PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Den ska garanterat fungera! Alla Xbox One-tillbehör utom Kinect fungerar!
Underbart! Blir en sådan idag då dessa finns på lager
Jag pratade nyss med kundtjänst och där sa personen jag pratade med att de var begränsade med vad de fick säga men han gissade att mailet skulle komma ut söndag eller måndag. Väldigt oklart...
Man undrar lite vad Webhallen väntar på. Har svårt att tro att de kan vaska fram så många fler konsoler från idag tills på måndag.
Provade o ringa till sonys support fick inte nå klokt svar där ifrån om varför inte diverse ÅF kan säga hur många konsoler dom får. Min fråga var "vart brister kommunikationen är de verkligen så att dom inte vet?" Man börjar ju fan undran är fler ÅF än WH sitter o säger att dom inte vet.
Provade o ringa till sonys support fick inte nå klokt svar där ifrån om varför inte diverse ÅF kan säga hur många konsoler dom får. Min fråga var "vart brister kommunikationen är de verkligen så att dom inte vet?" Man börjar ju fan undran är fler ÅF än WH sitter o säger att dom inte vet.
Men vad svarade de då?
Men vad svarade de då?
Hon svarade att hon inte jobbade med sånt o kunde inte svara på de. beklagade att de blivit så men att de bara va o sitta lugnt i båten o försöka hålla kontakt med olika ÅF och att alla ÅF tills slut kommer ha infon kring hur många konsoler dom fått.
Jag garanterar att ÅF inte vet ännu. De vill absolut inte få negativ press så hade de vetat till 100% hade de sagt något.
Det är förmodligen så att Sony tidigare sagt "Ni får ungefär mellan X oh Y" och sen kan X och Y vara hur stora som helst mellan.
Så när de får en exakt siffra vilket kan vara så illa som 2-3 dagar innan release, meddela oss. Har sett det själv inom distribution att du 3 dagar innan release får en siffra på vad du faktiskt får medans innan det vet du absolut inget mer än att det extremt begränsad tillgång.
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Jag garanterar att ÅF inte vet ännu. De vill absolut inte få negativ press så hade de vetat till 100% hade de sagt något.
Det är förmodligen så att Sony tidigare sagt "Ni får ungefär mellan X oh Y" och sen kan X och Y vara hur stora som helst mellan.
Så när de får en exakt siffra vilket kan vara så illa som 2-3 dagar innan release, meddela oss. Har sett det själv inom distribution att du 3 dagar innan release får en siffra på vad du faktiskt får medans innan det vet du absolut inget mer än att det extremt begränsad tillgång.
Spännande. jävla sjukt att de är så. Tack för input en annan som inte har jobbat inom varken dist eller logistik har ju inte den infon utan man hamnar till slut i känslan att fan nånstans mörkas de kring vad för info dom egenteligen har
Spännande. jävla sjukt att de är så. Tack för input en annan som inte har jobbat inom varken dist eller logistik har ju inte den infon utan man hamnar till slut i känslan att fan nånstans mörkas de kring vad för info dom egenteligen har
Är frustrerad själv även om jag "borde" få en till release eftersom jag vet hur dålig kommunikation det är.
Sony borde ha en bättre kommunikatör som faktiskt kan ge mer svar. Även om det inte är siffror så åtminstone information om läget om begränsning etc. Det är BARA positivt att göra så.
Vet själv hur illa det är när man sitter och vet nada och inte kan säga något till butik alls förens de är skickade till en själv (dist).
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Sony är inte leverantör för Sony Playstation i Sverige, det är Nordisk Film.
Sony är inte leverantör för Sony Playstation i Sverige, det är Nordisk Film.
Jo förvisso men de är ju endå sony som producerar produkten så där av att ja ringde till dom. Men om någon annan har tid o ork så får dom gärna ringa Nordisk film o fråga dom med.
Visst är det så, jag lade ett inlägg tidigare om min kommunikation med NetOnNet igår, där jag fick svart på vitt att de har ingen aning om hur många de får in, så de kan inte garantera hur många som kommer att få vid release.
Även om de gång på gång hävdar att om en hunnit förboka så ska man få en....någon gång *suck*
Har ni som förbokat på webhallen fått er 7 dagar före launch e-mail? Eller gäller det än, tycker det är så fult att man får veta det i sista sekund, jag menar för vissa kanske det är småpengar, för vissa av oss handlar det om uppoffringar som att inte lägga pengar på sånt man behöver och har svårt utan, som nikotin m.m. Om jag inte får en till launch, då skiter jag i det helt, väntar tills det finns gott om dom, så man inte ska känna sig så desperat för att Sony ljuger och låtsas för kunder att allt är väl, corona ska inte påverka mängden maskiner, men det är ju skit snack.
Aldrig har det varit så här illa, att folk nästan mutar anställda för att få en maskin? Jag vet att det händer, då jag känner såna människor som både fått erbjudanden och betalat summor (500-1000 spänn bara för att hjälpa en person, sen lär ju dom inte bara ha en som betalar?).... Jag har inte fått mail som bekräftar maskin, så jag lever på hoppet, så ett mail kanske är bra att inte få, så kan man lura sig själv?
Jag gick till webhallen och förbokade några spel, jag tänker, då kanske dom släpper en till mig, för att tjäna mer på spelen, för vissa köper inga spel?
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Har ni som förbokat på webhallen fått er 7 dagar före launch e-mail? Eller gäller det än, tycker det är så fult att man får veta det i sista sekund, jag menar för vissa kanske det är småpengar, för vissa av oss handlar det om uppoffringar som att inte lägga pengar på sånt man behöver och har svårt utan, som nikotin m.m. Om jag inte får en till launch, då skiter jag i det helt, väntar tills det finns gott om dom, så man inte ska känna sig så desperat för att Sony ljuger och låtsas för kunder att allt är väl, corona ska inte påverka mängden maskiner, men det är ju skit snack.
Aldrig har det varit så här illa, att folk nästan mutar anställda för att få en maskin? Jag vet att det händer, då jag känner såna människor som både fått erbjudanden och betalat summor (500-1000 spänn bara för att hjälpa en person, sen lär ju dom inte bara ha en som betalar?).... Jag har inte fått mail som bekräftar maskin, så jag lever på hoppet, så ett mail kanske är bra att inte få, så kan man lura sig själv?
Jag gick till webhallen och förbokade några spel, jag tänker, då kanske dom släpper en till mig, för att tjäna mer på spelen, för vissa köper inga spel?
Mail ska komma senast måndag säger de.
OK tack,!
Och sen, jag är mer intresserad av den utan optisk, så om jag får maskin, och nån vill byta, nån som har garanterats maskin? Man kanske kan ordna det med att man träffas nån av webhallens butiker, och ber dom byta mellan oss? Går säkert ordna? Så om nån är intresserad, när vi väl vet, så hojta till?
I Stockholm kan jag ta mig till vilken som, fast har förbokat att hämta från medborgarplatsen?
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Efter måndagen har passerat - senast tisdag eller onsdag säger dem säkert då...börjar bli less på detta.
|Playstation 5|Metspö|
Tror jag när jag ser det! WH har sagt mail veckan innan relese vilket jag tolkar det som är typ NU.
Såg att WH Kundforum om ps5 verkar vara nedlagd med, ingen aktivitet alls idag.
Tror jag när jag ser det! WH har sagt mail veckan innan relese vilket jag tolkar det som är typ NU.
Såg att WH Kundforum om ps5 verkar vara nedlagd med, ingen aktivitet alls idag.
verkligen.
när jag frågade dem om infon som ska komma en vecka innan release, alltså idag, sa han troligtvis i slutet av veckan eller i början av nästa. då frågade jag om veckan innan åtminstone inte innebär denna vecka... även nu på måndag är en vecka innan release sa han då. eeh....jaha...
Äh jag har gett upp WH. Det är kommer va B om jag får före på mediamarkt som sagt Q1 på min orde fast jag bokade ett halvår tidigare på WH. Priset på min order har ändrats idag iaf från 10 001 till 5990.
var glad att du fick så fin rabatt i alla fall!
Efter måndagen har passerat - senast tisdag eller onsdag säger dem säkert då...börjar bli less på detta.
troligtvis blir det exakt så. men vi får se. imorse sa de att man "får vänta och se...".
Tidigare sa ju även ÅF att SONY ändrat sig ang. antalet enheter. SONY ska ha meddelat att ÅF skulle få färre enheter än först beräknat. Det var på den informationen WH mailade ut för ca 1 månad sedan. Mitt hopp ligger i att de faktiskt får en något större leverans än vad SONY senast sagt.
Om så är fallet borde WH kunna erbjuda fler i kö konsoler (och vi få veta det i slutet av helgen/början av veckan) och butiker som ej jobbat med låååååång förhandsbokning som tex Elgiganten borde kunna ge möjlighet för fler bokningar (Då SONY motsätter sig köp i butik pga Corona).
Tidigare sa ju även ÅF att SONY ändrat sig ang. antalet enheter. SONY ska ha meddelat att ÅF skulle få färre enheter än först beräknat. Det var på den informationen WH mailade ut för ca 1 månad sedan. Mitt hopp ligger i att de faktiskt får en något större leverans än vad SONY senast sagt.
Om så är fallet borde WH kunna erbjuda fler i kö konsoler (och vi få veta det i slutet av helgen/början av veckan) och butiker som ej jobbat med låååååång förhandsbokning som tex Elgiganten borde kunna ge möjlighet för fler bokningar (Då SONY motsätter sig köp i butik pga Corona).
Detta tror jag absolut på, inet skickade ju ut mejl för ett tag sen och sa att dom hade fått tag på fler!
Jag blev så nyfiken, ringde du Sony supports receptionen i Sverige för att fråga hen hur deras distributionskanaler ser ut?
För oss som INTE har förbokat en PlayStation 5 - hur körda är vi? Hur länge kommer vi få vänta på nästa leverans?
Skulle gissa framåt våren som tidigaste om man inte har en bokning nu alls.
En styck signatur.
Skulle gissa framåt våren som tidigaste om man inte har en bokning nu alls.
Minst
Detta tror jag absolut på, inet skickade ju ut mejl för ett tag sen och sa att dom hade fått tag på fler!
Det konstiga är att inet gått ut med information och WH vägrar.
Kösystemet på ps5 är helt oberoende av annat du köper. Du kommer inte att få gå före i någon kö bara för att du köper spel till.