PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Grattis till er som får en maskin idag och kan sätta tänderna i Demons souls o Miles Morales o några till.
Ha så kul. Jag hoppas kunna joina er i ps5 familjen innan 2025 iaf


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Undrar hur många bottar det är som hinner plocka konsolerna när det bara säljs online denna generationen....

Medlem
Skrivet av Ljuybos:

Nån som verkligen fick nån? Bekräftat alltså?

Ja och fått bekräftat, men inte vilket datum man ska få den på som dom tidigare nämnt. Klarna, få först, betala sen.

Medlem

bra jobbat elgiganten...

Medlem

Ni som beställde från NetOnNet imorse? Är ni många som fått update från dem att ni inte fick december, trots orderbekräftelse? Jag har inte fått det men ser flera som skriver det.. Vill ju veta om man ska hetsa F5 på andra sidor idag..

Medlem

Fick den tillagd och var i kassan efter 2-3s utan att hamna i någon kö, men gjorde misstaget att spendera ett par sekunder extra med att byta till Klarna, som i slutändan ledde till ett "error" på sidan, då leveransalternativen försvann .


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

är POWER ens ett seriöst ställe att handla på? recensioner på nätet var väl inte helt övertygande.

Medlem

Fick mitt kvitto 8:58. Så tror jag lyckades.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Först så fick jag aldrig en köpbar länk, precis när den blev grön och jag lyckades klicka så forcerades jag in i en "köväntelista" och så fort den var klar var den gröna knappen borta och min kundvagn tom. När jag sen till slut lyckades klicka på köp igen så fick jag felmeddelande att jag hade maximalt antal av produkten i kundkorgen. Sämst, verkligen sämst.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Planer att köra Destiny 2 på next-gen? 😉

Det vet man aldrig! Själv?

Medlem
Skrivet av b0ne:

Du har valt maximalt tillgängligt antal av denna produkt blandat med att jag stog i kön, sedan fanns den ändå inte och när man lade till den så fick man Du har valt maximalt tillgängligt antal av denna produkt igen. Trasig sida så in i helv, även fast jag var in direkt kl 09 så fick man ingen här heller hahahahaha

Jag hjälper dig in i det sista!

https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5/p-1077687/

Produkten blir köpbar:
2020-11-19 10:00

Medlem
Skrivet av Kaffeglass:

är POWER ens ett seriöst ställe att handla på? recensioner på nätet var väl inte helt övertygande.

Kände lite så också när man skummade igenom recensioner, många klagade specifikt på kundservice vilket jag tycker är bland det viktigaste av allt. Sen verkar det dessutom som att man antingen blir skitnöjd eller totalt missnöjd när man handlar av dem (fast det kanske har med att göra att det brukar endast vara då man också recenserar).

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag hjälper dig in i det sista!

https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5/p-1077687/

Produkten blir köpbar:
2020-11-19 10:00

Kommer väl vara några kodmuppar som beställer 10.45 antar jag så har ingen större förhoppning, kan inte sånt där med querysträngar och grejer

Medlem
Skrivet av exnm:

Ni som beställde från NetOnNet imorse? Är ni många som fått update från dem att ni inte fick december, trots orderbekräftelse? Jag har inte fått det men ser flera som skriver det.. Vill ju veta om man ska hetsa F5 på andra sidor idag..

Har inte hört något mer sen jag beställde. Står uttryckligen "Ordern kommer att levereras under perioden 2020-12-08 och 2020-12-15" i mejlet.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Det vet man aldrig! Själv?

Hehe. Nä, har lagt kontrollen på hyllan och inte spelat något sedan kanske april/maj 2019. Så har inga planer på ny konsoll heller.

Medlem

Förstår inte varför Elgiganten skriver ut kl. 09:00 när det är uppenbart det var personer som lyckades köpa konsolen ett par minuter innan 09:00. Förbannad? Nääää, inte alls...


signatur

Nerd 4 life, yo.

