PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Fick just upp ett meddelande från postnords app att ett paket från Elgiganten (ps5) håller på att förberedas. hoppas postnord får ta hand om den imorgon då 😍😊

Ja bokade -19 / okt / 08 så dagen innan dig.
Skrivet av DvsBstd:

Är det någon här som bokat i Oktober 2019 från Webhallen som fått sin konsol hemskickat än. Vet att en del har kunnat hämta ut sin från butik.

Bokade min den 9'e Oktober förra året så tycker att det är lite underligt att jag inte sett något livstecken på min bokning.

Ja fick hämta min redan i torsdags förra veckan, i Gbg. (Disk edition)

Medlem
Skrivet av Luciferofhell666:

Fick just upp ett meddelande från postnords app att ett paket från Elgiganten (ps5) håller på att förberedas. hoppas postnord får ta hand om den imorgon då 😍😊

Gäller nog Cyperpunk eller något annat spel . Elgiganten använder Bring för stora paket

December leveransen !
Skrivet av e3henri:

Tittar man noga i webhallens utskicka skriver de faktiskt så här
"Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar."
Jag trodde att alla som bokat t.o.m. oktober 2019 skulle få på releasedagen, men det är alltså den tidigarelagda decemberleveransen som täcker t.o.m. oktober. Så verkar alltså som hela 2020 tilldelningen på webhallen endast täcker oktober 2019 - jag hade ju hoppats på att kommande leveranser efter release nu skulle göra att de åtminstone tog ytterligare någon månad in i 2019, men så är alltså inte fallet.

Den kom i november , ja fick mitt Ps5 i torsdags förra veckan ! Disk ed

Skrivet av limonass:

Gäller nog Cyperpunk eller något annat spel . Elgiganten använder Bring för stora paket

Enda jag har från Elgiganten är ps5 och cyberpunk men köpte Cyberpunk med collectors edition och de är ett större paket ju också. jaja kanske man blev lite väl glad onödan då
Edit: Verkar som du hade rätt dock, fick just upp en faktura från klarna angånde cyberpunk, Ber om ursäkt ifall jag gav nån lite extra hopp.

Medlem
Skrivet av DvsBstd:

Är det någon här som bokat i Oktober 2019 från Webhallen som fått sin konsol hemskickat än. Vet att en del har kunnat hämta ut sin från butik.

Bokade min den 9'e Oktober förra året så tycker att det är lite underligt att jag inte sett något livstecken på min bokning.

Bokade 2019-10-15 på webhallen (standardversionen) med hemleverans, inte hört något. I alla fall 2 personer som skrivit att de har bokat senare och har fått hämta ut. Kan det vara så att butikerna som har exemplar över går till nästa på listan som ska hämta hos just den butiken?

Ringde också och kollade så det inte var problem med Klarna första gången någon tipsade om det, men allt såg bra ut sa de.

EDIT: Gick in och kollade igen på klarna och då stod köpet som avbrutet...

Medlem
Skrivet av Kloss:

Beställt Xbox series X 16/10-2020 från Elgiganten med express hemleverans.

Fick i samband med köpet en bekräftelse med info om att produkten kommer i lager 15/12.
Tänkte att det kan gå vilket håll som, kanske tidigare eller i värsta fall senare.

Inte hört något mer från Elgiganten än mindre PostNord så ser ut som man kanske får vänta.
Uppdaterar om det ändrar sig.

Det ändrade sig.

Fått besked på mail från Elgiganten att beställningen lämnar deras lager idag.

Ett spårningsnummer med länk till Bring som säger att de fått meddelande om en sändning men ej ännu mottagit leverans.

Så nu verkar det röra på sig.

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Skumt... Själv bokade jag typ 17.30 17/9, undrar hur många som hunnit ställa sig i kön mellan oss 😅😂

Jag skrev fel, menar att jag bokade 16/6

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

Demon souls!! Osunt sugen på att dö om och om igen!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag skrev fel, menar att jag bokade 16/6

Jaha, där ser man! Tog komplett emot bokningar så tidigt? Hade för mig att de började när priset annonserades i september.

Medlem

Bokade PS5 i okt från Elgiganten fick ingen nu heller 😥

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Bokade PS5 i okt från Elgiganten fick ingen nu heller 😥

Bokade? Mig veterligen har man inte kunnat boka på Elgiganten. Utan det har sålts de enheter man har fått in. Folk som beställde kl 9 på releasedagen har redan fått sina konsoler.

Medlem

Bokat Series X från EG 10/10. Leverans alltid var 4/12. Fått SMS idag från EG att det bli försenad till den 9e December. Misstänker att sedan det kommer bli försenad till den 16e.

Det som är helt sjukt att folk som beställt senare får den tidigare. Riktigt uruselt av Elgiganten. 🤬🤬

Medlem
Skrivet av KalleKlopp:

Bokade 2019-10-15 på webhallen (standardversionen) med hemleverans, inte hört något. I alla fall 2 personer som skrivit att de har bokat senare och har fått hämta ut. Kan det vara så att butikerna som har exemplar över går till nästa på listan som ska hämta hos just den butiken?

Ringde också och kollade så det inte var problem med Klarna första gången någon tipsade om det, men allt såg bra ut sa de.

EDIT: Gick in och kollade igen på klarna och då stod köpet som avbrutet...

Fan mitt är med avbrutet av Klarna.
Helvete!
Mailade Mediamarkt och frågade vad som händer nu.
Paaniiiiik!

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Fan mitt är med avbrutet av Klarna.
Helvete!
Mailade Mediamarkt och frågade vad som händer nu.
Paaniiiiik!

Beställde PS5 på MediaMarkt dem 17 Oktober 2020, står även avbrutet hos Klarna för mig 😐

Beställde Xbox Series X 10 November, den står fortfarande som reserverad.

Återkom gärna med vad MediaMarkt svarar, känner mig lite orolig här med, även om ja vet att jag är låååångt ner i förbokningslistorna.

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Jaha, där ser man! Tog komplett emot bokningar så tidigt? Hade för mig att de började när priset annonserades i september.

Ja det gick att boka efter första eventet som väl var 11:e juni.

Medlem

Bokade på webhallen i januari 2020. Har en förhoppning om att jag får nu inom kort givet att det var nästa ett år sedan jag bokade.
Ni som bokade i slutet av 2019 hos webhallen. Har ni fått era PS5or ännu?


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

Astro, sen har jag inte bestämt mig men kommer antingen köpa Spider-Man Miles Morales Deluxe Edition så man får Spider-Man Remastered eller Demon's Souls (kommer nog köpa båda). Kommer även flytta över Valhalla från Ps4 och köra det på 5:an.

Inaktiv
Skrivet av Freddan:

Bokade på webhallen i januari 2020. Har en förhoppning om att jag får nu inom kort givet att det var nästa ett år sedan jag bokade.
Ni som bokade i slutet av 2019 hos webhallen. Har ni fått era PS5or ännu?

Bokade början på december 2019 men har ej fått min än.

Medlem
Skrivet av anon_329283:

Bokade början på december 2019 men har ej fått min än.

Attans. Då stämmer nog det sista mailet man fick av webbhallen - blir ingen PS5a innan jul :(.
Vi får hoppas att ni i december i alla fall får.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

MrU
Medlem

Hej
Jag heter Johan och jag tänker vänta tills att jag kan gå till den lokala affären och köpa mig en konsoll.
För mig finns inte femte generationen än. Mår rätt bra.

Medlem

Vet inte om det har varit så ett tag nu, men man kan köpa/boka Xbox Series X på Inet. Lade en beställning tidigare idag, men där finns inget leveransdatum för tillfället.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Lite sent svar, men det blev en LG OLED65CX!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Avbokade just nu min beställning av Series X på Inet så då hoppar i alla fall någon fram i kön


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Beställde en series x i mitten/slutet i november på elgiganten. Nån som fått sin skickad med så sen förbokning?

Medlem
Skrivet av Freddan:

Bokade på webhallen i januari 2020. Har en förhoppning om att jag får nu inom kort givet att det var nästa ett år sedan jag bokade.
Ni som bokade i slutet av 2019 hos webhallen. Har ni fått era PS5or ännu?

Hela tråden är ju full med denna information om man tittar...
t.ex. 5 mess högre upp är det en som bokat 2019-10-15 och inte fått. De har dessutom skickat ut information om att ordrarna t.o.m. december täcker en bit in i okt 2019

Medlem
Skrivet av MrU:

Hej
Jag heter Johan och jag tänker vänta tills att jag kan gå till den lokala affären och köpa mig en konsoll.
För mig finns inte femte generationen än. Mår rätt bra.

Då får du nog vänta, för Sony tillåter endast försäljning via hemleverans eller uthämtning i butik. Och det beror på Covid, inte tillgången.

Medlem

Läste på sweclockers att en som beställde efter 12 från eg fått sin levereansbekräftelse o nr från bring. förhoppningsvis börjar det komma nu för andra!

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Läste på sweclockers att en som beställde efter 12 från eg fått sin levereansbekräftelse o nr från bring. förhoppningsvis börjar det komma nu för andra!

Kan bekräfta att jag har också fått nu leveransbekräftelse från EG och trackingnummer, så hoppas på att få leveransen imorgon eller på lördag!

Medlem
Skrivet av KalleKlopp:

Bokade 2019-10-15 på webhallen (standardversionen) med hemleverans, inte hört något. I alla fall 2 personer som skrivit att de har bokat senare och har fått hämta ut. Kan det vara så att butikerna som har exemplar över går till nästa på listan som ska hämta hos just den butiken?

Ringde också och kollade så det inte var problem med Klarna första gången någon tipsade om det, men allt såg bra ut sa de.

EDIT: Gick in och kollade igen på klarna och då stod köpet som avbrutet...

Bokade min 19-10-10 och fick hämta min i Uppsala för en vecka sen ^^


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Skriv svar