Nu kan du färdas till en galax långt, långt borta - i Minecraft

Robot
Nu kan du färdas till en galax långt, långt borta - i Minecraft

Star Wars-dlc ute, med fokus på originaltrilogin och Mandalorian

#minecraft, #star-wars


Medlem

så fult . men jag antar att det är en del av charmen i detta spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UggleMannen:

så fult . men jag antar att det är en del av charmen i detta spel.

Kantigheten är absolut en del av charmen och detta fick mig att dra på smilbanden.


signatur
Medlem
Skrivet av UggleMannen:

så fult . men jag antar att det är en del av charmen i detta spel.

Kan väll knappast vara nån nyhet, det är Minecraft

Minecraft må vara fult enligt vissa men mycket mer avancerat än många andra spel.
Få spel har trollbundit spelare som Minecraft.

OnT: Visste inte att DLC "var en grej" i Minecraft, måste vara nå nytt påfund? Man har alltid moddat annars, är ganska säker på att Star Wars inte är nå nytt inom Minecraft.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Minecraft är grymt... Tycker det är lika bra nu som för 10år sedan eller när man nu spelade betan första gången.

Barnen spelar det ibland, och jag fastnar ibland några timmar efter att dom har gått och lagt sig och bara bygger och är kreativ.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Kan väll knappast vara nån nyhet, det är Minecraft

Minecraft må vara fult enligt vissa men mycket mer avancerat än många andra spel.
Få spel har trollbundit spelare som Minecraft.

OnT: Visste inte att DLC "var en grej" i Minecraft, måste vara nå nytt påfund? Man har alltid moddat annars, är ganska säker på att Star Wars inte är nå nytt inom Minecraft.

Kan gissa att försäljningen är minimal på Java, däremot lär det krängas friskt på Bedrock.


signatur
Medlem

Men bjuds det på bara skina och musik eller finns det nya "monster" också. Det hade ju vart nåt annars

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan gissa att försäljningen är minimal på Java, däremot lär det krängas friskt på Bedrock.

Jo men visst . Tänkte inte alls på Bedrock då vi alltid kört Java här hemma


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Spelar ju en hel del Minecraft både själv och med kidsen. Funderar på att introducera nån form av mapeditor för barnen så man kan ta det till nästa steg på ngt sätt. Tips på det mottages tacksamt.

Är lite sugen på att hoppa på rtx-tåget med. Vilket kort skulle ni satsa på. Vet ju att nvidia är bäst optimerat för minecraft men amds nya kort ihop med deras cpuer känns rätt i tänket på ngt sätt. Eller blir man besviken om man tar amd på prestandan som raytracingen ger tro. Nån som har koll?

Medlem

Jag som inte har lirat på länge - måste man köpa Bedrock om man redan äger Java versionen? Antar att man måste länka login till Microsoft account på ngt sätt men jag vill tro att jag gjorde det ett tag sen för man var tvungen att göra det vid ngn tidpunkt? Kanske minns fel...

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag som inte har lirat på länge - måste man köpa Bedrock om man redan äger Java versionen? Antar att man måste länka login till Microsoft account på ngt sätt men jag vill tro att jag gjorde det ett tag sen för man var tvungen att göra det vid ngn tidpunkt? Kanske minns fel...

Har man köpt Java versionen före ett visst år, minns inte alls vad det var nu men gissar på 2016, så får man en kod för att ladda ner bedrock gratis.
Går att hitta igen om man loggar in på mojangs hemsida.

Medlem
Skrivet av fjonas:

Har man köpt Java versionen före ett visst år, minns inte alls vad det var nu men gissar på 2016, så får man en kod för att ladda ner bedrock gratis.
Går att hitta igen om man loggar in på mojangs hemsida.

Ah just, ngt sånt var det, tack, ska kolla det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan gissa att försäljningen är minimal på Java, däremot lär det krängas friskt på Bedrock.

Tror du? Tja, det är ju bättre prestanda men alla mods finns väl till javaversionen, samt att de större servrarna kör ju java.
Sen om du ska köra hemmaserver eller hos någon serverprovider är väl java enda alternativet?

EDIT:
Fast jag måste säga att Bedrock har kommit långt på vägen sedan sist jag testade, fanns ju en hel del grejer där nu som inte fanns förut.
Men bedrock försöker väl fortfarande följa java versionen när det gäller features?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

Tror du? Tja, det är ju bättre prestanda men alla mods finns väl till javaversionen, samt att de större servrarna kör ju java.
Sen om du ska köra hemmaserver eller hos någon serverprovider är väl java enda alternativet?

EDIT:
Fast jag måste säga att Bedrock har kommit långt på vägen sedan sist jag testade, fanns ju en hel del grejer där nu som inte fanns förut.
Men bedrock försöker väl fortfarande följa java versionen när det gäller features?

Java är såklart mer poppis hos de mer dedikerade spelarna men fler verkar spela Bedrock. Det var iaf vad en snabb googling sa mig, vilket känns rimligt med tanke på hur många plattformar Bedrock finns på.


signatur
Medlem

Jag måste ha missat något, men hade inte EA licensen för Star Wars? Eller den kanske har gått ut nu. Kul i så fall!


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem
Skrivet av cbird:

Jag måste ha missat något, men hade inte EA licensen för Star Wars? Eller den kanske har gått ut nu. Kul i så fall!

Det gäller antagligen mest "kompletta" spel. Detta är ju inte det.
Samtidigt, vem vet, de betalar kanske avgift till EA. Eller Disney direkt. Spelar antagligen inget roll, Disney får sina stålar hur som helst...

1
Skriv svar