Assassin's Creed: Valhalla större än Call of Duty första veckan i UK

Robot
Assassin's Creed: Valhalla större än Call of Duty första veckan i UK
NuZ
Testpilot

Spiderman på 3e plats i UK utan att konsolen är släppt än? Det är bra jobbat faktiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Inte så svårt att lista ut.. ACV utspelas ju i UK

Medlem

Synd att de valde att inkludera 2h svärd - men inte kortsvärd...hur tänkte de där?

Jag har spelat det lite och jag är inte överförtjust i spelet...men då spelade jag det mest medan jag satt och mådde riktigt dåligt, så jag tror jag får ge det en chans igen eftersom jag inte var vid mitt sinnes fulla bruk


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet överträffade mina tämligen halvlåga förväntningar med hästlängder. Det är inget nytt i sig, men det känns mer polerat och genomtänkt än de flesta titlar i serien, och huvudkaraktären är bra mycket mer intressant än i Odyssey bl.a.
Kör som male-vor till att börja med, och insatsen från den röstskådespelaren är toppen än så länge.

Medlem

Ska bli kul om det gick o jämföra vilka av spelen som håller folk igång längst.
Misstänker Valhalla kommer bli en bummer för många när de spelat ett tag.
Det kommer allt mer höjda röster nu om att spelet blir sjukligt tjatigt snabbt och det tar aldrig slut på enformigheten heller.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ska bli kul om det gick o jämföra vilka av spelen som håller folk igång längst.
Misstänker Valhalla kommer bli en bummer för många när de spelat ett tag.
Det kommer allt mer höjda röster nu om att spelet blir sjukligt tjatigt snabbt och det tar aldrig slut på enformigheten heller.

Själv är det precis vad jag vill ha. Mängder med läger att plundra och engelsmän att slakta. När Rockstar gjorde ett enformigt RDR2 (uppdrag som går fel och slutar i shootouts) var det ingen som klagade. Ja, RDR2 är ett mer polerat spel med fantastisk story men uppdragen är då än så länge mer intressanta och varierade i Valhalla.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Inte så svårt att lista ut.. ACV utspelas ju i UK

Tror jag inte spelar någon som helst roll. Mest vi bonniga svenskar som blir extatiska när något utspelas på hemfronten

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Själv är det precis vad jag vill ha. Mängder med läger att plundra och engelsmän att slakta. När Rockstar gjorde ett enformigt RDR2 (uppdrag som går fel och slutar i shootouts) var det ingen som klagade. Ja, RDR2 är ett mer polerat spel med fantastisk story men uppdragen är då än så länge mer intressanta och varierade i Valhalla.

Folk har dock klagat rätt mkt på RDR2 här på nätet. Det var ett av de första spel när jag upptäckte det finns ett stort glapp mellan professionella recensenter och vad vanliga gamers tycker o tänker om spel.
På min vänner listor på mina konsoler har jag en hel drös av folk som spelat RDR2 men väldigt få av dem har spelat igenom kampanjen. Det säger ändå något.

Men gött du har kul med Valhalla det är det viktigaste. Har du kul så har du kul. Så enkelt är det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Har väl säkert att göra med hur Valhalla ger en free upgrade till ps5 medan cod inte gör det.
Cod försäljningen kommer nog troligtvis ta fart efter att ps5 släpps.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skrivet av SunShine:

Folk har dock klagat rätt mkt på RDR2 här på nätet. Det var ett av de första spel när jag upptäckte det finns ett stort glap mellan så professionella recensenter och vad vanliga gamers tycker o tänker om spel.

Det där har jag också märkt på en del spel, recensenter hyllar en del spel medans average gamer inte ser samma sak och ibland vice versa. Samma fenomen inom film och musik.

Men när det gäller spel har jag aldrig listar ut vart skillnaden ligger i? Min gissning är att en del recensenter ogärna drar ned betygen i spel som är AAA eller AAA+ pga sånt som vanliga gamers tycker är fundamentalt, varierande uppdrag. Det ser illa ut att ge God of War en 7:a precis som man inte bör tycka illa om Dom Perignon -82. Men en ovetande Svensson kan säga att Dom Perignon smakar apa. Det är min gissning

Frilansare
Skrivet av Chicobello:

Tror jag inte spelar någon som helst roll. Mest vi bonniga svenskar som blir extatiska när något utspelas på hemfronten

Har sett flera artiklar och filmer där upphetsade britter jämför gatorna och landmärkena i sin hemstad med hur de ser ut i Valhalla. Men ja, vi tenderar ju att bli lite extra exalterade!

