Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Spelat från start till mål. Det tar i runda slängar 30 timmar, men då har jag verkligen fokuserat mycket på kampanjen (i vanliga fall hade det nog tagit minst det dubbla, eller mer). Sedan har jag plöjt ner ytterligare timmar i sidouppdrag och annat.

OKi kanon.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Daven:

Hur lång tid tog din genomspelning ungefär? Såg nån recension där han körde igenom det på 20 timmar, låter lite futtigt.

För mig tog det 30 timmar, men då fokuserade jag hårt på storyn. Svårt att säga rakt av vad en vanlig genomspelning hade landat på, men kanske 50–60 timmar? Att nysta i allt Night City har att bjuda på är ju halva grejen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Inväntar nog köp tills info om hur mycket problem som fixas i day-one patchen.

Medlem
Skrivet av Daven:

Hur lång tid tog din genomspelning ungefär? Såg nån recension där han körde igenom det på 20 timmar, låter lite futtigt.

Han skrev ju runt 30 timmar, sedan dubbla det med alla sidouppdrag.. Sedan några 100 h med att endast lalla runt.


signatur

Banksy

Frilansare
Skrivet av Renton:

Han skrev ju runt 30 timmar, sedan dubbla det med alla sidouppdrag.. Sedan några 100 h med att endast lalla runt.

Jocke-genomspelning - 200 timmar+. Man måste ju GÅ runt på alla gator!

Frilansare
Skrivet av Zerox_no1:

Inväntar nog köp tills info om hur mycket problem som fixas i day-one patchen.

Som med alla CDPR-spel kan man nog vänta några månader, för att vara på den säkra sidan. Verkar ju rätt slumpmässigt vilka system som får vilka bugar. Jag och Fredrik hade helt olika. (Dock bara kört ett par timmar)

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

Tjena, hur är det med gore? Skvätter det? Åker saker av när man skär i dom?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Finns det något som är likt Dark Brotherhood from elder scrolls spelen? Vill leka lönnmördare!

Medlem

Hur stor är text storleken? Är den lättläst?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack! Och japp, lite spridda skurar. Har inte läst någon annan men buggar och så verkar vara främsta kritiken. Bara pc-recensioner, dessutom. Det återstår alltså att se hur väl Playstation- och Xbox-versionerna håller.

Nja, jag vet inte. 91 på Opencritic just nu anser inte jag vara speciellt spridda skurar
OnT: Grym recension! Har försökt in i det längsta att dämpa hypen men efter att ha läst detta går det inte längre. Segaste arbetsveckan i mannaminne, speciellt när spelet redan är förladdat.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ta en tablett! Ta cyberimplantat! (Tar inte ansvar för mina svar.)

Det bör bli bra frames med mitt RX6800. Vilken upplösning spelade du i?

Tack för en bra skriven text 👍
Slumpen gjorde att jag är ledig på torsdag...

Medlem

Låter helt j**** fantastiskt!! Men vill verkligen helst slippa det med glitcharna som nämns, men har förbokat och vill spela samma sekund som det kommer att gå spela, kluven!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av B-itta:

Oj, buggigt? Well då blir det lättare för mig att hålla mig från att spela det tills mitt nya 3080 kommer. Eftersom kortet lär komma nästa år så har dem tid på sig att fixa det

Enligt recensionen på Gamereactor verkar buggarna nästan vara "game breaking".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Som med alla CDPR-spel kan man nog vänta några månader, för att vara på den säkra sidan. Verkar ju rätt slumpmässigt vilka system som får vilka bugar. Jag och Fredrik hade helt olika. (Dock bara kört ett par timmar)

Menar du att ni drabbats av olika buggar, eller att din upplevelse varit mer/mindre buggfri? Båda?

Medlem

Jag ska läsa recensionen om några dagar eller veckor. Räckte att se att betyget blev en femma

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sisyr:

Menar du att ni drabbats av olika buggar, eller att din upplevelse varit mer/mindre buggfri? Båda?

Nu lägger jag lite ord i Jockes mun (han får rätta mig i så fall) men vi har båda upplevt ganska milda buggar. I mitt fall mest stämningssänkande grafiska glitchar: svävande cigaretter, försvunna animationer, "inploppande" npc:er. Ja, sånt.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av korvmos:

Låter helt j**** fantastiskt!! Men vill verkligen helst slippa det med glitcharna som nämns, men har förbokat och vill spela samma sekund som det kommer att gå spela, kluven!

Fattar känslan! Verkligen. Man vill ju spela nuuu (eller ja, på torsdag). Jag upplevde inte glitcharna alltför besvärande, som mitt betyg vittnar om. Recensenter verkar dock ha haft olika upplevelser, så... äh, jag tycker du ska spela. Ny patch till release är dessutom utlovad.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

Hmmm lät som att du klarar driva spelet OK (60fps) på normalinställningar och du sitter på 2070. Eller läste jag det fel?
Hur ska det gå med mitt 1070 Ti...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kavakava83:

Det bör bli bra frames med mitt RX6800. Vilken upplösning spelade du i?

Tack för en bra skriven text 👍
Slumpen gjorde att jag är ledig på torsdag...

Det låter lovande för bildrutorna! Körde 1440p jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av NeoWeo:

Hur stor är text storleken? Är den lättläst?

Hade inga problem alls. Tänkte inte ens på det, men ska kolla strax vad för inställningar det finns.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tdoggahdogg:

Hmmm lät som att du klarar driva spelet OK (60fps) på normalinställningar och du sitter på 2070. Eller läste jag det fel?
Hur ska det gå med mitt 1070 Ti...

Alldeles i början körde jag med ett good ol' Gefore GTX 1080, innan jag fick låna fläskigare av redaktionen. Det flöt ju sämre, definitivt, men klart spelbart och det sämre flytet var åtminstone "konstant", om du fattar? Tror det beror på hur känslig man är. Jag är inte superkänslig, men det är ju helt klart olika tycke och smak.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Walter Bishop:

Finns det något som är likt Dark Brotherhood from elder scrolls spelen? Vill leka lönnmördare!

Man kan lönnmörda, men inte upptäckt något gäng med en sådan böjelse. Tror inte något sådant finns, men har fokat på kampanj och försökt väja undan för spoilers innan release, så HELT säker kan jag inte vara.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag läste inte recensionen utan hoppade direkt till betyget, då jag väntar på 3080 innan jag ska skaffa spelet. Efter jag har spelat så kommer jag tillbaka och läser för att jämföra upplevelsen

Däremot kändes det för bra för att enda nackdelen skulle ha varit buggar/glitchar.

Om man skulle fråga dig om att du måste nämna något negativt med spelet (utöver glitchar, de kan man ju alltid patcha bort), vad skulle det vara då?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ravenknight:

Tjena, hur är det med gore? Skvätter det? Åker saker av när man skär i dom?

Ja samt ja. Du kan hugga av saker och även skjuta av dem. Gore away, så att säg.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av MrCynical:

Har en udda fråga, ändras utseendet med cyberimplantat? Kan man skjuta loss bitar från fienderna osv?

Yes, skjuta loss kan man. Dock inte märkt utseendesförändringar. Kanske logiskt då man ser sig själv ganska sällan i spelet och att implantaten mestadels är invärtes, men ska kolla och se om jag ser något. Mantisbladen syns ju definitivt när man fäller ut dom i alla fall.


signatur

En Bamseponny av folket

jbx
Medlem

Wow!! Men kommer vara envis och vänta in ps5-versionen...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Redaktör
Ponny
Skrivet av Shamanfox:

Jag läste inte recensionen utan hoppade direkt till betyget, då jag väntar på 3080 innan jag ska skaffa spelet. Efter jag har spelat så kommer jag tillbaka och läser för att jämföra upplevelsen

Däremot kändes det för bra för att enda nackdelen skulle ha varit buggar/glitchar.

Om man skulle fråga dig om att du måste nämna något negativt med spelet (utöver glitchar, de kan man ju alltid patcha bort), vad skulle det vara då?

Bra fråga! Hmm. En konkret sak är att jag tycker kartan är lite knepig. Den är inte helt självklar och blir snabbt plottrig. Spel som Witcher 3 har det ju lättare då de överlag är platta. Här blir det ju även "veritkalitet" att tänka på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

MUMSUS MAXIMUS


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Så min största fråga jag har om detta spelet som jag inte kan hitta svar på nånstans på nätet.
är hur de funkar med sidemissions som kan "avsluta ditt spel"
Kan man bara fortsätta spela ? eller måste man starta om ? eller hur funkar det

För jag är en completionist, och att ett sidemission bara kan sluta din runda så att säga är nog det jag är mest rädd för, om du har någon insyn på det?

Skribent
Skrivet av Joakim Bennet:

Som med alla CDPR-spel kan man nog vänta några månader, för att vara på den säkra sidan. Verkar ju rätt slumpmässigt vilka system som får vilka bugar. Jag och Fredrik hade helt olika. (Dock bara kört ett par timmar)

Även jag verkar ha haft delvis andra buggar än Fredrik. Man vet aldrig så noga med buggar, vad fan de kan tänkas hitta på.

Skriv svar