Immortals Fenyx Rising

Robot
Immortals Fenyx Rising

Ubisoft bryter gamla regler och omfamnar vilda influenser. Resultatet är stjärnklart.

#immortals-fenyx-rising, #ubisoft, #ubisoft-quebec


Backloggens befriare

Oj. Tycker det ser så kackigt ut det jag har sett. Får kanske kolla en gång till


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Hade inte koll på det här.
Såg ju nice ut

Medlem

Det jag sett av spelet har inte imponerat. Men nu skall jag kolla extra på det här. Kul om det visar sig vara ett bra spel.

Medlem

Tackar! Övertygade mig att inhandla detta spel då

Medlem

Tack recensionen, lät inte så bra utifrån texten. Men får en 4:a så lägger det under kanske köpa och spela senare-listan


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ugh, när ska jag hinna med alla spel?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Backloggens befriare
Skrivet av Issue:

Ugh, när ska jag hinna med alla spel?

Svaret: det ska du inte


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Är taggad! Har för myckte spel just nu, Empire of Sin imorgon också.. Sen Cyberpunk den 10:e.. Och jag är i full gång med WoW.. Spelat 50h sen release förra veckan...

Medlem

Tja, har ju ubisoft+ för tillfället så varför inte..

Medlem

Blir köp på stadia rea efter jag e klar med cyberpunk

Quake-konnässsör

Bättre recension / betyg än vad jag trodde att det skulle bli, är positivt överraskad.

Gen
Medlem
Skrivet av Issue:

Ugh, när ska jag hinna med alla spel?

Eller hur...
Dock verkligen sugen på spelet så det blir ett köp framöver.

Inaktiv

Trevligt. Tyckte det såg bra ut när dom först visade det så blir ett köp framöver. När jag speöade BOTW tyckte jag det mest kändes som ett Assassins i Ghiblitolkning. Bra att Ubi lånar tillbaka lite.

Nice, detta är förbokat!

Medlem

Detta blir nog ett köp. När jag kommit ikapp, så blir nog på någon rea.

Medlem

Min backlog är så galet stor och den verkar bli större idag.

Ser ut och vara ett riktigt mysigt spel

Medlem

Hoppades nästan på dåligt betyg för jag hinner inte med allt haha! Men jahapp då blir det väl ett köp av detta också! Måste fasen ta semester och tömma backloggen snart 😆

Medlem

Gillar designen men det är ett Ubisoft spel. Senaste 5åren av Ubisoft spel har recensionerna inte stämt överens med vad jag har tyckt så bra betyg på ett Ubisoft spel betyder inte att det är ett bra spel i mina ögon.

Medlem

En fråga angående detta spelet.
Om jag som har seriex X köper detta spelet, kan min sambo som då spelar på min xbox one X installera spelet och spela där.
Tanken är egentligen att köpa detta åt henne. Alternativen då är Nintendo switch (ser lite väl laggigt ut) eller xbox (men det vore då bra om hon kunde spela det på min gamla konsol, så jag kan köra game pass på min och alternera). Vi kommer alltså ej spela spelet i sig samtidigt. Jag har profil på bägge konsolerna, men series X är min "huvudkonsol"

Medlem
Skrivet av Und3rtak3r:

En fråga angående detta spelet.
Om jag som har seriex X köper detta spelet, kan min sambo som då spelar på min xbox one X installera spelet och spela där.
Tanken är egentligen att köpa detta åt henne. Alternativen då är Nintendo switch (ser lite väl laggigt ut) eller xbox (men det vore då bra om hon kunde spela det på min gamla konsol, så jag kan köra game pass på min och alternera). Vi kommer alltså ej spela spelet i sig samtidigt. Jag har profil på bägge konsolerna, men series X är min "huvudkonsol"

Svar ja! Vi gör exakt samma hemma, One X i gästrummet som damen spelar på när jag spelar på Series X i vardagsrummet, det är inte ens ett problem att spela samma spel samtidigt så länge det är digitalt.

Men för att damen ska kunna spela ett spel som du äger så måste du antingen
1: Ha One X som din hemmakonsol.
2: Vara inloggad med ditt konto på One X. Men här får du problem för du kan inte samtidigt även vara inloggad på din Series X.

Hemma har vi löst det med alternativ 1. Jag har One X som min hemmakonsol, damen kan då spela alla spel jag köpt samt komma åt Game Pass samtidigt som jag kan vara inloggad å spela på Series X.

Skulle sen damen sätta sig vid "mitt" series X och spela när jag inte är hemma så räcker det med att hon först loggar in på min profil för att sedan skifta till sin profil


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Svar ja! Vi gör exakt samma hemma, One X i gästrummet som damen spelar på när jag spelar på Series X i vardagsrummet, det är inte ens ett problem att spela samma spel samtidigt så länge det är digitalt.

Men för att damen ska kunna spela ett spel som du äger så måste du antingen
1: Ha One X som din hemmakonsol.
2: Vara inloggad med ditt konto på One X. Men här får du problem för du kan inte samtidigt även vara inloggad på din Series X.

Hemma har vi löst det med alternativ 1. Jag har One X som min hemmakonsol, damen kan då spela alla spel jag köpt samt komma åt Game Pass samtidigt som jag kan vara inloggad å spela på Series X.

Skulle sen damen sätta sig vid "mitt" series X och spela när jag inte är hemma så räcker det med att hon först loggar in på min profil för att sedan skifta till sin profil

Lysande!

Det är ju så här man vill de ska fungera.
Då får one X bli min hemmakonsol så utgår jag från att jag kör oftare på series X, hon är mindre petig på prestanda :D.
Men då kan vi ev. njuta av spelet samtidigt om jag förstår de rätt?
Dvs, hon kör one x och jag series X på samma spel om jag köper det digitalt (vore ju strålande i sådant fall, sjukt kul att se vad man hittar på med i ett spel av den här typen)

Medlem

@Fredrik Eriksson

Bra recension Freddy. En fråga. Finns det en difficulty nivå att välja i spelet? Typ (Easy, Medium, Hard). Det saknades i Breath of the Wild då jag dog femtioelva tusen gånger och blev "loco" av det. Nu är det ju inte ens samma spelmakare men kom att tänka på Zelda spelet som detta liknar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Helvete också. Blir det ett köp här också.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Und3rtak3r:

Lysande!

Det är ju så här man vill de ska fungera.
Då får one X bli min hemmakonsol så utgår jag från att jag kör oftare på series X, hon är mindre petig på prestanda :D.
Men då kan vi ev. njuta av spelet samtidigt om jag förstår de rätt?
Dvs, hon kör one x och jag series X på samma spel om jag köper det digitalt (vore ju strålande i sådant fall, sjukt kul att se vad man hittar på med i ett spel av den här typen)

Japp! Jag och brorsan kör så.

Köp spelet på main-kontot. Sätt hennes konsol som din main-konsol genom att logga in på ditt konto där och sätt som hemkonsol. Hon kan sedan logga in på sitt egna konto och ta del av allt du har på ditt konto, dvs guld, GamePass, spel etc.

Sedan loggar du in som vanligt med ditt konto på din konsol och kör via ditt konto. Alltså kan ni båda då spela båda spelen på varsitt konto och behöver bara köpa spelet en gång.

Redaktör
Ponny
Skrivet av CARTMAN:

@Fredrik Eriksson

Bra recension Freddy. En fråga. Finns det en difficulty nivå att välja i spelet? Typ (Easy, Medium, Hard). Det saknades i Breath of the Wild då jag dog femtioelva tusen gånger och blev "loco" av det. Nu är det ju inte ens samma spelmakare men kom att tänka på Zelda spelet som detta liknar.

Japp! Finns de du nämner, och även någon ännu tuffare som är låst från början. Gissningsvis behöver man klara hard för att låsa upp denna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det känns inte artificiellt då, om du förstår hur jag menar?

Om det är något som utmärker Ubisoftspel är det att allt känns så tillrättalagt, ordnat och planerat till den grad att det känns rent cyniskt. Det är sällan deras världar känns autentiska, spontana, överraskande.


signatur

Memento Mori

Redaktör
Ponny
Skrivet av Slimebeast:

Det känns inte artificiellt då, om du förstår hur jag menar?

Om det är något som utmärker Ubisoftspel är det att allt känns så tillrättalagt, ordnat och planerat till den grad att det känns rent cyniskt. Det är sällan deras världar känns autentiska, spontana, överraskande.

Det känns definitivt inte lika levande och naturligt som Breath of the Wild, men har ändå en annan känsla än ditt typiska Ubi-spel. I den här världen finns ju inte heller örtielva tusen npc:er, så det hjälper säkerligen. Det är mest Fenyx och monster en masse.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Åh. Jag som hade tänkt mig Valhalla som nästa spel. Nu fick jag beslutsångest.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Ser verkligen fram emot detta spel, men för tillfället så kommer jag prioritera Cyberpunk 2077 och andra spel dom kommande månaderna, så det blir väl först i vår/sommar då jag faktiskt tar mig tid att spela det här.

12
Skriv svar