Medlem

Fin recension, tack!

HYPE!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gregerory:

En väldigt bra spoilerfri recension som väcker hypen!

Närstrid var inte Witcher 3s starka, finns känslan där när man svingar spetsiga saker och andra tillhyggen?

Känns lite tomt på NPCer för en så stor stad i vissa klipp som cirkulerat inför. Är det så?

Kan man gå runt Kalle Anka style?

Tack! Försökte verkligen undvika spoilers så bra det gick, så känns gott att det lyckats.
Har inte undersökt Kalle Anka-potentialen. Får bli min hemläxa!

Och agree, det var inte Witcher 3:s bästa sida. Tycker spontant striderna känns bättre med eldvapen, snarare än i närstrid. Kan ju iofs vara en smaksak, men nog finns det en större spännvidd vad gäller sådana vapen också.

Jag upplevde det inte som tomt. På sina ställen: ja, men då passade det sig också. På dom mest "hustling" och "bustling" gatorna tyckte jag myllret var enormt. Det slog mig dock att Night City inte har trafikstockningar så som storstäder kan ha.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tratt:

OJ?! Vilken överraskning att en recension låg ute! Ska bli kul att läsa vid tillfälle. Var det utannonserat att ni skulle släppa recension idag?

Oklart för egen del. Har suttit totalt bortkopplad och spelat och skrivit och spelat. Verkligheten existerar inte längre.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

En äldre släkting till sin son vid en grav: Det är mycket folk här idag
Sonen: De flesta är döda.

Exakt så, exakt så ska jag tänka om Afterlife!
Jag ser verkligen fram emot spelet trots jag inte är en som spelat rollspel så speciellt mycket, pandemin gör ju att man vågar testa något nytt. Om Arcade Fires låt Afterlife finns i klubben så vore det lite coolt.

Är det fler som gillar Corpo? Jag har inte tänkt så mycket på om street kid, corpo eller nomad är roligast men det känns spontant som en mr robot-aktig miljö så jag ska absolut läsa mer om det.

Medlem

Dags o lägga Valhalla på hyllan ett tag, alldeles får många spel nu och alldeles för lite tid

Detta är dock prioriterat...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Lite svårt att ge ett entydigt svar, men ska försöka. De dedikerade nextgen-versionerna kommer ju först nästa år, så ska du spela på konsol kanske det är värt att vänta. Dessutom: inga konsolrecensioner har ännu släppts, och det KAN vara ett dåligt tecken? Eventuellt. Och jag är ju som du: spelar i normala fall fps med mus+tangentbord, men här föll sig kontrollen mer naturlig då det är mer än ett fps.

Kanske avvakta konsolsläppet på torsdag innan du bestämmer dig? Är sugen på att spela detta framför tv:n, men avvaktar definitivt nextgen-släpp. Då har jag ju lyxen att ha spelat det på pc redan. Den där lilla fördelen av att kunna alt-tabba ut för att anteckna var ju inte heller fel på pc...

Tackar för snabbt svar!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zontos:

En äldre släkting till sin son vid en grav: Det är mycket folk här idag
Sonen: De flesta är döda.

Exakt så, exakt så ska jag tänka om Afterlife!
Jag ser verkligen fram emot spelet trots jag inte är en som spelat rollspel så speciellt mycket, pandemin gör ju att man vågar testa något nytt. Om Arcade Fires låt Afterlife finns i klubben så vore det lite coolt.

Är det fler som gillar Corpo? Jag har inte tänkt så mycket på om street kid, corpo eller nomad är roligast men det känns spontant som en mr robot-aktig miljö så jag ska absolut läsa mer om det.

Det är inte ett superstort åtagande att spela igenom alla intron. De är korta, och då kan du få en bra känsla för din väg. Fick en god känsla för corpos också. Lätt att känna med en stackars sönderarbetad V. Samtidigt kändes nomad rätt då det var en nykomling i Night City. Jag kände igen mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Jocke-genomspelning - 200 timmar+. Man måste ju GÅ runt på alla gator!

Kommer du att byta ut witchersnacket till Cyberpunk på fredagar?

Medlem

Tack för en bra recension. Jag är JÄKLKIGT nöjd att jag jobbar sista dagen på fredag för detta år, sen är det game-ester ;D

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är inte ett superstort åtagande att spela igenom alla intron. De är korta, och då kan du få en bra känsla för din väg. Fick en god känsla för corpos också. Lätt att känna med en stackars sönderarbetad V. Samtidigt kändes nomad rätt då det var en nykomling i Night City. Jag kände igen mig.

Intressant!

Medlem

eftersom det är singleplayer och jag har så mycket annat att lira atm så hade jag tänkt att vänta till bättre tid eller rea innan jag köper spelet, Men efter all hype å alla reviews som börjar rulla in där det drar hem högsta betyg överallt så är det svårt att hålla sig från att minst köpa spelet på release för att visa sin tacksamhet mot för vad dom gör I dessa tider och visar alla spelföretag att man kan göra stora pengar utan att slänga in massa jävla dynga och små betalningar I sina spel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är inte ett superstort åtagande att spela igenom alla intron. De är korta, och då kan du få en bra känsla för din väg. Fick en god känsla för corpos också. Lätt att känna med en stackars sönderarbetad V. Samtidigt kändes nomad rätt då det var en nykomling i Night City. Jag kände igen mig.

En liten fråga till, är det autosikte? Det är visserligen en fråga för PS4 men jag tror det skulle underlätta för mig med min synskada, sedan är det ju bra att man kan spela uppdrag utan att döda en enda, vad det nu är för varelser.

Medlem

Körde du med day 1 patchen? Bra skrivet 👌🏼😄

Medlem

Haha Jag vill inte ens läsa recensionen. Scrollade bara ner till betyget. 5 Mästerligt. Oj oj oj! Jag har försökt (och lyckats ganska bra) undvika att läsa nyheter och se trailers om spelet så mycket som möjligt.
Ska bli spännande detta!

NuZ
Testpilot

Synd att generationens spel redan är satt då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu är jag ingen fps-konnässör som, säg, Sir Calle. För mig kändes tyngden bra och "rätt" så att säga. Ska dock kolla upp perks mer för rifles och återkommer med fullödigt svar. ^^

Tackar!

Medlem

Väntar med köp till den dagen nästa år man lyckas få tag på en nextgen konsol

Skribent
Skrivet av neocon:

Recensionen säger inget om musik eller ljud. CD Projekt Red har gjort stor grej av exempelvis motorljud och hur det ska finnas ~150 originallåtar av kända och mindre kända artister. Hör man dessa främst på radion när man kör?

Ja, främst på radion. Ibland på klubbar eller i mellansekvenser.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oklart för egen del. Har suttit totalt bortkopplad och spelat och skrivit och spelat. Verkligheten existerar inte längre.

När fick du recensions-koden?

Skribent
Skrivet av Zontos:

En liten fråga till, är det autosikte? Det är visserligen en fråga för PS4 men jag tror det skulle underlätta för mig med min synskada, sedan är det ju bra att man kan spela uppdrag utan att döda en enda, vad det nu är för varelser.

Jag spelade inte med handkontroll, men har sett att det finns inställningar för autosikte i menyerna.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag spelade inte med handkontroll, men har sett att det finns inställningar för autosikte i menyerna.

Det är bra!

Medlem

Har inte läst recensionen för jag vill inte bli spoilad men hur buggigt är det?
Tycker att många ubisoft spel är för buggiga men blir ibland bara en fotnot under en recension. Förstör det upplevelsen?

It's not a lake, it's an ocean

Intressant och välskrivet. Jag har, trots att jag inte riktigt tror att detta spel är för mig, förbokat och ser fram emot att testa det. 499 kr kan det nog vara värt. Det känns som generationens svanesång och precis som med RDR2 är jag för nyfiken för att undvika det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Fredrik Eriksson
Hade väldigt svårt för gameplayet i W3 då Geralt kändes som en 90-årig reumatiker att styra och strida med däremot gillade jag storyn och världsbygget samt hur välskrivna sidequestsen var. Skulle du säga att Cyberpunks gameplay känns mer som witcher i framtoden? Eller Deus Ex: MD med CDPRs manus och världsbygge? Det är tanken på det sistnämnda som väcker lite hype i mig.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FuzioN:

Hur kändes rekyl i vapnen? exempel smg/assault rifle.

Med och utan perks? vad för sorts perks vart där specifikt?

vart alla perks fire rate/recoil/fire rate? kul o veta innan man startar upp det den 10e midnatt

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu är jag ingen fps-konnässör som, säg, Sir Calle. För mig kändes tyngden bra och "rätt" så att säga. Ska dock kolla upp perks mer för rifles och återkommer med fullödigt svar. ^^

Jag kommer börja lira på torsdag, så får återkomma då! Koderna vi fick innan release var hårdvarulåsta.


signatur
Medlem

Kan man ändra kroppsbyggnaden? Typ.. Vara en buff brud eller mer slim grabb?

Medlem

Läser andra recensioner och dom nämner det är väldigt buggigt... suck.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Läser andra recensioner och dom nämner det är väldigt buggigt... suck.

Frågade recensenten här om de fick day-1 patch och han sa att spelet patchades medans de körde igenom det.
Men det är tydligen inte Day-1 patchen. En utvecklare har bekräftat att Day-1 patch kommer på släpp och löser många buggar som recensenter har stött på.

Bara att hoppas på att det faktiskt är så också.

RmK
Medlem

Låter ju riktigt fantastiskt men jag väntar på den obligatoriska buggfix patchen innan jag inhandlar som vanligt med nya spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Andy Hexagon:

Läser andra recensioner och dom nämner det är väldigt buggigt... suck.

Verkar vara ett lotteri, kort sagt. Jag har varit förskonad medan en del haft det betydligt tuffare. Ett högt snitt dock så de flesta verkar ha klarat sig bra. Men ändå: alltid trist med buggar.


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar