Klart! Playstation 5 går bara att köpa online vid releasen – världen över

Robot
Klart! Playstation 5 går bara att köpa online vid releasen – världen över

Det gäller samtliga regioner, bekräftar Sony.

#corona, #playstation-5, #sony


Medlem

Var och hämtade ut ett paket från mitt lokala ICA postombud idag och det står 10 pers i kö, 20 pers springer omkring och köper varor runtomkring, och expediten står med 7 av sina kompisar vid disken....
Vet inte om det hjälper så mycket, men man kan väl alltid hoppas!

Medlem

Läste titeln som "Klart det kommer gå att få tag i ett PS5 på release!" och tänkte att antingen är detta satir eller något F5-moment där ett fåtal få kriga.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Var och hämtade ut ett paket från mitt lokala ICA postombud idag och det står 10 pers i kö, 20 pers springer omkring och köper varor runtomkring, och expediten står med 7 av sina kompisar vid disken....
Vet inte om det hjälper så mycket, men man kan väl alltid hoppas!

MItt närmaste postombud (ICA) är hemskt. Ombudet ligger inne i affären. Man måste gå in vid normala ingången och gå igenom hela affären för att komma dit. Snabbaste vägen igenom är att gå igenom alla köer till kassorna. Sedan vid själva ombudet är det alltid packat med folk och sist hade dom ställt upp en kaffekanna där man fick ta kaffe.
Sen när man ska lämna ombudet måste man gå förbi folk som står i köerna till kassorna....
Som skapat för coronaspridning.

Medlem

Ingen repris på dessa scener då...

Medlem

Av en ren slump gjorde att jag bokade en ps5 på just mediamarkt.. gillar inte den kedjan, men skit samma. Fick ett mail idag där de bekräftade att jag är garanterad en ps5 på release
Mailet var även lite konstigt formulerat.. det stod "först till kvarn med förhandsbokningarna".. fick ett skräckscenario att det skulle vara som vid ps4 releasen. Så ringde och dubbelkollade, men han sa att har man bokat så ligger den och väntar på en. De vill inte att det ska vara som vid ps4 releasen

Medlem
Skrivet av Margy:

Ingen repris på dessa scener då...

https://youtu.be/OsKHrWiYu4U

Good ol times!

Medlem

Betyder det att vi får möjlighet att beställa online 19/11 som dom kan i USA.
https://mobile.twitter.com/Walmart/status/1324399808770117634

Medlem

Då försvann sista chansen nu då, såvida jag inte traderar mig till ett ocker-exemplar.

Tråkigt att bryta traditionen, har alltid haft playstation på releasedagen sedan början.

Medlem

Uselt av Sony. Hahaha, "p.g.a. corona", BullShit! Vilken dålig ursäkt. Sony verkar helt enkelt ha produktionsproblem.

Medlem

Inte för att folk bryr sig om corona i vilket fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nionde konsolgenerationen:
Den när Sony gick in med stark medvind och ändå lyckades förlora på grund av trög start med ca 120 konsoler att distribuera över det första halvåret. Gissar att Microsoft når 5 miljoner sålda enheter innan Sony når 1 miljon.

Avstängd
Skrivet av Jim128:

Uselt av Sony. Hahaha, "p.g.a. corona", BullShit! Vilken dålig ursäkt. Sony verkar helt enkelt ha produktionsproblem.

