PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag beställde digital från EG vid lunch och för mig står det reserverad som status men i bekräftelsemejlet står det leverans 7:e dec. Någon som har liknande? Vet inte ens om jag ska ha kvar den då jag köpte Xbox series s förra veckan

Får min 7 december beställde efter 12 igår

Medlem

Tors 12:22 PS5 Reserverad
Tors 13:35 PS5 Digital Under behandling

Fick bekräftelse på båda på dirren men har inte hört ett knyst

Medlem

Postnord misslyckas som vanligt att leverera. Står fortfarande att det kommer idag fast det inte kommer göra det då utlämningsstället inte får någon mer leverans. Har nog aldrig fått ett paket enligt vad som beräknas. Får vänta till nästa vecka. Blir nog inte måndag heller för fick vänta en vecka sist på mitt 3080. Det lämnade samma postterminalen 5ggr innan jag fick det.

Medlem

Beställde igår kl 12, står som reserverad. Ringde EG ang leverans och han menade på att de inte vet när nästa leverans är redo att skickas. Han hade hört om ca 2-3 veckor.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Tors 12:22 PS5 Reserverad
Tors 13:35 PS5 Digital Under behandling

Fick bekräftelse på båda på dirren men har inte hört ett knyst

Och då står det så på elgigantens hemsida när du loggar in? Undrar varför min är så konstig. Fick ändå bekräftelsemejlet 12:05.

Medlem
Skrivet av Bo0oga:

Beställde igår kl 12, står som reserverad. Ringde EG ang leverans och han menade på att de inte vet när nästa leverans är redo att skickas. Han hade hört om ca 2-3 veckor.

Antar att det stämmer, då det i mailet jag har fått står leverans 2020-12-07.

Medlem

Man kan ringa deras support och begära ett digital kvitto på köpet. Då kan man hitta ett unikt ID som du kan använda för att söka direkt på EG's sida och se när din vara är bokad för leverans och hur det går för ordern

Medlem
Skrivet av Wheatleyzor:

Man kan ringa deras support och begära ett digital kvitto på köpet. Då kan man hitta ett unikt ID som du kan använda för att söka direkt på EG's sida och se när din vara är bokad för leverans och hur det går för ordern

Det ska jag kolla upp! Tack!

Medlem
Skrivet av Bo0oga:

Beställde igår kl 12, står som reserverad. Ringde EG ang leverans och han menade på att de inte vet när nästa leverans är redo att skickas. Han hade hört om ca 2-3 veckor.

7 december skickar dom min leverans

Medlem

Jag fick precis ett svar från Mediamarkt.
Det jag frågade var om konsollen kunde tänkas levereras tidigare.
Svaret var att det är möjligt då det rör sig i kön hela tiden pga avbokningar.
Jag beställde 18/9 leverans december.

Max en per kund !
Skrivet av NoiizeR:

Tors 12:22 PS5 Reserverad
Tors 13:35 PS5 Digital Under behandling

Fick bekräftelse på båda på dirren men har inte hört ett knyst

Tror du bara får behålla den ena.

Medlem

Var ser ni leverans informationen? Jag hittar inget på mailen eller Elgiganten.

Medlem

Efter mycket vånda och irritation fick jag tillslut mail 11.13 imorse med kvitto och spårningsnummer för Bring. Dock står den ännu inte som mottagen hos Bring, vågar man hoppas på imorgon?

Jaja det kommer snart i alla fall Mycket bättre utsikter nu än innan igår i alla fall. Då hade man en förbokning på WH förväntad "under 2021"

Även om jag är lite besviken på att folk som beställt vid 12 redan fått leverans när jag beställde och fick bekräftelse 08.59. Överlag mycket nöjd med hur El-Giganten skött denna release.

Medlem
Skrivet av Auditor:

Efter mycket vånda och irritation fick jag tillslut mail 11.13 imorse med kvitto och spårningsnummer för Bring. Dock står den ännu inte som mottagen hos Bring, vågar man hoppas på imorgon?

Jaja det kommer snart i alla fall Mycket bättre utsikter nu än innan igår i alla fall. Då hade man en förbokning på WH förväntad "under 2021"

Även om jag är lite besviken på att folk som beställt vid 12 redan fått leverans när jag beställde och fick bekräftelse 08.59. Överlag mycket nöjd med hur El-Giganten skött denna release.

Jag tror att vi som beställde innan 09:00 blir bestraffade 😉


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Ralf:

Var ser ni leverans informationen? Jag hittar inget på mailen eller Elgiganten.

Du måste be EG om ett digitalt kvitto och på det står det ett unikt ID som du kan använda för att spåra din leverans. Jag fick mitt nyss efter att ha chattat med supporten och leverans är 2020-12-08. Beställde min vid lunch igår.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Jag fick precis ett svar från Mediamarkt.
Det jag frågade var om konsollen kunde tänkas levereras tidigare.
Svaret var att det är möjligt då det rör sig i kön hela tiden pga avbokningar.
Jag beställde 18/9 leverans december.

Får hoppas att det är oseriösa aktörer som avbokar så vi entusiaster får ta del av de konsoler vi är förtjänta av att få.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Auditor:

Efter mycket vånda och irritation fick jag tillslut mail 11.13 imorse med kvitto och spårningsnummer för Bring. Dock står den ännu inte som mottagen hos Bring, vågar man hoppas på imorgon?

Jaja det kommer snart i alla fall Mycket bättre utsikter nu än innan igår i alla fall. Då hade man en förbokning på WH förväntad "under 2021"

Även om jag är lite besviken på att folk som beställt vid 12 redan fått leverans när jag beställde och fick bekräftelse 08.59. Överlag mycket nöjd med hur El-Giganten skött denna release.

Kör Bring ut på helger? det hade jag ingen aning om.

Medlem

Går att beställa nu igen på Amazon, dock med okänt leveransdatum.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Och då står det så på elgigantens hemsida när du loggar in? Undrar varför min är så konstig. Fick ändå bekräftelsemejlet 12:05.

Står Reserverad och Under behandling på sidan när jag kollar orderhistorik, ja

Edit: Blir det 2 så kan någon fzare känna sig lycklig

Medlem
Skrivet av Shagrath:

Går att beställa nu igen på Amazon, dock med okänt leveransdatum.

Tack för tipset! Beställde en direkt (då det inte verkar finnas någon annanstans att få tag på för stunden). Håller tummarna att en stor leverantör som Amazon får större batch så snart som möjligt så man inte behöver vänta för länge in på Q1-Q2..

Edit: Kan tilläggas att Digital går för 4 275:-

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Jag tror att vi som beställde innan 09:00 blir bestraffade 😉

Dont hate the player, hate the game!

Skrivet av Cirez:

Kör Bring ut på helger? det hade jag ingen aning om.

Ja i alla fall om man ska tro denna länk: https://www.bring.se/ehandel/leveransalternativ/hemleverans-a...

Medlem
Skrivet av MLundin:

Tack för tipset! Beställde en direkt (då det inte verkar finnas någon annanstans att få tag på för stunden). Håller tummarna att en stor leverantör som Amazon får större batch så snart som möjligt så man inte behöver vänta för länge in på Q1-Q2..

Edit: Kan tilläggas att Digital går för 4 275:-

Resonerade likadant! De borde ju iaf kunna leverera snabbare än Kompletts 210503...

Medlem
Skrivet av Auditor:

Dont hate the player, hate the game!

Ja i alla fall om man ska tro denna länk: https://www.bring.se/ehandel/leveransalternativ/hemleverans-a...

Fan nu gav du mig riktigt mycket hopp.. jag fick " ditt paket är påväg " imorse 05.40 har fått spårningsnummer till BRING, men står bara " Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta " Någon annan som sitter i samma båt?

Medlem
Skrivet av Cirez:

Fan nu gav du mig riktigt mycket hopp.. jag fick " ditt paket är påväg " imorse 05.40 har fått spårningsnummer till BRING, men står bara " Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta " Någon annan som sitter i samma båt?

Japp. Jag misstänker att de körde iväg en stor batch PS5:or till Bring idag, och gissningsvis scannar Bring in dem på terminalen ikväll, vilket gör att spårningsnumrena skickas iväg till kunder. Eller så är det önsketänkande från min del.

Medlem
Skrivet av Shagrath:

Går att beställa nu igen på Amazon, dock med okänt leveransdatum.

Tack för tipset! Bokade en nu. Borde gå snabbare än min WH förhandsbokning från april 2020.

Medlem

Måste man betala direkt om man bokar på amazon?

Medlem
Skrivet av Fredede:

Japp. Jag misstänker att de körde iväg en stor batch PS5:or till Bring idag, och gissningsvis scannar Bring in dem på terminalen ikväll, vilket gör att spårningsnumrena skickas iväg till kunder. Eller så är det önsketänkande från min del.

Har ni valt hemleverans?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Erki:

Måste man betala direkt om man bokar på amazon?

Nope. Går att avbeställa. Står klart och tydligt att dragning görs först när varan skickas från dem.

Medlem
Skrivet av Erki:

Måste man betala direkt om man bokar på amazon?

Man måste ange betalinformation (jag skrev in kort-nummer, kanske finns andra alternativ också) men pengar dras inte förrän de skickar varan.

Medlem

Ok, tack för svar!

Skriv svar