Vad spelar du sista spelhelgen™ innan nästa generation?

Robot
Vad spelar du sista spelhelgen™ innan nästa generation?

Nextgen är (nästan) här.

#fz, #spelhelg


Medlem

Blir Trails of cold steel 4 i helgen för hela slanten. (PS4/Steam)

Medlem

Watchdogs: Stockholm.. er.. jag menar Legion.

Medlem

Nja, nästa generation börjar med PS5 så då har man en helg till på sig. 😉

Medlem

Hunt showdown halloween event.

Det är nog inte sista helgen på current-gen för väldigt många spelare.

Jag köper en next-gen över disk när det finns tillgängligt. Om det är först i mars 2021...so be it.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag spelar som vanligt War thunder och post scriptum

Skrivet av BooliBoo:

Nja, nästa generation börjar med PS5 så då har man en helg till på sig. 😉

Tekniskt sett började den väl med nintendo switch?

Medlem

Har inget jag verkligen känner för att spela just nu. Lite Ghost of Tsushima Legends men det är rätt enformigt.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag spelar som vanligt War thunder och post scriptumTekniskt sett började den väl med nintendo switch?

Tekniskt sett så tillhör väl Nintendo Switch förra generationen. Jag anser dock att Nintendo står utanför generationerna, dom kör sitt eget race.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Tekniskt sett så tillhör väl Nintendo Switch förra generationen. Jag anser dock att Nintendo står utanför generationerna, dom kör sitt eget race.

Wii U är starten av förra generationen den kom året innan Xbox one och ps4. Switch kom 2017.
Men jag håller med dig om att de inte riktigt räknas därför jag skrev "tekniskt sett".

Medlem

Försöker mig på original sin divinity för 4:e gången, lyckas ta mig fram lite längre varje gång i alla fall.

Har inte bråttom att få ett ps5, tänker satsa på GPU och ny TV detta år


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ska försöka bli klar med Final Fantasy type 0, man måste spela igenom flera varv tydligen.

Sen så ska jag börja med South Park fractured but whole

Borde hinna med dessa fram till den 19:e, lite osäker på hur långt SP är iofs.

Thimbleweed Park är billigt på PSN till den 21:a, måste nog klämma in det någonstans också.

Medlem

Jag kan äntligen hämta mitt 3080 på söndag. Tills dess spelar jag Europa Universalis IV, Democracy 4 och Monster Train.

När jag har hämtat mitt nya grafikkort blir det Flight Simulator, The Division 2 och Control till att börja med. Plus en massa andra krävande och snygga spel för att pressa kortet. Och så Assassin's Creed: Valhalla på tisdag.

Medlem
Medlem

Persona 5 Royal på PS4
Dead Cells och Yooka Laylee & The Impossible Lair på Switch.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Jag har en PC, så vi har haft nästa generation i 10 år lol.
Jag spelar förövrigt Apex Season 7 haha.

Medlem

Apex season 7 (PS4) blir det väl lite i helgen. Dock känns det som att nästa generation är en bit bort för egen del. Inte förbokat någon konsol och tillgången verkar dålig. Väntar nog med att köpa till när det kommer svart variant eller någon specialare.

FM-guru
F.d. Sisyr

För närvarande är det Ghost of Tsushima på PS4 och Watch Dogs Legion på PC för min del. Kommer dock inte skaffa en PS5:a förrän tidigast 2022, gissar jag.

Medlem

Om kag hinner spela något så blir det att flyta runt lite i Red dead 2, koka en sista kopp kaffe uppe på någon bergstopp! 😊

Medlem

Hmm innan man ens har en chans för en konsol... Skulle jag tro Cyberpunk.
Nextgen känns lite som en myt just nu

Medlem

Hade förhandsbokat Xbox men webhallen meddelade att jag inte får en på release idag.

Det enda jag kommer vara utan är gamla spel i 60 fps

Medlem

Sagt det många gånger förut, men nu blir det nog ingen mer PC för spel. Med tanke på vilka otroliga priser det är så kommer jag införskaffa en ny Xbox igen.

Medlem

Farming Simulator 19

Medlem

Spelar klar AC Origins, lagom till Valhalla

Medlem

Jag ska nog spela Titanfall 2. Ett av generationens bästa spel.

Som jag kan fortsätta spela på min nya Xbox Series X!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hade förhandsbokat Xbox men webhallen meddelade att jag inte får en på release idag.

Det enda jag kommer vara utan är gamla spel i 60 fps

Webhallens kommunikation till de som förbeställt Xbox har varit riktigt dålig. Det faktum att deras kommunikation utåt ang. Xbox, fram tills idag, har skett i en tråd som finns under PS5 är ju ett dåligt skämt.

Det får mig att beställa min konsol på annat håll.

Medlem

Håller på med Destiny 2 i förberedelse för Beyond Light, och varvar med lite Teardown emellanåt. Tyvärr blir det dock inget Series X nästa vecka pga dålig tillgång. Men förhoppningsvis får jag mitt i december.

Frilansare

Mer Assassin's Creed Valhalla! Förhoppningsvis. Lite tekniska problem just nu, men det är vi ju vana vid på FZ!

Medlem

Blir Apex S07 och Ghost of Tushima 👍

NuZ
Testpilot
Skrivet av k1ssk1ss:

Webhallens kommunikation till de som förbeställt Xbox har varit riktigt dålig. Det faktum att deras kommunikation utåt ang. Xbox, fram tills idag, har skett i en tråd som finns under PS5 är ju ett dåligt skämt.

Det får mig att beställa min konsol på annat håll.

Va, Är de sant? Inte bra de.

Ska väl plocka nya talismanerna/charmsen i Got tänkte jag för där släpar jag. Sen blir det nog mer springande i RE3 Remaken och kanske någon runda i Warzone med polarna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Spelar bara PC och kommer inte att köpa konsol. Spelade klart Wasteland 2 och Wasteland 3 nyligen. Nästa spel att klara blir Death Stranding och lite Crusader kings 3 vid sidan om.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

123
Skriv svar