PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Det konstiga är att inet gått ut med information och WH vägrar.

Jag tror helt enkelt att dom försöker få in så många enheter dom kan exakt som inet gjorde (dom försöker nog ännu)
Och Webhallen vill nog inte ge svar förens dom vet exakt vilka som får och dom som blir utan, därför detta mejlet dom lovat tar sådan tid, jag misstänker att det kommer vara fler än vad folk tror som får till launch.
Sen om dom gör allting korrekt vet jag inte (ändrar sig hela tiden om när mejlet kommer skickas ut)

Medlem

Min förbokning på en PSVR-adapter är bekräftad. 😃
Den kommer om ett par dagar.

...den kommer ligga där i bänken...ensam.....

..suck.😩

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Min förbokning på en PSVR-adapter är bekräftad. 😃
Den kommer om ett par dagar.

...den kommer ligga där i bänken...ensam.....

..suck.😩

Min med! Fick mail ikväll och blev orimligt glad!

Medlem
Skrivet av majep:

Min med! Fick mail ikväll och blev orimligt glad!

Ja, samma här. Min första nextgen pryl liksom.

Medlem

Jag pratade med en vän till mig som är butikschef på webhallen. För att skydda honom väljer jag såklart att inte tala om vilken butik det gäller. Jag frågade honom om han hade möjlighet att se vilken ”köplats” man har men enligt honom är det inte möjligt. Fick svar ”de har tagit bort det” utan att gå in på det så antar att nån högre uppsatt har tagit bort den möjligheten. Han visste självklart inte när nästa mejl med info skulle skickas ut men när jag förklarade att det stod mellan release och jul i det första mejlet och att jag bokade 2019-08-12 så sa han ”ja, men då ligger du bra till!” Ger ändå lite hopp om att jag kommer få den på releasedagen. Har tagit ledigt från jobbet, blir det ingen PS5 då så får jag hitta på något annat🤣

signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem

Någon vidare info från Komplett?

Beställde direkt efter avslöjandet, ångrar lite att ja inte slog till hos Elgiganten och MediaMarkt, då de förmodligen kommer få mest antal.

Enda mailet vi har fått är att man inte kommer och få den på Release.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Kösystemet på ps5 är helt oberoende av annat du köper. Du kommer inte att få gå före i någon kö bara för att du köper spel till.

Det fattar jag väl också, det var inte allvarligt menat, det var bara en fingervisning på hur desperat man blir, så ta inte allt folk säger på allvar, för inte alla är lika emoji vana för att folk ska förstå sarkasmen. Spelen hade jag köpt ändå. Men tack för att du förklara för mig!

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av okram39:

Jag pratade med en vän till mig som är butikschef på webhallen. För att skydda honom väljer jag såklart att inte tala om vilken butik det gäller. Jag frågade honom om han hade möjlighet att se vilken ”köplats” man har men enligt honom är det inte möjligt. Fick svar ”de har tagit bort det” utan att gå in på det så antar att nån högre uppsatt har tagit bort den möjligheten. Han visste självklart inte när nästa mejl med info skulle skickas ut men när jag förklarade att det stod mellan release och jul i det första mejlet och att jag bokade 2019-08-12 så sa han ”ja, men då ligger du bra till!” Ger ändå lite hopp om att jag kommer få den på releasedagen. Har tagit ledigt från jobbet, blir det ingen PS5 då så får jag hitta på något annat🤣

Måste bara säga - om du nu hade en butikschef för webhallen... så fick du ju ändå inte veta ngt alls. 😬

Medlem
Skrivet av majep:

Måste bara säga - om du nu hade en butikschef för webhallen... så fick du ju ändå inte veta ngt alls. 😬

Jodå det tycker jag, om nu 19-08 är typ väldigt säkert för release så är ju det intressant för många.

Medlem

Dubbla inlägg...

Medlem
Skrivet av stesva:

Jodå det tycker jag, om nu 19-08 är typ väldigt säkert för release så är ju det intressant för många.

Det lät inte ”väldigt säkert” att ligga bra till. Det lät troligt, precis som vi redan fått info om...
Men låt oss hoppas på det, givetvis. Bara ingen ny info.

Medlem
Skrivet av stesva:

Man kan ju tro att det är säkert men det var det ju tydligen inte enligt deras tidigare mejl - samt om han inte visste om deras mejlutskick ens så kanske han tror det.

Men vi hoppas givetvis alla att dom får fler enheter än dom tidigare trott så att alla som bokar 2019 iaf får sitt PS5 (jag bokade 2020

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag blev så nyfiken, ringde du Sony supports receptionen i Sverige för att fråga hen hur deras distributionskanaler ser ut?

Nja asså ja ringde på numret som gick o hitta under ps5 support hardware. random i know. men ah tänkte att ja har ju inget o förlora på de o som sagt ja frågade om de va så att de verkligen inte kan va så att ÅF inte vet fortfarande.

Medlem

Trevligt, min förbokning av PS5 disc version visar tecken på liv hos MediaMarkt. Fick precis mail om att priset är justerat och det nämns även en återbetalning av överstigande belopp för de som redan har betalat. Det pekar på att tidigare information om leverans under release-dagen blir mer och mer trolig. Hypen stiger.

signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Trevligt, min förbokning av PS5 disc version visar tecken på liv hos MediaMarkt. Fick precis mail om att priset är justerat och det nämns även en återbetalning av överstigande belopp för de som redan har betalat. Det pekar på att tidigare information om leverans under release-dagen blir mer och mer trolig. Hypen stiger.

Ja jävlar nu är man närvös Tagit ut 2 dagars semester 19-20e så hoppas verkligen Elgiganten håller vad dom lovar.
Har fått Demon souls utskickat redan men väntar på laddningstation, PS5 Disc och en extra handkontroll.

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Trevligt, fick samma mejl.

Såg först bara: "Du kommer att bli återbetalad" i ämnesfältet och fick panik, trodde den var avbokad eller nåt

Läste i förbifarten flera inlägg igår på Sweclockers om att MM skickat ut fel information till folk som bokat PS5. Tydligen har det mejlet med att man får på release gått ut till folk som inte alls ska få den 19/11. Ingen aning om hur det ligger till eller om man redde ut det där så man är lite nervös nu... Mycket information som går runt just nu.

Medlem
Skrivet av okram39:

Fick reda på min köplats (genom kontakter) för någon månad sedan. Om de nu inte av någon märklig anledning har ändrat sitt system nära inpå release stämmer inte de uppgifter du fått.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Visst är det så, jag lade ett inlägg tidigare om min kommunikation med NetOnNet igår, där jag fick svart på vitt att de har ingen aning om hur många de får in, så de kan inte garantera hur många som kommer att få vid release.
Även om de gång på gång hävdar att om en hunnit förboka så ska man få en....någon gång *suck*

Ang. netonnet så öppnade de åter för förbokning under ett par minuter för en timma sedan pga. avbokningar. Känns som att de inte skulle göra det om de inte är säkra på att folk kommer att få på torsdag.

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Ang. netonnet så öppnade de åter för förbokning under ett par minuter för en timma sedan pga. avbokningar. Känns som att de inte skulle göra det om de inte är säkra på att folk kommer att få på torsdag.

ja mindre än 8min tog det innan de va stängt igen

Medlem

Fan WH är då inte rädda för dålig publicitet inte efter o skickat ut ytterligare ett nyhetsbrev idag utan en tillstymmelse av info om PS5

Medlem
Skrivet av Neobob:

Fan WH är då inte rädda för dålig publicitet inte efter o skickat ut ytterligare ett nyhetsbrev idag utan en tillstymmelse av info om PS5

Haha noterade det jag med. De har helt enkelt blivit ”för stora”. Det nördiga webhallen existerar inte längre. Minns en gång i tiden när det var bara en massa unga spelnördar som jobbade där. Kändes mysigt när man var där och handlade.

Medlem
Skrivet av majep:

Haha noterade det jag med. De har helt enkelt blivit ”för stora”. Det nördiga webhallen existerar inte längre. Minns en gång i tiden när det var bara en massa unga spelnördar som jobbade där. Kändes mysigt när man var där och handlade.

mm håller med. minns oxå den WH tiden. Älskade o vara i butiken på svea vägen

Medlem
Skrivet av Neobob:

mm håller med. minns oxå den WH tiden. Älskade o vara i butiken på svea vägen

Those were the days. Nu är det bara en massa hockey-killar som inte vill informera sina nördiga kunder.

Medlem
Skrivet av borstenn:

Fick reda på min köplats (genom kontakter) för någon månad sedan. Om de nu inte av någon märklig anledning har ändrat sitt system nära inpå release stämmer inte de uppgifter du fått.

Vad har du för köplats om det inte är någon hemlighet? När förhandsbokade du?

signatur

okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5

Medlem

En i PS Madness gruppen på FB skrev detta nyss gällande WH

"Chattar med dem imorse. Enligt dem är det söndag eller måndag/början av nästa vecka de skickar ut info...
De har inte fått en enda enhet levererad ännu och ingen anställd har fått veta ett ord om hur många som kommer så det är ju inte helt glasklart kan man ju säga."

Själv pratade jag nyss med Dustin och dom visste inte när dom kunde ge mer info om sina bokningar men att dom kämpar för o få fram så många konsoller som möjligt.

Medlem
Skrivet av okram39:

Vad har du för köplats om det inte är någon hemlighet? När förhandsbokade du?

Min köplats håller jag för mig själv :). Bokade första dagen som det var möjligt.

Medlem
Skrivet av Neobob:

ja mindre än 8min tog det innan de va stängt igen

Någon som har koll på vilka fler butiker än NoN och EG som använde denna typ av bokningsstrategi?

Medlem
Skrivet av borstenn:

Min köplats håller jag för mig själv :). Bokade första dagen som det var möjligt.

Vad är det med denna kö-grej som är så hemlig...

Men kan du ge nån hint? Under 50? Under 100?

Medlem
Skrivet av Neobob:

En i PS Madness gruppen på FB skrev detta nyss gällande WH

"Chattar med dem imorse. Enligt dem är det söndag eller måndag/början av nästa vecka de skickar ut info...
De har inte fått en enda enhet levererad ännu och ingen anställd har fått veta ett ord om hur många som kommer så det är ju inte helt glasklart kan man ju säga."

Kan för jämförelse berätta att en kompis som bokade på Elgiganten fick igår PostNord-leveransnummer och allt, leverans på releasedagen typ 95% säkert med andra ord. Konsolen ligger på lagret i Jönköping just nu. VARFÖR var man så dum att man BARA bokade på WH gaaaaahhhh?? Satt 10:00 den där septembermorgonen på elgiganten.se med en PS5 standard I KUNDVAGNEN men tänkte sen att "Nääää, jag har ju ändå en bokad sen april på Webhallen" ... TJI fick FUCKING JAG.

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Ah, det var ju riktigt bra nyheter!
Tack för att du delade med dig!

Skriv svar