Medlem

Tråkigt att det är så opolerat, när deras 3 tidigare Assassins Creed spel inte har varit det. Beror säkerligen på Corona och att det släpps till 7-plattformar under kort intervall.

Men men, min sambo kör det ändå först, så jag kommer njuta av den buggfria versionen längre fram - som med Days-Gone.

Skrivet av Ankh:

Synd att de valde att inkludera 2h svärd - men inte kortsvärd...hur tänkte de där?

Jag har spelat det lite och jag är inte överförtjust i spelet...men då spelade jag det mest medan jag satt och mådde riktigt dåligt, så jag tror jag får ge det en chans igen eftersom jag inte var vid mitt sinnes fulla bruk

Är "Ulfberht"-svärdet med?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ulfberht


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Inte vad jag sett - Nu har jag inte spelat långt, men jag har inte sett 1h svärd..men jag vet att det ska finnas en skill i skilltree som gör att du kan svinga ett svärd med en hand.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av NuZ:

Spiderman på 3e plats i UK utan att konsolen är släppt än? Det är bra jobbat faktiskt

Spelet finns på PS4 med, samt PS5 släpptes ju den 12e där.

Redaktör
Skrivet av gundemannen:

Spelet finns på PS4 med, samt PS5 släpptes ju den 12e där.

Nä, PS5 släpps den 19:e i UK, samma som här.


signatur
Medlem
Skrivet av NuZ:

Spiderman på 3e plats i UK utan att konsolen är släppt än? Det är bra jobbat faktiskt

Miles Morales släpptes 12 november till PS4.

NuZ
Testpilot
Skrivet av gundemannen:

Spelet finns på PS4 med, samt PS5 släpptes ju den 12e där.

Skrivet av Bojkott:

Miles Morales släpptes 12 november till PS4.

Ahhh ok ok därför alltså. Trodde folk köpt på sig spelet innan släpp av konsolen bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ahhh ok ok därför alltså. Trodde folk köpt på sig spelet innan släpp av konsolen bara

Det har dom. Konsolen släpps den 19e även i UK.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag såg någon siffra om att 19% av (den fysiska) spelförsäljningen i UK förra veckan var PS5-spel vilket måste vara något slags rekord för en osläppt konsol?

Medlem

Blev glad av någon anledning när jag såg detta!
Har mycket kul i valhalla, har upplevt ett par buggar jag men inget som förstör upplevelsen.
Spelar på PC ofc 😏😏


signatur

Allätare

Medlem

Vikingar är coola, har alltid fascinerat folk runt om världen.

Medlem

Är så sugen på det här (är en riktig creed nerd trots vissa hmmm medelmåttiga spel).

Tänkte köpa gold edition, men standard och season pass senare blir ju 998 istället för 999...se där... Ubisoft

Inaktiv

Någon mer som upplever att Uplay crashar?
Varje gång jag byter från datorns monitor till TVn när jag vill mys spela i soffan kraschar uplay och spelet slutar svara..

Gen
Medlem
Skrivet av anon_79617:

Någon mer som upplever att Uplay crashar?
Varje gång jag byter från datorns monitor till TVn när jag vill mys spela i soffan kraschar uplay och spelet slutar svara..

Måste säga att det är ytterst kraschfritt Men du byter väl inte monitor mitt i spelet?

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Men du byter väl inte monitor mitt i spelet?

Näerå. Men om jag har spelat på skärmen först och sen stänger av och vill byta till TVn så crashar Ubisoft Connect/Uplay.
Det är som att det försöker starta med fel skärm-inställningar eller nåt.

Gen
Medlem
Skrivet av anon_79617:

Näerå. Men om jag har spelat på skärmen först och sen stänger av och vill byta till TVn så crashar Ubisoft Connect/Uplay.
Det är som att det försöker starta med fel skärm-inställningar eller nåt.

Jaha vad skumt

1
Skriv svar