.

Det är bethesda som är lata, inget annat. Creation engine är faktiskt full av potential, fast i rätt händer.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ser mycket "Bränn Creation Engine på bål" här men förstår inte vad problemet med motorn är, jag tror att allt (eller större delen) av klagomålen är saker som beror på att Bethesda är lata/inte förstår hur saker hänger ihop i motorn och gör misstag. Moddarna vet mycket mer om hur motorn fungerar med olika saker och lyckas oftast lösa problemen som uppstår, även när Bethesda förstör fler saker.

eld
Medlem
Skrivet av Kamaon:

Ser mycket "Bränn Creation Engine på bål" här men förstår inte vad problemet med motorn är, jag tror att allt (eller större delen) av klagomålen är saker som beror på att Bethesda är lata/inte förstår hur saker hänger ihop i motorn och gör misstag. Moddarna vet mycket mer om hur motorn fungerar med olika saker och lyckas oftast lösa problemen som uppstår, även när Bethesda förstör fler saker.

Såhär brukar jag säga till folk:

Om moddare kan fixa buggarna så var det ett problem med spelet, inte motorn.

Problemet är delvis att typen av sandlåde-spel de gör för med sig en hel del buggar, samt att de alltid (ledningen, inte de anställda) ser det som okej att lämna spelen delvis buggiga.

Medlem
Skrivet av noyart:

Han brukar säga ganska mycket. Tänker på den där hunden från Oblivion eller var det Skyrim 🤔

Skrivet av Maddox:

Skyrim.

Jag kommer aldrig lita på något han eller Pete Hines säger.

Skrivet av anon_119148:

Hunden? Jag har spelat Skyrim och kommer ihåg diverse hundar men var det något speciellt med nån?

Tror det är den här från Oblivion.

Medlem

@Påskmust Det finns en pratande hund i Skyrim också.

https://youtu.be/kfkdZhNsFDA?t=294


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Medlem
Skrivet av Maddox:

@Påskmust Det finns en pratande hund i Skyrim också.

https://youtu.be/kfkdZhNsFDA?t=294

Jo, men är den illa omtyckt på något sätt? Har missat isåfall. Deras Radiant AI demos för Oblivion är ju ökända för att vara fulla med lögner och uppenbart scriptade sekvenser. Finns ingen NPC i spelet som beter sig så som i videon och paralyserar sin hund bara för att den skäller för mycket.

Medlem

En starfield utvecklare från bethesda hade samma logo på sin t-shirt som karaktären har i starfield läckan. Bilderna kanske inte var fake ändå?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av eld:

Såhär brukar jag säga till folk:

Om moddare kan fixa buggarna så var det ett problem med spelet, inte motorn.

Problemet är delvis att typen av sandlåde-spel de gör för med sig en hel del buggar, samt att de alltid (ledningen, inte de anställda) ser det som okej att lämna spelen delvis buggiga.

Dock så modifierar moddarna också motorn emellanåt, så problem finns där också.

eld
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Dock så modifierar moddarna också motorn emellanåt, så problem finns där också.

Jo absolut, ingen motor är perfekt, men det har mer med funktionalitet att göra.

Moddar som lägger till mindre funktionalitet som inte hade planerats att ta med i spelet, men oftast har det att göra med att lägga till mer funktionalitet snarare än att fixa buggar, de flesta av buggarna har med quests och scripting att göra, mycket av det andra har att göra med fysik vilket är lite av en biprodukt av att ha så mycket fysiska objekt i världen även om du använder en välbeprövad fysikmotor.

12
Skriv svar