Njaaa. Största orsaken är nog efterfrågan.
Lika många ps5 förhandsbokningar 12 första timmarna (från att Sony öppnade bokningarna officiellt) som ps4 hade 12 första veckorna


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skribent

De få exemplar som landar online kommer slukas av resellerbots innan man ens har hunnit blinka.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Av en ren slump gjorde att jag bokade en ps5 på just mediamarkt.. gillar inte den kedjan, men skit samma. Fick ett mail idag där de bekräftade att jag är garanterad en ps5 på release
Mailet var även lite konstigt formulerat.. det stod "först till kvarn med förhandsbokningarna".. fick ett skräckscenario att det skulle vara som vid ps4 releasen. Så ringde och dubbelkollade, men han sa att har man bokat så ligger den och väntar på en. De vill inte att det ska vara som vid ps4 releasen

Fick samma! :). Hoppas konsolen ligger undangömd på lagret med mitt namn på så att den inte ligger vid någon disk ute i butiken med mitt namn på. I så fall kommer garanterat någon sno mitt exemplar i synnerhet då jag kan hämta först på kvällen.
Jag vågar inte tro att jag får konsolen förrän jag har betalat och passerat kassalinjen. Eller knappt då, någon ligger säkert och lurar utanför butiken... Verkar ju vara en hysteri att det inte finns några gränser.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Uj... Inge vidare rolig lansering för merparten utav potentiella PS5 köpare.

5-6 månader efter lansering kan man köpa ett som det ser ut nu.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag gjorde det gigantiska misstaget att lägga en förbokning på Webhallen i juli, efter att de tydligen haft förbokningar öppet långt före det ens fanns något lanseringsdatum. Kommer inte få någon konsol där förrän efter jul medan andra som beställt på Mediamarkt långt senare än mig fått besked om konsol på releasedagen. Det misstaget att köpa från Webhallen kommer jag aldrig att göra igen :/

Avstängd
Skrivet av bent toe:

Uj... Inge vidare rolig lansering för merparten utav potentiella PS5 köpare.

5-6 månader efter lansering kan man köpa ett som det ser ut nu.

Var lite samma situation med ps4 också


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Känns oansvarigt att skapa folkrusningar till köpcenter och butiker i dagsläget. Detta låter som en bättre lösning.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Spelar ingen roll, för jag måste åka och hämta ut den på närmsta post service ställe ändå. I en butik...


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av PontusT:

Av en ren slump gjorde att jag bokade en ps5 på just mediamarkt.. gillar inte den kedjan, men skit samma. Fick ett mail idag där de bekräftade att jag är garanterad en ps5 på release
Mailet var även lite konstigt formulerat.. det stod "först till kvarn med förhandsbokningarna".. fick ett skräckscenario att det skulle vara som vid ps4 releasen. Så ringde och dubbelkollade, men han sa att har man bokat så ligger den och väntar på en. De vill inte att det ska vara som vid ps4 releasen

Jag fick samma mail igår och jag håller med dig, fick samma känsla när jag läste mailet.

Hej käre kund,

Tack för att du valt att förhandsboka PLAYSTATION 5 hos oss på MediaMarkt.

Som du säkert känner till är efterfrågan på PLAYSTATION 5 extremt hög. Vi tillämpar kösystem ”först till kvarn” på alla våra förhandsbokningar.

Trodde först att jag inte skulle få den på releasen.
Men längre ned i fet stil stod att jag skulle få hämta ut den på release dagen.

Medlem

Fick samma mail angående Xbox Series X igår och även jag ryckte till lite vid "först till kvarn" fast min bokning var klar ca 30 sekunder efter det blev möjligt.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Freddan:

Fick samma! :). Hoppas konsolen ligger undangömd på lagret med mitt namn på så att den inte ligger vid någon disk ute i butiken med mitt namn på. I så fall kommer garanterat någon sno mitt exemplar i synnerhet då jag kan hämta först på kvällen.
Jag vågar inte tro att jag får konsolen förrän jag har betalat och passerat kassalinjen. Eller knappt då, någon ligger säkert och lurar utanför butiken... Verkar ju vara en hysteri att det inte finns några gränser.

