Cyberpunk 2077-systemkraven – låg lägstanivå, ej ray-tracing med AMD-kort
En riktig spark i skrevet på amd-ägare och även de som sitter på konsol får vänta till obestämd tid. Får hoppas Cyberpunk blir mindre buggigare än vad TW3 var vid release. Bryr man sig inte om RT kan man nog komma undan lindrigt och billigt.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Köper man det till Xbox one eller ps4 fårr man en gratis uppgradering till next gen konsolerna då automatiskt när det släpps 2021 ?
Om man ska tro detta så, ja https://www.gamesradar.com/cyberpunk-2077-will-get-a-free-mor...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Är inte detta i princip samma artikel som artikeln från förrgår?
https://www.fz.se/nyhet/285028-cyberpunk-2077-utvecklare-snac...
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
De måste ju vara 60 fps. Åtminstone på allt över Recommended.
Jag kanske inte behöver det där 3080 kortet jag väntat på i 3 månader. Tror mitt sketna 2080 Ti kan duga för 1440p i Ultra, kanske även med lite raytracing om man mixtrar inställningar.
Jag tror vi klarar oss i åtminstone 1-2 år till med våra sketna 2080 ti. Sålänge dina andra delar även kan komplettera. Beroende på hur länge jag åtminstone kan hålla mig på 60+ fps så kommer jag nog hålla ut till generationen efter 3xxx till 4? Med tanke på att 2080 ti vs 3080 knappt är en 20% boost i performance.
Jag tror vi klarar oss i åtminstone 1-2 år till med våra sketna 2080 ti. Sålänge dina andra delar även kan komplettera. Beroende på hur länge jag åtminstone kan hålla mig på 60+ fps så kommer jag nog hålla ut till generationen efter 3xxx till 4? Med tanke på att 2080 ti vs 3080 knappt är en 20% boost i performance.
2080 ti lär ju hålla mer än väl nvidia kostar ju helvete men deras produkter är fan världsklass
//monster
Är inte detta i princip samma artikel som artikeln från förrgår?
https://www.fz.se/nyhet/285028-cyberpunk-2077-utvecklare-snac...
Det är det, my bad. Nåja, jag låter den här diskussionen ligga kvar i alla fall, men nyheten är dold från framsidan. Tack.
En riktig spark i skrevet på amd-ägare och även de som sitter på konsol får vänta till obestämd tid. Får hoppas Cyberpunk blir mindre buggigare än vad TW3 var vid release. Bryr man sig inte om RT kan man nog komma undan lindrigt och billigt.
Varför då? Det är väl AMD som inte har gett dem tillgång till hårdvara eller specs i tid?
Så går det när man ska vara extremt hemlighetsfull med sin produkt. Inte ens AIBs fick ju reda på något om kortet förns det var dags att börja bygga till första leveransen.
Jag tror vi klarar oss i åtminstone 1-2 år till med våra sketna 2080 ti. Sålänge dina andra delar även kan komplettera. Beroende på hur länge jag åtminstone kan hålla mig på 60+ fps så kommer jag nog hålla ut till generationen efter 3xxx till 4? Med tanke på att 2080 ti vs 3080 knappt är en 20% boost i performance.
Nja, 29% i snitt ungefär. Och den siffran växer ju med RT igång.
Men 60fps i 1440p borde det helt klart klara av.
Hoppas på runt 100-120fps med mitt 3080 och DLSS i quality mode.
Varför då? Det är väl AMD som inte har gett dem tillgång till hårdvara eller specs i tid?
Så går det när man ska vara extremt hemlighetsfull med sin produkt. Inte ens AIBs fick ju reda på något om kortet förns det var dags att börja bygga till första leveransen.
Jag vet inte vad det beror på, men rent teoretiskt borde det ju gå då spelet kör DXR, men liknande scenario för Godfall då som bara fungerar på amd 6000-serie i skrivande stund, nvidia ska få stöd senare via patch.
Cd projekt och Nvidia har varit nära partners sedan länge vad jag kan minnas och PR-maskinen har väl gått varmt sedan man bekräftat att Cyberpunk kommer stödja RTX. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan amd optimerat för TW3, kanske något halvår?
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-...
"Each of these effects is powered by DirectX 12 Ultimate’s DXR Raytracing API, and are optimized forGeForce RTX graphics GPUs and their dedicated ray tracing cores."
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Jag vet inte vad det beror på, men rent teoretiskt borde det ju gå då spelet kör DXR, men liknande scenario för Godfall då som bara fungerar på amd 6000-serie i skrivande stund, nvidia ska få stöd senare via patch.
Cd projekt och Nvidia har varit nära partners sedan länge vad jag kan minnas och PR-maskinen har väl gått varmt sedan man bekräftat att Cyberpunk kommer stödja RTX. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan amd optimerat för TW3, kanske något halvår?
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-....
"Each of these effects is powered by DirectX 12 Ultimate’s DXR Raytracing API, and are optimized forGeForce RTX graphics GPUs and their dedicated ray tracing cores." Inget som amd kunnat göra så mycket åt.
Det enda som fungerade som skit på AMDs hårdvara när TW3 släpptes var väl Hairworks? Utöver det så presterar väl korten ungefär som de gjorde vid släpp.
Samma sak gäller antagligen här, förutom att det faktiskt finns en anledning till att AMD saknar stöd. De har helt enkelt saknat stöd till att optimera för AMDs hårdvara, och om det Ubisoft har sagt är sant så är den antagligen svagare än vad recensenter fick av sina första intryck.
Och jo AMD kunde ha gjort något åt det, men valde att inte göra det. DXR är en öppen API, hade utvecklarna fått tillgång till AMDs specs och hårdvara hade de kunnat optimera för det, men nu har AMD bara gett det till sina partners. Alltså har CDPR inte kunnat göra något åt detta.
Det är enbart AMDs fel, sluta sitta och hitta på ursäkter åt dem.
Jag tror vi klarar oss i åtminstone 1-2 år till med våra sketna 2080 ti. Sålänge dina andra delar även kan komplettera. Beroende på hur länge jag åtminstone kan hålla mig på 60+ fps så kommer jag nog hålla ut till generationen efter 3xxx till 4? Med tanke på att 2080 ti vs 3080 knappt är en 20% boost i performance.
Nja, 40% prestandaskillnad i 1440p.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag vet inte vad det beror på, men rent teoretiskt borde det ju gå då spelet kör DXR, men liknande scenario för Godfall då som bara fungerar på amd 6000-serie i skrivande stund, nvidia ska få stöd senare via patch.
Cd projekt och Nvidia har varit nära partners sedan länge vad jag kan minnas och PR-maskinen har väl gått varmt sedan man bekräftat att Cyberpunk kommer stödja RTX. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan amd optimerat för TW3, kanske något halvår?
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-...
"Each of these effects is powered by DirectX 12 Ultimate’s DXR Raytracing API, and are optimized forGeForce RTX graphics GPUs and their dedicated ray tracing cores."
Det enda som fungerade som skit på AMDs hårdvara när TW3 släpptes var väl Hairworks? Utöver det så presterar väl korten ungefär som de gjorde vid släpp.
Samma sak gäller antagligen här, förutom att det faktiskt finns en anledning till att AMD saknar stöd. De har helt enkelt saknat stöd till att optimera för AMDs hårdvara, och om det Ubisoft har sagt är sant så är den antagligen svagare än vad recensenter fick av sina första intryck.
Och jo AMD kunde ha gjort något åt det, men valde att inte göra det. DXR är en öppen API, hade utvecklarna fått tillgång till AMDs specs och hårdvara hade de kunnat optimera för det, men nu har AMD bara gett det till sina partners. Alltså har CDPR inte kunnat göra något åt detta.
Det är enbart AMDs fel, sluta sitta och hitta på ursäkter åt dem.
Precis, det stämmer. Vad jag menar är att detta är ett hårt slag mot de som köpt 6000-serien.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Precis, det stämmer. Vad jag menar är att detta är ett hårt slag mot de som köpt 6000-serien.
Må så vara, men det är inte hela världen direkt. Spelet går nog bara att maxa i RT med DLSS igång i vilket fall. Likt Control.
Om det är Ubisoft påstår är sant dock, så kommer det vara riktigt tråkigt för de som köpte RX6000-serien. Tror dock att de som köpte dessa kort inte var ute efter ray tracing dock.
det är nätt o jämt min dator pallar minimum jag undarar om jag ändrar från 1080 till 720 eller 480 så kanske jag kan spela på medium i stället för lowest setting. Kanske spela spelet i 800 x 600 så kan jag köra på high på andra grafiken. Stödjer spel 800 x 600 än ?
Men finns det verkligen någon glädje i att spela ett modernt spel som Cyberpunk i 800x600?
Blir lite ledsen för din skull...
Men finns det verkligen någon glädje i att spela ett modernt spel som Cyberpunk i 800x600?
Blir lite ledsen för din skull...
så är det när man har en dator som är 8 år gammla vill man spela det nyaste så får man försöka spela på absolut lägsta. Men kunde man få ett jävla jobb så. Var på arbets interjuv 2 veckor sedan men som vanligt var det 300+ som, sökte på 1 plats och man fick ej jobbet utan det gick till en annan.
Om jag säger som så min GPU är okej en gtx 970 4gb vram men det är min skit amd a-10 som förstör alla spel för mig då den är typ lika bra som dom jävligt gammla i3 orna.
Må så vara, men det är inte hela världen direkt. Spelet går nog bara att maxa i RT med DLSS igång i vilket fall. Likt Control.
Om det är Ubisoft påstår är sant dock, så kommer det vara riktigt tråkigt för de som köpte RX6000-serien. Tror dock att de som köpte dessa kort inte var ute efter ray tracing dock.
Ja, amd första vända med RT men de är starka i ren rasteriseringsprestanda.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |