PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Har inte hört nåt från bring än, men pratade med elgiganten idag och de säger fortförande att jag kommer få den idag

Medlem

Inte hört nåt från Bring och Elgiganten står bara "reserverad" än, så hoppas fan den kommer innan min kebabrulle är slut!

Medlem
Skrivet av Shagrath:

Komplett har uppdaterat ordern idag, 10/11. (PS5 optical)

Ff beräknad i lager 210503....förbokade 200524...

😔

Så jävla sjukt 😂 När kommer man kunna hämta en PS5 som ligger i butik ? 2022?

Medlem

Jag kommer vänta med att beställa tills PS5 lanseras med 2TB SSD, tyckte det var tight redan med 1TB på PS4 och då tog spelen mindre utrymme än kommande generation!

Medlem

Fick ett mail från Webhallen för några veckor sedan att PS5 skulle jag ha någon gång mellan releasen och nyår. Men bokade sent tydligen 18 april 2019. Men men den kommer när den kommer. 😊

Medlem
Skrivet av majep:

Ja. Vad ska man säga. Alla andra verkar ju veta... skumt

Ja det känns tråkigt att alla andra ÅF upplevs mer transparenta med den information de ger kunderna. Det sliter att gå runt i radiotystnad och hoppas att WH i slutändan ska komma med glada nyheter.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Inte hört nåt från Bring och Elgiganten står bara "reserverad" än, så hoppas fan den kommer innan min kebabrulle är slut!

Hoppas på pengarna tillbaka för den här inte-vidare-expressfrakten så kan jag köpa mig en egen rulle.

Medlem
Skrivet av CusmaR:

Har netonnet haft förbokningar på PS5?

Japp, den 17:e september, i typ två timmar.
Sen var det slut.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Inte hört nåt från Bring och Elgiganten står bara "reserverad" än, så hoppas fan den kommer innan min kebabrulle är slut!

Läste detta nyss från Elgigantens hemsida under kundtjänst.

Xbox Series X och Series S
10.11.2020 - 14:11
Hej kära kunder! Elgiganten beklagar leveransproblemen som uppstått i samband med Xbox Series X-releasen. Vi förstår att ni längtat efter den nya generationens spelkonsoler och att ni är ivriga på att få era exemplar levererade. Vi jobbar för fullt med att packa och skicka alla ordrar så snart vi kan. Ni kommer att få ett SMS innehållande kollinummer så fort vi skickat er produkt. Vänligen ha i åtanke med att det är många som ringer oss i samband med detta och att väntetiderna är längre än vanligt, men vi lovar att vi gör allt vi kan för att hjälpa er så fort vi kan.

Lessamt..blir till att köpa en rulle själv nu för detta.

Medlem
Skrivet av stesva:

Men herre jösses vad stökigt det låter, kollar ju min mail typ hela tiden efter info från WH, undrar ens om någon får den 19é.

Känns som skitsnack, de har säkert gått bort sig totalt och knappt fått något. Jag bokade 6 feb och hörde för några veckor sedan att jag skulle få nästa år.

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Roligt när series x intr läser skivorna .

Berätta mer.

Medlem

När jag sätter in forza Horizon 4 så brukar det komma upp vill du installera spelet men konsolen läser inte ens skivorna... prövat med 4 olika det händer absolut inget alls

Medlem

Förstår inte varför man lanserar på en tisdag och om man nu väljer det så måste det ju börja skickas ut redan på fredagen, naivt att tro de ska nå ut till alla så här sent. Räknar inte längre med PS5 på release från Webhallen när det ser ut så här för stora Elgiganten som ändå har samarbete med Xbox. Hoppas så klart men räknar inte med nåt längre.

Skribent

Tack Elgiganten. Och tack Bring för utebliven leverans som kommer tidigast imorgon eller på torsdag. Räknar med favorit i repris nästa vecka när de ska skicka ut PS5.

Pratade med Bring för skojs skull. De hade svar: Elgiganten skapade massa ordrar 10.20 i Jönköping idag. Varför de lovar leverans samma dag är bara idiotiskt. De kan inte få fram den idag när de skapar orders på förmiddagen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Mitt XSX lämnade Jönköping 18:47 igår. Tyvärr har det inte hänt mycket mer sen dess så verkar bli leverans i morgon för min del. Var ute i ärenden precis vid 10.00 så svängde in på Elgiganten för att se om det fanns några i butik men den butiken verkade inte fått några att sälja över disk.

Dex
Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

När jag sätter in forza Horizon 4 så brukar det komma upp vill du installera spelet men konsolen läser inte ens skivorna... prövat med 4 olika det händer absolut inget alls

Måste ju vara något fel. Du får nog kontakta återsäljaren tyvärr.

Medlem

Ni som fått trackingid från Elgiganten/Bring, visar Brings spårning något vettig data?

Min spårning visar bara att de skickat ut email/sms runt 09:30 imorse, förutom det ingenting. Jag chattade med Brings kundtjänst nyss runt 15:00 som gav mig något form av standardsvar:

Hej, Er leverans har ännu inte kommit in till vår terminal... <klipp>...När sändningen är skannad på en av våra terminaler, är ni välkomna att återkomma till oss med era eventuella frågor.

Medlem

Då var det slut på det roliga för idag.. Bring har grejorna, men kommer inte att få det idag utan troligen imorgon. Kul.... Fick tillbaka frakten, men snöpligt slut på lanseringsdagen!

Medlem
Skrivet av Puffin:

Var vid butiken i Sundsvall när den öppnade och de hade typ 15 st. Glad överraskning när man var inställd på att bara hämta den förbokade series S:n till ungarna

Hade inte lika tur De som fanns i butik var undanstoppade för de som hade bokat. Så det blir till att vänta till december och hålla utkik under tiden.

Medlem

Lär ju garanterat vara slut i butik i Malmö! Så knappast lönt att köra och titta :/

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

När jag sätter in forza Horizon 4 så brukar det komma upp vill du installera spelet men konsolen läser inte ens skivorna... prövat med 4 olika det händer absolut inget alls

Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men sätter du in skivorna på rätt håll?

(Går det ens att sätta in skivor på fel håll i SX?)

Medlem
Skrivet av heady89:

Känns som skitsnack, de har säkert gått bort sig totalt och knappt fått något. Jag bokade 6 feb och hörde för några veckor sedan att jag skulle få nästa år.

Om du bokade i Feb i år från Webhallen är det sjukt sent med tanke på att de la upp den i April förra året.
Absolut inte ditt fel men vet att de var typ fullbokade någon gång i Q3 2019 för första batchen (dock inget som någon visste då). Var först när Webhallen fick någon slags uppgift om hur många "Någonstans mellan X-Y" som de stängde bokningarna eftersom de insåg att tilldelningen av Sony var skit och de inte får fram dem i tid.

Att få en exakt siffra på hur många de faktiskt får vet do nog inte ännu och förmodligen får de detta i denna vecka av dist. Inte ovanligt alls för releaser som detta, speciellt om man jobbat med distribution tidigare.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Grejerna är iväg men ändå inte eller nåt, så nu är bara att invänta Bring, kan komma idag (de jobbar till 22.00) men högst troligt imorgon eller t o m i övermorgon. Katastrof till launch kan man nog lugnt säga.

Medlem

Tänker att om en butik som webhallen skulle vara öppna med hur många de tror sig få... samt uppdatera en nyhet på sin hemsida lite då och då så skulle allt vara lugnt. Det är ju inte deras fel om de får för få konsoller tilldelade. Så varför inte bara säga vad som gäller? Så onödigt mycket drama som skapas vid en så här stor release. Om de inte visste det när de la upp förbokningen, fine - men de har ju vetat om trycket och hypen nu i ett antal månader. Förstår om mediamarkt skulle missförstå hypen men webhallen är väl ”av gamers för gamers” och då bör det vara enkelt att se värdet av en sån här lansering. De skulle kunna vara ledande i detta även om de fick få konsoller. Visa förståelse och glädje över läget med release av båda konsollerna. Men tyst och knappt ett ord på siten när den största spel-händelsen på många år pågår...

Medlem

Falskt alarm min far hjälpte och kom fram till are jag hade satt konsolen upp och ner därav kunde jag inte läsa spelen.... pinsamt

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Falskt alarm min far hjälpte och kom fram till are jag hade satt konsolen upp och ner därav kunde jag inte läsa spelen.... pinsamt

Hahaha gjorde de i launcheventet igår också så du är inte ensam iaf 😉 ha så kul!

