Lär dig Mount & Blade: Warband

Robot
Medlem
Lär dig Mount & Blade: Warband

Om betan sa mig något om spelet, så var det:

1) Spela sasanids eller vad fan dom nu hette.
2) Välj den billigaste två-hands iron macen som finns.
3) Svinga vilt å vinn över alla andra.

Alternativt snurra med karaktären samtidigt som du svingar så du slår snabbt omkring dig. Det var kul ett tag att lira, men efter 3 dagar tappade jag suget helt, för enformigt, klart roligare i singleplayer tyvärr.

gnu
Medlem
Skrivet av burkmopp:

Om betan sa mig något om spelet, så var det:

1) Spela sasanids eller vad fan dom nu hette.
2) Välj den billigaste två-hands iron macen som finns.
3) Svinga vilt å vinn över alla andra.

Alternativt snurra med karaktären samtidigt som du svingar så du slår snabbt omkring dig. Det var kul ett tag att lira, men efter 3 dagar tappade jag suget helt, för enformigt, klart roligare i singleplayer tyvärr.

nej

Medlem

Nja, det funkar inte riktigt mot folk som fått ett grepp om stridssystemet.

Spelade betan ganska frekvent de senaste månaderna innan release. Kommer garanterat köpa spelet när priset gått ner lite.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Det var kul ett tag att lira, men efter 3 dagar tappade jag suget helt, för enformigt, klart roligare i singleplayer tyvärr.

Känner samma sak, känns som det inte heller blivit så mycket förändringar från originalet.

mutiplayer blir ju rätt tråkigt efter ett tag, hade hellre sett mutliplayer via den stora kartan/kampanjen men det lär ju vara riktigt svårt att fixa det i en fungerande form

Medlem

Tråkigt att rida runt, infantry ftw!

Galopp, galopp, galopp döda! Galopp, galopp, galopp döda! Känns så där, eller vad tycker andra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jäkligt fult men fruktansvärt bra!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Galopp, galopp, galopp döda! Galopp, galopp, galopp döda! Känns så där, eller vad tycker andra?

Håller inte med!


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Betan var ju skitkul, lite obalanserad såklart, men hoppas det är fixat till fullversionen!

Medlem

Protip: En beta väldigt nära till final release fixar nästan aldrig några 'stora' problem. Nej jag var inte med i betan.

Singleplayer är mycket underhållande dock, det finns flera saker att göra och det krashar inte som i orginalet vid vissa tillfällen. Att rida in djupt i fiende territorium och sno en nästan tom borg för att sen hålla den med 50man mot kungens privata 200 gubbes armé är epic. Funkar givetvis inte om man kör på svåraste inställningar, men då hade jag blivit uttråkad.

Inte vågat lira mp än D: Men om det känns jobbigt med exploiter folk kan man alltid sätta alla saker på manuellt.

Medlem

Multiplayer intresserar mig inte så mycket. Jag hoppas de lägger all kraft på singleplayerdelen för det är där som spelets styrka finns. Problemet med originalet var att det var lite tunt med saker att göra. Uppdragen som man fick av folk repeterades alldeles för ofta och det saknades övriga aktiviteter vilket gjorde världen lite stel. Striderna har dock alltid varit underhållande. Att leda sina trupper på slagfälten inger en härlig känsla.

Skrivet av walter_iego:

Galopp, galopp, galopp döda! Galopp, galopp, galopp döda! Känns så där, eller vad tycker andra?

Man kan styra sina soldater genom att ge de order att avancera, hålla position, anfalla, ändra formation osv. Gör man det så blir inlevelsen en helt annan. Detta gäller SP som sagt. Vet inte hur det fungerar i MP.

1
Skriv svar