Bekräftat – Fortnite får frivillig månadsavgift

Robot
Bekräftat – Fortnite får frivillig månadsavgift

Lås betalkortet, föräldrar.

#epic, #fortnite


Medlem

Klart bolag vill tjäna pengar, inga nyheter där, men är det inte lite dubbelmoral när detta kommer samtidigt som Epic stökar med Apple om avgifter?

Två olika frågor kanske, kändes bara lustigt.

Medlem

Tackar stort för att avgiften är frivillig.

Backloggens befriare

Ganska vidrigt ändå, av ett spel som har en stor del av sin spelarbas bland barn och ungdomar.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ganska vidrigt ändå, av ett spel som har en stor del av sin spelarbas bland barn och ungdomar.

Man måste ju inte betala för det, det är bara en plus-i-kanten-prenumeration. Du menar alltså att alla produkter som barn använder absolut inte får vara vinstdrivande på något vis, även fast att spelarbasen har en extremt stor vuxen public?

Skrivet av Altaire:

Klart bolag vill tjäna pengar, inga nyheter där, men är det inte lite dubbelmoral när detta kommer samtidigt som Epic stökar med Apple om avgifter?

Två olika frågor kanske, kändes bara lustigt.

Skillnaden är ju att Epic faktiskt tillhandahåller tjänsten de erbjuder en betalningsmodell för, en modell som även är frivillig.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ganska vidrigt ändå, av ett spel som har en stor del av sin spelarbas bland barn och ungdomar.

Varför får du för dig att folk ska jobba gratis för?

Medlem

Ganska missvisande rubrik. "Fortnite får FRIVILLIG månadsavgift" hade varit mer korrekt.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ganska vidrigt ändå, av ett spel som har en stor del av sin spelarbas bland barn och ungdomar.

Vidrigt att ta betalt?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Varför får du för dig att folk ska jobba gratis för?

Epic blöder pengar då ingen vill köpa deras skins i deras ftp spel. Stackars arbetarna svälter nog. /s

Klart mycket vill ha mer.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Epic blöder pengar då ingen vill köpa deras skins i deras ftp spel. Stackars arbetarna svälter nog. /s

Klart mycket vill ha mer.

Oftast det som är grejen med företag.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Epic blöder pengar då ingen vill köpa deras skins i deras ftp spel. Stackars arbetarna svälter nog. /s

Klart mycket vill ha mer.

Det har nog så det räcker, inte det jag säger. Men varför får folk här på forumet för sig att de inte hade gjort precis likadant om de haft möjligheten?

Vi alla är pengakåta, och ni som inte är det vet bara inte om det ännu.

Medlem

There is no free lunch.

Redaktör
Skrivet av I am Grööt:

Ganska missvisande rubrik. "Fortnite får FRIVILLIG månadsavgift" hade varit mer korrekt.

Rätt! Fixar.


signatur
Redaktör
Skrivet av serdyllon:

There is no free lunch.

Jo, själva maten är fri. Men vill man ha sallad, bröd, dessert och kanske en liten god öl tilll så får man betala.


signatur
Medlem

Har själv varit rätt förvånad att man kan köpa Battle pass med ingame-pengar och sedan får man tillräckligt mycket vbucks varje säsong för att köpa nästa säsongs battle pass. Vill de inte tjäna pengar?

Hoppas och antar att detta inte ändras.

Medlem

Ett battlepass kostar väl 70-80kr och 1000 v-bucks ungefär samma så för dom som redan köper blir det billigare iaf

Medlem

Ursäkta min tröghet men jag förstår inte riktigt varför detta blivit sån stor grej.
Är det inte mer som att du köper en bundle och får lite rabatt?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Rätt! Fixar.

Gott! No hard feelings men vi får inte reta upp alla Fortnite-spelare i onödan!

Medlem
Skrivet av My2nd:

Man måste ju inte betala för det, det är bara en plus-i-kanten-prenumeration. Du menar alltså att alla produkter som barn använder absolut inte får vara vinstdrivande på något vis, även fast att spelarbasen har en extremt stor vuxen public?

Skillnaden är ju att Epic faktiskt tillhandahåller tjänsten de erbjuder en betalningsmodell för, en modell som även är frivillig.

Jag håller med om att det är vidrigt med sådana här tjänster som riktar sig mot barn.

Problemet (iaf här i Sverige) är ju att de inte får sluta avtal med minderåriga. Så det kan nog bli en och annan tvist om detta.

Redaktör
Skrivet av fooobar:

Jag håller med om att det är vidrigt med sådana här tjänster som riktar sig mot barn.

Problemet (iaf här i Sverige) är ju att de inte får sluta avtal med minderåriga. Så det kan nog bli en och annan tvist om detta.

Nån skillnad mot Disney+ och liknande barninriktade betaltjänster? Mina kids låg på en hel del att jag skulle fortsätta prenumerationen på det.


signatur
Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag håller med om att det är vidrigt med sådana här tjänster som riktar sig mot barn.

Problemet (iaf här i Sverige) är ju att de inte får sluta avtal med minderåriga. Så det kan nog bli en och annan tvist om detta.

Om föräldern betalar med sitt kort så blir väl avtalet rent teoretiskt med föräldern? 🤔

Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag håller med om att det är vidrigt med sådana här tjänster som riktar sig mot barn.

Problemet (iaf här i Sverige) är ju att de inte får sluta avtal med minderåriga. Så det kan nog bli en och annan tvist om detta.

Jag förstår inte vad som är vidrigt öht. Att du anser att Fortnite riktar sig mot barn gör det inte mer sant. Det riktar sig mot dator- och tv-spelare, vilka kan var både barn och vuxna. Hade spelet marknadsfört sig som "Världens bäst barnanpassade battle royal" hade det varit en annan femma, nu är det enbart ett vanligt spel som även barn spelar. Xbox Live kostar pengar, PS+ kostar pengar, WoW kostar pengar, Netflix kostar pengar etc. Jag hade knappast klagat på om dessa tjänster hade varit gratis, men faktum är att man inte kan basera ett företags försäljningsstrategi på huruvida det finns barn som använder tjänsten.

Om ett barn vill använda sin månadspeng till en underhållningstjänst istället för godis så är det helt och hållet upp till föräldrarna. Jag tycker däremot det måste finnas 2-FA för betalning så att inte enbart kortnumret räcker.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nån skillnad mot Disney+ och liknande barninriktade betaltjänster? Mina kids låg på en hel del att jag skulle fortsätta prenumerationen på det.

För mig är det rätt annorlunda men det är ju definitivt en smaksak.

Skrivet av Thane:

Om föräldern betalar med sitt kort så blir väl avtalet rent teoretiskt med föräldern? 🤔

Beror på vem som genomför köpet, inte vems kortet är. Men i många fall är det ju vuxna som är den som gör avtalet men det kommer säkert bli fall när det skett på andra sätt.

Medlem

Spelar inte Fortnite, så hur mycket är 1000 v-bucks i pengar och vad räcker det till?
Är Crew-pack något som redan finns och vad innehåller det?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

1000 vbucks är 100 kr, ungefär

Räcker till några småskins, eller halvt Legendariskt skin

1
Skriv svar