Källkoden för Watch Dogs Legion verkar ha läckt

Robot
Källkoden för Watch Dogs Legion verkar ha läckt
Medlem

Så jäkla typiskt, men ändå inte otroligt.
Så klart hackare ska hacka det coola hackarspelet!

Apropå tomma skal av karaktärer i Watchdogs Legion;
Om man rollspelar sina egna rekryter, kan det bli roligare då? Att man typ bygger upp sitt egna narrativ?


signatur

/MJ

Inaktiv
FM-guru
F.d. Sisyr

Den jäveln!

Medlem

källkoden har läckt, yes. Vilka komplikationer kan det ge egentligen, kan det vara skadligt för Ubi eller spelarna på nåt vis? Min torsdagströtta hjärna läser men förstår inte...

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

källkoden har läckt, yes. Vilka komplikationer kan det ge egentligen, kan det vara skadligt för Ubi eller spelarna på nåt vis? Min torsdagströtta hjärna läser men förstår inte...

Finns säkert massa saker som både vi och konkurrenterna inte skall se.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

ja nu fick dom ju en anledning att skylla på något när det säljer dåligt, vilket varje gamer som är insatt kan räkna ut.

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

källkoden har läckt, yes. Vilka komplikationer kan det ge egentligen, kan det vara skadligt för Ubi eller spelarna på nåt vis? Min torsdagströtta hjärna läser men förstår inte...

Inte för spelarna, men inget företag vill ju att stängd källkod ska okontollerat släppas till allmänheten när man gärna håller olika mer eller mindre smarta lösningar för sig själva för att få en fördel. Kan ju annars diskuteras huruvida det egentligen spelar någon roll.

Sen innehåller källkod kommentarer, som kan vara både vulgära, och väldigt politiskt okorrekta, när en programmerare sitter kl 1 på morgonen och knackar kod i frustration och utmatthet.

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Finns säkert massa saker som både vi och konkurrenterna inte skall se.

Saker som att DRM tar upp 50% av CPU tiden på PC-versionen.

Medlem

det är otroligt att koden har läckt ut. Hackare måste ha använt ett av knepen från spelet, och voila, vem säger att spel inte kan vara verklighet. Det positiva kanske med det att nån kommer modda det, det är jag säker på. Tyvärr, är detta olagligt, och inget jag står bakom.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av mats:

Så jäkla typiskt, men ändå inte otroligt.
Så klart hackare ska hacka det coola hackarspelet!

Apropå tomma skal av karaktärer i Watchdogs Legion;
Om man rollspelar sina egna rekryter, kan det bli roligare då? Att man typ bygger upp sitt egna narrativ?

Jag tycker spelet får 4 för min del. Har jag kul med spel så kan det bli full pott. Jag tycker dom känns härliga mina rekryter i spelet. Jag tycker hela staden är helt livlig. Händer saker i gränder. Såg en lönnmördare mörda sitt offer i en gränd, en annan blev rånad på en bakgata och knivhuggen. Hur mycket puls som helst. Finns diskotek där man kan dansa och grejer och sånt.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag tycker spelet får 4 för min del. Har jag kul med spel så kan det bli full pott. Jag tycker dom känns härliga mina rekryter i spelet. Jag tycker hela staden är helt livlig. Händer saker i gränder. Såg en lönnmördare mörda sitt offer i en gränd, en annan blev rånad på en bakgata och knivhuggen. Hur mycket puls som helst. Finns diskotek där man kan dansa och grejer och sånt.

Håller med! Har mycket skoj i spelet. Visst, det är en del flängande hit och dit, konstigt nog är "alltid" rekryteringsuppdragen för en person placerad på helt andra sidan av kartan. Men det finns mycket att göra, många baser/röda områden att infiltrera. Och när man inte orkar spela mer för dagen kan man ställa sig i en trafikerad korsning och hacka bilar högt och lågt och beskåda kaoset! (xd)(xd)

Medlem
Skrivet av Fulci:

Saker som att DRM tar upp 50% av CPU tiden på PC-versionen.

Överdrift och spekulering, gud var internet är underbart.

Medlem
Skrivet av Caene:

Överdrift och spekulering, gud var internet är underbart.

Att inte förstå humor, avdelningen personer som är kul på partyn.

1
Skriv svar