Redaktör
Ponny
Skrivet av Cordayne:

Kan man ändra kroppsbyggnaden? Typ.. Vara en buff brud eller mer slim grabb?

Nope! Man kan inte bli längre, kortare, muskligare eller trindare än original-V. Istället är det finlir med den kroppsbyggnaden man faktiskt har.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av madman_ozzy:

Fredrik Eriksson
Hade väldigt svårt för gameplayet i W3 då Geralt kändes som en 90-årig reumatiker att styra och strida med däremot gillade jag storyn och världsbygget samt hur välskrivna sidequestsen var. Skulle du säga att Cyberpunks gameplay känns mer som witcher i framtoden? Eller Deus Ex: MD med CDPRs manus och världsbygge? Det är tanken på det sistnämnda som väcker lite hype i mig.

Jag tycker definitivt INTE att detta är The Witcher 3, fast i förstaperson och i cyberpunk-miljö. Jag tycker mer det känns som en shooter parat med ett djupt rollspel. Det är sin egen best. The Witcher 3-arvet går snarare igen i ambitioner och hur tunga vissa sidospår är, exempelvis.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av jehuty:

Har inte läst recensionen för jag vill inte bli spoilad men hur buggigt är det?
Tycker att många ubisoft spel är för buggiga men blir ibland bara en fotnot under en recension. Förstör det upplevelsen?

Kan ju bara tala för mig själv (och här råder det lite delade meningar), men grafiska glitchar var det jag råkade ut för. Cigaretter som hänger svävandes i luften, flytande npc:er utan animationer och vinglas som plockas upp men svävar under/bredvid händer. Det sabbar stämningen, men problemen var inte jättevanliga (om än irriterande).


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tratt:

När fick du recensions-koden?

För en vecka sedan. Hade rensat i schemat för att kunna gå all in.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av returpack:

Enligt recensionen på Gamereactor verkar buggarna nästan vara "game breaking".

Jag tror recensionerna är gjorda innan dag 1 patchen som ska vara på 40gb. Den lär rätta till bra många buggar!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Oneone:

Körde du med day 1 patchen? Bra skrivet 👌🏼😄

Tack! Och som du ser strax ovan: kanske, kanske inte. Kom en jättepatch i ... torsdags? Det råder dock delade meningar om det var dag ett-patchen eller ej.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Trevlig recension och av ingen mindre än Fredrik!

Prestandan verkar vara allt annat än bra... https://wccftech.com/cyberpunk-2077-crysis-of-this-decade-pc-...

Men detta är också utan day 1 patch samt game ready drivers av både amd och nvidia, så upp till bevis om cd projekt officiella systemkrav kommer stämma i teorin


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zontos:

En liten fråga till, är det autosikte? Det är visserligen en fråga för PS4 men jag tror det skulle underlätta för mig med min synskada, sedan är det ju bra att man kan spela uppdrag utan att döda en enda, vad det nu är för varelser.

Jocke har redan svarat, men kan fylla i: japp! Autosikte finns i standard, auto eller off. Finns även specifikt för närstrider.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan ju bara tala för mig själv (och här råder det lite delade meningar), men grafiska glitchar var det jag råkade ut för. Cigaretter som hänger svävandes i luften, flytande npc:er utan animationer och vinglas som plockas upp men svävar under/bredvid händer. Det sabbar stämningen, men problemen var inte jättevanliga (om än irriterande).

Recensionen inkluderade inte Day 1 patchen va? Den skulle vara 40gb enligt ryktena. Borde fixa bra många buggar.

Redaktör
Ponny
Skrivet av neocon:

Recensionen säger inget om musik eller ljud. CD Projekt Red har gjort stor grej av exempelvis motorljud och hur det ska finnas ~150 originallåtar av kända och mindre kända artister. Hör man dessa främst på radion när man kör?

Japp, min upplevelse var att det var främst på radion. GTA-style, om man så vill.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jocke har redan svarat, men kan fylla i: japp! Autosikte finns i standard, auto eller off. Finns även specifikt för närstrider.

Härligt!

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Recensionen inkluderade inte Day 1 patchen va? Den skulle vara 40gb enligt ryktena. Borde fixa bra många buggar.

Dom har redan svarat på den frågan.

Medlem

GR Sverige gav det 7 av 10 i betyg.

Här är plus och minus:
__________________________________________________________________________
+
Levande spelvärld, intressanta uppgraderingssystem, fantastisk atmosfär, god variation, strålande ljudbild, klockren design
-
Mängder och åter mängder av buggar och tekniska tillkortakommanden


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

GR Sverige gav det 7 av 10 i betyg.

Här är plus och minus:
__________________________________________________________________________
+
Levande spelvärld, intressanta uppgraderingssystem, fantastisk atmosfär, god variation, strålande ljudbild, klockren design
-
Mängder och åter mängder av buggar och tekniska tillkortakommanden

Poängen?

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Poängen?

7 av 10 fick det som jag skrev eller vad menar du? Varför jag postar deras betyg här? Varför inte. Det är en diskussion om spelet CyberPunk 2077 och alla är ju nyfikna på hur spelet upplevs av recensenter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Frilansare
Skrivet av Zimpan:

Kommer du att byta ut witchersnacket till Cyberpunk på fredagar?

Aldrig!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

7 av 10 fick det som jag skrev eller vad menar du? Varför jag postar deras betyg här? Varför inte. Det är en diskussion om spelet CyberPunk 2077 och alla är ju nyfikna på hur spelet upplevs av recensenter.

Okej, var bara nyfiken hur du tänkte.

Frilansare
Skrivet av Tdoggahdogg:

Gaaaah, hur ska man kunna vänta. Gäller att klara sig förbi första veckan eller två när det spelas precis överallt på hela internet, sen brukar det va enklare och det är jul m.m. Men vad ska man göra i 2 veckor? Kanske blir det där disco elysium köpet jag hållit på så länge.. Hur fan lyckas du Jocke??

Det finns inga genvägar till den perfekta genomspelningen. Helst ska det ju ha hunnit komma några fina moddar också...
Men ett tips är att köra introtimmarna, och sen bara coasta runt. Sen kör du main när allt är på plats, och kanske även en expansion eller två
Men nej, det är svårt. Om inte annat så måste man ju lira igenom en sån här ÅS-kandidat. Rent jobbmässigt!

Frilansare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nope! Man kan inte bli längre, kortare, muskligare eller trindare än original-V. Istället är det finlir med den kroppsbyggnaden man faktiskt har.

Vissa saker kan man dock ändra längd på, va..?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tycker definitivt INTE att detta är The Witcher 3, fast i förstaperson och i cyberpunk-miljö. Jag tycker mer det känns som en shooter parat med ett djupt rollspel. Det är sin egen best. The Witcher 3-arvet går snarare igen i ambitioner och hur tunga vissa sidospår är, exempelvis.

Tack Fredrik! Utmärkt recension, kan inte varit lätt att skriva utan att spoila. Ditt svar på min fråga fick mig även att bestämma mig för köp.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

Hur är det med "världen" i Cyberpunk. Tar den tvärslut med storyn eller kan man leka runt bäst man vill?
Förstår att det är ett tidigt stadie och det kommer säkert utvecklas efterhand. Speciellt om det kommer MP och kanske moddning i framtiden.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vissa saker kan man dock ändra längd på, va..?

Ja. Berätta mer om snoppar och snippor nu tack! Jag vill ha en elefantdase.. ehm, eftersom det blir mer.. realistiskt?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ja. Berätta mer om snoppar och snippor nu tack! Jag vill ha en elefantdase.. ehm, eftersom det blir mer.. realistiskt?

Handlar inte rollspel om att rollspela som något man inte är/har?🤔

Frilansare
Skrivet av Roy Batty:

Ja. Berätta mer om snoppar och snippor nu tack! Jag vill ha en elefantdase.. ehm, eftersom det blir mer.. realistiskt?

Nja alltså, det är inte Conan Exiles-klass... Men ändå, mer naket än brukligt.

Medlem

Läste inte ett enda ord av recensionen utan skrollade direkt ner till 5an.

Ser fram emot detta.

Medlem

Det kanske redan har nämnts i tråden (har inte läst genom den) men hur är kartan? Är staden lika stor som Los Santos i GTA5 som det sägs på nätet?

Medlem

Tjoho! 5 av 5!
Det känns overkligt att spelet släpps snart!
Om spelets story kan ta omkring 30 timmar, så är det alldeles perfekt, borde ta mig 90 timmar då!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ska bli grymt kul men väntar, dels vill jag inte få upplevelsen förstörd av buggar samt att jag håller på med andra spel så kan lika gärna vänta in XsX patchen.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Ska bli grymt kul men väntar, dels vill jag inte få upplevelsen förstörd av buggar samt att jag håller på med andra spel så kan lika gärna vänta in XsX patchen.

Bra ide! Jag kör på samma. Har trots allt 8-9 nya spel sedan Cyber Monday...

Funderar starkt på att klippa ett fysiskt exemplar ASAP dock, även jag inte har någon skivläsare. Fint att ha i hyllan!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Issue:

Ska bli grymt kul men väntar, dels vill jag inte få upplevelsen förstörd av buggar samt att jag håller på med andra spel så kan lika gärna vänta in XsX patchen.

Är inne på samma spår. Har ett fysiskt X1-exemplar från EG som på release men eftersom detta blir första CDPR-spelet jag prövar på konsol känns det vettigt att invänta patchar. När man dessutom har en så pass stor patch redan utannonserad så blir det än mer logiskt.

Samtidigt hade det varit kul att få ta del av release-känslan. Jag väntar i princip alltid på att spelen skall "fixas" och många gånger blir det att jag väntar för länge.

Skriv svar