PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Series X upphämtad!
Nu ska jag tydligen behöva jobba till 16

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Har ett xbox redo att hämta upp.. men har grymt svårt att bestämma mig för om det är PS5 el XBOX man skall satsa på denna generation. (Tror dock inte att jag kommer köpa bägge)

Båda kommer vara grymma. Kör det som du tror passar dig bäst. Vad lirar vännerna? Gynnas du av GamePass eller ej tex? Vad har du för bibliotek/spelvanor.

Jag valde Xbox pga skönt att kunna lira spel som typ Witcher 2, Red Dead Redemption 1 osv. Deras BC är ganska sjuk tbh. Och sen deras handkontroll.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Båda kommer vara grymma. Kör det som du tror passar dig bäst. Vad lirar vännerna? Gynnas du av GamePass eller ej tex? Vad har du för bibliotek/spelvanor.

Jag valde Xbox pga skönt att kunna lira spel som typ Witcher 2, Red Dead Redemption 1 osv. Deras BC är ganska sjuk tbh. Och sen deras handkontroll.

Hade älskat köra Xbox själv faktisk, men har kört ps4 pro och har så mycket sparat som tex Apex och God of war osv samt vänner på ps5 som är svårt att släppa så bara bita i sura äpplet och vänta på Ps5 :/

Medlem
Skrivet av Kellini:

Hmmnn kanske man borde bli Xbox nerd istället för ps5.. Xbox game pass är fint!

Det tycker jag

Medlem
Skrivet av Kellini:

Hmmnn kanske man borde bli Xbox nerd istället för ps5.. Xbox game pass är fint!

Det är Game Pass som gör att jag skippar just Xbox och kör PS5.
Game Pass för Xbox spelen på PC och sen PS5 för exklusiva titlar


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Jadå.... min SX kommer väll snart hoppas jag....(valde xbox pga game pass och att ssdn inte är fastlödd)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är det någon i Göteborg som vill byta sin PS5 med optisk läsare mot en Series X så skicka PM.

Medlem

Komplett har uppdaterat ordern idag, 10/11. (PS5 optical)

Ff beräknad i lager 210503....förbokade 200524...

😔

Medlem

Fortfarande inte hört ett ljud från Bring.... om leverans idag....

Inaktiv

Bokade min ps5 dagen efter den visades upp på Media markt, verkar ha varit ett stabilt beslut. Fick bekräftelsemail för någon dag sedan att jag har den på release.
Känner dock ingen pepp pp den förutom den nya jojjen. Men det kommer ju mer spel sen.

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Fortfarande inte hört ett ljud från Bring.... om leverans idag....

Samma här! Väntar på både Bing och PostNord.... !

Fragtjuv
Skrivet av TTuffing:

Vad heter podden?

Den heter "Fyrkantiga ögon" och finns där poddat finns.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Man blir lite bitter när jag inte fått någon info om min Series X från Elgiganten trots att den bokades 2020-09-22. Sedan ser man att folk kunnat valsa in i butik och bara köpa en på plats

Medlem

Hämtade min SX för knappt en timme sen, ivrig som få, kopplat in allt och installerar nu Valhalla.

Allt har funkat helt smärtfritt. Blev dock lite orolig när jag startade den. Tog en stund, säkert två minuter, innan bootscreen försvann (Xbox-loggan), men förmodligen berodde det på att det var första gången den startades. Efter att den hade uppdateras kom ett konstigt ljud från den när den startades om, som om den släppte en fjärt i brist på bättre ord, lol. Dock kan det ha varit min externa hårddisk som lät, eller att det bara var en engångsgrej. Förmodligen inget man behöver oroa sig för. Är alltid nojig med nya prylar och analyserar minsta lilla grej som kan verka avvikande.

Man blir gråtfärdig hur rapp den känns i menyerna, kall luft strömmar från toppen och allt känns gediget, nytt och fräscht. Let's gooo!

För övrigt vill jag slå ett slag för CDON. Alltid kunnat lita på dem! Varför har alla bokat från Webhallen, egentligen?

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hämtade min SX för knappt en timme sen, ivrig som få, kopplat in allt och installerar nu Valhalla.

Allt har funkat helt smärtfritt. Blev dock lite orolig när jag startade den. Tog en stund, säkert två minuter, innan bootscreen försvann (Xbox-loggan), men förmodligen berodde det på att det var första gången den startades. Efter att den hade uppdateras kom ett konstigt ljud från den när den startades om, som om den släppte en fjärt i brist på bättre ord, lol. Dock kan det ha varit min externa hårddisk som lät, eller att det bara var en engångsgrej. Förmodligen inget man behöver oroa sig för. Är alltid nojig med nya prylar och analyserar minsta lilla grej som kan verka avvikande.

Man blir gråtfärdig hur rapp den känns i menyerna, kall luft strömmar från toppen och allt känns gediget, nytt och fräscht. Let's gooo!

För övrigt vill jag slå ett slag för CDON. Alltid kunnat lita på dem! Varför har alla bokat från Webhallen, egentligen?

Förbokade ps4 där och gick smärtfritt. Men denna gången har det gått allt annat än smärtfritt. Det var sista gången jag bokar något eller handlar där för den delen.

Fragtjuv

Series X verkar ha varit riktigt populär i Elgigantens butiker idag. Jag ser på hemsidan att den förväntas komma in i lager igen först i januari.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av SpaarkX:

Blir ganska trött om detta stämmer, beställde min (i butiken i karlstad) 10/10 och de kan inte leverera förens 4/12.

Samma här, fast i Karlskoga. Blir mäkta trött..

Medlem

Om ni har beställt från Webhallen och har koll på skräpposten/övrigt. Mitt mejl hamnade i Övrigt korgen (alla andra mejl från webhallen har hamnat i min primär inkorg). Jag fick inte heller något SMS.

Medlem

Känns inte som att jag får min Series X från MediaMarkt idag trots att de sa det. Trackingen har inte uppdaterats alls sedan de skickade det igår. Står bara att PostNord har fått elektronisk information om leveransen och normalt sett brukar saker ha kommit till ombud vid den här tiden så förhoppningsvis kommer det väl imorgon :/

Medlem

Sådär! Nu åker jag och hämtar min XSX! Yeeey!

Medlem

Vet. Någon i forumet om xbox one play and charge kit funkar till xbox series x samma kontroll men vill vara säker så inget händer

Medlem

Pratade precis med WH ang mail om PS5 tilldelning. De säger att vi inte kan räkna med att mailet kommer denna vecka. De väntar fortfarande på slutgiltig info från Sony (!?) och Sony har inte gått ut med datum utan säger att det rör sig om ca en vecka innan release. WH säger att de inte heller har någon information huruvida deras inköpare fått tag på fler enheter liknande den information Inet gått ut med. Så fortsatt ovisst. Det är bara att sitta ned i båten och se vad som står i mailet som tros komma i slutet av veckan eller början på nästa.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Pratade precis med WH ang mail om PS5 tilldelning. De säger att vi inte kan räkna med att mailet kommer denna vecka. De väntar fortfarande på slutgiltig info från Sony (!?) och Sony har inte gått ut med datum utan säger att det rör sig om ca en vecka innan release. WH säger att de inte heller har någon information huruvida deras inköpare fått tag på fler enheter liknande den information Inet gått ut med. Så fortsatt ovisst. Det är bara att sitta ned i båten och se vad som står i mailet som tros komma i slutet av veckan eller början på nästa.

Ja. Vad ska man säga. Alla andra verkar ju veta... skumt

Medlem
Skrivet av Taskman:

Det är Game Pass som gör att jag skippar just Xbox och kör PS5.
Game Pass för Xbox spelen på PC och sen PS5 för exklusiva titlar

ja alltså, har ju ingen bra pc så kanske är bra?

Medlem
Skrivet av Kellini:

ja alltså, har ju ingen bra pc så kanske är bra?

Då är nog Xbox perfekt i min mening för antar du inte vill spela Xbox spelen på telefon/platta

Gällande att boka på Webhallen: gör det då det aldrig varit problem och inte denna gången heller.
Har inga förväntningar på att jag får massor med info i förväg eftersom jag har jobbat med distribution.
Får man den inte på release är det ingen fara utan då får jag gott vänta lite.
Med det sagt hoppas jag att jag får min PS5 nästa vecka jag bokade i April 2019 hos Webhallen.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av musse1:

Man blir lite bitter när jag inte fått någon info om min Series X från Elgiganten trots att den bokades 2020-09-22. Sedan ser man att folk kunnat valsa in i butik och bara köpa en på plats

Förstår dig, men när jag var där nu var det många som fick gå tomhänta hem. Det finns verkligen inte många exemplar i butik och de börjar ta slut fort.

Skrivet av Blackmalmoo:

Vet. Någon i forumet om xbox one play and charge kit funkar till xbox series x samma kontroll men vill vara säker så inget händer

Jag kör på med mina vanliga. Tänker att det är samma.

Fick svar från Net on net att min Series X blir försenad ett par dagar men den ska komma denna vecka i alla fall.

Skrivet av Blackmalmoo:

Vet. Någon i forumet om xbox one play and charge kit funkar till xbox series x samma kontroll men vill vara säker så inget händer

Det är väl olika kontakter bara till kontrollen mini usb till vanliga och usb - C till den nya

Medlem

Har netonnet haft förbokningar på PS5?

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Pratade precis med WH ang mail om PS5 tilldelning. De säger att vi inte kan räkna med att mailet kommer denna vecka. De väntar fortfarande på slutgiltig info från Sony (!?) och Sony har inte gått ut med datum utan säger att det rör sig om ca en vecka innan release. WH säger att de inte heller har någon information huruvida deras inköpare fått tag på fler enheter liknande den information Inet gått ut med. Så fortsatt ovisst. Det är bara att sitta ned i båten och se vad som står i mailet som tros komma i slutet av veckan eller början på nästa.

Men herre jösses vad stökigt det låter, kollar ju min mail typ hela tiden efter info från WH, undrar ens om någon får den 19é.

Skriv svar