Hjälp en gammal man med FPS till PS4

Medlem
Hjälp en gammal man med FPS till PS4

Tjena. Jag behöver lite hjälp.

För hundra år sedan spelade jag en del FPS MP (CoD, Medal of Honor osv) på PC och tyckte att det var skitkul. Har dock inte spelat på väldigt länge då jag har en gammal PS4 och tycker att det är knepigt med handkontroll till dylika spel samt att jag tycker att allt går så saaaatans fort. Kan ha att göra med min höga ålder också.

Har dock testat COD WW2 lite de senaste dagarna och kört lite MP. Småkul men oerhört snabbt och kaotiskt.

Så med det sagt, finns det något FPS som är lite långsammare än CoD som ni skulle föreslå? Något mer taktiskt kanske, där tålamod premieras? Stort plus om det skulle gå att använda mus och tangentbord också men det kanske blir svårt på PS4.

Medlem

Oj, ja, det kanske blir svårt att hitta det till konsol. Allt ska vara snabbt idag.
Skulle nog rekommendera en pc och köra till exempel Escape From Tarkov, Squad, Arma 3, Insurgency: Sandstorm etc.

Medlem

Är inte Battlefield serien något kanske? Samma mekanik men snäppet långsammare, har dock inte spelat de mer än nån timme men upplevdes segare än cod titlarna

Skrivet av Tom76:

Tjena. Jag behöver lite hjälp.

För hundra år sedan spelade jag en del FPS MP (CoD, Medal of Honor osv) på PC och tyckte att det var skitkul. Har dock inte spelat på väldigt länge då jag har en gammal PS4 och tycker att det är knepigt med handkontroll till dylika spel samt att jag tycker att allt går så saaaatans fort. Kan ha att göra med min höga ålder också.

Har dock testat COD WW2 lite de senaste dagarna och kört lite MP. Småkul men oerhört snabbt och kaotiskt.

Så med det sagt, finns det något FPS som är lite långsammare än CoD som ni skulle föreslå? Något mer taktiskt kanske, där tålamod premieras? Stort plus om det skulle gå att använda mus och tangentbord också men det kanske blir svårt på PS4.

Nya CoD är mycket bättre på den punkten. Bättre spawns och inte lika mycket snabbt dödande som tidigare, dvs. om man inte är överjäklig.

Annars så tycker jag nog Far Cry-spelen är bra, dvs. om du vill testa lite SP-spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sen kan jag tillägga att åldern spelar en minimal roll i öga/hand reflexer i dessa spel, definitivt inte på konsol iaf.
Jag är iofs snart 40 så ingen ålder men växte ju upp me Quake team arena och unreal tournament på pc,jag tyckte de va riiiiktigt svårt med kontroll i början men har ett bra tips: spela Star Wars Battlefront spelen om du inte är helt emot star Wars då😀

Inaktiv

Jag skulle nog också föreslå Battlefield. Battlefield V (2 världskriget) är det senaste men enligt mitt tycke är Battlefield 1 (1 världskriget) bättre. Större banor, fordon samt att man kan bidra mycket till striden utan att behöva döda tjogvis med fiender.

Tyvärr så spelar jag endast FPS på pc så jag har dålig koll på vilka spel som finns på ps. Men om du gillar PvE så finns det även Borderland, visst är det högt tempo men fortfarande ett väldigt roligt FPS.

Men som också nämnts finns nog de bästa taktiska FPS på pc.

Medlem

Tack ska ni ha allihopa. Ska testa BF och se om det kan vara kul på konsol. Har inte spelat BF sedan BF2 på PC för hundra år sedan. Blir nog att testa Far Cry 5 också.

Tack igen som sagt.

Medlem
Skrivet av Tom76:

Tjena. Jag behöver lite hjälp.

För hundra år sedan spelade jag en del FPS MP (CoD, Medal of Honor osv) på PC och tyckte att det var skitkul. Har dock inte spelat på väldigt länge då jag har en gammal PS4 och tycker att det är knepigt med handkontroll till dylika spel samt att jag tycker att allt går så saaaatans fort. Kan ha att göra med min höga ålder också.

Har dock testat COD WW2 lite de senaste dagarna och kört lite MP. Småkul men oerhört snabbt och kaotiskt.

Så med det sagt, finns det något FPS som är lite långsammare än CoD som ni skulle föreslå? Något mer taktiskt kanske, där tålamod premieras? Stort plus om det skulle gå att använda mus och tangentbord också men det kanske blir svårt på PS4.

Vet inte om det räknas som FPS, men om du vill ha spel där tålamod premieras, så skall du definitivt prova Dishonored spelen. (Dishonored och Dishonored 2.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar