PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tycker det är helt fantastiskt hur de inte kan ha några föraningar alls om hur många enheter de får in när andra återförsäljare verkar ha det.

De gjorde samma sak med Xboxet, och se hur det gick. Ett gäng hycklare.

Medlem

Ett paket finns att hämtas. Cdon levererar som vanligt. som malmöit är man extra glad att huvudkontoret ligger här när dem levererar som planerat.
.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tycker det är helt fantastiskt hur de inte kan ha några föraningar alls om hur många enheter de får in när andra återförsäljare verkar ha det.

nej det är faktiskt anmärkningsvärt. jag trodde nog ändå att de var "stora" i sverige - att de borde ha lite koll nu när andra verkar veta ganska tydligt vilka som får och inte.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tycker det är helt fantastiskt hur de inte kan ha några föraningar alls om hur många enheter de får in när andra återförsäljare verkar ha det.

Inte för att försvara Webhallen, men dom hörde av sig dagen innan PS4an släpptes och informerade mig att jag kunde hämta den dagen efter

Medlem

Ser ut som att jag får två XBSX - Så om någon i Stockholm är intresserad, skriv PM! Annars låter jag den gå tillbaka

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Inte för att försvara Webhallen, men dom hörde av sig dagen innan PS4an släpptes och informerade mig att jag kunde hämta den dagen efter

Tycker nog inte att du verkar försvara dem, snarare bygga på ytterligare kring att deras kommunikation är ganska undermålig... och att det inte är något nytt heller.

Medlem

Fick precis både mail och sms från både Elgiganten och Bring om att ett paket är på väg. Tyvärr finns det inget i spårningsinformationen som indikerar att paketet varit på väg innan utan det verkar skickas nu. Mitt hopp om att få Xboxet idag har sjunkit betydligt eftersom det brukar ta Bring 2 dagar att leverera från Elgiganten till mitt utlämningsställe

Medlem

Fick mail från Elgiganten 09.30 att xsx nu är på väg, ingen info än i spårningen på Bring däremot. Ordern står fortfarande som reserverad om det kan vara till tröst för någon.

Medlem

Pratade med Elgiganten igen. De har haft stor tryck pga av detta hos Bring (Gäller Elgiganten orders) så de har inte hunnit skicka ut aviseringar i god tid. MEN han sa att de har lovat att de ska levereras idag!!

Medlem

Då har man hämtat en stycke X på EG. Var inget kö utanför butiken. Var där ca 20 minuter innan öppning.

Medlem

Såg precis att jag har fått en bekräftelse på att jag kan hämta ut min Xbox series X på Webhallen. Dock låg mejlet under "övrig" i Outlook och inte under "prioriterat".

Medlem
Skrivet av zosma:

Då har man hämtat en stycke X på EG. Var inget kö utanför butiken. Var där ca 20 minuter innan öppning.

Pic or it didn't happen

Medlem

Har inte hunnit öppna paketet än, måste jobba lite, arbetar hemma dessa tider. Men hämtade min från butiken i Falkenberg.

20201110_102819 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Medlem
Skrivet av zosma:

Har inte hunnit öppna paketet än, måste jobba lite, arbetar hemma dessa tider. Men hämtade min från butiken i Falkenberg.

https://live.staticflickr.com/65535/50586310976_eb30f5a086_k....
20201110_102819 by Kimmo Räsänen, on Flickr

FAN VAD FINT! Väntar på mitt SMS att jag får hämta ut min!

Medlem
Skrivet av zosma:

måste jobba lite

Kul skämt...

Medlem

Tur man ”jobbar” hemifrån idag.

https://ibb.co/mbHRmCt

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Tur man ”jobbar” hemifrån idag.

https://ibb.co/mbHRmCt

Exakt, det är SÅ det ska låta!

Medlem

Någon som vet i fall Elgiganten har några Series X i butik? Deras lagerstatus för vilka butiker som har i lager verkar gå upp och ner hela tiden, så känns inte särskilt pålitlig.

Fragtjuv
Skrivet av Bojkott:

Någon som vet i fall Elgiganten har några Series X i butik? Deras lagerstatus för vilka butiker som har i lager verkar gå upp och ner hela tiden, så känns inte särskilt pålitlig.

Framförallt så tycker jag att det försvinner butiker i ganska raskt takt så gissningsvis går de åt!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Framförallt så tycker jag att det försvinner butiker i ganska raskt takt så gissningsvis går de åt!

I och med att det inte går att välja boka och hämta i butik så kanske de som finns i butik redan är reserverade till All Access-kunder eller andra som bokat i butik, men att enheterna visas i lagerstatus pga hur systemet är uppbyggt? Tror jag ska göra en chansning och åka dit ändå, men jag förväntar mig att komma hem tomhänt.

Fragtjuv
Skrivet av Bojkott:

I och med att det inte går att välja boka och hämta i butik så kanske de som finns i butik redan är reserverade till All Access-kunder eller andra som bokat i butik, men att enheterna visas i lagerstatus pga hur systemet är uppbyggt? Tror jag ska göra en chansning och åka dit ändå, men jag förväntar mig att komma hem tomhänt.

Jag ska också ta en sväng förbi sen efter jobbet. Men det är mer för att jag vill göra lite research inför ett poddavsnitt än att jag är ute efter en konsol :D.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Någon som vet i fall Elgiganten har några Series X i butik? Deras lagerstatus för vilka butiker som har i lager verkar gå upp och ner hela tiden, så känns inte särskilt pålitlig.

Var vid butiken i Sundsvall när den öppnade och de hade typ 15 st. Glad överraskning när man var inställd på att bara hämta den förbokade series S:n till ungarna

Medlem
Skrivet av Puffin:

Var vid butiken i Sundsvall när den öppnade och de hade typ 15 st. Glad överraskning när man var inställd på att bara hämta den förbokade series S:n till ungarna

Hade du fått något sms på din bokade enhet, eller var det bara att åka dit och hämta upp den? Har nämligen också en bokad i Sundsvall, men har inte fått något sms om upphämtning än.

Medlem
Skrivet av Beera:

Ser ut som att jag får två XBSX - Så om någon i Stockholm är intresserad, skriv PM! Annars låter jag den gå tillbaka

Du. Du är en bra grabb

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Du. Du är en bra grabb

Haha Sugen? Men tack, inte min stil att tjäna några extra kronor. Ser hellre att den går till någon som vill ha den

Medlem

Hmmnn kanske man borde bli Xbox nerd istället för ps5.. Xbox game pass är fint!

Medlem

Jag var till Elgiganten i Karlstad nu precis, de hade ett gäng Series X inne och som var slutsålda. Men till mig som bokade i samma butik den 10/10 kommer den först 4/12... Pratat med dem i butiken och telefon, ingen har en förklaring hur det har gått till.

Hade det inte vart för All Access hade jag avbokat illa kvick och bokat hos någon annan bara för att inte stötta Elgiganten.

Medlem

Vad heter podden?

Skrivet av joelthor100:

Men det är mer för att jag vill göra lite research inför ett poddavsnitt än att jag är ute efter en konsol :D.

Medlem

Har ett xbox redo att hämta upp.. men har grymt svårt att bestämma mig för om det är PS5 el XBOX man skall satsa på denna generation. (Tror dock inte att jag kommer köpa bägge)

Medlem

Bokade Series X från Spel&Sånt men inte ett ord från dem än 😩


signatur

"There will be another time"

Skriv svar