Medlem
Skrivet av majep:

Tänker att om en butik som webhallen skulle vara öppna med hur många de tror sig få... samt uppdatera en nyhet på sin hemsida lite då och då så skulle allt vara lugnt. Det är ju inte deras fel om de får för få konsoller tilldelade. Så varför inte bara säga vad som gäller? Så onödigt mycket drama som skapas vid en så här stor release. Om de inte visste det när de la upp förbokningen, fine - men de har ju vetat om trycket och hypen nu i ett antal månader. Förstår om mediamarkt skulle missförstå hypen men webhallen är väl ”av gamers för gamers” och då bör det vara enkelt att se värdet av en sån här lansering. De skulle kunna vara ledande i detta även om de fick få konsoller. Visa förståelse och glädje över läget med release av båda konsollerna. Men tyst och knappt ett ord på siten när den största spel-händelsen på många år pågår...

Håller med. Det är den upplevda nonchalansen som irriterar mig mest. Klart att de inte kan styra över hur många enheter de får. Har även i efterhand förstått att de gått ut med nyheten om att det var extremt högt tryck på förhandsbokningar i Juni 2019. Men det var ingenting som stod på produktsidan i dec 2019 när jag bokade. Där hade jag verkligen uppskattat transparens så att jag hade varit mer på hugget med att förhandsboka på andra ställen.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Håller med. Det är den upplevda nonchalansen som irriterar mig mest. Klart att de inte kan styra över hur många enheter de får. Har även i efterhand förstått att de gått ut med nyheten om att det var extremt högt tryck på förhandsbokningar i Juni 2019. Men det var ingenting som stod på produktsidan i dec 2019 när jag bokade. Där hade jag verkligen uppskattat transparens så att jag hade varit mer på hugget med att förhandsboka på andra ställen.

Citerar dig och även det du citerar, även om det inte syns.

Jag har verkligen inget problem om någon annan puttar bort mig från en PS5 på release, om dom bokade innan jag. Webhallen har ju haft detta system i säkert 20 år (höftat). Däremot så håller jag med om deras kommunikation, den är vansinnigt dålig. Alla andra har fått enheter allokerade, så det måste vara internt mot mamma Komplett som det bråkas lite just nu misstänker jag. Men att det börjar närma sig EN vecka innan release, och de ännu inte kan bekräfta om en får en konsol på release eller inte är under all kritik.

Medlem
Skrivet av majep:

Tänker att om en butik som webhallen skulle vara öppna med hur många de tror sig få... samt uppdatera en nyhet på sin hemsida lite då och då så skulle allt vara lugnt. Det är ju inte deras fel om de får för få konsoller tilldelade. Så varför inte bara säga vad som gäller? Så onödigt mycket drama som skapas vid en så här stor release. Om de inte visste det när de la upp förbokningen, fine - men de har ju vetat om trycket och hypen nu i ett antal månader. Förstår om mediamarkt skulle missförstå hypen men webhallen är väl ”av gamers för gamers” och då bör det vara enkelt att se värdet av en sån här lansering. De skulle kunna vara ledande i detta även om de fick få konsoller. Visa förståelse och glädje över läget med release av båda konsollerna. Men tyst och knappt ett ord på siten när den största spel-händelsen på många år pågår...

Att de blev tilldelade färre än väntat är så klart inte deras fel, men detta har de vetat om länge. Man ska komma ihåg att Webhallen är ingen vanlig återförsäljare i det här fallet, utan en av fyra officiella återförsäljare. Så någon brist på kommunikation med Microsoft tvivlar jag på att det har varit. De ville helt enkelt förhindra att folk avbokar och vänder sig till konkurrenter som har fler exemplar, så de höll tyst så länge de kunde och skickade ut ett email på fredag eftermiddag då det var leveransdag för de flesta återförsäljare.

Redaktör
Ponny

Oj, oj. Min Xbox Series X som jag beställde från Elgiganten klockan 9:02 den 22 september står alltjämt som "reserverad". Inget mail eller sms heller. Lite märkligt kan jag tycka.


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar