Black Friday 2020

Medlem

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag trodde verkligen Dualshocken kostade 4399 först haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vilken panglista!

Eller hur? Den känns igen, på något sätt

Säg ingenting till @keffkebab bara.

Skrivet av Blackrabbit2:

Toppen! Redigerade listan i mitt föregående inlägg för att peka mot MM och satte det tidigare WH-priset inom parantes.

Medlem
Skrivet av TorzT:

En annan är ute efter ett par trevliga hörlurar till konsolen eftersom dom gamla va ej kompatibla till xbox... Någon som har något tips? Gärna trådlöst och är lite kräsen. Hört mycket gott om steelseries 9x men däremot inte hittat dem på black friday...

Skrivet av burkmopp:

Läst mycket bra om dom, och har en vän som intygar. Om det priset stämmer så blir det ett givet köp, tackar för tipset!

Skrivet av Shadee:

*host host* FZ Testpilot "Arctis 7P" *host host*

Lär ju tyvärr inte komma på rea eftersom de släpptes på marknaden för 6-8 veckor sedan, men bra lurar och fungerar sömlöst mellan flera enheter.

edit: HIttar ni som sagt Arctis 7 för runt 900:- är det ett bra köp och även om ni hittar Arctis 7 Wireless Pro för runt 1 500-1 600 (ordinarie över 3 000:-) är de också ett bra köp. jag har Arctis Wireless Pro och de köpte jag för 1 600:- på förra årets BF. Ser som sagt ut att båda versionerna kommer på rea på fredag.

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-gaming/erbjudanden...

Så ni inte missar båda är nu rea på och kan starkt rekommendera dem beroende på vad man vill har/är ute efter.
De är också @Shadee approved

Skrivet av Taskman:

Elgiganten har bra priser på dessa vilket start rekommenderas till konsol.

Tänk dock på att PS5 inte har optical så man bör koppla via TV'n optical och sen vidare till soundbar/stärkare om man har för Arctis Pro Wireless
SteelSeries Arctis Pro trådlöst gaming headset 1790 SEK
Prisjakt

SteelSeries Arctis 7 2019 edition gaming headset trådlöst 899 SEK
Prisjakt

Slog till på ett par Arctis 7 i natt i vit modell då det passar bättre till PS5. Kunde inte förmå mig köpa Arctis Pro då det är bara till PS5 jag ska ha dem.
De är inte jättebra lurar för musiklyssning så skulle inte rekommendera dem om det är vad du är ute efter.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av serdyllon:

Eller hur? Den känns igen, på något sätt

Säg ingenting till @keffkebab bara.

Toppen! Redigerade listan i mitt föregående inlägg för att peka mot MM och satte det tidigare WH-priset inom parantes.

Menade mer att du gjort en fantastisk insatts med att kolla upp alla priser. Vad @keffkebab tycker i bryr vi oss inte om


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomas Helenius:

Du ruinerar mig...

Haha, men tänk vilka fina grytor du kommer kunna göra nu.


signatur
Redaktör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, men tänk vilka fina grytor du kommer kunna göra nu.

Jag har redan en gjutjärnsgryta... (Fast med skev botten och kass form.)


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har redan en gjutjärnsgryta... (Fast med skev botten och kass form.)

Men har du en med den fina ljusa emaljen? Nä? Tänk så mycket lättare din nya gryta kommer vara att rengöra...

Redaktör
Skrivet av bastard:

15 kronor för ett sexpack skithuspapper på Coop i Arvidsjaur.

Billigt! Om man räknar bort att bensinen kostar mig ca 1 500.

Skrivet av serdyllon:

Men har du en med den fina ljusa emaljen? Nä? Tänk så mycket lättare din nya gryta kommer vara att rengöra...

Haha, nä - min är svart som själen. Och luktar påtagligt kött och massa kryddor. Det har bubblat en och annan chili i den.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag trodde verkligen Dualshocken kostade 4399 först haha.

Jag läste exakt samma sak. Började först grina innan jag fattade...

Medlem

Tack! Äger inget PS4 men perfekt för o köra PS Now på datorn

FM-guru
F.d. Sisyr

Lyckades nyss paja mitt headset (eller rättare sagt kontakten), så nu behöver man leta nytt sånt också.. "Rätt" dag att göra det på, I guess.

Någon som har förslag på ett par hyfsat vassa lurar för runt tusenlappen?

Avstängd

Vet inte om det redan postats men playstation store kör en ganska stor black friday rea.
Även psnow och PS plus fås med 25% rabatt


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nemas!

Jag tror få här inne konsumerar för sakens skull, får snarare känslan av att man likt jag köper det man ändå spanat efter länge, och passar på när priset är lågt.

Kan säkert vara så, men konsumtionen är fortfarande alldeles galen. Alla är ju trötta på den gamla miljöharrangen "Sverige konsumerar fyra jordklot". Men så är det, och det är inte just black friday som är skiljelinjen mellan hållbart och inte hållbart, den bara står som en makaber påminnelse på hur lite vi bryr oss om det faktum att vi shoppar oss en klimatkris.

Så tycker det är så osmakligt hur tidningar, butiker, och ja, se flesta normaliserar konsumtionen.

Också märkligt då det finns så mycket statistik som visar att de flesta människorna lider av klimatångest. Men men..

Inaktiv

Elgiganten brukar däremot köra med att sälja en diskmaskin som ingen annan säljer och sen rea den halva priset så att det ser ut som jätterea på prisjakt. Finns inga andra att jämnföra med om man klicksr sig vidare.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha 13 lax. Var ju inte billigt.

just på komplett var det det. Men med tanke på vad som finns i burken och så, då tänkte jag kanske att det var det........killen ville ha I7 och ett 20..... kort. Jag vet inte, det finns säkert billigare om man kollar.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Grytan slår jag nog också till på. Mange takk!

Jag slog till!

Tack för tips


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har redan en gjutjärnsgryta... (Fast med skev botten och kass form.)

När kommer recensionen på FZ?

Medlem

Haha jag köpte både tv:n, grytan och headsetet det tipsades om här😬😅

It's not a lake, it's an ocean

Jag har visserligen satt köpstopp för året men ändå sneglat på BF-erbjudandena. Inte riktigt hittat något av intresse, faktiskt. Det blir Cyberpunk och sedan får det räcka för i år.

(Sedan ska jag inte förneka att jag känner åtminstone en smula bitterhet över att den TV jag köpte i våras, och som då var nedsatt och som jag trodde att jag gjord en hygglig affär på, nu går för halva priset. Men that's life.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Cyberpunk 2077, here I come!
Annars lugnt, sparar TV och PS5 till nästa BF.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Köpt böcker till mig själv och julklappar till femåringen. Lär väl handla något på nån Steam rea eller liknande framöver men jag känner inget stort behov just nu.

Medlem

Cuphead på PSN-rean för 150 kr blev det enda.
Hade glömt bort att det var släppt på Playstation.

Medlem

Tänkte inte köpa något direkt men blev en 4 TB hårddisk och 32 GB i ram så nu är man redo för Cyberpunk!

Medlem

För min del blev det en ny TV med ett högtalarpaket.
LG 65" CX 4K OLED TV OLED65CX (2020)
Canton Movie 365
Sony DN1080


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Lyckades nyss paja mitt headset (eller rättare sagt kontakten), så nu behöver man leta nytt sånt också.. "Rätt" dag att göra det på, I guess.

Någon som har förslag på ett par hyfsat vassa lurar för runt tusenlappen?

Laga?

Medlem

Köpte The Last of Us: Part 2 och Zelda: Link's Awakening för ca 260kr styck.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Letar efter mikrofon som passar till 3 personer som vill spela in podcasts

Kör också Blue Yeti. Funkar jättebra som podd mic då man kan göra olika inställningar direkt på micen hur den ska ta upp ljud. Framifrån, runt om osv.

Medlem
Skrivet av wido:

Cuphead på PSN-rean för 150 kr blev det enda.
Hade glömt bort att det var släppt på Playstation.

https://store.steampowered.com/app/1172050/COCKHEAD/

Medlem
Skrivet av Joheje:

Eller ta lite miljöansvar och bojkotta nått så absurt som black friday..

Jag kan verkligen inte för mitt liv förstå hur vi kan premiera mer konsumtion..

https://www.nwt.se/2020/11/26/bojkotta-rean-black-friday/

Att jag köper något under black friday för ett lägre pris kommer inte skada miljön mer än om jag hade köpt samma produkt till ordinarie pris. Nej, jag tänker inte bojkotta Black Friday bara för att några trädkramare påstår att det är överkonsumtion att skjuta upp sina dyra köp till ett specifikt datum då priserna går ner. Om något så borde det vara bättre för klimatet om alla handlar samtidigt så att lastbilarna som levererar alla prylar fylls i stället för att gå halvtomma tvärs över landet.

Handlar man däremot skit som man annars inte hade köpt bara för att det är en bra deal, ja då har vi konsumtion som inte är särskilt hållbar, och det är heller inte särskilt ekonomiskt hållbart att handla sånt man inte behöver. Men sånt beteende håller i sig året om.

Skriv svar