Hahah, ja lite så känner jag med. När jag är hemma och sett till att ingen arg mobb har följt mig, och jag pluggat in maskinen och den faktiskt startat kommer jag kunna andas ut
Jag har faktist turen att jobba natt just den veckan och går av hela arbetsveckan kl 8 den dagen då maskinen släpps så kommer hänga på låset och se de den hysteriska massan

Medlem
Skrivet av Margy:

Ingen repris på dessa scener då...

https://youtu.be/OsKHrWiYu4U

Fick mig att tänka på denna klassikern:


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag fick samma mail igår och jag håller med dig, fick samma känsla när jag läste mailet.

Hej käre kund,

Tack för att du valt att förhandsboka PLAYSTATION 5 hos oss på MediaMarkt.

Som du säkert känner till är efterfrågan på PLAYSTATION 5 extremt hög. Vi tillämpar kösystem ”först till kvarn” på alla våra förhandsbokningar.

Trodde först att jag inte skulle få den på releasen.
Men längre ned i fet stil stod att jag skulle få hämta ut den på release dagen.

Härligt
Snubben jag pratade med sa att många hade ringt med precis samma fråga faktiskt. Så skönt o veta att det inte bara är jag som fattar trögt utan deras konstigt formulerade mail men man kanske blir extra nojig också ;p

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Spelar ingen roll, för jag måste åka och hämta ut den på närmsta post service ställe ändå. I en butik...

Fast det är ganska stor skillnad på det och på den trängsel som skulle uppstå när en butik slår upp portarna och folk vet om att det bara finns 10st Playstation 5 i butiken.

Att folk inte tar Corona på allvar är en STOR anledning till varför den har spridits så mycket som den har.

jbx
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Då försvann sista chansen nu då, såvida jag inte traderar mig till ett ocker-exemplar.

Tråkigt att bryta traditionen, har alltid haft playstation på releasedagen sedan början.

Okej, så varför i hela friden bokade du inte i tid då? Jag är semisugen på den men bokade ändå 2019 samma med Xbox series x, jag får båda på releasedagen... Märkte att jag hade bokat två Xbox på olika butiker så kommer antagligen lägga ut den på blocket så någon kan få chansen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Okej, så varför i hela friden bokade du inte i tid då? Jag är semisugen på den men bokade ändå 2019 samma med Xbox series x, jag får båda på releasedagen... Märkte att jag hade bokat två Xbox på olika butiker så kommer antagligen lägga ut den på blocket så någon kan få chansen.

Eller så kan du ju bara avboka den extra du har så att folk kan köpa den själv direkt från butiken, är inte det den enklaste lösningen. Eller har du tänkt att tjäna pengar på andras olycka?

jbx
Medlem
Skrivet av nicbex:

Eller så kan du ju bara avboka den extra du har så att folk kan köpa den själv direkt från butiken, är inte det den enklaste lösningen. Eller har du tänkt att tjäna pengar på andras olycka?

Ser det mer som andras dumhet, att tycka synd om sig själv för att man inte får sin maskin på releasedagen trots att man har haft samma möjlighet som alla andra att boka i tid. Det kostar inte ens en krona att förboka hos de stora återförsäljarna så det finns ingen anledning att inte göra de om man nu vill ha konsolen day one.

Skillnad var det med RTX3080, där det inte ens gick att förhandsboka, där köpte jag ett kort på blocket för överpris, men är nöjd över de, annars hade jag fortfarande inte haft de!!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Ser det mer som andras dumhet, att tycka synd om sig själv för att man inte får sin maskin på releasedagen trots att man har haft samma möjlighet som alla andra att boka i tid. Det kostar inte ens en krona att förboka hos de stora återförsäljarna så det finns ingen anledning att inte göra de om man nu vill ha konsolen day one.

Skillnad var det med RTX3080, där det inte ens gick att förhandsboka, där köpte jag ett kort på blocket för överpris, men är nöjd över de, annars hade jag fortfarande inte haft de!!

Du får motivera det som du vill, menade bara att du kunde ha varit ärligare och skrivit "så att jag kan tjäna lite pengar på att andra inte fått konsol på releasedagen"

12
Skriv svar