Satt på sekunden och tryckte köp, hamnade i kö, stod att den var tillagd i varukorg, kom tillbaka till sidan, varukorgen var tom. Tryckte på köp igen, fick besked att jag valt maxgräns per kund, men varukorgen ekade tomt. Risigt hanterat av Elgiganten.

Medlem

Så alla som lyckades få på elgiganten idag kunde köpa någon minut före kl 9 ??!!

Medlem
Skrivet av limonass:

Så alla som lyckades få på elgiganten idag kunde köpa någon minut före kl 9 ??!!

Nej, sett efter 9 också, men belastningen va nog högre klockan 9 och efter, vilket säkert gjorde de omöjligt för en del.

Medlem

Lyckades få en via Elgiganten men då sidan var cache:ad så var jag tvungen att rensa för att få igenom det hela. Står "under behandling" nu så vet inte om det är spikat att man får en men har fått fakturan på Klarna så är hoppfull.

Medlem

Ja. Tvivlar på att en endaste person fick igenom sin beställning efter kl 09:00. Var nog bara personer på "insidan" som fick en.

m_r
Medlem
Skrivet av exnm:

Ni som beställde från NetOnNet imorse? Är ni många som fått update från dem att ni inte fick december, trots orderbekräftelse? Jag har inte fått det men ser flera som skriver det.. Vill ju veta om man ska hetsa F5 på andra sidor idag..

Vart fick du info om detta? Jag har endast fått orderbekräftelse om leverans 8-15 december men nu blir man lite orolig.

Medlem
Skrivet av limonass:

Så alla som lyckades få på elgiganten idag kunde köpa någon minut före kl 9 ??!!

Satt och uppdaterade sedan 8.57 men knappen blev inte grön förrän prick 9, så vet inte hur de lyckades.

Medlem

Ska väl för fan inte spela någon roll om du rensar cachen eller inte. Elgiganten ska ju inte göra produkten tillgänglig före 09.

Medlem

Gick igenom för mig nån minut efter 09 på EG

Medlem
Skrivet av exnm:

Ni som beställde från NetOnNet imorse? Är ni många som fått update från dem att ni inte fick december, trots orderbekräftelse? Jag har inte fått det men ser flera som skriver det.. Vill ju veta om man ska hetsa F5 på andra sidor idag..

Jag fick ett ytterligare ett mejl kort efter mitt bekräftelsemejl där det står "varan har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum på när varan kommer in".

Tydligen ska de återkomma med mer info inom 5 arbetsdagar...

Medlem

Kom till kundvagnen på elgiganten, men fick aldrig någon tillgängligt leveransställe . Surt!

Medlem
Skrivet av majep:

Gick igenom för mig nån minut efter 09 på EG

Då måste du varit kölagd före. Finns inte en chans att du steg in "nån minut" efter 09, då var det redan över.

Medlem

Nu står det: "Max 1 per kund
Förväntad leverns i December" på power´s hemsida

Medlem

Vågar knappt säga det, men fick tag på en på Elgiganten också (utöver Netonnet tidigare idag och att jag får nu i första batchen från Webhallen). Hjälpte som sagt mina brevbärarkompisar som försökte via telefonen när de var ute på sina rundor, men det gick bra mycket bättre för mig framför datorn (här är något form av bevis att jag inte köper för att sälja vidare eller så, utan bara för att hjälpa mina bästa vänner).

Det som gjorde att jag kunde boka var att jag refreshade sidan hela tiden sedan 8:30 typ, men fortfarande bara grå "Ej köpbar"-knapp. Sen skrev @induce här 8:58 att han hade lyckats boka. Då öppnade jag en ny flyg på Elgigantens hemsida och sökte efter "Playstation 5". I sökresultaten så höll jag musen ovanför enheten jag ville köpa och då var knappen grön och det stod "Lägg till i varukorg". Klockan var typ 8:59 då. Matade igenom precis alla steg och 30 sekunder senare fick jag ett bekräftelsemail. Så själva produktsidan var förmodligen cachad eller så för mig.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skriv svar